Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Problem z temperatura płynu chłodzącego
Autor Wiadomość
Ekuate 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma 1.9TD 2000r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Maj 2019
Posty: 3
Skąd: Kielce
  Wysłany: 29-05-2019, 19:41   Problem z temperatura płynu chłodzącego

Witam,
Od dłuższego czasu nie mogę sobie poradzić z temperaturą płynu chłodzącego. Wymieniłem już praktycznie wszystko a problem zostaje... Z góry uprzedzam orłem z mechaniki nie jestem więc nie kamieniujcie mnie jak napisze coś głupiego :biggrin: Problem jest taki ze temperatura od pewnego czasu rośnie zdecydowanie za szybko do 90 st po mniej niz 3 km w chłodny dzień , po czym sie zatrzymuje na pewien czas i po powiedzmy kolejnych 3km rośnie do końca skali. Ale po przekreceniu kluczyka i odczekaniu nawet 30 sek i włączeniu znowu ustawia sie na 90 st. Wiec napewno nie wskazuje prawdy , bo wentylator nawet się nie załącza , przewody za termostatem są ciepłe ale mogę je spokojnie złapać co raczej było by nie mozłiwe przy 100st. Wymieniłem pompe wody bo tak mi zasugerował mechanik , naszczęście i tak była do wymiany bo przy ostatniej wymianie rozrządu stwierdził że pompa jest w dobrym stanie i ją pominął. Poźniej zasugerował przeczyszczenie układu , więc przeczyszciłem jakimś specyfikiem, poźniej zalałem i odpowietrzyłem układ. Nie pomogło więc wymieniłem oba czujniki (zielony i biały :mrgreen: ) . Ostatnio nawet wymieniłem wskaźnik i dalej nic... ludzie czy ten układ ma wgl jeszcze jakieś elementy czy juz wymieniłem wszystko ... Jedyne co mi teraz przychodzi do głowy to ponownie ten czujnik (zielony) który był pewnie jakimś chińczykiem (topran 50 zl). Sprawdzałem miernikiem oporność ale troche nie rozumiem , przede wszystkim mierząć oporność biegunowość ma znaczenie ??? (mnie jakos inaczej uczyli) W jedną strone sam zakres od 2,3 kOm do 0,6 kOm więc z tego co mi sie gdzies udało znależc to chyba ok . Pytania macie jakies pomysły co może być jeszcze nie tak? Jak inaczej sprawdzić ten czujnik? Czy między wskażnikiem ( łącznie z tym co w tablicy , dławik , dioda, zwojnica ) a czujnikiem znajduje sie jeszcze jakiś przetwornik , sterownik ( nie znam sie poprostu coś z elektroniki co moze szfankowac :D )
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 29-05-2019, 21:57   

Czy podglądałeś w serwisie jaką temperaturę widzi sterownik silnika? Czujnik dwupinowy podaje sygnał sterownikowi a czujnik jednopinowy podaje temperaturę do wskaźnika w zegarach. podglądając co widzi sterownik silnika mógłbyś wykluczyć problem z układem chłodzenia czy samym silnikiem. Jeśli okazało by się że silnik się nie grzeje tylko przekłamuje wskaźnik w zegarach to warto by było przyjrzeć się wiązce idącej do zegarów bo słaba masa lub zasilanie wskaźnika może powodować te problemy.
 
 
Ekuate 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma 1.9TD 2000r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Maj 2019
Posty: 3
Skąd: Kielce
Wysłany: 30-05-2019, 17:37   

Ok, dzięki, będę musiał sie przyjrzeć dokladnie polaczeniu czujnika ze wskaznikiem, bo raczej to wygląda najbardziej prawdopodobne. Nie podpinalem jeszcze pod komputer, bo wydawał się błahy problem i liczyłem że uda sie zaoszczędzić na tym. Poza tym raczej nie chce mi sie wierzyć w prawidłowość w tych wskazaniach i tu bym raczej szukał. Jesli by naprawde byla temperata ponad 100 st, to bybsie załączył wentylator, przewody by były goretsze i w pracy silnika chyba by można coś wyczuć. Co do czujnikow to czegos nie rozumiem ja mam zielony 3 piny i biały 2 piny, w każdym razie zielony jest połączony ze wskaźnikiem, sprawdzalem wstępnie wygląda ok. A jak dokladnie sprawdzasz mase? 🤔

[ Dodano: 30-05-2019, 17:45 ]
Ostatnie pytanie o mase zignorujcie, powinnienem był najpierw poszukać a potem pytac 😬

[ Dodano: 30-05-2019, 17:45 ]
Ostatnie pytanie o mase zignorujcie, powinnienem był najpierw poszukać a potem pytac 😬

[ Dodano: 30-05-2019, 18:24 ]
Zmierzylem i zgupialem 😅 Mierzylem opornosc miedzy masa w kostce do czujnika a biegunem - na akumulatorze i na wylaczonym silniku jest 0.9- 1 Om ( z silnikiem opornosc wychodzila 0.7), ale po przekreceniu kluczyka wychodzi ok 7.5 Oma 🤔 Nie mam pojecia czemu, bez rozruchu wiec nie było żadnych drgań. Macie jakieś pomysły, czy poprostu odkręcić masowanie czujnika i przeczyscic?

[ Dodano: 01-06-2019, 12:22 ]
Przeczyszczenie masy nic nie dało, problem pojawia sie dopiero po przekreceniu stacyjki. Znalazłem wpis że w carismie lubią sie przepalac przekaźniki. A dokładnie 2 które sie znajduja pod kierownicą z lewej strony (nad skrzynka z bezpieczniki opisaną na niebiesko 😁 zapomniałem zrobic zdjecia...) zamienilem miejscami, nawet wyjmowalem pokolei ale nie wpływały na wskaźnik. Ale moze przepalil mi sie przekaznik od tego wskaznika tylko gdzie indziej sie znajduje... Ktos wie gdzie go szukac? 😁
 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 21010
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 01-06-2019, 12:34   

Podepnij pod jakiś komputer i sprawdz jak się zachowuje temperatura :?: .
Choć w klekocie i z roku 2000 może być ciężko :? .
_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
Ekuate 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma 1.9TD 2000r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Maj 2019
Posty: 3
Skąd: Kielce
Wysłany: 01-06-2019, 12:40   

Ale z tego co napisał wcześniej plecho, komputer mi pokaże czy dobrze działa układ 🤷‍♂️ Ale jestem tego niemal pewny, ze błąd jest ze wskazaniem tej temperatury... Więc zapłacę 100 i będę w tym samym miejscu co jestem... Chyba ze czegoś nie rozumiem
 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 21010
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 01-06-2019, 16:47   

Tutaj masz info z manuala dla rocznika 2000 jaka powinna być rezystancja na czujniku zależnie od temperatury płynu w silniku F9Q.

_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.