Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[Cari 1.6] Bardzo słabe wspomaganie kierownicy.
Autor Wiadomość
Havoc 
Mitsumaniak


Auto: Carisma II 1.6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 304
Skąd: Bedford, UK
Wysłany: 29-04-2019, 15:08   [Cari 1.6] Bardzo słabe wspomaganie kierownicy.

Witajcie,
potrzebuję pomocy w zlokalizowaniu problemu. Od dawna już męczę się z Carismą w której do obsługi kierownicy potrzeba stale obu rąk i karnetu na siłownię.
Cały układ jezdny był kiepski odkąd ją kupiłem 4 lata temu. Zaczęło się od dziwnej pracy kierownicy która nie do końca wracała do centralnej pozycji.
Po pokonaniu zakrętu w lewo i wycentrowaniu kierownicy auto schodziło delikatnie dalej do lewego krawężnika, pokonanie zakrętu w prawo...odwracało sytuację.
Od 4 lat wymieniłem końcówki drążków, amortyzatory wraz ze sprężynami oraz mocowania górne amorów na przodzie, mam na myśli tą plastikową atrapę łożyska.
Maglownica miała wyciek, więc kiedy doszedłem do wniosku że to musi być to, kupiłem regenerowaną i wymieniłem.
Oczywiście geometria zawieszenia zrobiona z delikatnym defektem bodajże kąta pochylenia na tylnej osi gdzie śruba nie chciała się ruszyć.

W każdym razie, prowadzenie dalej jest nieziemsko upierdliwe nie wspominając o parkowaniu.
W przypadku spadku obrotów silnika wspomaganie praktycznie blokuje koło kierownicy. Upierdliwe i wręcz niebezpieczne w trakcie parkowania, gdzie większy skręt kół i ruszanie z półsprzęgłem sprawiło nie raz że byłem bardzo blisko wycieczki do warsztatu blacharskiego.

Ja rozumiem że to wspomaganie jest na pompie więc bezpośrednio związane z obrotami silnika, ale żeby przy 500rpm nagle padało całkowicie?

Chyba jedyne co mi zostało do wymiany to pompa wspomagania, ale wszelkie problemy z centrowaniem kierownicy i ściąganiem auta sprawiały że ten pomysł nie wydawał się realny, aż do problemów w trakcie parkowania.

Chciałbym zobaczyć co wy myślicie, zanim wydam kolejne funty na auto które powinienem był już dawno zezłomować.

P.S. Czy pompa pasuje od każdego 4G92 jak Colt? Czy Carisma poza lustrzaną wersją bloku miała również inny osprzęt?
_________________
Obecnie: Carisma 1.6 '03
Odprawione ze służby: Galant EA2W 97' wściekły bordowy
Skasowana: Honda Concerto D16Z2 1.6 16V 93'
Był: Colt CA0 1.6 16V '92 :) x2
Był: Lancer 1.5 12V 4G15 C62A '90


 
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21947
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 01-05-2019, 14:11   

Wymienił bym tą pompę wspomagania.
 
 
jacek11 
Mitsumaniak
Yatsu~eku

Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 11174
Skąd: Radomsko
Wysłany: 02-05-2019, 22:39   

Zapewne zawór w pompie do wymiany. Ale chyba lepiej wymienić całą pompę, tak jak wyżej napisano.
_________________

 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.