| 
            
               |  | Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki 
 
 
 |  |  
      
         
         | Ogłoszenie |  
         |   
 W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
 Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
 Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
 |  
 
	
			| Problem z temperatura płynu chłodzącego |  
      | Autor | Wiadomość |  
      | Ekuate   Nowy Forumowicz
 
 Auto: Carisma 1.9TD 2000r
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 29 Maj 2019
 Posty: 3
 Skąd: Kielce
 
 | 
            
               |    Wysłany: 29-05-2019, 18:41   Problem z temperatura płynu chłodzącego |   
 |  
               | 
 |  
               | Witam, Od dłuższego czasu nie mogę sobie poradzić z temperaturą płynu chłodzącego. Wymieniłem już praktycznie wszystko a problem zostaje... Z góry uprzedzam orłem z mechaniki nie jestem więc nie kamieniujcie mnie jak napisze coś głupiego
  Problem jest taki ze temperatura od pewnego czasu rośnie zdecydowanie za szybko do 90 st po mniej niz 3 km w chłodny dzień , po czym sie zatrzymuje na pewien czas i po powiedzmy kolejnych 3km rośnie do końca skali. Ale po przekreceniu kluczyka i odczekaniu nawet 30 sek i włączeniu znowu ustawia sie na 90 st. Wiec napewno nie wskazuje prawdy , bo wentylator nawet się nie załącza , przewody za termostatem są ciepłe ale mogę je spokojnie złapać co raczej było by nie mozłiwe przy 100st. Wymieniłem pompe wody bo tak mi zasugerował mechanik , naszczęście i tak była do wymiany bo przy ostatniej wymianie rozrządu stwierdził że pompa jest w dobrym stanie i ją pominął. Poźniej zasugerował przeczyszczenie układu , więc przeczyszciłem jakimś specyfikiem, poźniej zalałem i odpowietrzyłem układ. Nie pomogło więc wymieniłem oba czujniki (zielony i biały  ) . Ostatnio nawet wymieniłem wskaźnik i dalej nic... ludzie czy ten układ ma wgl jeszcze jakieś elementy czy juz wymieniłem wszystko ... Jedyne co mi teraz przychodzi do głowy to ponownie ten czujnik (zielony) który był pewnie jakimś chińczykiem (topran 50 zl). Sprawdzałem miernikiem oporność ale troche nie rozumiem , przede wszystkim mierząć oporność biegunowość ma znaczenie ??? (mnie jakos inaczej uczyli) W jedną strone sam zakres od 2,3 kOm do 0,6 kOm więc z tego co mi sie gdzies udało znależc to chyba ok . Pytania macie jakies pomysły co może być jeszcze nie tak? Jak inaczej sprawdzić ten czujnik? Czy między wskażnikiem ( łącznie z tym co w tablicy , dławik , dioda, zwojnica ) a czujnikiem znajduje sie jeszcze jakiś przetwornik , sterownik ( nie znam sie poprostu coś z elektroniki co moze szfankowac  ) |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | plecho1   Mitsumaniak
 
 Auto: NX300h
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 583 razy
 Dołączył: 02 Sty 2010
 Posty: 10313
 Skąd: Świdnik
 
 | 
            
               |  Wysłany: 29-05-2019, 20:57 |   
 |  
               | 
 |  
               | Czy podglądałeś w serwisie jaką temperaturę widzi sterownik silnika? Czujnik dwupinowy podaje sygnał sterownikowi a czujnik jednopinowy podaje temperaturę do wskaźnika w zegarach. podglądając co widzi sterownik silnika mógłbyś wykluczyć problem z układem chłodzenia czy samym silnikiem. Jeśli okazało by się że silnik się nie grzeje tylko przekłamuje wskaźnik w zegarach to warto by było przyjrzeć się wiązce idącej do zegarów bo słaba masa lub zasilanie wskaźnika może powodować te problemy. |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | Ekuate   Nowy Forumowicz
 
 Auto: Carisma 1.9TD 2000r
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 29 Maj 2019
 Posty: 3
 Skąd: Kielce
 
 | 
            
               |  Wysłany: 30-05-2019, 16:37 |   
 |  
               | 
 |  
               | Ok, dzięki, będę musiał sie przyjrzeć dokladnie polaczeniu czujnika ze wskaznikiem, bo raczej to wygląda najbardziej prawdopodobne. Nie podpinalem jeszcze pod komputer, bo wydawał się błahy problem i liczyłem że uda sie zaoszczędzić na tym. Poza tym raczej nie chce mi sie wierzyć w prawidłowość w tych wskazaniach i tu bym raczej szukał. Jesli by naprawde byla temperata ponad 100 st, to bybsie załączył wentylator, przewody by były goretsze i w pracy silnika chyba by można coś wyczuć. Co do czujnikow to czegos nie rozumiem ja mam zielony 3 piny i biały 2 piny, w każdym razie zielony jest połączony ze wskaźnikiem, sprawdzalem wstępnie wygląda ok. A jak dokladnie sprawdzasz mase? 🤔 
 [ Dodano: 30-05-2019, 17:45 ]
 Ostatnie pytanie o mase zignorujcie, powinnienem był najpierw poszukać a potem pytac 😬
 
 [ Dodano: 30-05-2019, 17:45 ]
 Ostatnie pytanie o mase zignorujcie, powinnienem był najpierw poszukać a potem pytac 😬
 
 [ Dodano: 30-05-2019, 18:24 ]
 Zmierzylem i zgupialem 😅 Mierzylem opornosc miedzy masa w kostce do czujnika a biegunem - na akumulatorze i na wylaczonym silniku jest 0.9- 1 Om ( z silnikiem opornosc wychodzila 0.7), ale po przekreceniu kluczyka wychodzi ok 7.5 Oma 🤔 Nie mam pojecia czemu, bez rozruchu wiec nie było żadnych drgań. Macie jakieś pomysły, czy poprostu odkręcić masowanie czujnika i przeczyscic?
 
 [ Dodano: 01-06-2019, 12:22 ]
 Przeczyszczenie masy nic nie dało, problem pojawia sie dopiero po przekreceniu stacyjki. Znalazłem wpis że w carismie lubią sie przepalac przekaźniki. A dokładnie 2 które sie znajduja pod kierownicą z lewej strony (nad skrzynka z bezpieczniki opisaną na niebiesko 😁 zapomniałem zrobic zdjecia...) zamienilem miejscami, nawet wyjmowalem pokolei ale nie wpływały na wskaźnik. Ale moze przepalil mi sie przekaznik od tego wskaznika tylko gdzie indziej sie znajduje... Ktos wie gdzie go szukac? 😁
 |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | Bizi78   Mitsumaniak
 Reklamożerca.
 
  
 Auto: MSS 1.3 family 01r.
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 824 razy
 Dołączył: 01 Sty 2010
 Posty: 21074
 Skąd: Częstochowa
 
 | 
            
               |  Wysłany: 01-06-2019, 11:34 |   
 |  
               | 
 |  
               | Podepnij pod jakiś komputer i sprawdz jak się zachowuje temperatura  . Choć w klekocie i z roku 2000 może być ciężko
  . |  
				| _________________ Gość zobacz moją   zieloną żabę
  . 
  |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | Ekuate   Nowy Forumowicz
 
 Auto: Carisma 1.9TD 2000r
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 29 Maj 2019
 Posty: 3
 Skąd: Kielce
 
 | 
            
               |  Wysłany: 01-06-2019, 11:40 |   
 |  
               | 
 |  
               | Ale z tego co napisał wcześniej plecho, komputer mi pokaże czy dobrze działa układ 🤷♂️ Ale jestem tego niemal pewny, ze błąd jest ze wskazaniem tej temperatury... Więc zapłacę 100 i będę w tym samym miejscu co jestem... Chyba ze czegoś nie rozumiem |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | Bizi78   Mitsumaniak
 Reklamożerca.
 
  
 Auto: MSS 1.3 family 01r.
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 824 razy
 Dołączył: 01 Sty 2010
 Posty: 21074
 Skąd: Częstochowa
 
 | 
            
               |  Wysłany: 01-06-2019, 15:47 |   
 |  
               | 
 |  
               | Tutaj masz info z manuala dla rocznika 2000 jaka powinna być rezystancja na czujniku zależnie od temperatury płynu w silniku F9Q. 
 
  |  
				| _________________ Gość zobacz moją   zieloną żabę
  . 
  |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      |  |  |