Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Spalanie ok 10l/100km, czyszczenie przepustnicy
Autor Wiadomość
marek025d 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma 1.8 GDI 125km 1997r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Kwi 2019
Posty: 10
Skąd: Białystok
Wysłany: 30-06-2019, 01:00   Spalanie ok 10l/100km, czyszczenie przepustnicy

Witam, mam Carismę z 97r. 125KM . Falowały bardzo obroty, więc wziąłem się i wyczyściłem przepustnicę, było bardzo dużo syfu na niej i na dolocie za przepustnicą. Co dałem radę to wyczyściłem, a przepustnicę dokładnie. Odłączałem aku i robiłem naukę obrotów.

Problem w tym , że potrafi sama utrzymywać 2000obr/min(problem się zaczął po czyszczeniu przepustnicy wczoraj i jest losowy, obroty dalej czasami falują na jałowym) , czasem nawet trochę więcej. Na ciepłym silniku, na biegu jałowym. Nie wiem czy łapie lewe powietrze, czy skąd się to wzięło. Uszczelka była tak wklejona w przepustnicę, że nie szło jej nawet zdjąć. Planuję jutro wymrugać błędy. Poza tym zrobiłem nią już około 4 tysiące km i cały czas spalanie w mieście to 10 litrów na 100km. Co może być powodem takiego spalania, sonda lambda? W trasie przy jeździe emeryta udało mi się zejść do 6l/100km
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 30-06-2019, 06:54   

Spalanie zależy od wielu czynników, od ruchu w mieście, od korków od Twojej nogi. Mi w Lublinie Carisma GDI potrafiła spalić nawet 13l/100KM. Carisma w mieście spala jak każde inne auto o podobnej mocy, jedynie na trasie jest lepiej niż u konkurencji ze względu na specyfikę pracy GDI. Osobiście w dzisiejszych czasach w życiu nie kupił bym GDI a kupno takiego rocznika to już w ogóle pakowanie się na minę bo duży przebieg w tym aucie to najczęściej zawalony sadzą jak w dieslu cały dolot, EGR i głowica. Pewnie układ paliwowy też już ma problemy lub niedługo się zaczną o czym sporo jest na forum. Dodatkowo może dojść do problemu ze stukającymi popychaczami.
Oczywiście w przypadku GDI najczęściej kusi cena ale warto się zastanowić z jakiego powodu jest tak atrakcyjna...
Nie wiem jak dokładnie czyściłeś tę przepustnicę ale być może pozatykałeś jakieś kanały lub powykręcałeś jakieś śruby regulacyjne. Gdzieś na forum był temat odnośnie regulacji tych śrub co musi być dość precyzyjnie zrobione bo inaczej z pracą silnika bedą podobne problemy jak u Ciebie.
Proponuję zapoznać się z tematami:
https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=108515
https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=40568
https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=45213
https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=3448
 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 21010
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 30-06-2019, 08:52   

A jakie miałeś spalanie przed czyszczeniem :?: .
Uszczelkę przepustnicy dawałeś nową :?:
Ogólnie GDI to taki benzynowy odpowiednik diesla, w trasie mało ale w mieście musi swoje zeżreć :mrgreen: .
_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
marek025d 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma 1.8 GDI 125km 1997r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Kwi 2019
Posty: 10
Skąd: Białystok
Wysłany: 30-06-2019, 11:22   

Spalanie miałem wciąż takie same około 10 litrów. Jedynie teraz czasem idalnie trzyma 750-800obr a czasem ciśnie do 2000 i tak sobie trzyma. Nie wymieniłem uszczelki, tamta była jakby wklejona i spłaszczona. Myślę, że faktycznie coś że łapie gdzieś lewe. Idę wymrugać błędy teraz, a potem chyba warto zamówić nową uszczelkę (tylko jak zdrapać pierwszą ;P )

Tak wyglądała przepustnica i dolot....
https://drive.google.com/drive/folders/1-Pb4qareZtxCgPvRC56hgA_fQm-oRMJj?usp=sharing

Cytat:
Bizi78 - szkoda że nie 1.9 tdi , bo ojca bierze 7l w mieście ;P
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 30-06-2019, 11:42   

Taka specyfika pracy bezpośredniego wtrysku, wyobraź sobie co jest w kanałach w kolektorze ssącym i w głowicy. Kiedyś w swojej Carismie GDI czyściłem EGR i kolektor i wszędzie była warstwa sadzy około 0,5 - 1cm. Taka ilość nagaru znacznie zmniejsza przepływ powietrza co wiąże się ze zmniejszeniem mocy i wyższym spalaniem.
 
 
marek025d 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma 1.8 GDI 125km 1997r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Kwi 2019
Posty: 10
Skąd: Białystok
Wysłany: 30-06-2019, 11:58   

Okej, poszedłem , zwarłem 1 i 4 pin i bez rekacji. Przekręcam kluczyk zapalają się wszystke kontrolki, check engine nie miga, tylko gaśnie i tyle. Na dysk wrzuciłem fotkę, coś zrobiłem nie tak?
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 30-06-2019, 12:12   

Trochę dziwna reakcja bo jak brak błędu to powinno mrugać jednostajnie. Możliwe że źle policzyłeś piny co zdarzało się już na forum, możliwe że pin 1 ustaliłeś nie z tej strony.

 
 
marek025d 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma 1.8 GDI 125km 1997r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Kwi 2019
Posty: 10
Skąd: Białystok
Wysłany: 30-06-2019, 12:33   

Faktycznie , według Twojej rozpiski to zwarłem 8 i 5.........

Wpadła mi w rączki taka rozpiska pinów ;O



EDIT: Mam ELM 327 na bluetooth, skoro to obd2 to zadziała jakoś tym?

EDIT2 : Według nowego schematu już wymigało błędy. Krókich 4, długich 5 oraz krótkich 6 długich 1

Czyli 45 i 61 czy 54 i 16?
Ostatnio zmieniony przez marek025d 30-06-2019, 13:14, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
MichciuGT 
Mitsumaniak

Auto: Galant Kombi 6A13
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 15 Kwi 2014
Posty: 1012
Skąd: Marki
Wysłany: 30-06-2019, 13:08   

Elm 327 w Carismach działa tylko od 2001r, w wcześniejszych wersjach błędy da się wymrugać, albo odczytać mutem (sprzęt diagnostyczny do mitsubishi), a odczytać parametry silnika można vag kkl + evoscanem
_________________
2020 - Czarny Galant Avance 2.5l
2019-2019 sprzedana Czerwona Yamaha YZF-R125
Bordowa Poliftowa Carisma 1.8 GDI
Są trzy wersje: moja, wasza i ta prawdziwa
Życie jest ładne póki nie dotyka się go.
 
 
marek025d 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma 1.8 GDI 125km 1997r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Kwi 2019
Posty: 10
Skąd: Białystok
Wysłany: 30-06-2019, 13:33   

Rzuci ktoś okien na ten film? Wymrugało dwa błędy, ale pogubiłem się z kolejnością numeracji. No i też nie mogę znaleźć za co one odpowiadają

https://www.youtube.com/w...eature=youtu.be
 
 
MichciuGT 
Mitsumaniak

Auto: Galant Kombi 6A13
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 15 Kwi 2014
Posty: 1012
Skąd: Marki
Wysłany: 30-06-2019, 15:08   

14, 56
14. (TP) sensor położenia przpustnicy
56- problem z wysokim ciśnieniem
_________________
2020 - Czarny Galant Avance 2.5l
2019-2019 sprzedana Czerwona Yamaha YZF-R125
Bordowa Poliftowa Carisma 1.8 GDI
Są trzy wersje: moja, wasza i ta prawdziwa
Życie jest ładne póki nie dotyka się go.
 
 
marek025d 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma 1.8 GDI 125km 1997r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Kwi 2019
Posty: 10
Skąd: Białystok
Wysłany: 30-06-2019, 15:26   

Masakra, to ja w ogóle nie umiem czytać tych błędów ;P
Co proponujesz mi poradzić z tym? Bo może uszkodzony jest czujnik połozenia przepustnicy i dlatego tak falują obroty mimo już wyczyszczonej ? albo może przejść się bo podczas czyszczenia mogłem nie docisnać wtyczki jakiejś

edit: Dobra, nie wiem. Wtyczka siedzi solidnie jak i wszystkie wokół. Zostaje wymienić, czy można to jeszcze jakoś sprawdzić?
 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 21010
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 30-06-2019, 17:12   

marek025d, na forum jest spec od przepustnic GDi w Warszawie Bartek .
Napisz do niego PW lub poszukaj kontaktu do Serwisu Mitsumanaików w Warszawie.
_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
marek025d 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma 1.8 GDI 125km 1997r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Kwi 2019
Posty: 10
Skąd: Białystok
Wysłany: 30-06-2019, 20:01   

Jasne, dzięki odezwałem się na pw.

Myślę teraz kupić nową uszczelkę i nowy czujnik położenia przepustnicy, bo cóż innego robić... Trasa do warszawy i z powrotem to koszt tych części :D
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 01-07-2019, 07:20   

Przejrzyj dokładnie pierwszy link, w ostatnim poście masz link do ciekawego tematu niby niedotyczącego GDI ale w dalszej jego części padają także pytania o GDI i TPS.
Natomiast trzeci link dotyczy problemów z ciśnieniem paliwa.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.