Wymiana silnika |
Autor |
Wiadomość |
foka72
Nowy Forumowicz
Auto: Outlander
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Lip 2017 Posty: 2 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 20-07-2017, 18:49 Wymiana silnika
|
|
|
Witam ponownie. Dawno nie zaglądałem i musiałem ponownie aktywować konto. Ale do rzeczy. Czy ktoś wie, czy można do budy i ramy Outlondera 2.0 BSY wstawić inny ( podobno lepszy ) silnik 2.2. Nie wiem czy ma to sens ale może ktoś wie . Mam przejechane 300 tys km i pewnie za chwilę coś tam się zacznie dziać - a wolę dmuchać na zimne. Czy może lepiej dać do kapitalki. Mieszkam we Wrocławiu i może ktoś zna warsztat specjalizujący się w Miśkach. |
|
|
|
 |
kajos
Forumowicz

Auto: Outlander 2.0 Helmut
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 27 razy Dołączył: 09 Mar 2017 Posty: 1090 Skąd: Chodziez
|
Wysłany: 20-07-2017, 19:19
|
|
|
z autopsji innych marek wiem ze wszystko idzie ale koszty ....
instalacje trzeba bedzie przerabiac itp.
ogolnie nieoplacalne
najlepiej wyremontowac swoj i wiesz co masz |
_________________ Mam schematy elektryczne do Outlandera II. Jak ktos chce to daj znac |
|
|
|
 |
foka72
Nowy Forumowicz
Auto: Outlander
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Lip 2017 Posty: 2 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 23-07-2017, 04:59
|
|
|
A ma ktoś jakiegoś sprawdzonego mechanika, który nie zedrze skóry a zrobi to porządnie. Coś w okolicach Wrocławia ? |
|
|
|
 |
gifek
Forumowicz
Auto: Outlander II
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Sie 2017 Posty: 74 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 12-08-2017, 19:28
|
|
|
odpowiadając na twoje pytanie nie znam takiego mechanika.
Moim zdaniem zmiana silnika zwłaszcza na inny model to doga przez mękę...
Licząc na szybko - pomijam, że oprócz samego silnika musisz zmienić cały osprzęt, zmiana całej wiązki elektrycznej, inne sprzęgło, ECU + programowanie - byle kto Ci tego nie zrobi.
Do tego 2,2 też nie są pozbawione wad - do wyboru masz 2 wersje japońską i PSA - obie mają problemy z wałkami równoważącymi które są bardzo drogie przy wymianie (12k zł w ASO).
Wadą, a zarazem zaletą motoru 2,0 zapożyczonego z grupy VAG jest dobrze rozpracowana konstrukcja nawet przez "podstawowego" mechanika/wymieniacza. Poza niedostatkiem mocy który może doskwierać wiesz czego możesz się spodziewać po tym silniku... Może eksploatacja jest upierdliwa ale nie puści Cię z torbami.
Ponad to nigdy nie masz pewności jaki silnik kupisz - możesz kupić zdrowy egzemplarz, a możesz trafić na motor którego nawet nie uruchomisz...
Ja na Twoim miejscu reanimowałbym posiadaną jednostkę lub wymienił bym na analogiczny.
Decyzja należy do Ciebie
daj znać co postanowiłeś.
powodzenia. |
|
|
|
 |
Szadi
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Outlander 2.0 DI-D
Kraj/Country: Ireland
Dołączył: 20 Lip 2017 Posty: 109 Skąd: Zagranica/N.irleand
|
Wysłany: 12-08-2017, 23:13
|
|
|
kajos napisał/a: | z autopsji innych marek wiem ze wszystko idzie ale koszty ....
ogolnie nieoplacalne
najlepiej wyremontowac swoj i wiesz co masz |
Popieram Kolegow lepiej dac remont swojej Power unit 2.0
i wiedziec co masz niz kupowac kota w worku gdzie moze nawet byc gorszy stan albo nie zastartowac.. lub benda pojawiac ci sie pozniej rozne cuda po takiej rzezbie kombinacij.
Policz koszty ''nowej jednostki'' roboto godziny mechanika itp
a w takim 2.0 vw kazdy kto ma choc troche pojecie o Mechanice da rade tu i tam cos zrobic do tego ceny napraw sa dojsc tanie z racij znajomosci latwosci w konstrukcij jednostki itp
Ale twój wybór i twój Cash. ja bym wolal zrobic remont kapitalny swojego 2.0 przejechal 300 tys to i drugie 300 da rade.. |
|
|
|
 |
apg2312
Mitsumaniak

Auto: Honda Accord VII 2.0 2003
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 90 razy Dołączył: 28 Maj 2014 Posty: 2310 Skąd: Chorzów
|
Wysłany: 13-08-2017, 00:23
|
|
|
foka72 napisał/a: | Mam przejechane 300 tys km i pewnie za chwilę coś tam się zacznie dziać - a wolę dmuchać na zimne |
A może przestań dmuchać, a po prostu jedź ? Oczywiście robiąc pełną i terminową obsługę silnika (wymiana oleju, chłodziwa, osprzętu czyli wszystkie paski, pompy, filtry, rozrząd, kafelki, duperelki) ?
Rozumiem, że chcesz się przygotować na ewentualne wydatki, ale skoro z silnikiem nic się nie dzieje, to czemu martwisz się na zapas ? |
_________________ Adam
.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.
Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, później pokona doświadczeniem...
 |
|
|
|
 |
rezon
Mitsumaniak
Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy Dołączył: 11 Lip 2008 Posty: 4689 Skąd: RZ
|
Wysłany: 13-08-2017, 15:38
|
|
|
apg2312 napisał/a: | A może przestań dmuchać, a po prostu jedź ? Oczywiście robiąc pełną i terminową obsługę silnika (wymiana oleju, chłodziwa, osprzętu czyli wszystkie paski, pompy, filtry, rozrząd, kafelki, duperelki) ? | popieram. 500kkm też można przejechać, a na pewno 430kkm z jedną wymianą turbiny. Znam jednego Superba z takim przebiegiem i niemal identycznym silnikiem.Turbina, dwumasa i sprzęgło były wymienione przy ok. 250kkm. |
_________________ był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC  |
|
|
|
 |
sjacmuR
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Outlander 3.0 V6 US
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Mar 2019 Posty: 6 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 01-03-2019, 13:50
|
|
|
Witam. Chciałbym się podpiąć pod post. Outlander II 3.0 V6 z USA rok 2007, w automacie. Czy istnieje możliwość wymiany silnika na europejską benzynę (która kolwiek wersja)? Czy jest to w ogóle wykonalne, kosztowne - wiadomo tak (ale może być taniej niż kapitalny remont), jak z dostosowaniem, mocowaniem, na co zwrócić uwagę itp i czy w ogóle jest to wykonalne. |
_________________ Wojtek |
|
|
|
 |
kajos
Forumowicz

Auto: Outlander 2.0 Helmut
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 27 razy Dołączył: 09 Mar 2017 Posty: 1090 Skąd: Chodziez
|
Wysłany: 01-03-2019, 18:34
|
|
|
nie wykonalne z powodu innego okablowania
w to jaki w danym aucie bedzie jaki silnik jest juz ustawione na etapie produkcji |
|
|
|
 |
sjacmuR
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Outlander 3.0 V6 US
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Mar 2019 Posty: 6 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 01-03-2019, 19:47
|
|
|
kajos napisał/a: | nie wykonalne z powodu innego okablowania
w to jaki w danym aucie bedzie jaki silnik jest juz ustawione na etapie produkcji |
Ok. Dzięki. Czyli jak rozumiem, w razie uszkodzenia silnika pozostaje tylko generalny remont, albo sprowadzenie ze stanów? Wymiana okablowania pewnie jest nie możliwa, albo nie opłacalna? Bo trochę się na tym nie znam. |
_________________ Wojtek |
|
|
|
 |
apg2312
Mitsumaniak

Auto: Honda Accord VII 2.0 2003
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 90 razy Dołączył: 28 Maj 2014 Posty: 2310 Skąd: Chorzów
|
Wysłany: 01-03-2019, 19:51
|
|
|
Wszystko jest możliwe, to tylko kwestia ceny. |
_________________ Adam
.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.
Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, później pokona doświadczeniem...
 |
|
|
|
 |
sjacmuR
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Outlander 3.0 V6 US
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Mar 2019 Posty: 6 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 01-03-2019, 19:58
|
|
|
apg2312 napisał/a: | Wszystko jest możliwe, to tylko kwestia ceny. |
Tak, tylko jaki to jest w ogóle rząd wielkości? No bo skoro kajos napisał, że niewykonalne, to podejrzewam, że cena może być z kosmosu (chyba, że dosłownie jest to niewykonalne, z przyczyn technicznych). |
_________________ Wojtek |
|
|
|
 |
m4rud3r
Forumowicz

Auto: Outlander II 2.4 Mivec 2010
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy Dołączył: 31 Sty 2009 Posty: 444 Skąd: Suwałki
|
Wysłany: 01-03-2019, 20:17
|
|
|
Nie rozumiem pytania zadanego przez kolegę sjacmuR. Masz problem z silnikiem czy zakładasz na zapas ? Masz już to auto ? Jak masz to jeździj i dbaj o nie Można go naprawić i w Polsce, części w razie W ściągniesz i będziesz dalej latał |
|
|
|
 |
Maniek600
Forumowicz
Auto: Outlander II
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Lis 2018 Posty: 49 Skąd: Koszalin
|
Wysłany: 02-03-2019, 07:35
|
|
|
Najprostsza sprawa to kupic cale auto po wypadku lub anglika z interesujacym Cie z silnikiem i wtedy masz komplet niezbednych czesci. Reszte auta sprzedajesz i moze jakos na tym wyjdziesz. |
|
|
|
 |
|