Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Pajero Sport z Podhala
Autor Wiadomość
Tuff 
Forumowicz


Auto: Pajero Sport 2002 2,5td 98kW
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 09 Cze 2020
Posty: 87
Skąd: KNT
Wysłany: 15-11-2020, 10:50   Pajero Sport z Podhala

Cześć wszystkim,
W marcu tego roku (2020) kupiłem Mitsubishi Pajero Sport, rocznik 2002, silnik 2,5 diesel o mocy 98kW (133KM). Wydawało mi się, że w stanie niezłym - z perspektywy czasu mogę powiedzieć, że bliżej mu było jednak do złego. Przez pół roku można powiedzieć, że udało się go doprowadzić do stanu przyzwoitego.

Wyposażenie: klimatyzacja automatyczna, abs, wspomaganie, fotele regulowane we wszystkich płaszczyznach, podgrzewanie piór wycieraczek na szybie przedniej, radio niefabryczne, elektryczne składane lusterka, centralny zamek z pilotem, podwójna podłoga w bagażniku, opony 265x70x16 typu AT, hak, zawieszenie ironman podnoszące o 2".

Naprawy i prace serwisowe od zakupu:
- wymiana oleju w: silniku, skrzyni biegów, reduktorze, mostach
- wymiana płynu chłodniczego
- wymiana uszczelnienia wału korbowego (wymaga zrzucenia skrzyni, zostawiał ślad oleju tam gdzie stał)
- wymiana kompletnego sprzęgła (żal było nie zrobić, koszt części 300zł, a wszystko było rozebrane przy wymianie powyższego elementu)
- wymiana łożyska podporowego wału
- regeneracja przedniego zacisku hamulcowego
- naprawa tylnej części ramy (przy zakupie przykryte czarnym gównem)
- wymiana wybieraka reduktora
- konserwacja ramy od środka
- dokupienie koła zapasowego, którego nie było
- kupno dwóch opon AT (z przodu z takimi kupiłem, z tyłu miał bardziej szosowe)
- wymiana przełącznika świateł cofania
- naprawa mechanizmu wycieraczki
- naprawa wiązki elektrycznej (z tym to długa historia, prawie wymieniłem pompę wtryskową za 2500zł, kupiłem nowy przełącznik świateł, a okazało się, że była wiązka uszkodzona)
- naprawa wydechu
- wymiana tylnych klocków wraz z wszystkimi elementami je trzymającymi

Samochód służy czasem na dojazdy na budowy, a głównie do wycieczek offrodowych. Samochodem zrobiłem ok. 5 tys. km. Średnie spalanie 11,2l.

W planach mam założenie listwy led, którą dostałem jeszcze do poprzedniego auta, ale do tego trzeba by dołożyć relingi dachowe. Dodatkowo zastanawiam się nad dołożeniem wyciągarki z przodu. W dalekiej przyszłości może raptor, bo auto niestety porysowało się od krzaków na bokach. No i walczę z nawiewem bo lubi ustawić tylko skrajne pozycje (grzanie lub chłodzenie na maksa) oraz w chwili obecnej świeci kontrolka abs, ale brak komputera do zdiagnozowania przyczyny, a z drugiej strony w terenie czasem lepiej go nie mieć :)


Ostatnio zmieniony przez Tuff 15-01-2021, 21:46, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Fighter001 
Forumowicz

Auto: Colt CZC Turbo
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 15 Lip 2017
Posty: 105
Skąd: Wrocław
Wysłany: 15-11-2020, 13:36   

Kawał fury. Mój znajomy ma takiego i na żywo to jest niezły czołg.
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21947
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 15-11-2020, 16:18   

Co do świrującego nawiewu to najprawdopodobniej uszkodzony jest silniczka regulujący klapy nawiewu.
 
 
Bzyk_R1 
Mitsumaniak
Outlanderowiec


Auto: O1T LSRG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 132 razy
Dołączył: 02 Sie 2016
Posty: 5363
Skąd: Pińczów TPI
Wysłany: 15-11-2020, 17:08   

Lubię te generacje, super fura. Jak się to spisuje w terenie? Nie brakuje mu mocy? Kawał auta, niech służy.
_________________
Gdy obowiązek wezwie mnie,
Tam wszędzie, gdzie się pali,
Ty mi, o Panie, siłę daj,
Bym życie ludzkie ocalił.


Lekki Samochód Ratowniczo Gaśniczy: 300+KM/500+Nm http://forum.mitsumaniaki...1489343#1489343 ターボアウトランダー
Legenda we własnym garażu: http://forum.mitsumaniaki...1502384#1502384
Sprzątam i pilnuję porządku w dziale Outlandera. Czasem zdarza mi się kogoś wycinać...
ZAPRASZAM DO ODWIEDZENIA I SUBSKRYPCJI MOJEGO KANAŁU NA YT
https://www.youtube.com/c...sgoaAdLHmEnzUrg A czy Ty Gość już subskrybujesz?

STOP HYBRID GO LPG
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21947
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 15-11-2020, 17:15   

Bzyk_R1, w terenie bardzo spoko. Ale silnik poza tym, że jest niezniszczalny i odpala na strzała nawet w największe mrozy to masakra. Jest strasznie głośny i mułowaty.
 
 
Tuff 
Forumowicz


Auto: Pajero Sport 2002 2,5td 98kW
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 09 Cze 2020
Posty: 87
Skąd: KNT
Wysłany: 15-11-2020, 21:05   

Hugo napisał/a:
Co do świrującego nawiewu to najprawdopodobniej uszkodzony jest silniczka regulujący klapy nawiewu.

Dzięki, trzeba będzie spróbować podmienić i sprawdzić :)

Bzyk_R1 napisał/a:
Jak się to spisuje w terenie? Nie brakuje mu mocy?

Na tym podniesionym zawieszeniu pięknie mija się wszystkie przeszkody - bardzo rzadko się zdarza coś złapać spodem, znajomy co jeździ ze mną frontierem (amerykańska navara) na seryjnym zawieszeniu musi dużo bardziej uważać. Ogólnie daje radę, ale opony AT na błoto są za słabe, z drugiej strony bardziej go chcę traktować jako auto użytkowo-wyprawowe, więc MT nie chce :wink:

Hugo napisał/a:
Jest strasznie głośny i mułowaty.

Głośny potwierdzam :D natomiast nie wiem jakim miałeś okazję jeździć, bo są wersje 100KM na mechanicznej pompie, 115 na elektrycznej, a u mnie jest 133KM (ogólnie internet za dużo nie wie o tym silniku), podejrzewam, że ma to związek tym, że był ściągnięty ze Szwajcarii. Ogólnie przy jego zestopniowaniu skrzyni sprawia wrażenie całkiem sprawnego na te gabaryty :) Wcześniej miałem ładę nivę 1,6 na gaźniku 76KM i jeepa cheeroke 2,1td 80KM, tutaj czuć "moc" :mrgreen: Optymalnie jest zapiąć 5ty bieg i toczyć się 80-90km/h, w terenie na reduktorze też mu nic nie brakuje jak na moje potrzeby
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21947
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 16-11-2020, 07:49   

Niestety nie wiem ile KM miał ten którym jeździłem, ale też był z 2002 r. i 2,5 TD.
 
 
Tuff 
Forumowicz


Auto: Pajero Sport 2002 2,5td 98kW
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 09 Cze 2020
Posty: 87
Skąd: KNT
Wysłany: 25-12-2020, 17:35   

Zakupiłem wyciągarkę i płytę pod wyciągarkę także po nowym roku będzie czym się ratować z opresji :mrgreen:
 
 
Tuff 
Forumowicz


Auto: Pajero Sport 2002 2,5td 98kW
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 09 Cze 2020
Posty: 87
Skąd: KNT
Wysłany: 15-01-2021, 18:14   

Zima zaatakowała :P

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.