[3.2 DID] Montaż tempomatu - próbował ktoś? |
Autor |
Wiadomość |
kkkamil
Forumowicz
Auto: Pajero IV 3 drzwiowe
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Kwi 2019 Posty: 36 Skąd: Koszalin
|
Wysłany: 10-06-2019, 18:18 [3.2 DID] Montaż tempomatu - próbował ktoś?
|
|
|
Cześć,
Czy montował ktoś z Was tempomat do Pajero? Niestety mam wersję bez tempomatu a mój wcześniejszy samochód bardzo mnie w tej kwestii rozpuścił
Czy to mocno skomplikowane jest? Czy może w dobie komputerów pokładowych jest to tylko kwestia dodania przycisków i wytłumaczenie komputerowi że ma tempomat na pokładzie?
Pozdrawiam. Kamil |
|
|
|
 |
Georg
Mitsumaniak

Auto: Z trwałym motorem 3.2 DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 37 razy Dołączył: 18 Sty 2014 Posty: 771 Skąd: Warszawa Miedzeszyn
|
Wysłany: 10-06-2019, 23:04
|
|
|
Tempomat w Pajero III i IV, to zaawansowana współpraca sterowników kilku podzespołów. Skoro fabrycznie tempomatu nie ma, to prawdopodobnie sterowniki te nie posiadają opcji tempomatu. Przy tym wszystkim sam przełącznik pod kierownicą można uznać za trywialny dodatek. |
_________________ Nie karmić trolli.
 |
|
|
|
 |
zbyszekm2
Forumowicz

Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy Dołączył: 26 Sty 2007 Posty: 4635 Skąd: Bytów
|
Wysłany: 11-06-2019, 07:51 Re: Montaż tempomatu - próbował ktoś?
|
|
|
kkkamil napisał/a: | Cześć,
Czy montował ktoś z Was tempomat do Pajero? Niestety mam wersję bez tempomatu a mój wcześniejszy samochód bardzo mnie w tej kwestii rozpuścił
Czy to mocno skomplikowane jest? Czy może w dobie komputerów pokładowych jest to tylko kwestia dodania przycisków i wytłumaczenie komputerowi że ma tempomat na pokładzie?
Pozdrawiam. Kamil |
Z trzy razy montowaliśmy do p3 i zadziałało. |
_________________ pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 |
|
|
|
 |
kkkamil
Forumowicz
Auto: Pajero IV 3 drzwiowe
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Kwi 2019 Posty: 36 Skąd: Koszalin
|
Wysłany: 11-06-2019, 09:23
|
|
|
To jak możesz podpowiedzieć jak to zrobić to poproszę, a jak nie możesz to daj znać ile to u Ciebie kosztuje |
|
|
|
 |
zbyszekm2
Forumowicz

Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy Dołączył: 26 Sty 2007 Posty: 4635 Skąd: Bytów
|
Wysłany: 14-06-2019, 09:02
|
|
|
kkkamil napisał/a: | To jak możesz podpowiedzieć jak to zrobić to poproszę, a jak nie możesz to daj znać ile to u Ciebie kosztuje |
Nie zajmuje się już serwisem Tylko częściami
Serwis przejął Krzysztof 692886336 dzwon do niego. |
_________________ pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 |
|
|
|
 |
jepm
Forumowicz jepm
Auto: Pajero IV 3.2 DID 2007
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy Dołączył: 30 Paź 2014 Posty: 318 Skąd: Warszzwa
|
Wysłany: 14-06-2019, 10:00
|
|
|
Georg napisał/a: | Przy tym wszystkim sam przełącznik pod kierownicą można uznać za trywialny dodatek. |
W wielu samochodach odkąd są elektroniczne przepustnice i potencjometry w pedale gazu wystarcza właśnie dołożenie przycisków (producentom nie opłaca się nawet zmieniać wiązek czy sterowników w zależności od wersji wyposażenia) - sam przerabiałem ten temat w F.Focusie - największym problemem było zdobycie właśnie oryginalnej kierownicy ze sterowaniem.
Choć w Pajero IV to chyba będzie na odwrót - niech ktoś znajdzie kierownice bez sterowania |
|
|
|
 |
kkkamil
Forumowicz
Auto: Pajero IV 3 drzwiowe
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Kwi 2019 Posty: 36 Skąd: Koszalin
|
Wysłany: 14-06-2019, 12:29
|
|
|
Na dobry początek zamówiłem na Ali same przyciski z kabelkiem. Koszt około 80zl o ile dobrze pamiętam
[ Dodano: 02-07-2019, 16:53 ]
Dostałem przyciski z Ali no i oczywiście nie działają.
Ale dziwna rzecz bo napięcie jest. A jak podłączyłem to radio zaczęło mi samo przełączać tryby (fm1, fm2, ....) Czyli jakieś tam połączenie chyba jest. Może w mojej wiązce jest jakoś inaczej przewód poprowadzony?
Jeśli ktoś wie do czego służą dwa przewody zakończone oczkami to proszę o info, na zdjęciu:
https://a.allegroimg.com/original/03f899/b43bd000479aac1ed60c8aa7e365
Są podłączone do masy, ale jeden do lewej dolnej śruby a drugi do prawej górnej. Po co taka komplikacja? Dlaczego nie jest to poprosi połączone razem? Co więcej, dopóki ich nie podłącze to podświetlanie przycisków działa i brak reakcji na naciskanie czegokolwiek. A jak podkręcę te przewody do masy to podświetlanie działa również ale pojawia się ten efekt ze zmianami funkcji radia.
Jak ktoś ma rozpiskę pinów albo schemat jakiś to bardzo proszę o pomoc.
Pomiar wykazał że w kostce jest 12v i 5v, co dziwne te 5v jest właśnie na przewód z oczkiem - czyli podkręcając zawieram te 5v do masy...
Pozdrawiam. Kamil
[ Dodano: 02-07-2019, 18:04 ]
Mam schematy. Nie bardzo mi pasują do rzeczywistości, więc być może w moim modelu sterowanie jest jakoś inaczej. Ale już jest jakiś postęp
[ Dodano: 02-07-2019, 18:46 ]
Okazało się po dokładnym obejrzeniu schematów że jedna z kostek od przycisków jest taka sama jak ta podłączana do "zwijacza". No i oczywiście chińczyk/chinka pomylił/pomyliła. Przyciski działają, radio się da sterować, napis Cruise się zapala na tablicy... Zaraz jazda próbna bo wkoło bloku się nie da sprawdzic
[ Dodano: 02-07-2019, 19:12 ]
Niestety tempomat nie załapuje.
Jeżeli ktoś wie co jeszcze muszę domontować czy podłączyć to proszę o pomoc.
[ Dodano: 02-07-2019, 19:27 ]
https://yd0nxx.wordpress.com/2013/06/08/installing-cruise-control-in-mitsubishi-pajero-sport/
Jeszcze czujnik hamulca
[ Dodano: 11-07-2019, 12:38 ]
Czujnik hamulca wstawiony, tempomat działa.
Czyli:
- przyciski na kierownicę z Ali - 80zl
- czujnik pedału hamulca nowy 4 stykowy - 55zl.
Groszowa sprawa a jaki komfort
Pozdrawiam. |
|
|
|
 |
|