Wyłączenie sygnalizacji niezapiętych pasów - howto |
Autor |
Wiadomość |
Darekpe
Nowy Forumowicz Imć
Auto: Mitsubishi Outlander 3, 2018
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Lut 2019 Posty: 8 Skąd: Łańcut
|
Wysłany: 23-08-2019, 08:59 Wyłączenie sygnalizacji niezapiętych pasów - howto
|
|
|
Chcę sie podzielić rozwiązaniem problemu z irytującą sygnalizacją niezapiętych pasów. Od razu wyjaśniam, że ZAWSZE zapinam pasy podczas jazdy, ale irytuje mnie sygnalizacja włączająca się na podjeździe do garażu albo podczas manewrów na parkingu. Wychodzę z założenia, że sam potrafię zadbać o swoje bezpieczeństwo i wiem kiedy chcę zapiąć pasy, samochód nie musi traktować mnie jak idioty.
Do rzeczy.
Okazuje się, że wyłączenie sygnalizacji jest bardzo proste, wystarczy wypiąc odpowiednią wtyczkę pod fotelem. Nie wpływa to na działanie poduszki, bo od tego jest osobny czujnik (żółta wtyczka, tej nie ruszamy).
Wtyczka jest pod przednim fotelem, osobno u kierowcy, osobno u pasażera. Dostęp jest od przodu. Są tam trzy wtyczki:
- żółta od poduszki powietrznej, tej nie ruszamy!
- czarno-biała, środkowa, tą trzeba rozłączyć
- wtyczka od podgrzewania foteli, nie mam tej opcji więc nie wiem jak powinna wyglądać
Białe to gniazdo, czarne to wtyczka. Aby ją wypiąć należy nacisnąć od dołu zatrzask we wtyczce i wysunąć ją z gniazda.
Po odpięciu sygnalizacji niezapiętych pasów nie ma żadnych błędów ani żadnej sygnalizacji. Wręcz poszło zbyt łatwo
Zdjęcia:
https://ibb.co/gwY6c92
https://ibb.co/R3Y9grq |
_________________ --
Pozdrawiam,
Darek |
|
|
|
 |
sla
Forumowicz

Auto: Inne
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy Dołączył: 27 Mar 2005 Posty: 2882 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 23-08-2019, 09:19
|
|
|
Darekpe napisał/a: | irytuje mnie sygnalizacja włączająca się na podjeździe do garażu albo podczas manewrów na parkingu | To w Oulanderze sygnalizacja nie włącza się dopiero po osiągnięciu pewnej prędkości? Darekpe napisał/a: | Okazuje się, że wyłączenie sygnalizacji jest bardzo proste, wystarczy wypiąc odpowiednią wtyczkę pod fotelem. Nie wpływa to na działanie poduszki, bo od tego jest osobny czujnik (żółta wtyczka, tej nie ruszamy). | A jesteś pewny, że nie wpływa np. na napinacze pasów bezpieczeństwa? Dosyć ryzykowna zabawa |
|
|
|
 |
Darekpe
Nowy Forumowicz Imć
Auto: Mitsubishi Outlander 3, 2018
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Lut 2019 Posty: 8 Skąd: Łańcut
|
Wysłany: 23-08-2019, 09:27
|
|
|
@sla, u mnie piszczy zawsze gdy samochód jest na "Drive" albo "Reverse", nawet gdy się toczy powolutku, dlatego właśnie jest to wkurzające. Co do bezpieczeństwa to rzeczywiście to była moja największa obawa, ale wychodzę z założenia że gdyby to miało wpływ na poduszkę, to zaświeciłaby mi się kontrolka poduszki.
pozdrawiam,
Darek |
_________________ --
Pozdrawiam,
Darek |
|
|
|
 |
hubus
Forumowicz

Auto: Lancer Sportback 1.8 CVT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 27 Lip 2016 Posty: 123 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 23-08-2019, 15:46
|
|
|
sla pisał o napinaczach pasów a nie o poduszce. Nie znamy algorytmów działania sterownika, może jak nie ma wykrytej osoby na siedzeniu to nie odpali pasów? |
|
|
|
 |
Myjk
Forumowicz

Auto: SS '14 / OL PHEV '15
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Kwi 2009 Posty: 77 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 24-08-2019, 11:35
|
|
|
Będę niebawem na okresowym to podpytam, bo mnie też ta nadgorliwość systemu od pasów od dawna irytuje. |
_________________ Pozdor Myjk |
|
|
|
 |
rajan
Forumowicz
Auto: Outlander III 2.2 DiD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 06 Lip 2015 Posty: 416 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 26-08-2019, 19:28
|
|
|
hubus napisał/a: | sla pisał o napinaczach pasów a nie o poduszce. Nie znamy algorytmów działania sterownika, może jak nie ma wykrytej osoby na siedzeniu to nie odpali pasów? |
Poduszki również może nie odpalić. |
|
|
|
 |
Brodzins
Mitsumaniak

Auto: Outlander 2016 2.0 Pb CVT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 07 Sie 2018 Posty: 358 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 27-08-2019, 07:04
|
|
|
Tak się zastanawiam... Czy eliminacja piszczenia pasów warta jest ryzyka utraty życia lub zdrowia (mówię sytuacji gdy systemy się pogubia I coś nie odpali jak powinno). |
_________________
 |
|
|
|
 |
Myjk
Forumowicz

Auto: SS '14 / OL PHEV '15
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Kwi 2009 Posty: 77 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 27-08-2019, 07:22
|
|
|
Co ma się pogubić? Albo działa w konkretnym stanie albo nie działa. Raczej programiści na tym poziomie żadnych zależności nie opisali. Zaś wycie kontroli pasów gdy się STOI jest absurdalne. |
_________________ Pozdor Myjk |
|
|
|
 |
Darekpe
Nowy Forumowicz Imć
Auto: Mitsubishi Outlander 3, 2018
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Lut 2019 Posty: 8 Skąd: Łańcut
|
Wysłany: 27-08-2019, 09:06
|
|
|
Brodzins napisał/a: | Tak się zastanawiam... Czy eliminacja piszczenia pasów warta jest ryzyka utraty życia lub zdrowia (mówię sytuacji gdy systemy się pogubia I coś nie odpali jak powinno). |
Eliminacja piszczenia pasów pozwoli ZACHOWAĆ zdrowie psychiczne. |
_________________ --
Pozdrawiam,
Darek |
|
|
|
 |
rajan
Forumowicz
Auto: Outlander III 2.2 DiD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 06 Lip 2015 Posty: 416 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 27-08-2019, 09:08
|
|
|
Myjk napisał/a: | Co ma się pogubić? Albo działa w konkretnym stanie albo nie działa. Raczej programiści na tym poziomie żadnych zależności nie opisali. |
No a stan jest taki, że siedzenie nie wykrywa obecności kierowcy/pasażera... W żadnym samochodzie nie wszystko jest odpalane na hurrraaa jak będzie dzwon. Po to są przeróżne czujniki. |
|
|
|
 |
Brodzins
Mitsumaniak

Auto: Outlander 2016 2.0 Pb CVT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 07 Sie 2018 Posty: 358 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 29-08-2019, 23:38
|
|
|
Myjk napisał/a: | Co ma się pogubić? Albo działa w konkretnym stanie albo nie działa. Raczej programiści na tym poziomie żadnych zależności nie opisali. Zaś wycie kontroli pasów gdy się STOI jest absurdalne. |
Słowo klucz "raczej".
Wolę tego na sobie nie sprawdzać. Ba... nawet wolę żeby inni forumowicze mieli się dobrze.
Drugie słowo klucz "absurdalne".
Stoisz pod marketem, bez pasów... I nagle nacpany seba ląduje na Twoim tylnym zderzaku. Z 80km/h do zera.
Dalej wydaje się absurdalne?
Wolisz wtedy mieć pas? Czy jednak absurdalnie niemożliwe to jest?
"Chcę sie podzielić rozwiązaniem problemu z irytującą sygnalizacją niezapiętych pasów. "
Ktoś już to rozwiązał. Wystarczy zapiac pas.
Panowie... serio ryzykujecie żeby piszczenia nie było? |
_________________
 |
|
|
|
 |
acent
Forumowicz
Auto: O3 lpg
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 06 Sty 2019 Posty: 157 Skąd: szo
|
Wysłany: 01-09-2019, 12:00
|
|
|
Jeżeli "odpięcie" sygnalizacji pasów nie sygnalizuje błędów poduszek, to jest to tylko sygnalizacja. Poduszki i tak odpala. |
_________________ Pozdr Acent |
|
|
|
 |
sla
Forumowicz

Auto: Inne
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy Dołączył: 27 Mar 2005 Posty: 2882 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 01-09-2019, 12:17
|
|
|
acent napisał/a: | Jeżeli "odpięcie" sygnalizacji pasów nie sygnalizuje błędów poduszek, to jest to tylko sygnalizacja. Poduszki i tak odpala. | Wszystko o czym tutaj piszemy to domniemania, a nie pewniki. Dlatego lepiej nic nie kombinować przy systemach bezpieczeństwa, ponieważ może to sie żle skończyć. |
|
|
|
 |
mnerd
Forumowicz
Auto: Outlander 2,0 cvt 4WD '16
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Lip 2016 Posty: 37 Skąd: Wawa zone
|
Wysłany: 05-10-2019, 23:44
|
|
|
Poduszki zostaną wyzwolone podczas zderzenia. Wypięcie wtyczki elektrycznie oznacza że pas jest cały czas zapięty, jest to obwód NO |
|
|
|
 |
To_Masz
Nowy Forumowicz
Auto: Outlander III 2.4
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Lip 2022 Posty: 3 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 04-07-2022, 10:26
|
|
|
Też mnie irytuje ten dźwięk i szukałem właśnie takiego rozwiązania. Dziękuję! |
|
|
|
 |
|