[II 2.2 D mivec] biały dym i brak mocy. |
Autor |
Wiadomość |
xavi78
Nowy Forumowicz
Auto: Outlander II 2.2 D 177km
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Mar 2019 Posty: 7 Skąd: Bełchatów
|
Wysłany: 07-04-2019, 21:39 [II 2.2 D mivec] biały dym i brak mocy.
|
|
|
Ręce mi już opadają.
Diesel 177 km z DPF. Kupiony miesiąc temu. Przebieg prawie 200 tys. km. salon Polska.
Na zimnym silniku, czasami chodził normalnie, a czasami i coraz częściej puszczał biały bym i nie reagował na pedał gazu.
Dym szedł nawet z pod maski i smierdziało w kabinie.
Czasami było ok. Ale czasami wstyd było jechać, bo z tyłu chmura białego dymu.
Wizyta u dobrego mechanika:
- na kompie 0 błędów.
- diagnoza parametrów w trasie OK.
- bardzo częste wypalanie DPF.
- dodatkowo rozrzedzony olej.
Diagnoza: zapchany DPF.
Filtr został wycięty i chemicznie oczyszczony. Po zabiegu podciśnienia w wydechu bardzo dobre. Auto nabrało wigoru i ładnie jeździło... 3 dni.
Na 4 dzień przy - 2 st. Celsjusza odpalam. Głośno chodzi silnik. Ale jedziemy do pracy. 2 bieg, gaz, auto nie przyspiesza i z tyłu za autem czarna chmura! Po 10 min, po rozgrzaniu wszystko wraca do normy.
Na 2 dzień rano bez problemów, na 7 dzień znowu rano przy obciążeniu za autem czarny dym.
Po ok 2 tyg. i przejechaniu łącznie ok. 300 km za autem znowu chmura, ale biała! Włączyło się dopalanie DPF.
Co teraz wziąć na tapetę: wtryski? turbinę? Egr? Głowicę?
Bo jak dalej będę jeździł, to zaraz czyszczenie DPF będzie powtórnie konieczne.... |
|
|
|
 |
raptor
Forumowicz
Auto: Outlander II 2008 2.2 DiD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 20 Sty 2016 Posty: 82 Skąd: się biorą dzieci ?
|
Wysłany: 08-04-2019, 06:02
|
|
|
Co to za ćwoki diagnozowały Ci auto. Turbo masz do regeneracji, odstaw go jak najszybciej do obeznanego mechanika a nie jakiegoś ułoma bo jak kawałek wirnika wpadnie przez dolot do silnika to będziesz nowego motoru szukał |
|
|
|
 |
xavi78
Nowy Forumowicz
Auto: Outlander II 2.2 D 177km
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Mar 2019 Posty: 7 Skąd: Bełchatów
|
Wysłany: 08-04-2019, 08:53
|
|
|
Raptor możesz uzasadnić swoją opinię? |
|
|
|
 |
Moody
Forumowicz
Auto: Peugeot 4007 2.2 HDI 156KM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy Dołączył: 24 Kwi 2015 Posty: 404 Skąd: Wielkopolska, PNT
|
Wysłany: 09-04-2019, 21:12
|
|
|
Sprawdź czy nie ubywa płynu w chłodnicy. Może masz uszkodzoną uszczelkę pod głowicą i się chłodziwo do cylindrów dostaje. |
|
|
|
 |
xavi78
Nowy Forumowicz
Auto: Outlander II 2.2 D 177km
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Mar 2019 Posty: 7 Skąd: Bełchatów
|
Wysłany: 10-04-2019, 20:51
|
|
|
Poziom płynu chłodniczego stabilny. Powoli przybywa oleju silnikowego przez dostawanie się paliwa do miski olejowej. |
|
|
|
 |
Aleksander1965
Forumowicz
Auto: mitsubishi outlander 2,2 156km
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 17 Mar 2012 Posty: 480 Skąd: Strzelce Opolskie
|
Wysłany: 11-04-2019, 11:47
|
|
|
Ewidentnie problem DPF nie wypala do końca i paliwo zmieszane z olejem wpada do miski musisz iśc tym tropem |
_________________
 |
|
|
|
 |
kajos
Forumowicz

Auto: Outlander 2.0 Helmut
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 27 razy Dołączył: 09 Mar 2017 Posty: 1090 Skąd: Chodziez
|
Wysłany: 11-04-2019, 12:30
|
|
|
a moze jest tak ze ciagle jakies konklawe masz tam
dobry kaznodzieja sie przyda |
_________________ Mam schematy elektryczne do Outlandera II. Jak ktos chce to daj znac |
|
|
|
 |
raptor
Forumowicz
Auto: Outlander II 2008 2.2 DiD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 20 Sty 2016 Posty: 82 Skąd: się biorą dzieci ?
|
Wysłany: 11-04-2019, 16:59
|
|
|
Dziura na rurze od turbo, dla tego mocy nie ma, kopci na biało i auto nie uruchamia procedury wypalania dpf.
Już wyjaśniam - przez dziurę jest spadek ciśnienia przed dpf'em, i dla tego auto nie uruchamia wypalania. W grudniu miałem podobnie, dpf poszedł się grzmocić, dziura w wężu miała 3cm. |
|
|
|
 |
kajos
Forumowicz

Auto: Outlander 2.0 Helmut
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 27 razy Dołączył: 09 Mar 2017 Posty: 1090 Skąd: Chodziez
|
Wysłany: 11-04-2019, 22:25
|
|
|
nie wiem jak francuzie ale...
w innych starszych autach jak byl nie szczelny dolot to po dodaniu gazu silnik wlasnie na czarno dymil
no ale warto sprawdzic wszystkie weze od sprezarki do silnika
tam gdzie bedzie nieszczelnosc zawsze bedzie mokre i brudne od oleju |
_________________ Mam schematy elektryczne do Outlandera II. Jak ktos chce to daj znac |
|
|
|
 |
xavi78
Nowy Forumowicz
Auto: Outlander II 2.2 D 177km
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Mar 2019 Posty: 7 Skąd: Bełchatów
|
Wysłany: 25-04-2019, 20:06
|
|
|
Temat rozwiązany.
Jazda z mechanikiem z podpiętym kompem diagnostycznym pokazała, że EGR jest otwarty stałe na 19 stopni.
Równolegle czujnik przepustnicy podawał przepływ powietrza poniżej normy.
Podczas intensywnej jazdy oraz prób wysterowowania go kompem EGR się częściowo domknął i auto lekko ożyło.
EGR został więc zdemontowany, oczyszczony i rozruszany. Chłodnica spalin, która się na nim znajduje, również była zapchana.
Po montażu jest bardzo ok. |
|
|
|
 |
drurbus
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsu 2.2 MIVEC 177KM
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Maj 2019 Posty: 1 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 07-05-2019, 17:28
|
|
|
xavi78 napisał/a: | Temat rozwiązany.
Jazda z mechanikiem z podpiętym kompem diagnostycznym pokazała, że EGR jest otwarty stałe na 19 stopni.
Równolegle czujnik przepustnicy podawał przepływ powietrza poniżej normy.
Podczas intensywnej jazdy oraz prób wysterowowania go kompem EGR się częściowo domknął i auto lekko ożyło.
EGR został więc zdemontowany, oczyszczony i rozruszany. Chłodnica spalin, która się na nim znajduje, również była zapchana.
Po montażu jest bardzo ok. |
xavi78, podaj kontakt do mechanika, jak na razie nie trafiłem na żadnego konkretnego a już mam dość przepychanek i wymian za miliony. Nawet do Bełchatowa podjadę. Chyba że ktoś zna mega konkret we Wrocławiu albo okolicach to bardzo chętnie przygarnę info |
|
|
|
 |
xavi78
Nowy Forumowicz
Auto: Outlander II 2.2 D 177km
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Mar 2019 Posty: 7 Skąd: Bełchatów
|
Wysłany: 10-05-2019, 10:40
|
|
|
Proszę bardzo:
Auto-Market-Serwis
Ul. Czapliniecka 129,
97-400 Bełchatów
Tel. 44 634 81 14
Tel. Kom. 509762229. |
|
|
|
 |
|