  | 
               
                  Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
                   
                  
  
                  
                | 
               
 | 
             
          
         		             
	  
      
         
         |  Ogłoszenie  | 
         
        
         
 
  
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.  Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
 
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta. 
 | 
         
       
	 
	
	
	
 
	
			| 
		Moment dokręcania głowicy w 4G63 w wózku | 
    
    
   
      | Autor | 
      Wiadomość | 
    
            
      
         
		 BKK  		  
		 
         Nowy Forumowicz
  
                  Auto: L200 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Dołączył: 17 Lis 2015 Posty: 7 Skąd: Wrocław 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 28-03-2019, 15:40   Moment dokręcania głowicy w 4G63 w wózku
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Silnik 4G63, głowica SOHC, dwa zawory. I to w zasadzie wszystko, co wiem o silniku. Silnik ten siedzi w wózku widłowym typu FG 15 z 1997 roku. Głowica nieco się różni od samochodowej, ale chyba nie na tyle, by wartości dokręcania były inne. W każdym bądź razie silnik zasilany jedynie gazem. Możecie mi podać, jaka jest procedura i momenty dokręcania śrub głowicy w tym silniku? Bo wyczytałem tu już kilka wersji, a przyznam że w oznaczeniach kodowych słabo się orientuję. I czy od razu kupować nowe śruby? Bo piszecie tu, że lubią pękać przy powtórnym wykorzystaniu.
 
Dziękuję. 
 
 
[ Dodano: 28-03-2019, 21:57 ]
 
Dopowiem jeszcze, że zestaw uszczelek, w tym uszczelka pod głowicę, taki sam, jak do samochodowej wersji, więc wychodzi, że można to traktować, jako zwykły silnik samochodowy. | 
             
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 jacek11  		  
		 
         Mitsumaniak Yatsu~eku
  
                  Auto: EA2W  Żółwik, Outlander CW8W 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 122 razy Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 11277 Skąd: Radomsko 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 30-03-2019, 20:36   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               W manualu jest taka informacja:
 
 
78 Nm-  0 Nm - 20 Nm -  +90 stopni -  +90 stopni. | 
             
						
				_________________
 
   | 
			 
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 BKK  		  
		 
         Nowy Forumowicz
  
                  Auto: L200 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Dołączył: 17 Lis 2015 Posty: 7 Skąd: Wrocław 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 30-03-2019, 20:44   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Dziękuję Ci Jacku bardzo. 
 
 
[ Dodano: 03-04-2019, 11:34 ]
 
Kolega przysłał mi jeszcze taką procedurę.
 
Krok 1. dokręcić 39 Nm.
 
Krok 2. Dokręcić 78 Nm.
 
Krok 3. Poluzować 360 stopni.
 
Krok 4. Dokręcić 20 Nm.
 
Krok 5. Dokręcić 90 stopni.
 
Krok 6. Dokręcić 90 stopni.
 
 
Maksymalna długość śrub głowicy - 99.4 mm. | 
             
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 jacek11  		  
		 
         Mitsumaniak Yatsu~eku
  
                  Auto: EA2W  Żółwik, Outlander CW8W 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 122 razy Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 11277 Skąd: Radomsko 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 03-04-2019, 14:56   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Też będzie dobrze, a nawet lepiej. | 
             
						
				_________________
 
   | 
			 
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 Krzyzak  		  
		 
         moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM
  
  
                  Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2, UU 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 652 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24484 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 03-04-2019, 15:54   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Manual do 2.0 SOHC:
 
80Nm->0->20Nm->90°->90° | 
             
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 BKK  		  
		 
         Nowy Forumowicz
  
                  Auto: L200 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Dołączył: 17 Lis 2015 Posty: 7 Skąd: Wrocław 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 09-05-2019, 17:15   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | No i w głowicy wózkowej śruby mają 118 mm długości. Niby to samo, a jednak... | 
             
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      | 
         
       | 
    
 
       |