[II 2.0 DID] Spadek mocy silnika na trasie |
Autor |
Wiadomość |
rob13
Nowy Forumowicz
Auto: OPEL
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Kwi 2019 Posty: 3 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 21-04-2019, 22:23 [II 2.0 DID] Spadek mocy silnika na trasie
|
|
|
Witam wszystkich
Na wstępie nadmienię, że nie jestem posiadaczem Mitsubishi natomiast znajomy poproszono mnie abym się zastanowił co się dzieje z jego samochodem.
Chodzi o Mitsubishi Outlander 2008 2,0.
Objawy są takie, że na trasie przy dodawaniu gazu nagle traci moc - tyle dowiedziałem się od właściciela. Sprawdziłem błędy i był jeden dotyczący turbiny (niestety nie pamiętam nr).
Sprawdziłem parametry bieżące: temperaturę i ciśnienie MAP.
Tem. OK, Natomiast ciśnienie - 0,1 - 0,05 na wolnych obrotach.
Przy silnikach benzynowych (do których jestem przyzwyczajony) - to o wiele za mało (jeśli chodzi o wartość bezwzględną).
Posprawdzałem przewody ciśnieniowe i jeden wychodzący z silnika "wisiał", nie był nigdzie podpięty.
Ponieważ nie znam tego silnika a jestem mechanikiem amatorem - mam pytanie i prośbę o pomoc.
Czy takie ciśnienie jest poprawne? A jeśli nie to jakie powinno być?
Oraz gdzie powinien wchodzić przewód podciśnieniowy wychodzący z prawego, górnego rogu. Górnej części silnika patrząc od przodu samochodu. Najprawdopodobniej wychodzący z kolektora dolotowego. Silnik jest pod osłoną więc trudno powiedzieć gdzie wchodzi od strony silnika.
Może ktoś ma jakieś schematy silnika, rysunki techniczne układu podciśnieniwego. Aby się dowiedzieć jak jest podłączony MAP, czy jest poza silnikiem czy wbudowany w silnik.
pozdrawiam
robert |
|
|
|
 |
kajos
Forumowicz

Auto: Outlander 2.0 Helmut
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 27 razy Dołączył: 09 Mar 2017 Posty: 1090 Skąd: Chodziez
|
Wysłany: 22-04-2019, 00:44
|
|
|
nie masz zielonego pojecia o mechanice ale ....
to dobrze
tam nie ma przewodow cisnieniowych tylko podcisnieniowe (odwrotnosc cisnienia) ktore steruje tam wszystkimi zaworami itp.
najprawdopodobniej ten wezyk ktory wisi wypial sie z gruszki przy turbinie (1wszy od wewnatrz patrzac na rurki )
nastepny wezyk (troszke cienszy ) idzie do zawory chlodnicy EGR
nie napisales czym sprawdzales cisnienie ale przy mocnym depnieciu w gaz (auto musi najlepiej jechac na 3 biegu ) nie powinno przekraczac 1,4 bar (na programach bedzie pokazywac okolo 2,3 bo dochodzi cisnienie w atmoslferze)
silniki diesla maja inne prawidlowe parametry niz benzynowe
jak by co dalej pytaj ale najprawdopodobniej to bedzie ten wezyk |
_________________ Mam schematy elektryczne do Outlandera II. Jak ktos chce to daj znac |
|
|
|
 |
rob13
Nowy Forumowicz
Auto: OPEL
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Kwi 2019 Posty: 3 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 22-04-2019, 20:05
|
|
|
Szkoda, że nie mogę dodać zdjęcia. Mógłbym pokazać o które rurki chodzi.
Znalazłem zdjęcia tego silnika gdzie dobrze widać te rurki i gdzie wchodzą.
Dzięki.
Zobaczę czy się poprawi. |
Ostatnio zmieniony przez rob13 22-04-2019, 20:23, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
 |
Bizi78
Mitsumaniak Reklamożerca.

Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 21018 Skąd: Częstochowa
|
|
|
|
 |
rob13
Nowy Forumowicz
Auto: OPEL
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Kwi 2019 Posty: 3 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 22-04-2019, 20:21
|
|
|
Dzięki. Nie mam zdjęć egzemplarza, którego opisałem.
Natomiast odnoszę wrażenie, że to dokładnie taka jednostka jak ta na zdjęciu poniżej.
https://tinypic.pl/8p72cj12xs5i
Jeśli dobrze pamiętam to ta dolna rurka.
Wisiała w dół więc zasugerowany byłem aby szukać czegoś poniżej poziomu mocowania jej do silnika.
Natomiast widać gdzie one wchodzą. |
|
|
|
 |
Bzyk_R1
Mitsumaniak Outlanderowiec

Auto: O1T LSRG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 132 razy Dołączył: 02 Sie 2016 Posty: 5363 Skąd: Pińczów TPI
|
Wysłany: 22-04-2019, 20:45
|
|
|
kajos napisał/a: | nie masz zielonego pojecia o mechanice ale ....
to dobrze
...
(auto musi najlepiej jechac na 3 biegu ) nie powinno przekraczac 1,4 bar |
|
_________________ Gdy obowiązek wezwie mnie,
Tam wszędzie, gdzie się pali,
Ty mi, o Panie, siłę daj,
Bym życie ludzkie ocalił.
Lekki Samochód Ratowniczo Gaśniczy: 300+KM/500+Nm http://forum.mitsumaniaki...1489343#1489343 ターボアウトランダー
Legenda we własnym garażu: http://forum.mitsumaniaki...1502384#1502384
Sprzątam i pilnuję porządku w dziale Outlandera. Czasem zdarza mi się kogoś wycinać...
ZAPRASZAM DO ODWIEDZENIA I SUBSKRYPCJI MOJEGO KANAŁU NA YT
https://www.youtube.com/c...sgoaAdLHmEnzUrg A czy Ty Gość już subskrybujesz?
STOP HYBRID GO LPG |
|
|
|
 |
kajos
Forumowicz

Auto: Outlander 2.0 Helmut
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 27 razy Dołączył: 09 Mar 2017 Posty: 1090 Skąd: Chodziez
|
Wysłany: 23-04-2019, 13:29
|
|
|
Bzyk_R1 napisał/a: | kajos napisał/a: | nie masz zielonego pojecia o mechanice ale ....
to dobrze
...
(auto musi najlepiej jechac na 3 biegu ) nie powinno przekraczac 1,4 bar |
|
?
nigdy nie robiles logow ?
https://www.youtube.com/watch?v=t0QazXcVVXs
oczywiscie to jest robione VAGiem ktory niestety nie wspolpracuje z miskiem
ale innym programem tak samo sie robi |
|
|
|
 |
Bzyk_R1
Mitsumaniak Outlanderowiec

Auto: O1T LSRG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 132 razy Dołączył: 02 Sie 2016 Posty: 5363 Skąd: Pińczów TPI
|
Wysłany: 23-04-2019, 16:22
|
|
|
kajos, auto nie musi jechać na 3 biegu, do badania doładowania potrzebne jest duże obciążenie a więc może to być 5 bieg z dołu obrotomierza, albo 4 bieg pod górkę. Im większe obciążenie tym lepiej sprawdzić peak i sposób ładowania turbo.
Co do Twoich porad to trzeba poznać kod błędu. Jeżeli proponujesz że pewnie zdjął się wężyk z WG to nie podaj doładowania 1,4 jako prawidłowe bo sam wiesz ile w takim przypadku może spompować. Trzeba odczytać czy jest undercharging, czy overload, nie wiem jak to nazywa sterownik VW. Wtedy można szukać po której stronie mocy ten wężyk wypadł |
_________________ Gdy obowiązek wezwie mnie,
Tam wszędzie, gdzie się pali,
Ty mi, o Panie, siłę daj,
Bym życie ludzkie ocalił.
Lekki Samochód Ratowniczo Gaśniczy: 300+KM/500+Nm http://forum.mitsumaniaki...1489343#1489343 ターボアウトランダー
Legenda we własnym garażu: http://forum.mitsumaniaki...1502384#1502384
Sprzątam i pilnuję porządku w dziale Outlandera. Czasem zdarza mi się kogoś wycinać...
ZAPRASZAM DO ODWIEDZENIA I SUBSKRYPCJI MOJEGO KANAŁU NA YT
https://www.youtube.com/c...sgoaAdLHmEnzUrg A czy Ty Gość już subskrybujesz?
STOP HYBRID GO LPG |
|
|
|
 |
kajos
Forumowicz

Auto: Outlander 2.0 Helmut
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 27 razy Dołączył: 09 Mar 2017 Posty: 1090 Skąd: Chodziez
|
Wysłany: 25-04-2019, 20:44
|
|
|
rob13 napisał/a: | Dzięki. Nie mam zdjęć egzemplarza, którego opisałem.
Natomiast odnoszę wrażenie, że to dokładnie taka jednostka jak ta na zdjęciu poniżej.
https://tinypic.pl/8p72cj12xs5i
Jeśli dobrze pamiętam to ta dolna rurka.
Wisiała w dół więc zasugerowany byłem aby szukać czegoś poniżej poziomu mocowania jej do silnika.
Natomiast widać gdzie one wchodzą. |
z tamtad od pompy poprzez trojnik idzie 1 gruby waz do wspomagania chamulcow (do tylu) i do (poprzez rurke) calego sterownika podcisnieniami |
|
|
|
 |
potentator
Forumowicz
Auto: Mitsu
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Mar 2018 Posty: 249 Skąd: zw
|
Wysłany: 25-04-2019, 21:50
|
|
|
A czy podcisnienie sie samo odpowietrza po wyłączeniu stacyjki? |
|
|
|
 |
kajos
Forumowicz

Auto: Outlander 2.0 Helmut
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 27 razy Dołączył: 09 Mar 2017 Posty: 1090 Skąd: Chodziez
|
Wysłany: 25-04-2019, 23:26
|
|
|
po 30s zawor puszcza w sterowniku podcisnien
takie pierniecie slychac
zreszta opisywane to bylo na forum i jest to normalny objaw w tym aucie |
_________________ Mam schematy elektryczne do Outlandera II. Jak ktos chce to daj znac |
|
|
|
 |
potentator
Forumowicz
Auto: Mitsu
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Mar 2018 Posty: 249 Skąd: zw
|
Wysłany: 26-04-2019, 08:15
|
|
|
Ja nie mam tylko pyknięcie, jak przekręce stacyjkę kilka razy to wtedy jest... |
|
|
|
 |
kajos
Forumowicz

Auto: Outlander 2.0 Helmut
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 27 razy Dołączył: 09 Mar 2017 Posty: 1090 Skąd: Chodziez
|
Wysłany: 26-04-2019, 09:01
|
|
|
to sprawdz czy masz prawidlowe podcicnienie
jesli jest to jak dlugo trzyma
pykniecie to pewnie przekaznik pradu lub sprzeglo sprezarki klimatyzacji |
_________________ Mam schematy elektryczne do Outlandera II. Jak ktos chce to daj znac |
|
|
|
 |
|