Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Wolne obroty na jałowym biegu
Autor Wiadomość
greg.ps 
Nowy Forumowicz

Auto: Lancer 1.8 SB '09 CY0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Paź 2010
Posty: 16
Skąd: Silesia
  Wysłany: 23-10-2010, 13:10   Wolne obroty na jałowym biegu

Witam wszystkich forumowiczów. To mój pierwszy post na forum… zdjęcie dołączę wkrótce. Nie znalazłem takiego tematu na forum więc mam nadzieję, że go nie dubluję.
Jestem posiadaczem niespełna rocznego Lancera 1.8 SB z małym przebiegiem (ok. 5500 km).
Mam pytanie: jakie powinny być wolne obroty ciepłego silnika podczas postoju?
W moim przypadku na ciepłym silniku podczas postoju obrotomierz wskazuje od zawsze 500 obr. Podczas jazdy na jałowym biegu (np. dojeżdżając do skrzyżowania) obr. utrzymują się na poziomie ok. 800 do 650 po zatrzymaniu spadają do 500.
Wydaje mi się, że są za niskie. Niemniej jednak przy tych 500 obr. silnik pracuje równomiernie. Nie wiem, czy jest to sprawa rzeczywiście niskich obr., czy wadliwego obrotomierza.
Ostatnio parę razy miałem sytuację, że po osiągnięciu temp. przez silnik, podczas jazdy na luzie, obroty spadały do 330 a po zatrzymaniu samochodu wzrastały do 500. Po ok. 10 do 15 min. dalszej jazdy sytuacja wracała do „normy” (tzn. ok. 800 do 650 po zatrzymaniu spadają do 500).
Jeżdżę na podobno dobrym paliwie V Power 95 lub Ultimate 98.
Czy miał ktoś podobny problem? Ile wynoszą wolne obroty na ciepłym silniku podczas postoju w Waszych Lancerach?
Pozdrawiam i z góry dziękuję za wszelką pomoc.
Ostatnio zmieniony przez tyku 28-01-2017, 19:36, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Kjuba 
Forumowicz

Auto: Lancer 1,8 Invite, Octavia 3RS
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 07 Sie 2010
Posty: 137
Skąd: Szczecin
Wysłany: 23-10-2010, 16:35   

równiutko 500 kolego, jak dojeżdżam ostatnie metry na luzie to nie patrze jak obroty się zachowują. myślę że to normalne choć wcześniej miałem diesla i on ciągle miał równe obroty czy ciepły czy zimny 760
 
 
jaca71 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 ES '09
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 01 Wrz 2008
Posty: 4696
Skąd: Kraków
Wysłany: 23-10-2010, 20:58   

greg.ps napisał/a:
W moim przypadku na ciepłym silniku podczas postoju obrotomierz wskazuje od zawsze 500 obr.

Na moje oko trochę mało :)
Ja mam 700 i okolice 900 gdy się jeszcze toczy.
Zaglądnij pod maskę tam jest nalepka i na niej ja mam napisane że wolne obroty to 750 +- 100rpm :P
_________________
1. Mitsubishi Lancer '09 (2008-...)
2. Honda Civic 5dr '98 (2010-...)
 
 
 
racer1972 
Mitsumaniak
trochę w opozycji...


Auto: Lancer 1.8 SB
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Sty 2010
Posty: 645
Skąd: Beuthen
Wysłany: 23-10-2010, 21:26   

Jak silnik pracuje równo to co Cię obchodzi ile faktycznie jest obrotów...? Aptekarz czy jak...? :twisted:
_________________
...
 
 
mjsystem 
Forumowicz

Auto: ...
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 06 Sie 2010
Posty: 11637
Skąd: ...
Wysłany: 24-10-2010, 15:04   

greg.ps napisał/a:
Czy miał ktoś podobny problem? Ile wynoszą wolne obroty na ciepłym silniku podczas postoju w Waszych Lancerach?
Pozdrawiam i z góry dziękuję za wszelką pomoc.

Greg od kiedy jeżdżę miskiem nauczyłem sie , że takie obroty to standard. Pojechałem do ASO jak jeszcze miałem Colta i odpowiedzieli mi, że tak ma być. W lancerze jest podobnie, myślę, że masz nie 500 a ok 600rpm i to jest norma. Przecież silnik pracuje czysto i bez szarpania, a o to przeciez chodzi. Myślę, że obniżenie obrotów silnika i jego płynna praca przy 600 to osiągnięcie techniczne a nie wada.
Pozdrawiam.
 
 
greg.ps 
Nowy Forumowicz

Auto: Lancer 1.8 SB '09 CY0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Paź 2010
Posty: 16
Skąd: Silesia
Wysłany: 24-10-2010, 15:18   

Dzięki za odpowiedż ... Może i trochę aptekarz :) ... Skoro Kjuba też na luzie ma 500 to pewnie MIVEC 1.8 tak ma ... 2.0 może mieć inaczej. Pod maską nie znalazłem informacji na temat obrotów. Zastanawia mnie ten chwilowy spadek do 330. Podejrzewałbym paliwo, ale tankuję dość dobre.

[ Dodano: 24-10-2010, 15:34 ]
Dzięki Mjsystem za głos w sprawie :) ... Wskazanie obrotomierza jest dokladnie w połowie pola między 0 1000 więc czytam 500. No ale to tylko wskazanie. Poprzednio jeździłem Mondeo II 1.8 i tam wolne obr. wynosiły 950, dlatego trochę mnie to zaczęło zastanawiać. Dziękuję i pozdrawiam
 
 
mjsystem 
Forumowicz

Auto: ...
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 06 Sie 2010
Posty: 11637
Skąd: ...
Wysłany: 24-10-2010, 16:02   

greg.ps napisał/a:
dlatego trochę mnie to zaczęło zastanawiać

No mnie w Colcie tez, chciałem podwyzszyć w ASO do 900 ale sie nie da:) Wytłumaczyli mi dokładnie, więc w lancerku juz się nie smiałem pytać :D bo jest tak samo.
 
 
berladi 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 1.8 SB;Colt 1.1
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Paź 2010
Posty: 137
Skąd: KCH
Wysłany: 24-10-2010, 18:26   

Obroty mojego miśka też są w granicach 550.Co do spadku obrotów do ~300 to występuje to w momencie włączania się sprężarki klimy(lub jak to się tam zwie :mrgreen: )ale silnik jeszcze nigdy nie zgasł i zaraz wraca do normy,więc bez paniki.Dosyć trudno jest wtedy ruszyć bez sprzęgła,to tak na marginesie.
_________________

 
 
Luk 
Forumowicz

Auto: Lancer Sportback 1.8 Invite
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 16 Lis 2008
Posty: 1733
Skąd: Warszawa
Wysłany: 25-10-2010, 09:22   

greg.ps napisał/a:
Wskazanie obrotomierza jest dokladnie w połowie pola między 0 1000 więc czytam 500

Błąd. Skala obrotomierza na początku nie jest liniowa. Przyjrzyj się kreseczkom krótszym i dłuższym. Dłuższa kreseczka oznaczająca 500 nie jest w połowie. Połowa pomiędzy 0 a 1000 to będzie połowa między 500 a 750, czyli jakieś 625 :)
 
 
Silverrr 
Mitsumaniak
Jackdaw


Auto: Lancer SB 2008 1.8 Invite
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Gru 2009
Posty: 415
Skąd: Trójmiasto
Wysłany: 25-10-2010, 18:19   

Z ciekawości ostatnio patrzyłem na obrotomierz jadąc do pracy. Opiszę jednak warunki i styl jazdy. Autko odpaliłem o 5:30 rano więc zimno jak cholera (nie wiem czy to ma jakieś znaczenie) i ruszyłem. Po około 200 metrach (max bieg jaki wrzucam to drugi) redukuję do jedynki i z około 30 metrowej górki jadę na jedynce hamując silnikiem. Dojeżdżając do zakrętu (95% przypadków jest pusto) wrzucam luz i tak toczę się przez następne 2.5 km. W tym momencie patrzyłem na obrotomierz i było równiutko 1000 :) Jutro z rana również jadę do pracy więc sprawdzę jak się mają sprawy po przejechaniu 3km a następnie po rozgrzaniu silnika po dystansie 8km. Postaram się dać znać jeszcze rano :D
_________________
Zwycięzca konkursu "Parkowanie L200 na kopertę" - VIII Zlot Mitsumaniaków - Wilkasy 2010. 24 sekundy :D
 
 
 
jac 
Mitsumaniak

Auto: Lancer 1.8 & Triumph Ameri
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 24 Kwi 2010
Posty: 299
Skąd: Gdynia
Wysłany: 25-10-2010, 18:53   

Mam chyba "uszkodzony" obrotosciomierz bo u mnie jak sie rozgrzeje to jest zawsze i rowno 750. Co dziwne, nie zdazylo mi sie jeszcze zeby obroty mi plywaly nawet w granicach tych 50 obrotow.
Nawiazujac jednak do paliwa ktore lejesz to wlanie 98 niczego nie zmieni, ani nie polepszy pracy silnika ani nie polepszy spalania (oczywiscie pod warunkiem ze wlejesz 95-tke ale na dobrej firmowej stacji)
 
 
racer1972 
Mitsumaniak
trochę w opozycji...


Auto: Lancer 1.8 SB
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Sty 2010
Posty: 645
Skąd: Beuthen
Wysłany: 25-10-2010, 18:58   

Na mój nos to wychodzi tu znowu precyzja wskaźników... (jak temp. płynu chłodniczego,poziom paliwa itp.) :doubt:
_________________
...
 
 
Trik 
Mitsumaniak
1056/KMM


Auto: Lancer 1.5 invite '08
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 39 razy
Dołączył: 05 Mar 2008
Posty: 3045
Skąd: Augustów
Wysłany: 25-10-2010, 19:59   

Luk, Dobrze prawisz. Od 0 do 1000obr/min są tylko 2 kreseczki i to w różnych odległościach niż proporcjonalnie, od 1000 już 3 pomiędzy tysiakami i proporcjonalnie.
_________________
Suzuki Ignis 1,2 (2019)
 
 
Kjuba 
Forumowicz

Auto: Lancer 1,8 Invite, Octavia 3RS
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 07 Sie 2010
Posty: 137
Skąd: Szczecin
Wysłany: 25-10-2010, 20:02   

jak dojeżdżam kawałek na luzie i ciepły silnik to obroty koło 750, a tak to rzeczywiście w połowie obrotomierza z niewielkimi wahaniami +- 50 jak już stoi.
 
 
Silverrr 
Mitsumaniak
Jackdaw


Auto: Lancer SB 2008 1.8 Invite
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Gru 2009
Posty: 415
Skąd: Trójmiasto
Wysłany: 25-10-2010, 20:28   

A tak poza tym to co za różnica czy jest 500, 600, 750 czy 1000 obrotów? :P Niech się mieli jak mu dobrze, ważne, że działa i pali tyle ile powinien :D
_________________
Zwycięzca konkursu "Parkowanie L200 na kopertę" - VIII Zlot Mitsumaniaków - Wilkasy 2010. 24 sekundy :D
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.