Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Swiatla dzienne
Autor Wiadomość
kajos 
Forumowicz


Auto: Outlander 2.0 Helmut
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 09 Mar 2017
Posty: 1090
Skąd: Chodziez
Wysłany: 15-03-2018, 12:13   Swiatla dzienne

jako ze zakupilem siobie dzienne i w trakcie montazu jestem szukam przewodu ktory podaje napiecie gdy na manetce wlaczy sie system AUTO

Automa mi dziala ale nie chce podlaczyc sterowanie pod postojowki bo wtedy zawsze beda sie palic dziennn gdy automat wylaczy mijania (wtedy wylaczaja sie tak ze postojowki)

wiec wymyslilem tak :

sterowanie przekaznika rozwiernego podlanczam pod postojowki a podanie napiecia stalego podlanczam pod zwykly przekaznik gdzie sterowanie wlasnie bedzie wlanczane po podaniu napiecia gdy na manetce wlacze AUTO

Wtedy bedzie to dzialac taka jak powinno byc w kazdym aucie
na OFF nie ma zadnych swiatel
na AUTO steruje automat

a reszte sam manualnie wlanczam postojowe lub mijania/drogowe

chyba ze ktos ma inny pomysl na podlanczenie tego
 
 
kruhy84 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Outlander
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 07 Wrz 2017
Posty: 168
Skąd: Kielce
Wysłany: 15-03-2018, 12:21   

najprościej to zaklej czujnik zmierzchu, odepnij kostę od lampy i sprawdź miernikiem gdzie pojawi się napięcie po przełączniu na AUTO.
 
 
kajos 
Forumowicz


Auto: Outlander 2.0 Helmut
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 09 Mar 2017
Posty: 1090
Skąd: Chodziez
Wysłany: 15-03-2018, 12:45   

juz wstepnie sprawdzalem w skrzynce kolo silnika

kolo przekaznika swiatel pojawia sie napiecie 5V ale pozniej maleje do 0
_________________
Mam schematy elektryczne do Outlandera II. Jak ktos chce to daj znac :)
 
 
Moody 
Forumowicz

Auto: Peugeot 4007 2.2 HDI 156KM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 24 Kwi 2015
Posty: 404
Skąd: Wielkopolska, PNT
Wysłany: 15-03-2018, 17:22   

Także niebawem planuję zamontować DRL. Niech się tylko trochę chociaż ociepli bo w garażu mam jak w kostnicy co w połączeniu z wjazdem na wózku pod samochód tak mnie się właśnie kojarzy :D
Z tego co wiem to wg. przepisów te lampy powinny się zapalać wraz z włączeniem prądu kluczykiem. Tak zamierzam to zrobić.
 
 
brylekVFR 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 1.8 SB 09r,VFR800FI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 12 Paź 2013
Posty: 817
Skąd: WBR/ TSA Białobrzegi/Sandomierz
Wysłany: 15-03-2018, 18:37   

W trybie Auto nie ma jakiegoś dodatkowego napięcia. Tryb Auto robi za nas to, co bez niego robi się manetka, na postawie sygnału z czujnika zmierzchu. Instrukcja w rękę i będziecie wszystko wiedzieć. DRL mają się zapalić po włączeniu zapłonu, a wyłączyć po zapaleniu postojowych lub mijania.
_________________

Ostatnio zmieniony przez brylekVFR 15-03-2018, 23:39, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Moody 
Forumowicz

Auto: Peugeot 4007 2.2 HDI 156KM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 24 Kwi 2015
Posty: 404
Skąd: Wielkopolska, PNT
Wysłany: 15-03-2018, 19:28   

brylekVFR napisał/a:
... co bez niego robi się manetka na postawie sygnału z czujnika zmierzchu...

Manetką to się włącza światła ręcznie bez względu na sygnał z czujnika. To drugie zdanie to w ogóle jest dziwne.
 
 
kajos 
Forumowicz


Auto: Outlander 2.0 Helmut
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 09 Mar 2017
Posty: 1090
Skąd: Chodziez
Wysłany: 15-03-2018, 20:37   

brylekVFR napisał/a:
W trybie Auto nie ma jakiegoś dodatkowego napięcia. Tryb Auto robi tylko za nas to co bez niego robi się manetka na postawie sygnału z czujnika zmierzchu. Instrukcja w rękę i będziecie wszystko wiedzieć. DRL mają się zapalić po włączeniu zapłonu, a wyłączyć po zapaleniu postojowych lub mijania.


to po co ten Automat jest

to bez sensu bo np stojac z autem na parkingu z wlaczonym silnikiem po co maja wszyscy widziec z daleka ze auto na chodzie !!!

napewno podaje napiecie z manetki po wlaczeniu AUTO
bede musial po swietach wziasc sie za rozebranie dolu kolumny kierownicy i popatrzec na przewody

u kolegi w megance jest fabrycznie tak jak ja chce miec :axe:
 
 
Marcino 
Mitsumaniak
Góral niskopienny


Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy
Dołączył: 02 Cze 2005
Posty: 10740
Skąd: okolice Tczewa
Wysłany: 15-03-2018, 23:07   

No dobrxe pisze. Sterownik DRL powinien je włączyć po zapłonie lub zapaleniu silnika np można sygnał z alternatora co idzie na kontrolkę.
Gdy masz na AUTO światka to jeździsz na dziennych ale gdy czujnik zmierzchu zapali mijania to moduł DRL automatycznie powinien je odłączyć. Cała filozofia.
_________________
2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r :)

"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów :)
Czyli w tym przypadku 6a13 8) " by tomchuck
 
 
 
brylekVFR 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 1.8 SB 09r,VFR800FI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 12 Paź 2013
Posty: 817
Skąd: WBR/ TSA Białobrzegi/Sandomierz
Wysłany: 15-03-2018, 23:17   

kajos napisał/a:
to po co ten Automat jest

Nie będę się rozpisywał jak działa tryb Auto, od tego jest instrukcja.
kajos napisał/a:
napewno podaje napiecie z manetki po wlaczeniu AUTO

W trybie tym nie jest wystawiany żaden sygnał.
kajos napisał/a:
to bez sensu bo np stojac z autem na parkingu z wlaczonym silnikiem po co maja wszyscy widziec z daleka ze auto na chodzie !!!

"Automatyczne włączanie/wyłączenie świateł dziennych równocześnie z włączeniem/wyłączeniem zapłonu (ECE-R48). Światła mogą się nie włączyć, jeśli: pojazd jest wyposażony w automatyczną skrzynię biegów i znajduje się ona w pozycji P lub zaciągnięty jest hamulec ręczny lub pojazd nie ruszył z miejsca od czasu włączenia zapłonu.
Włączanie i wyłączenie świateł dziennych bez użycia dodatkowych narzędzi.
Automatyczne wyłączenie świateł dziennych przy włączeniu świateł mijania lub przeciwmgłowych (jednakże nie przy krótkotrwałym włączeniu świateł drogowych)."
kajos napisał/a:
u kolegi w megance jest fabrycznie tak jak ja chce miec

Też tak się da. Tylko musza być zwykłe lampy, nie ksenon.
Odpalam samochód z zaciągniętym ręcznym, światła są zgaszone. Gdy ręczny spuszczę zapalają się światła, DRL lub mijania, zależy od natężenia światła zewnętrznego.
kajos napisał/a:
bede musial po swietach wziasc sie za rozebranie dolu kolumny kierownicy i popatrzec na przewody

Nic tam szczególnego nie znajdziesz, wszystko jest pod maską.
Ja mam jak kolega w megance, musisz znaleźć kogoś kto Ci zaprogramuje ETACS. Inaczej pozostaje montaż zestawów uniwersalnych. Ale wtedy DRL zapalą się po zapłonie, odpaleniu silnika. Inaczej nie widzę sensy montażu DRL
_________________

Ostatnio zmieniony przez brylekVFR 15-03-2018, 23:22, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
kajos 
Forumowicz


Auto: Outlander 2.0 Helmut
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 09 Mar 2017
Posty: 1090
Skąd: Chodziez
Wysłany: 15-03-2018, 23:20   

bede kombinowac cos

[ Dodano: 15-03-2018, 23:25 ]
Marcino napisał/a:

Gdy masz na AUTO światka to jeździsz na dziennych ale gdy czujnik zmierzchu zapali mijania to moduł DRL automatycznie powinien je odłączyć. Cała filozofia.


Tak dokladnie teraz dziala to
mi jednak zalezy aby to ja decydowal czy DRL chce wlaczyc czy nie
 
 
brylekVFR 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 1.8 SB 09r,VFR800FI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 12 Paź 2013
Posty: 817
Skąd: WBR/ TSA Białobrzegi/Sandomierz
Wysłany: 15-03-2018, 23:32   

Proste podłączanie. Kup sobie taki moduł:
http://allegro.pl/polski-...5332957220.html
Wprowadzasz mała modyfikację, na przewodzie zasilającym dajesz przekaźnik normalnie zwarty, sygnał do rozłączenia możesz wziąść z czujnika ręcznego. Jak ręczny zaciągnięty DRL nie świeca.
Reszta jak w instrukcji montażu, czyli podpinasz się pod np. postojówki. Jeżeli tryb Auto zapali światła, DRL zgasną.
_________________

 
 
kajos 
Forumowicz


Auto: Outlander 2.0 Helmut
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 09 Mar 2017
Posty: 1090
Skąd: Chodziez
Wysłany: 16-03-2018, 00:40   

no wlasnie chcialem nie montowac zadnego dodatkowego wylacznika
mialem wlasnie w planie zastosowac 1 przekaznik zwierny i 1 przekaznik rozwieryny :blackeye:
_________________
Mam schematy elektryczne do Outlandera II. Jak ktos chce to daj znac :)
 
 
Marcino 
Mitsumaniak
Góral niskopienny


Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy
Dołączył: 02 Cze 2005
Posty: 10740
Skąd: okolice Tczewa
Wysłany: 16-03-2018, 06:43   

Bez sensu z tym ręcznym.... zaciagniesz na górce na chwilę albo na swiatłach i zgasna...
Po to są DRL zeby się paliły i zeby nie musieć pamietać o nich.
_________________
2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r :)

"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów :)
Czyli w tym przypadku 6a13 8) " by tomchuck
 
 
 
brylekVFR 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 1.8 SB 09r,VFR800FI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 12 Paź 2013
Posty: 817
Skąd: WBR/ TSA Białobrzegi/Sandomierz
Wysłany: 16-03-2018, 07:30   

Z sensem czy bez, już wedle własnego uznania. Podpowiadam tylko taką opcję.
_________________

 
 
kruhy84 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Outlander
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 07 Wrz 2017
Posty: 168
Skąd: Kielce
Wysłany: 16-03-2018, 09:40   

njaprościej i najbanalniej to pociągnąć sobie przewód do kabiny, założyć wyłącznik i w razie potrzeby wyłączać.
a swoją drogą to postój z załączonym silnikiem powyżej minuty jest w Polsce zabroniony :wink:
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.