  | 
               
                  Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
                   
                  
  
                  
                | 
               
 | 
             
          
         		             
	  
      
         
         |  Ogłoszenie  | 
         
        
         
 
  
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.  Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
 
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta. 
 | 
         
       
	 
	
	
	
 
	
			| 
		[1,6 DI-D] długo się rozgrzewa | 
    
    
   
      | Autor | 
      Wiadomość | 
    
            
      
         
		 MarekC  		  
		 
         Forumowicz
  
                  Auto: ASX 1,6 DI-D AWD 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Dołączył: 15 Lut 2019 Posty: 61 Skąd: WPI 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 24-02-2019, 07:37   [1,6 DI-D] długo się rozgrzewa
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Nie mamy ostrej zimy, a Misiek potrzebuje ok 10 km jazdy by bargraf na wyświetlaczu pokazał że silnik w pełni rozgrzany. 
 
Czy to normalne w tych silnikach ?
 
 
Poprzedni samochód - benzyna 2.0 z LPG - potrzebował (w podobnych warunkach) jedynie 1,5 km by osiągnąć ok 35 stC (przełączenie na LPG), drugie tyle by wskazówka temperatury osiągnęła śrdokowe położenie (pełne rozgrzanie). | 
             
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 Bzyk_R1  		  
		 
         Mitsumaniak Outlanderowiec
  
  
                  Auto: O1T LSRG 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 132 razy Dołączył: 02 Sie 2016 Posty: 5375 Skąd: Pińczów TPI 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 24-02-2019, 09:08   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Normalne zjawisko wynikające z termodynamiki silników diesla oraz benzyny. Moim zdaniem nie masz czym się przejmować. W zimę silniki diesla oraz ich właściciele mają po prostu ciężej. | 
             
						
				_________________ Gdy obowiązek wezwie mnie,
 
Tam wszędzie, gdzie się pali,
 
Ty mi, o Panie, siłę daj,
 
Bym życie ludzkie ocalił. 
 
  
 
Lekki Samochód Ratowniczo Gaśniczy: 300+KM/500+Nm http://forum.mitsumaniaki...1489343#1489343  ターボアウトランダー
 
Legenda we własnym garażu:  http://forum.mitsumaniaki...1502384#1502384
 
Sprzątam i pilnuję porządku w dziale Outlandera. Czasem zdarza mi się kogoś wycinać...
 
ZAPRASZAM DO ODWIEDZENIA I SUBSKRYPCJI MOJEGO KANAŁU NA YT
 
https://www.youtube.com/c...sgoaAdLHmEnzUrg      A czy Ty Gość już subskrybujesz? 
 
 
STOP HYBRID GO LPG | 
			 
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 Michauek22  		  
		 
         Forumowicz
  
                  Auto: Eclipse Cross 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Dołączył: 10 Kwi 2018 Posty: 275 Skąd: Warszawa 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 24-02-2019, 14:52   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | To prawda, niestety... | 
             
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 MarekC  		  
		 
         Forumowicz
  
                  Auto: ASX 1,6 DI-D AWD 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Dołączył: 15 Lut 2019 Posty: 61 Skąd: WPI 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 25-02-2019, 12:28   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Nie jeździłem jeszcze dieslami.. 
 
No i chyba przez to pali jak opętany - bez twardych korków, choć mało płynna  warszawska dojazdówka - prawie 9/100 na wskaźniku... A udało mi się wcześniej jechać na zielonej fali za 6,7/100 | 
             
						
				_________________    | 
			 
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 Michauek22  		  
		 
         Forumowicz
  
                  Auto: Eclipse Cross 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Dołączył: 10 Kwi 2018 Posty: 275 Skąd: Warszawa 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 25-02-2019, 16:01   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Panowie, odp. jest 1, tylko gaz... tylko gaz, LPG. | 
             
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 MarekC  		  
		 
         Forumowicz
  
                  Auto: ASX 1,6 DI-D AWD 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Dołączył: 15 Lut 2019 Posty: 61 Skąd: WPI 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 25-02-2019, 16:24   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Co kto lubi ... 3 auta miałem na LPG, żona 2 i w każdym wcześniej czy później jakieś problemy.
 
W necie pisze się frazy "wytrychy" typu "dobry montaż załatwia wszystko"... 
 
 
Podczas przeglądu BRC po 60kkm, wymieniany był wkład filtra fazy płynnej. Jakby ktoś tam oleju nalał. 
 
Trochę czasu zeszło z wyczyszczeniem tego. Pytam majstra - skąd ten syf, przecież na gazie jeżdżę.
 
To co powiedział wstrząsnęło mną. Na jednym ze szkoleń w jakich uczestniczył - powiedziano słuchaczom, że w PL nie ma przepisów dotyczących czystości LPG. Stąd są w nim rozpuszczane różne ciężkie frakcje powstające przy rafinacji ropy naftowej. Później to wszystko jest spalane. Taki "recykling", np. Orlenu.. 
 
 
Najbardziej na "obsłudze" takiej mieszanki cierpi parownik/reduktor a dokładniej jego membrana. ale i wtryskiwacze LPG.
 
 
Proponował mi wlanie jakiegoś solwentu, którego pucha kosztuje ok 100 zł. Do tego tankuje się 20l LPG i wypala do zera. Następnie już tankuje jazk zawsze. Poprosiłem by zaaplikował, ale akurat nie było, a później z części po braku czasu, po części z powodu lenia na garbie - nie podjechałem po wypaleniu kolejnej butli.
 
Więc nie wiem co to warte.. | 
             
						
				_________________    | 
			 
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 Bzyk_R1  		  
		 
         Mitsumaniak Outlanderowiec
  
  
                  Auto: O1T LSRG 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 132 razy Dołączył: 02 Sie 2016 Posty: 5375 Skąd: Pińczów TPI 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 25-02-2019, 20:48   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               MarekC, mając takie doświadczenia z autami na lpg myślałem że to jest oczywiste dla Ciebie. Mnie takie info wcale nie szokuje bo od dawna wiem że gaz jest brudnym paliwem. Najgorszy w lpg jest brak zainteresowania właściciela. Niektórzy uważają że tam się nie zagląda i po pewnym czasie są problemy.  A trzeba  podpinać, patrzeć na parametry, stroić, regulować. To kolejny układ wymagający sprawdzenia. 
 
 
Prawidłowy montaż to raz a porządny serwis to drugie. | 
             
						
				_________________ Gdy obowiązek wezwie mnie,
 
Tam wszędzie, gdzie się pali,
 
Ty mi, o Panie, siłę daj,
 
Bym życie ludzkie ocalił. 
 
  
 
Lekki Samochód Ratowniczo Gaśniczy: 300+KM/500+Nm http://forum.mitsumaniaki...1489343#1489343  ターボアウトランダー
 
Legenda we własnym garażu:  http://forum.mitsumaniaki...1502384#1502384
 
Sprzątam i pilnuję porządku w dziale Outlandera. Czasem zdarza mi się kogoś wycinać...
 
ZAPRASZAM DO ODWIEDZENIA I SUBSKRYPCJI MOJEGO KANAŁU NA YT
 
https://www.youtube.com/c...sgoaAdLHmEnzUrg      A czy Ty Gość już subskrybujesz? 
 
 
STOP HYBRID GO LPG | 
			 
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 mkm  		  
		 
         Forumowicz
  
                  Auto: Colty 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 187 razy Dołączył: 26 Lut 2008 Posty: 14126 Skąd: Krakow 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 26-02-2019, 00:00   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | MarekC napisał/a: | 	 		  Nie jeździłem jeszcze dieslami.. 
 
(...) prawie 9/100 na wskaźniku...  | 	  
 
Technika jazdy - jak nie jeździłeś dieslem, to nie potrafisz nim jeździć i stąd wysokie spalanie.
 
Ja też uznaję tylko benzynę i jak wsiadam do diesla to sporo kilometrów zajmuję mi przestawienie się "z benzyny".
 
Zrób kiedyś eksperyment i posadź kogoś kto od zawsze jeżdzi dieslami - zdziwisz się jaka będzie różnica w spalaniu    | 
             
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 MarekC  		  
		 
         Forumowicz
  
                  Auto: ASX 1,6 DI-D AWD 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Dołączył: 15 Lut 2019 Posty: 61 Skąd: WPI 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 26-02-2019, 10:32   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | Bzyk_R1 napisał/a: | 	 		  MarekC, mając takie doświadczenia z autami na lpg myślałem że to jest oczywiste dla Ciebie. Mnie takie info wcale nie szokuje bo od dawna wiem że gaz jest brudnym paliwem. Najgorszy w lpg jest brak zainteresowania właściciela. Niektórzy uważają że tam się nie zagląda i po pewnym czasie są problemy.  A trzeba  podpinać, patrzeć na parametry, stroić, regulować. To kolejny układ wymagający sprawdzenia. 
 
 
Prawidłowy montaż to raz a porządny serwis to drugie. | 	  
 
 
Zdziwiłem się, bo nigdy nie zaglądałem - wydawało mi się, że to jak gaz w piecykach c.o. - czysty, co najwyżej jakieś paprochy, wyłapywane na filtrze (nie ma na nim oleju).
 
Taka "utylizacja" syfów jest sporobem Państwa na "oszczędności" - środowisko, smog - mało to polityków obchodzi, ważne by było na kiełbasę wyborczą, dlatego nie ma w ustawach zapisów regulujących czystość LPG. A wystarczy choćby do Czech pojechać - auto na ich LPG od razu jakby dostawało oddechu, wigoru i na tej samej ilości paliwa - masz większy zasięg.
 
 
regulacji pilnowałem przy każdym przeglądzie - to bardzo ważne, jeśli chce się na instalacji zrobić bez dużych problemów te 100kkm czy więcej 
 
 
[ Dodano: 26-02-2019, 10:34 ]
 
 	  | mkm napisał/a: | 	 		   	  | MarekC napisał/a: | 	 		  Nie jeździłem jeszcze dieslami.. 
 
(...) prawie 9/100 na wskaźniku...  | 	  
 
Technika jazdy - jak nie jeździłeś dieslem, to nie potrafisz nim jeździć i stąd wysokie spalanie.
 
Ja też uznaję tylko benzynę i jak wsiadam do diesla to sporo kilometrów zajmuję mi przestawienie się "z benzyny".
 
Zrób kiedyś eksperyment i posadź kogoś kto od zawsze jeżdzi dieslami - zdziwisz się jaka będzie różnica w spalaniu    | 	  
 
 
masz może jakieś TIPy dotyczące takiego przestawiania się. Czy ogólnie różnic w jeździe Pb vs ON ??
 
też chyba muszę posuzkać TIPów jak obchodzić się z tym DPF by nie zapchać go za szybko, a najlepiej wogóle 
 
 
[ Dodano: 27-02-2019, 07:03 ]
 
Nie wiem jak wrzucić zdjecie - bo chyba załączać do postu nie można, tylko jakieś linki ..
 
Zrobiłem dziś ok 6:15 zdjęcie wskaźników, po dojechaniu na parking koło pracy, ok 1 min po zatrzymaniu się.
 
Była ok 6:15 - jazda Puławską, Rzymowskiego, itd.. ok 17..18 km - spokojna, bez gwałtownych przyspieszeń, ze stawaniem na czerwonym, w krótkim porywie do 80 km/h (bieg 5, zgodnie z podpowiadaczem zmiany biegów na wyświetlaczu). temperatura na zewnątrz -2..0 stC
 
 
Co mnie niepokoi i proszę o interpretację:
 
 
1. Średnie zużycie paliwa AŻ 8,2 l/100 - jest to spalanie tylko z dzisiaj - rano na wskaźniku miałem --,- l/100km
 
2. pasek temperatury nie doszedł (teraz, ani nigdy poprzednio, nawet po 100 km trasy) do połowy wskazania. jest ok 40%, poniżej symboli termometru
 
3. jałowe obroty rzędu 850 rpm - w benzynie miałem conajmniej 100 rpm niższe w takich sytuacjach
 
 
Mogą to być objawy problemów z termostatem, czy wypalania DPF ?
 
Auto ma 22600 km na ODO | 
             
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 Bzyk_R1  		  
		 
         Mitsumaniak Outlanderowiec
  
  
                  Auto: O1T LSRG 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 132 razy Dołączył: 02 Sie 2016 Posty: 5375 Skąd: Pińczów TPI 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 27-02-2019, 07:49   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               MarekC, spalanie masz takie jak trzeba moim zdaniem,  diesla nie kupuje się na takie dojazdy do pracy tylko na tyranie po autostradzie.  Wyzerowałeś  wskaźnik więc doszło sporo z porannego rozruchu i podbiła średnią. Jak wrócisz do domu pewnie zejdzie do 7 z hakiem. Jak zrobi się cieplej i postarasz się to zejdziesz do 6 z hakiem. Cudów nie ma takie są  spalania.
 
 
Nie wiem jak jest w ASX, ale w outlanderze wskaźnik też nigdy nie dochodzi do środka skali. Taka skala po prostu. Mitsubishi uznało że tu ma być optymalnie i trzeba się dostosować. To nie VW że musi stać idealnie na środku, nie sugeruj się tym.
 
 
A po czym to oceniasz? Podpinałeś kompa i patrzyłeś na obroty czy po prostu sugerujesz się obrotomierzem? Około 850 to optymalne obroty dla 4 cylindrowca bez względu na paliwo. | 
             
						
				_________________ Gdy obowiązek wezwie mnie,
 
Tam wszędzie, gdzie się pali,
 
Ty mi, o Panie, siłę daj,
 
Bym życie ludzkie ocalił. 
 
  
 
Lekki Samochód Ratowniczo Gaśniczy: 300+KM/500+Nm http://forum.mitsumaniaki...1489343#1489343  ターボアウトランダー
 
Legenda we własnym garażu:  http://forum.mitsumaniaki...1502384#1502384
 
Sprzątam i pilnuję porządku w dziale Outlandera. Czasem zdarza mi się kogoś wycinać...
 
ZAPRASZAM DO ODWIEDZENIA I SUBSKRYPCJI MOJEGO KANAŁU NA YT
 
https://www.youtube.com/c...sgoaAdLHmEnzUrg      A czy Ty Gość już subskrybujesz? 
 
 
STOP HYBRID GO LPG | 
			 
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 plecho1  		  
		 
         Mitsumaniak
  
                  Auto: NX300h 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 27-02-2019, 08:31   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Zawsze możesz sprawdzić czy termostat jest sprawny. Po dojechaniu do pracy po zgaszeniu silnika dotknij ręką do chłodnicy, jak będzie zimna to termostat sprawny a jak będzie ciepła to termostat puszcza. Diesle też mają podgrzewacze płynu często elektryczne, też można by sprawdzić czy masz taki elektryczny i czy jest sprawny.
 
Tak jak napisał Bzyk_R1, diesle lepiej się sprawują w trasach a nie na krótkich przejazdach bo wtedy wcale nie są takie ekonomiczne i często są problemy z filtrami cząstek stałych.
 
Nie wiem jakie miałeś wcześniej instalacje LPG ale podejrzewam że sekwencje BRC bo z tymi szczególnie w wymagających silnikach często są problemy. Najczęściej wynika to z partactwa gazowników bo ta czy inna dobra instalacja dobrze zamontowana i wyregulowana nie powinna sprawiać problemów przynajmniej przez około 100 tys km.
 
Od około 2000 r jeżdżę na LPG i jak na razie to diesla bym nie kupił ale podstawa to dobra i dobrze zamontowana i wyregulowana instalacja. | 
             
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 MarekC  		  
		 
         Forumowicz
  
                  Auto: ASX 1,6 DI-D AWD 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Dołączył: 15 Lut 2019 Posty: 61 Skąd: WPI 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 27-02-2019, 09:33   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Bzyk_R1 wskaźnik średniego zużycia paliwa sam się wyzerował. Wiesz może czy mozna to jakoś zmienić i jak ? Wyłączyłbym to zerowanie.
 
Co do dystansu, spodziewałem się że niewielki diesel 1,6 będzie dawał sobie radę w takich warunkach. Do wyboru miałem deko starszą Kugę z silnikiem 2.0 TDCi - tam wskaźnik temperatury osiągał środkową pozycję po kilku km jazdy. Stąd moje zdziwienie tak długim nagrzewaniem 1,6DI-D.. 
 
 
Zastanawiam się po czym poznać wypalanie FAP. Na forum Outlandera - ktos pisał, że po podwyższonych obrotach jałowych (900 rpm vs 600..700 rpm), włączaniu się wentylatora (tego nie sprawdzałem - na słuch jescze nie rozpoznaję) i podwyższonym zużyciu paliwa.
 
Zabiorę Miśka na wycieczkę z 40..50 kkm na trasę - może coś zmieni..
 
 
plecho1 W poprzednim aucie - tak jałowe były sprawdzane na komputerze - zgadzały się ze wskazaniem obrotomierza..mniej więcej.. 
 
 
Używałem głównie BRC Seq 24.11 - montowane w różnych warsztatach, polecanych na forum LPG. Na gwarancji serwisowane co 15kkm. Niestety nie mogę powiedzieć, że jazda byłą zupełnie bezproblemowa. Więc jeśli to temat jakości montażu - to gdzie montować ? W szczególności, że w BRC monter otrzymuje gotowy komplet komponentów, w tym to spaghetti kabli, instrukcje montażu.. 
 
Moim zdaniem mowa o "dobrym montażu", którego nie wiadomo gdzie szukać - to zamazywanie rzeczywistości, że wcześniej czy później problemy z LPG się pojawią - choćby z powodu znieczyszczania LPG przez producentów, nawet takich jak Orlen. | 
             
						
				_________________    | 
			 
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 plecho1  		  
		 
         Mitsumaniak
  
                  Auto: NX300h 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 27-02-2019, 10:41   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Tak jak napisałem wcześniej, sprawdź termostat i zorientuj się w sprawie dogrzewania.
 
A co do LPG to magia BRC głównie wynika z ich nachalnego marketingu. Nie mówię że nie ma dobrych fachowców w BRC ale też bardzo często są to partacze i leniuchy montujący te instalacje po jak najmniejszej linii oporu i robiący tylko autokalibrację co jest tylko regulacją mieszanki dla biegu jałowego. Dodatkowo wtryskiwacze w BRC są w listwie co bardzo często w wielu silnikach nie pozwala na optymalny montaż możliwie blisko wtryskiwaczy benzynowych. Ma to oczywiście wpływ na skład mieszanki i czas w którym dawka ma być podana dla konkretnego cylindra. W wielu niewymagających silnikach jakoś to działa ale w tych delikatniejszych już nie jest dobrze i np. głowica leci znacznie szybciej niż na benzynie.
 
W przypadku innych instalacji też nie jest super ale przynajmniej tak się nie chwalą że są najlepsi    Niektórzy twierdzą że tylko około 10% gazowników montuje zgodnie ze sztuką a reszta to są tylko wrzuty pod maskę i do widzenia    
 
Moim skromnym zdaniem szukając dobrego montera warto go poszukać na LPG-forum ale i dodatkowo założyć tam temat i wszystko tam opisywać. Takie nagłośnienie potrafi zmotywować gazownika do poprawnego montażu bo i wśród tych polecanych zdarzają się babole   
 
Nie powinno się ślepo wierzyć nawet fachowcom i zawsze warto co nieco orientować się i w tym temacie. | 
             
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 Krzyzak  		  
		 
         moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM
  
  
                  Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2, UU 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 652 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24484 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 27-02-2019, 11:16   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | MarekC napisał/a: | 	 		  | wystarczy choćby do Czech pojechać | 	  ja tam kiedyś tankowałem i nie zauważyłem nic takiego - jedynie do zbiornika więcej weszło (wg dystrybutora bo czy rzeczywiście to nie wiem)
 
wg mnie ogólnie w górach auto jeździ gorzej niż nad morzem - inne ciśnienie atmosferyczne
 
 
i zrobiłem na własnoręcznie zamontowanej instalacji już 40 tkm, mam filtr odstojnikowy i powiem szczerz, żadnego syfu tam nie ma, nigdy nie zauważyłem... za 10 tkm jak będzie wymiana to specjalnie go nawet rozetnę... | 
             
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 MarekC  		  
		 
         Forumowicz
  
                  Auto: ASX 1,6 DI-D AWD 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Dołączył: 15 Lut 2019 Posty: 61 Skąd: WPI 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 27-02-2019, 11:27   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Za każdym razem była jazda z podpiętym kompem i monter coś tam ustawiał. Póxniej  jałowe, znowu jazda.. aż dobrał odpowiednie parametry. 
 
W ostatnim samochodzie - jeździłem bez plastikowej pokrywy silnika, własnie przez tę listwę wtryskiwaczy. Monter zapytał, czy ma być dobrze, czy ładnie - czyli na dłuższych wężykach , aby pokrywa nie prężyła. Wybrałem opcję pierwszą - bo pod maskę nikt mi zgalądał nie będzie .. 
 
 
Mimo to i przeglądów - przed sprzedażą - migające diody na przełączniku, diagnoza w Energy Gas Poland na Ostrobramskiej - parownik do wymiany - prawdopodobnie od zasyfienia membrany "mazutem" z LPG.
 
Kupującemu powiedziałem o tym, dogadaliśmy cenę - miał wymieniać na jakiś trwalszy.. 
 
 
W każdym razie - jeśli mnie finanse nie zmuszą do tego - nie wrócę do LPG.
 
 
Odnośnie termostatu - chłodnica ma być zimna po przejechaniu tych 17 km po mieście ? | 
             
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      | 
         
       | 
    
 
       |