[MSS GDI] Biegi wchodzą opornie |
Autor |
Wiadomość |
Bagiusz-Bis
Nowy Forumowicz
Auto: MSS 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Paź 2012 Posty: 2 Skąd: lublin
|
Wysłany: 28-10-2012, 09:30 [MSS GDI] Biegi wchodzą opornie
|
|
|
Witam. Przewertowałem forum i można by powiedzieć że powielam temat. Ale o ile znalazłem rozwiązanie dla zgrzytów przy zmianie biegów 1-2 i 2-3 to nie znalazłem odpowiedzi na problem z jedynką.
Otóż gdy stoję na włączonym silniku, wciskam sprzęgło, wszystkie biegi wchodzą OK. Jedynka ... ruszam i przy przejściu na dwójkę, zgrzyty. Dwójka na chama ,jadę dalej .... przy trójce lekki zgrzyt .... dalej bez problemów.
Dodam że wrzucenie jedynki przy chociażby delikatnym toczeniu pojazdu jest niemożliwe, i to chyba wkurza mnie najbardziej. Przebieg pojazdu 260k, olej w skrzyni na poziomie. Dodam że lewarek chodzi ciężko i wymaga sporej precyzji przy wybieraniu biegów, ale to akurat ogarniam. Co sugerujecie?? Czytałem o wymianie oleju, dolaniu SLICK-a 50 a może szukać skrzyni biegów,bo z tego co czytałem wymiana synchronizatorów jest kosztowna .:/ |
|
|
|
 |
cakp
Mitsumaniak
Auto: MSS 1.6 Comfort 2004 4G18
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 27 Sie 2012 Posty: 347 Skąd: Mazury
|
Wysłany: 29-10-2012, 12:42
|
|
|
Olej wymienia się co 150.000 w skrzyni biegów. Czy za precyzyjne wciskanie biegów nie odpowiadają tulejki wybieraka?. Podjedz do mechanika zapytaj co bardziej opłacalne. |
|
|
|
 |
elektryk
Forumowicz
Auto: auto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy Dołączył: 10 Sie 2008 Posty: 2082 Skąd: z ...
|
Wysłany: 30-10-2012, 12:02
|
|
|
Ja bym sugerował obejrzeć mechanizm sprzęgła, może nie do końca odpina skrzynię, wałki się kręcą na ludzie z różną prędkością i przy zapinaniu biegów są zgrzyty. |
|
|
|
 |
dask
Nowy Forumowicz
Auto: Lancer Sportback 1.8 '09
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Wrz 2011 Posty: 12 Skąd: Grodzisk Maz.
|
Wysłany: 05-11-2012, 13:42
|
|
|
Miałem Carsmę GDI. W tym silniku skrzynia jest chyba sterowana linkami a nie cięgnami jak w 1.6 (w Cari tak było) tu bym więc przyczyny nie szukał. U mnie po wymianie oleju w skrzyni a wymieniłem co 100 tys. pracowała dużo lepiej. Przed wymianą oleju był problem z wrzucaniem 2-go biegu. |
|
|
|
 |
Radio1910
Nowy Forumowicz
Auto: MSS
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Lut 2009 Posty: 3 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 25-02-2013, 10:50 [MSS GDI] Biegi wchodzą opornie
|
|
|
U mnie było podobnie. 1 prawie już nie wchodziła, podjechałem na warsztat przesuneli coś w przy kostce (plastik) przy skrzyni biegów. 1 zaczęła wchodzić idealnie ale 5 delikatnie ciężej. Stwierdzono że po prostu plastik się wytarł. Problem po 1,5 roku wraca. 1,2 ciężko wchodzi. przy okazji może ktoś się orientuje jaki może być koszt wymiany tej kostki? |
|
|
|
 |
simonbox
Nowy Forumowicz
Auto: carisma 1.6 2002r. 103 KM
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Maj 2015 Posty: 20 Skąd: Słupsk
|
Wysłany: 05-05-2015, 18:09
|
|
|
co to za kostka, jak wygląda i gdzie jest? Mam podobny problem |
|
|
|
 |
AidsD
Mitsumaniak

Auto: Space Star 1.6 MPI Comfort
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy Dołączył: 18 Mar 2015 Posty: 1870 Skąd: Racibórz
|
Wysłany: 05-05-2015, 21:38
|
|
|
simonbox napisał/a: | co to za kostka, jak wygląda i gdzie jest? Mam podobny problem |
Smie przypuszczac ze chodzi o plastik jaki widac po zdjeciu mieszka z wybieraka biegow |
|
|
|
 |
zet-em
Forumowicz Mitsumaniak

Auto: Mitsubishi Space Star 1.3 GLX
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy Dołączył: 12 Sty 2012 Posty: 429 Skąd: Zamość
|
Wysłany: 08-05-2015, 11:43
|
|
|
simonbox napisał/a: | co to za kostka, jak wygląda i gdzie jest? Mam podobny problem |
Witam:)
To raczej nie ,,kostka" tylko teflonowa tulejka, składa się z dwóch połówek które po złożeniu tworzą tzw. łożysko kulowego zakończenia wybieraka i siedzi to w skrzyni biegów zabezpieczone segerem.
Tak to wygląda:
http://allegro.pl/volvo-v...4901164585.html
a tu cały komplet:
http://allegro.pl/mitsubi...5268572687.html
Ale nie sądzę, że Twój problem to ta tulejka.
To kwestia regulacji drążka wybieraka, obejrzyj ten obrazek, przeczytaj ten temat i dużo dowiesz się na temat problemów z biegami.
http://forum.mitsumaniaki...c.php?p=1251375
Luzujesz śrubę na końcu drążka i przekręcasz drążek dookoła osi w lewo lub prawo - wystarczy 1 lub 2 mm bo wtedy lewarek przesuwa Ci się o 10 lub więcej mm w lewo lub prawo.
Powodzenia:) |
_________________ Auta:
FSO Warszawa 223 - 1982
Renault 5 TS - 1987
FSO Polonez 1500 SLE - 1992
Fiat Uno 1.4 Kat - 2006
Mitsubishi Space Star 1.3 GLX - 2011
 |
|
|
|
 |
Ghostman [Usunięty]
|
Wysłany: 11-05-2015, 20:58
|
|
|
Ja tu się wypowiem na temat tego kompletu tulejek wybieraka. Kupiłem dokładnie te z linku i dałem do zamontowania. Po zamontowaniu biegi chodziły dużo ciężej, ale chodziły wszystkie jakieś 3 tygodnie. Chodziły do dzisiaj kiedy to ciepłym południu nie potrafiłem wrzucić za żadne skarby jedynki, a wsteczny działał z oporami. Jakoś mi się później udało tą jedynkę 2 razy wrzucić, ale to jakaś masakra była. Zaparkowałem auto przyszedłem pod wieczór i jeszcze raz spróbowałem i po pierwszej nieudanej próbie przesunąłem drążek całkiem w prawo i potem jedynka już zaczęła wchodzić bardzo lekko, to samo wsteczny(biegi tak działały zanim cokolwiek montowałem). I teraz nie wiem czy mi się te plastiki rozwaliły i jestem w punkcie wyjścia, czy winą było, że gdzieś metal/plastik się rozciągnął i nie dało się wrzucić, czy było do dupy zamontowane czy jeszcze jakiś inny patent. W tej sytuacji chyba lepiej pojechać do salonu volvo tak jak gdzieś czytałem i niech robią, przynajmniej będzie zrobione do porządku. |
|
|
|
 |
|