 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
[2.5TD] wyciek z pompy paliwa... porady |
Autor |
Wiadomość |
Peja92
Nowy Forumowicz
Auto: Pajero 2
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Sty 2018 Posty: 12 Skąd: Oborniki Wielkopolskie
|
Wysłany: 05-05-2019, 23:11 [2.5TD] wyciek z pompy paliwa... porady
|
|
|
Witam, posiadam silnik 2.5TD
Proszę o porady co do uszczelnienia trzpienia ciegna przepustnicy na pompie. Po sciagnieciu ciegna i sprężyny zostaje trzpień z małym luzem. Jak wyciągnąć trzpień ? wyrwać w górę czy trzeba go wykręcić lub wydłubac aby dostać się do uszczelki. Pozdrawiam
 |
|
|
|
 |
U-96
Forumowicz
Auto: Pajero 2.8 TD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy Dołączył: 06 Lip 2011 Posty: 260 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 20-05-2019, 10:18
|
|
|
Peja
Nie wiem jaka jest u ciebie pompa w 2.5
Robiłem to u siebie w 2.8 na pompie zexel
Trzeba odkręcić nakrętkę z trzpienia, wyjąć podkładkę i cienkim drutem wydłubać oring uszczelniający. Przy odkręcaniu nakrętki trzeba trzymać trzpień aby nie przestawić regulatora obrotów. Ciasno i niewygodnie ale da się zrobić
Pozdr.
[ Dodano: 25-05-2019, 08:21 ]
Szanowni Koledzy
Znów walczyłem z podobnym problemem u kolegi
Przy tej okazji uzupełniam wiadomości i porady na przyszłość
+ małe sprostowanie (wymiana oringa)
Ale po kolei, jak w przypadku kolegi Peja i mojego obecnego, wyciek może być po przez trzpień przepustnicy lub przez śrubę regulatora obrotów. Na początku nie widać tego dokładnie skąd jest wyciek ponieważ wentylator rozpyla ON po całej pompie, więc myjemy i sprawdzamy dokładnie.
1. Wyciek z trzpienia przepustnicy - demontujemy dekiel pompy i wysuwamy go z dekla do środka. Wymieniamy 2 oryngi na trzpieniu i gotowe.
2. Wyciek z śruby regulatora obrotów - nie ma możliwości wymiany oringa bez demontażu pompy z silnika. Jedynym sposobem jaki udało mi się zastosować to poluzowanie nakrętki mocującej, następnie odtłuszczamy śrubę, nakrętkę i podkładkę. Smarujemy dobrym klejem do gwintów, śrubę nakrętkę i podkładkę z obydwu stron. Zakręcamy, jest ciasno i niewygodnie, ale da się zrobić. Pamiętajcie aby przy odkręcaniu nakrętki nie przestawić śruby regulatora obrotów. Dobrze jest zaznaczyć jej położenie na wszelki wypadek
Klej spełnił zadanie, wyciek nr. 2 usunięty.
Zdjęcia jak to wygląda dla zainteresowanych.
https://photos.app.goo.gl/FqAPgb4vbRH5iAy98
Pozdr. |
_________________ Artur |
|
|
|
 |
Peja92
Nowy Forumowicz
Auto: Pajero 2
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Sty 2018 Posty: 12 Skąd: Oborniki Wielkopolskie
|
Wysłany: 24-06-2019, 01:01
|
|
|
[ Dodano: 24-06-2019, 01:10 ]
U-96, Dzięki za porady. Rozumiem, że dekiel pompy da się odkręcić bez wyciagania pompy ? Po ściągnięciu ciegna gdy mam sam trzpień to gdzie są śruby do ściągnięcia dekla pompy ? Pozdrawiam
[ Dodano: 22-07-2019, 16:55 ]
Proszę o poradę jak zdemontować dekiel pompy...
1. Wyciek z trzpienia przepustnicy - demontujemy dekiel pompy i wysuwamy go z dekla do środka. Wymieniamy 2 oryngi na trzpieniu i gotowe.
Skopiowane z wiadomości U-96 |
|
|
|
 |
|
|