EGR zaślepienie - true or false ? |
Autor |
Wiadomość |
mikello
Mitsumaniak
Auto: 3.2 DID A/T 2008,
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Maj 2009 Posty: 140 Skąd: Sosnowiec
|
Wysłany: 24-06-2019, 14:36 EGR zaślepienie - true or false ?
|
|
|
To jak to w końcu jest Panowie, da się tego EGR'a w IV zaślepić czy nie da?
oagrnął to ktoś? |
_________________ Mikello |
|
|
|
 |
jepm
Forumowicz jepm
Auto: Pajero IV 3.2 DID 2007
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy Dołączył: 30 Paź 2014 Posty: 318 Skąd: Warszzwa
|
Wysłany: 24-06-2019, 16:35
|
|
|
Da się ale tylko z emulatorem elektronicznym - u nas niespotykane - Kangury tak robią. Ogólnie zbyt wiele czujników i parametrów zależy od pracy EGR aby dało się to w prosty sposób zrobić - gra nie warta świeczki. |
|
|
|
 |
gshesiu
Forumowicz
Auto: Pajero 3.2 MY09
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 17 Sie 2016 Posty: 279 Skąd: Wielkopolska
|
Wysłany: 24-06-2019, 17:53
|
|
|
uszkodził się mechanicznie ? Jeżeli tylko zapchany to po prostu go wyczyść jak się nie domyka. |
|
|
|
 |
mikello
Mitsumaniak
Auto: 3.2 DID A/T 2008,
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Maj 2009 Posty: 140 Skąd: Sosnowiec
|
Wysłany: 25-06-2019, 09:52
|
|
|
własnie mam nieswooisty problem, wydawałoby się z EGR, ale niekoniecznie.
Zaczeło się od tego że wyłączało się doładowanie, Torque pokazuje wtedy ze EGR jest w pozycji 0% i nie zmienia się a cisnienie doładowania nie skacze do 1,7 bara tylko oscyluje w granicach 0,3, na dodatek przy odpuszczeniu gazu albo hamowaniu silnikiem tworzy się podcisnienie, czyli wskazówka Vacuum skacze na minus. Efektem czego jest brak mocy. Błędu żadnego nie ma. I działo się to sporadycznie, wieczorem auto tak miało a rano już było wszystko ok.
Podejrzenie zawieszający się EGR. Ale... po podmianie EGR na inny, tydzien dobrze a tu nagle ten sam objaw. Macie może jakieś pomysły?
Załączam screen z Torque, zwrócice uwage na Vacuum, żółty trójkąt pokazuje skrajną pozycję z historii na minus.
[img] [/img] |
_________________ Mikello |
|
|
|
 |
jepm
Forumowicz jepm
Auto: Pajero IV 3.2 DID 2007
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy Dołączył: 30 Paź 2014 Posty: 318 Skąd: Warszzwa
|
Wysłany: 25-06-2019, 10:01
|
|
|
Prosto sprawdzisz działanie EGR na Torque - poszukaj - masz trzy odczyty działające w PIV (w podstawowych PID'ach)- wartość zadana EGR i wartość rzeczywistego otwarcia EGR oraz błąd EGR (wartość różnicy wartości zadanej przez ECU i rzeczywistego otwarcia) - jeżeli będą różne wskazania wartości zadanej i rzeczywistej to problem z EGR.
Ja bym obstawiał nie EGR tylko po prostu czujniki Turbo albo zaworki.
A tak w ogóle to patrząc na załączone zdjęcie - wartości przepustnicy, temp. katalizatora i egr - wskazują na screena z momentu wypalania DPF ? |
|
|
|
 |
mikello
Mitsumaniak
Auto: 3.2 DID A/T 2008,
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Maj 2009 Posty: 140 Skąd: Sosnowiec
|
Wysłany: 26-06-2019, 15:22
|
|
|
3 odczyty z egr? hmm... mam otwarcie egr i błąd egr, moglbyś mi podpowiedziec jak ten trzeci jest opisany? Zaznaczam że mam pełną wersję Torque.
W każdym razie problem ten jest bardzo nieswoisty i do tego nie mozna przewidziec kiedy wystapi.
A co do zaslepiania tego ustrojstwa to czy ktoś próbował tego?
https://www.youtube.com/watch?v=CK5z2jyP-vY
jesli faktycznie to działa tak jak na filmiku, to czyżby to było tak trywialne w opozycji do opinii ze "paaanie to kupe roboty jest i musi kosztowac" |
_________________ Mikello |
|
|
|
 |
jepm
Forumowicz jepm
Auto: Pajero IV 3.2 DID 2007
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy Dołączył: 30 Paź 2014 Posty: 318 Skąd: Warszzwa
|
Wysłany: 27-06-2019, 11:55
|
|
|
EGR_Commanded
EGR_Error
EGR_V (nie wiem czy jest w podstawowych PID czy pluginie MUTII czy pisany z internetu
EGR_V - to właśnie odczyt położenia EGR tyle ze w V (choć nie wiem oczywiście czy to oryginalna jednostka). Trudno to wyskalować do % identycznie jak z EGR Commanded. Daje chyba jak pamiętam 3,5 V przy zamkniętym EGR i przekręconym kluczyku. Ja go od dawna już wywaliłem bo nie jest do niczego potrzebny, gdyż:
EGR_Error jest czytany bezpośrednio z ECU wg. standardu OBD II czyli EGR error =((EGR actual - EGR commanded) / EGR commanded)
gdzie EGRactual to wałsnie nasz EGR_V przeliczony przez ECU do identycznych jednostek ja EGR_Commanded.
Dział to jak na poniższym schemacie
http://faq.out-club.ru/do...00002602ENG.HTM
na schemacie widać tez ile czujników jest pośrednio połączonych z EGR przez ECU dlatego uważam ze wstawianie rezystorów itp. niczego nie załatwia a prędzej czy później spowoduje problemy. |
|
|
|
 |
klapek
Forumowicz
Auto: V80 Alpine Edition
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 03 Lis 2017 Posty: 150 Skąd: Kwidzyn
|
Wysłany: 27-06-2019, 12:35
|
|
|
Jeździmy autem za 40 - 70 tyś PLN, nowy oryginalny EGR kosztuje brutto ~1200 zł.
Naprawdę jest potrzeba "dziadować" kosztem ekologii..? |
|
|
|
 |
mikello
Mitsumaniak
Auto: 3.2 DID A/T 2008,
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Maj 2009 Posty: 140 Skąd: Sosnowiec
|
Wysłany: 03-07-2019, 14:45
|
|
|
Tak pod warunkiem że nie jest to trzecia wymiana w ciągu 4 lat.
[ Dodano: 03-07-2019, 14:52 ]
jepm napisał/a: |
na schemacie widać tez ile czujników jest pośrednio połączonych z EGR przez ECU dlatego uważam ze wstawianie rezystorów itp. niczego nie załatwia a prędzej czy później spowoduje problemy. |
Tak ale widać że z ecu idzie sygnał sterujący przepustnicą a potencjometr zwraca info w jakiej jest pozycji.
To nie da sie skorelowac tych wartosci za pomoca jakiejs tabeli, gdzie wartosc napiecia sterującego daje odpowiednio sygnał o położeniu egr?
gdzie leży problem
wszystkie inne czujniki są poza egr
wtedy bez wzgledu na polozenie przepustnicy, ecu dostaje wasciwy sygnał tak jakby egr działał |
_________________ Mikello |
|
|
|
 |
zbyszekm2
Forumowicz

Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy Dołączył: 26 Sty 2007 Posty: 4635 Skąd: Bytów
|
Wysłany: 05-07-2019, 10:14 Re: EGR zaślepienie - true or false ?
|
|
|
mikello napisał/a: | To jak to w końcu jest Panowie, da się tego EGR'a w IV zaślepić czy nie da?
oagrnął to ktoś? |
Skąd wiesz ze uszkodzony jest EGR? |
_________________ pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 |
|
|
|
 |
mikello
Mitsumaniak
Auto: 3.2 DID A/T 2008,
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Maj 2009 Posty: 140 Skąd: Sosnowiec
|
Wysłany: 23-07-2019, 11:09
|
|
|
No własnie teraz to juz nic nie wiem, po podmianie raz powrocil objaw a teraz cały czas jest ok, zastanawia mnie tylko cos takiego
przy starym egr gdy w ogole sie ruszal to pozycje byly stabilne tzn albo wskakiwal na 70% albo na 20% w kazdym razie byly to jednoznaczne pozycje, natomiast przy tym po podmianie zauwazam falowanie, czyli wskakuje na przyklad na 70% i oscyluje w około. |
_________________ Mikello |
|
|
|
 |
jepm
Forumowicz jepm
Auto: Pajero IV 3.2 DID 2007
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy Dołączył: 30 Paź 2014 Posty: 318 Skąd: Warszzwa
|
Wysłany: 23-07-2019, 14:27
|
|
|
mikello napisał/a: | falowanie, czyli wskakuje na przyklad na 70% i oscyluje w około. |
Tak ma być - jeżeli EGR jest sprawny |
|
|
|
 |
mikello
Mitsumaniak
Auto: 3.2 DID A/T 2008,
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Maj 2009 Posty: 140 Skąd: Sosnowiec
|
Wysłany: 30-07-2019, 11:25
|
|
|
jepm napisał/a: | mikello napisał/a: | falowanie, czyli wskakuje na przyklad na 70% i oscyluje w około. |
Tak ma być - jeżeli EGR jest sprawny |
Tak więc zabrałem się za tego EGR. Mam nadprogramowy więc rozebrałem, wyczyściłem, btw świetnie do czyszczenia nadaje się pianka do kominków ale do rzeczy
co odkryłem, mechanicznego - powodem uszkodzenia sterowania może być sadza która dostaje się w przestrzen popychacza siłownika a nie powinna, dostaje się dlatego że tuleja ślizgowa /pradwopodobnie miedziana/ w ktorej się porusza pręt grzybka zawodu dostaje luzu i przy otwarciu 100% komora się rozszczelnia. Zastanawiam się jaki to ma wpływ na zmiane parametrów mierzonego cisnienia, ponieważ następują wtedy przedmuchy. Tak więc jeśli na sprężynie silnika jest sadza to znaczy że tuleja ma luzy i prędzej czy później silnik się będzie wieszał a zawór blokował.
Drugą rzeczą jest sterowanie, podpiąłem EGR pod zasilacz regulowany i co się okazało
sterowanie nie jest liniowe, zmiana napięcia od 0V do 5V powoduje skokowe otwieranie zaworu. A precyzyjniej przy 1-2V nic się nie dzieje, przy 3V zawór otwiera się na około 20% przy 4V na około 70% i przy 5V jest całkowicie otwarty, zdjęcie napięcia powoduje powrót do pozycji zamkniętej.
Niebawem zabiorę się za tego moda na rezystorze z filmu którego link wkleiłem wcześniej, tylko tak się zastanawiam czy nie jest on stricte na warunki australijskie bo jesli dobrze rozumiem to oszukuje on pomiar temperatury powietrza dolotowego i to ma byc moze wpływ na kwestie otwierania zaworu?
[ Dodano: 02-08-2019, 22:52 ]
Przetestowałem roziwązanie odciecia EGR z filmiku australijczyka i okrężną drogą doszedłem do tego co napisał kolega jepm że nie warto.
Rozwiązanie działa, egr zamknięty, auto trochę żwawsze, ale kolokwialnie mówiąc "pały nie urywa" wiąże się to jednak też z permanentnym otwarciem przepustnicy co powoduje niestety szarpanie przy gaszeniu, prawdopodobnie wiązałoby się to też z większym nagrzewaniem silnika oraz problemami z dopalaniem dpf a czym jeszcze nie wiadomo bo faktycznie korelacja wielu tak parametrów jest zaawansowana. |
_________________ Mikello |
|
|
|
 |
zbyszekm2
Forumowicz

Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy Dołączył: 26 Sty 2007 Posty: 4635 Skąd: Bytów
|
Wysłany: 07-08-2019, 12:26
|
|
|
jesze tym, ze silnik dłuzej sie nagrzewa |
_________________ pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 |
|
|
|
 |
|