| 
            
               |  | Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki 
 
 
 |  |  
      
         
         | Ogłoszenie |  
         |   
 W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
 Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
 Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
 |  
 
	
			| ECU - E2T33472A - (4G15 8V) Wymiana czy naprawa? |  
      | Autor | Wiadomość |  
      | convertops   Nowy Forumowicz
 
  
 Auto: C62A (R.I.P. 2xCA0/CJ0)
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 1 raz
 Dołączył: 01 Lis 2009
 Posty: 13
 Skąd: z Kwitnącej Wiśni
 
 | 
            
               |    Wysłany: 30-09-2017, 16:28   ECU - E2T33472A - (4G15 8V) Wymiana czy naprawa? |   
 |  
               | 
 |  
               | Poniżej zdjęcia pacjenta. Pytanie czy nadaje się to do naprawy? Jeśli tak, komu powierzyć naprawę? Jeśli nie, kupie taki komputer i/lub zamiennik jeśli taki istnieje.
 
 
    
    
 Objawy:
 Wilgotno - silnik nie pracuje
 Sucho - silnik pracuje przez jakiś czas wywala następujące błędy i po czasie gaśnie:
 
 5. Throthle position sensor (TPS)
 6. Motor position sensor (MPS)
 7. Engine coolant temperature sensor
 |  
				| Ostatnio zmieniony przez convertops 01-10-2017, 08:48, w całości zmieniany 1 raz |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | Krzyzak   moderator mitsumaniak
 uczestnik I Zlotu MM
 
  
 Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2, UU
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 652 razy
 Dołączył: 28 Kwi 2005
 Posty: 24479
 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
 
 | 
            
               |  Wysłany: 30-09-2017, 20:23 |   
 |  
               | 
 |  
               | Jeśli jeszcze pracuje to znaczy, że da się zreanimować. Procek nie wygląda na spalony (zewnętrznie) aczkolwiek jak widać po nóżkach zaczyna się coś dziać. O spalonym elemencie nawet nie wspominam, bo widać. Takie ECU nie wolno ci wstawić do auta, bo to kwestia czasu jak procek dostanie 12V zamiast 5 i się spali. Dobry warsztat elektroniczny sobie poradzi, wymiana kondensatorów elektrolitycznych się kłania, C27 z SMD także jak widać. Te błędy to kwestia problemów ze stabilizatorem 5V, który jest realizowany przez kondensator 47uF.
 Ten 100uF co wylał to robi za filtr tętnień do CPU.
 |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | telewizoor   Forumowicz
 
 Auto: Galant 2.5 V6
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 2 razy
 Dołączył: 16 Wrz 2014
 Posty: 397
 Skąd: Jurków/Kraków
 
 | 
            
               |  Wysłany: 02-10-2017, 07:02 |   
 |  
               | 
 |  
               | Jak mieszkasz gdzieś niedaleko Krakowa to mógłbym Ci to przelutować : ) |  
				| _________________ 
 
  |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | convertops   Nowy Forumowicz
 
  
 Auto: C62A (R.I.P. 2xCA0/CJ0)
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 1 raz
 Dołączył: 01 Lis 2009
 Posty: 13
 Skąd: z Kwitnącej Wiśni
 
 | 
            
               |  Wysłany: 20-10-2017, 18:52 |   
 |  
               | 
 |  
               | @telewizoor - dzięki za ofertę, najbliżej nie mam ale daleko też nie jest   
 Płytka i podzespoły ECU są po naprawie. Wykonane przez firmę zajmującą się układami przemysłowymi. Po podłączeniu, na dzień dobry wywaliło błędy. Po ponownym uruchomieniu zasilania  w stacyjce odpalił... ledwo dyszał ale chodził, pozwoliłem na to. Po czasie praca się ustabilizowała... reagował na gaz i gasł. Raz sam z siebie gasł, a raz w reakcji na gaz.
 I co z tym począć? Na żyletki chyba, eutanazja...
 Błędy to:
 /...        Intake Air Temp. Sensor
 /....       Throtle Pos. Sensor
 /.....      Motor Pos. Sensor incl. Idle Pos. switch
 //.         Engine Coolant Temp. Sensor
 |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | Krzyzak   moderator mitsumaniak
 uczestnik I Zlotu MM
 
  
 Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2, UU
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 652 razy
 Dołączył: 28 Kwi 2005
 Posty: 24479
 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
 
 | 
            
               |  Wysłany: 21-10-2017, 10:42 |   
 |  
               | 
 |  
               | Wszystkie mają zasilanie 5V i to pewnie problem ze stabilizatorem napięcia. To część z kondensatorem 47uF i jednym ze scalaków (w obudowie typu TO-2xx). |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | convertops   Nowy Forumowicz
 
  
 Auto: C62A (R.I.P. 2xCA0/CJ0)
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 1 raz
 Dołączył: 01 Lis 2009
 Posty: 13
 Skąd: z Kwitnącej Wiśni
 
 | 
            
               |  Wysłany: 25-06-2019, 07:02   Update |   
 |  
               | 
 |  
               | Po prawie dwu letniej przerwie, spowodowanej różnymi przyczynami odkopuje temat   
 Przede wszystkim chcę podziękować wszystkim którzy zechcieli mi pomóc radą jak i zaoferowali pomoc "fizyczną"
   
 Zalazłem firmę specjalizującą się w tego typu sytuacjach. I zakupiłem odnowione, zregenerowane ECU o odpowiednich numerach OEM. Firma znajduje się w USA, a co za tym idzie jest dodatkowa rozrywka w postaci zabawy z Urzędem Celnym. Gdyby ktoś potrzebował pomocy w takiej sytuacji jak moja służę pomocą.
 
 W tej chwili prowadzę prace związane z przygotowaniem samochodu do odpalenia + doprowadzenie auta do stanu używalności. Rozpędziłem się na tyle że została goła blacha, ale miało to swoje powody....
 
 Dam znać czy silnik zagada czy nie...
 |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      |  |  |