Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[3.2 DID] "Wychechłane" cięgło wycieraczki - na co
Autor Wiadomość
kkkamil 
Forumowicz

Auto: Pajero IV 3 drzwiowe
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Kwi 2019
Posty: 36
Skąd: Koszalin
Wysłany: 28-05-2019, 20:26   [3.2 DID] "Wychechłane" cięgło wycieraczki - na co

Jak w temacie, plastikowy element cięgła przedniej wycieraczki "wychechłał" się na tyle że spada z kulki. Niestety jest na tyle spróchniały, że musiałem go wygruzować. Na szybko wcisnąłem tam podobny element z zestawu naprawczego cięgła skrzyni biegów od jakiegoś VW. Za długo to nie wytrzyma (jest gumowate i bardziej obraca się w cięgle niż na kulce) więc muszę to zastąpić czymś jak najbardziej podobnym do oryginału.

Czy ktoś mi podpowie od jakiego auta pasowało by takie cięgło? Nie koniecznie całe, wystarczył by mi ten plastikowy element. W sensie aby średnica kulki była taka sama. Niestety oryginały do Pajero mają cenę z kosmosu.

Pozdrawiam. Kamil
 
 
klapek 
Forumowicz

Auto: V80 Alpine Edition
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 03 Lis 2017
Posty: 150
Skąd: Kwidzyn
Wysłany: 29-05-2019, 09:39   

Dosłownie 3 dni temu wymieniałem - kupiłem w Carmont zamiennik za 340.
Przy cenie oryginału nie jest źle.
 
 
kkkamil 
Forumowicz

Auto: Pajero IV 3 drzwiowe
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Kwi 2019
Posty: 36
Skąd: Koszalin
Wysłany: 31-05-2019, 08:02   

Dzięki, jak nie będzie wyjścia to będę musiał skorzystać. Jednak jest to nadal 4 razy drożej niż do innych aut ;-)

Pozdrawiam.

[ Dodano: 02-06-2019, 16:12 ]
Ps.

Teraz na szybko coś na pewno naprawię bo jadąc na zlot w deszczu padło znów ;) dobrze że na zlocie była piękna pogoda i miałem trasę turystyczną to jakoś się udało.

[ Dodano: 06-06-2019, 14:38 ]
No i własnymi siłami, złomem znalezionym w garażu zbudowałem coś takiego: blaszkę o grubości około 1mm z nacięciem w literkę U podłożyłem pod kulkę, a końcówki tej blaszki wywinąłem do góry tak aby objąć plastikowy "trzymacz" kulki. Narazie wydaje się stabilne. Ramię nie spadnie bo dociskane do kulki jest dorobioną blaszką, blaszka nie spadnie bo szerokość wycięcia na to nie pozwoli. Teoretycznie będzie działać a praktycznie to się okaże jak spadną deszcze ;-)

Pozdrawiam. Kamil
 
 
malarek
[Usunięty]

Wysłany: 05-02-2020, 20:00   

z fiata bravo 2 mozna dosztukowac ten plastik
 
 
dziobaku 
Nowy Forumowicz
dziobaku

Auto: pajero IV 3.2DID
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Paź 2018
Posty: 16
Skąd: chrzanów
Wysłany: 11-02-2020, 22:39   

przerobiłem temat i to dosłownie
z braku zamiennika na szybko kupiłem przegub kulowy M8 (akurat taki był dostępny na miejscu) odciąłem koniec cięgna z wychechlanym plastikiem w to miejsce wspawałem śrubę imbusowa (akurat łeb niemal pasuje w otwór tej rurki)
uwagi: potrzebna spawarka i teraz patrząc na to jeszcze raz to chyba lepiej przyspawać nakrętkę do cięgna (śruba będzie chować sie do wnętrza ciegna) a uzyskamy dokładna regulacje długości cięgna do oryginału
wrzuce fotke jak bede mial

[ Dodano: 11-02-2020, 22:40 ]
i jeszcze lepiej jakby przegub był w osłonie gumowej
 
 
zbyszekm2 
Forumowicz


Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy
Dołączył: 26 Sty 2007
Posty: 4635
Skąd: Bytów
Wysłany: 12-02-2020, 09:27   

dziobaku napisał/a:
przerobiłem temat i to dosłownie
z braku zamiennika na szybko kupiłem przegub kulowy M8 (akurat taki był dostępny na miejscu) odciąłem koniec cięgna z wychechlanym plastikiem w to miejsce wspawałem śrubę imbusowa (akurat łeb niemal pasuje w otwór tej rurki)
uwagi: potrzebna spawarka i teraz patrząc na to jeszcze raz to chyba lepiej przyspawać nakrętkę do cięgna (śruba będzie chować sie do wnętrza ciegna) a uzyskamy dokładna regulacje długości cięgna do oryginału
wrzuce fotke jak bede mial

[ Dodano: 11-02-2020, 22:40 ]
i jeszcze lepiej jakby przegub był w osłonie gumowej

U nas sa zamienniki bez problemu
_________________
pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.