Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Wymiana silnika
Autor Wiadomość
foka72 
Nowy Forumowicz

Auto: Outlander
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Lip 2017
Posty: 2
Skąd: Wrocław
Wysłany: 20-07-2017, 18:49   Wymiana silnika

Witam ponownie. Dawno nie zaglądałem i musiałem ponownie aktywować konto. Ale do rzeczy. Czy ktoś wie, czy można do budy i ramy Outlondera 2.0 BSY wstawić inny ( podobno lepszy ) silnik 2.2. Nie wiem czy ma to sens ale może ktoś wie :-) . Mam przejechane 300 tys km i pewnie za chwilę coś tam się zacznie dziać - a wolę dmuchać na zimne. Czy może lepiej dać do kapitalki. Mieszkam we Wrocławiu i może ktoś zna warsztat specjalizujący się w Miśkach.
 
 
kajos 
Forumowicz


Auto: Outlander 2.0 Helmut
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 09 Mar 2017
Posty: 1090
Skąd: Chodziez
Wysłany: 20-07-2017, 19:19   

z autopsji innych marek wiem ze wszystko idzie ale koszty ....

instalacje trzeba bedzie przerabiac itp.

ogolnie nieoplacalne
najlepiej wyremontowac swoj i wiesz co masz
_________________
Mam schematy elektryczne do Outlandera II. Jak ktos chce to daj znac :)
 
 
foka72 
Nowy Forumowicz

Auto: Outlander
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Lip 2017
Posty: 2
Skąd: Wrocław
Wysłany: 23-07-2017, 04:59   

A ma ktoś jakiegoś sprawdzonego mechanika, który nie zedrze skóry a zrobi to porządnie. Coś w okolicach Wrocławia ?
 
 
gifek 
Forumowicz

Auto: Outlander II
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Sie 2017
Posty: 74
Skąd: Warszawa
Wysłany: 12-08-2017, 19:28   

odpowiadając na twoje pytanie nie znam takiego mechanika.

Moim zdaniem zmiana silnika zwłaszcza na inny model to doga przez mękę...
Licząc na szybko - pomijam, że oprócz samego silnika musisz zmienić cały osprzęt, zmiana całej wiązki elektrycznej, inne sprzęgło, ECU + programowanie - byle kto Ci tego nie zrobi.

Do tego 2,2 też nie są pozbawione wad - do wyboru masz 2 wersje japońską i PSA - obie mają problemy z wałkami równoważącymi które są bardzo drogie przy wymianie (12k zł w ASO).
Wadą, a zarazem zaletą motoru 2,0 zapożyczonego z grupy VAG jest dobrze rozpracowana konstrukcja nawet przez "podstawowego" mechanika/wymieniacza. Poza niedostatkiem mocy który może doskwierać wiesz czego możesz się spodziewać po tym silniku... Może eksploatacja jest upierdliwa ale nie puści Cię z torbami.

Ponad to nigdy nie masz pewności jaki silnik kupisz - możesz kupić zdrowy egzemplarz, a możesz trafić na motor którego nawet nie uruchomisz...
Ja na Twoim miejscu reanimowałbym posiadaną jednostkę lub wymienił bym na analogiczny.

Decyzja należy do Ciebie :)

daj znać co postanowiłeś.

powodzenia.
 
 
Szadi 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Outlander 2.0 DI-D
Kraj/Country: Ireland
Dołączył: 20 Lip 2017
Posty: 109
Skąd: Zagranica/N.irleand
Wysłany: 12-08-2017, 23:13   

kajos napisał/a:
z autopsji innych marek wiem ze wszystko idzie ale koszty ....
ogolnie nieoplacalne
najlepiej wyremontowac swoj i wiesz co masz



Popieram Kolegow lepiej dac remont swojej Power unit 2.0
i wiedziec co masz niz kupowac kota w worku gdzie moze nawet byc gorszy stan albo nie zastartowac.. lub benda pojawiac ci sie pozniej rozne cuda po takiej rzezbie kombinacij.

Policz koszty ''nowej jednostki'' roboto godziny mechanika itp

a w takim 2.0 vw kazdy kto ma choc troche pojecie o Mechanice da rade tu i tam cos zrobic do tego ceny napraw sa dojsc tanie z racij znajomosci latwosci w konstrukcij jednostki itp

Ale twój wybór i twój Cash. ja bym wolal zrobic remont kapitalny swojego 2.0 :!: przejechal 300 tys to i drugie 300 da rade..
 
 
apg2312 
Mitsumaniak


Auto: Honda Accord VII 2.0 2003
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 90 razy
Dołączył: 28 Maj 2014
Posty: 2310
Skąd: Chorzów
Wysłany: 13-08-2017, 00:23   

foka72 napisał/a:
Mam przejechane 300 tys km i pewnie za chwilę coś tam się zacznie dziać - a wolę dmuchać na zimne

A może przestań dmuchać, a po prostu jedź ? Oczywiście robiąc pełną i terminową obsługę silnika (wymiana oleju, chłodziwa, osprzętu czyli wszystkie paski, pompy, filtry, rozrząd, kafelki, duperelki) ?
Rozumiem, że chcesz się przygotować na ewentualne wydatki, ale skoro z silnikiem nic się nie dzieje, to czemu martwisz się na zapas ?
_________________
Adam
.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.
Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, później pokona doświadczeniem...

 
 
 
rezon 
Mitsumaniak

Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy
Dołączył: 11 Lip 2008
Posty: 4689
Skąd: RZ
Wysłany: 13-08-2017, 15:38   

apg2312 napisał/a:
A może przestań dmuchać, a po prostu jedź ? Oczywiście robiąc pełną i terminową obsługę silnika (wymiana oleju, chłodziwa, osprzętu czyli wszystkie paski, pompy, filtry, rozrząd, kafelki, duperelki) ?
popieram. 500kkm też można przejechać, a na pewno 430kkm z jedną wymianą turbiny. Znam jednego Superba z takim przebiegiem i niemal identycznym silnikiem.Turbina, dwumasa i sprzęgło były wymienione przy ok. 250kkm.
_________________
był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC
 
 
sjacmuR 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Outlander 3.0 V6 US
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Mar 2019
Posty: 6
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 01-03-2019, 13:50   

Witam. Chciałbym się podpiąć pod post. Outlander II 3.0 V6 z USA rok 2007, w automacie. Czy istnieje możliwość wymiany silnika na europejską benzynę (która kolwiek wersja)? Czy jest to w ogóle wykonalne, kosztowne - wiadomo tak (ale może być taniej niż kapitalny remont), jak z dostosowaniem, mocowaniem, na co zwrócić uwagę itp i czy w ogóle jest to wykonalne.
_________________
Wojtek
 
 
 
kajos 
Forumowicz


Auto: Outlander 2.0 Helmut
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 09 Mar 2017
Posty: 1090
Skąd: Chodziez
Wysłany: 01-03-2019, 18:34   

nie wykonalne z powodu innego okablowania

w to jaki w danym aucie bedzie jaki silnik jest juz ustawione na etapie produkcji
 
 
sjacmuR 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Outlander 3.0 V6 US
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Mar 2019
Posty: 6
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 01-03-2019, 19:47   

kajos napisał/a:
nie wykonalne z powodu innego okablowania

w to jaki w danym aucie bedzie jaki silnik jest juz ustawione na etapie produkcji


Ok. Dzięki. Czyli jak rozumiem, w razie uszkodzenia silnika pozostaje tylko generalny remont, albo sprowadzenie ze stanów? :( Wymiana okablowania pewnie jest nie możliwa, albo nie opłacalna? Bo trochę się na tym nie znam.
_________________
Wojtek
 
 
 
apg2312 
Mitsumaniak


Auto: Honda Accord VII 2.0 2003
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 90 razy
Dołączył: 28 Maj 2014
Posty: 2310
Skąd: Chorzów
Wysłany: 01-03-2019, 19:51   

Wszystko jest możliwe, to tylko kwestia ceny.
_________________
Adam
.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.
Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, później pokona doświadczeniem...

 
 
 
sjacmuR 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Outlander 3.0 V6 US
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Mar 2019
Posty: 6
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 01-03-2019, 19:58   

apg2312 napisał/a:
Wszystko jest możliwe, to tylko kwestia ceny.


Tak, tylko jaki to jest w ogóle rząd wielkości? No bo skoro kajos napisał, że niewykonalne, to podejrzewam, że cena może być z kosmosu (chyba, że dosłownie jest to niewykonalne, z przyczyn technicznych).
_________________
Wojtek
 
 
 
m4rud3r 
Forumowicz


Auto: Outlander II 2.4 Mivec 2010
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 31 Sty 2009
Posty: 444
Skąd: Suwałki
Wysłany: 01-03-2019, 20:17   

Nie rozumiem pytania zadanego przez kolegę sjacmuR. Masz problem z silnikiem czy zakładasz na zapas ? Masz już to auto ? Jak masz to jeździj i dbaj o nie :) Można go naprawić i w Polsce, części w razie W ściągniesz i będziesz dalej latał ;-)
 
 
Maniek600 
Forumowicz

Auto: Outlander II
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Lis 2018
Posty: 49
Skąd: Koszalin
Wysłany: 02-03-2019, 07:35   

Najprostsza sprawa to kupic cale auto po wypadku lub anglika z interesujacym Cie z silnikiem i wtedy masz komplet niezbednych czesci. Reszte auta sprzedajesz i moze jakos na tym wyjdziesz.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.