Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[EA5A/W 2.5] 2,5V6 zgasł na ciepłym i już nie odpala
Autor Wiadomość
PIOTR_FOTO 
Forumowicz


Auto: Galant 2.5V6 i PajeroII 3.5 V6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Cze 2011
Posty: 152
Skąd: Łuków
Wysłany: 16-11-2019, 08:53   [EA5A/W 2.5] 2,5V6 zgasł na ciepłym i już nie odpala

Witam wszystkich po dłuższej przerwie.
Usterka wygląda następująco: wymieniałem przewody gazowe od listew do wtryskiwaczy. Odpaliłem auto bez problemu, silnik rozgrzał się na benzynie i przełączył się na LPG. Popracował około 5 min. na gazie i nagle zgasł. Wszelkie próby uruchomienia nie przyniosły rezultatu, zupełnie jakby było brak zapłonu. Zdjąłem kopułkę, grafit był całkowicie wytarty i na nim i na stykach na kopułce był biały nalot. Wymieniłem więc kopułkę i palec na nowy oryginalny i dalej to samo. Silnik nie "załapuje" nawet na chwilę. Iskra jest ale rzadko i nieregularnie. Świece mokre, czuć niespalone paliwo. Oto części, które sprawdziłem/wymieniłem:
*kody błyskowe nie generują żadnych błędów
*kopułka i palec rozdzielacza wymienione na nowe (jak wspomniałem wcześniej)
*świece wymienione jakieś 2 miesiące temu na Beru
*podmieniony na próbę czujnik położenia wału korbowego, sprawdzone napięcia na wtyczce i przebieg sygnału oscyloskopem, wszystko wygląda OK
*sprawdzony czujnik GMP 1-go cylindra w aparacie zapłonowym poprzez sprawdzanie napięć we wtyczce i sygnału oscyloskopem - w normie wg danych
*sprawdzone napięcia przy sterowniku - wszystko ok wg książki
*sprawdzone rezystancje cewki i tu są pewne odchyłki od normy, np.: uzwojenie pierwotne ma oporność 0,85 Ohma (norma to 0,5-0,7), wtórne ok. 8 kilo Ohm (norma 9-13). Pozostałe napięcia i masy ok.
*sprawdzone oporności przewodów zapłonowych - w normie

Tyle zrobione, nie mam pomysłu co dalej. Obstawiam trzy rzeczy: mimo wszystko cewka lub moduł aparacie zapłonowym, bo tam jest taki tranzystor i nie mam pojęcia jak go sprawdzić lub sterownik silnika ECU.

Jeżeli macie drodzy forumowicze jeszcze jakieś pomysły będę wdzięczny za rady
 
 
abdul 
Forumowicz


Auto: Laguna GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 02 Sie 2011
Posty: 415
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 16-11-2019, 09:42   

Wydaje mi się, że po prostu aparat zapłonowy padł.
_________________

 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24316
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 16-11-2019, 13:02   

a sprawdziłeś czy w ogóle jest iskra? nawet nie musisz świecy wykręcać tylko jakąś starą włożyć i dotknąć do obudowy
bo skoro czujnik wału daje dobre odczyty to wszystko wskazuje na cewkę
 
 
jacek11 
Mitsumaniak
Yatsu~eku

Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 11162
Skąd: Radomsko
Wysłany: 16-11-2019, 20:05   

PIOTR_FOTO napisał/a:
Iskra jest ale rzadko i nieregularnie. Świece mokre, czuć niespalone paliwo. Oto części, które sprawdziłem/wymieniłem:
_________________

 
 
 
PIOTR_FOTO 
Forumowicz


Auto: Galant 2.5V6 i PajeroII 3.5 V6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Cze 2011
Posty: 152
Skąd: Łuków
Wysłany: 17-11-2019, 09:49   

abdul też podejrzewam aparat zapłonowy (czyli cewka+moduł+palec+kopułka). Kopułka i palec wymieniony, więc stawiam teraz na cewkę lub moduł. Wczoraj wymontowałem cewkę i sprawdzałem ją starym sposobem "na krótko". Iskra była bardzo słaba ale nie jestem do końca pewny tego testu czy on ma zastosowanie przy cewkach z układu zapłonowego z tranzystorem.
Zamówiłem więc na próbę chiński zamiennik cewki NTY i wtedy zobaczę co dalej.
Krzyzak tak jak wspominałem - iskra czy to w samochodzie czy to po zdemontowaniu jest bardzo słaba i nieregularna.
Co ciekawe wyczytałem gdzieś na forum, że słaba iskra może być również spowodowana przez niedomagania modułu zapłonowego z tranzystorem.
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21947
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 17-11-2019, 11:11   

Cewka zapłonowa padła. Standard.
 
 
PIOTR_FOTO 
Forumowicz


Auto: Galant 2.5V6 i PajeroII 3.5 V6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Cze 2011
Posty: 152
Skąd: Łuków
Wysłany: 17-11-2019, 17:02   

Hugo obyś miał rację. Nowa cewka w drodze. Szkoda tylko, że to tani zamiennik. Nic lepszego nowego nie mogłem znaleźć.
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24316
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 17-11-2019, 18:26   

Ktoś mi pisał, że NTY pół roku wytrzymała. Generalnie robią dobre części i często je montuję - szczególnie, że nie zawsze jest alternatywa, ale cewkę polecam Mobilletron, takie 2 zamontowałem (w swoich autach) i działają po dziś dzień.
 
 
PIOTR_FOTO 
Forumowicz


Auto: Galant 2.5V6 i PajeroII 3.5 V6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Cze 2011
Posty: 152
Skąd: Łuków
Wysłany: 18-11-2019, 08:12   

Krzyzak a wiesz gdzie można takie kupić? Bo ja znalazłem tylko na eBayu.
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24316
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 18-11-2019, 10:58   

Nie wiem, udało mi się kupić jeszcze na Alle... za jakieś 230zł/sztuka.
Ale to - jak pisałem - było parę lat temu.
 
 
PIOTR_FOTO 
Forumowicz


Auto: Galant 2.5V6 i PajeroII 3.5 V6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Cze 2011
Posty: 152
Skąd: Łuków
Wysłany: 20-11-2019, 12:46   

Dzisiaj przyszła cewka NTY. Wieczorem zobaczę, czy zakup był trafny. Tak wygląda:
https://drive.google.com/file/d/1F8iAhWGW-hQWtGGfpLma0_Ah3gOqg4p3/view?usp=sharing
(zamieszczam link, bo nie wiem jak wstawić zdjęcie z dysku google)

[ Dodano: 21-11-2019, 08:38 ]
Witam. Silnik odpalił. Po założeniu cewki iskra jest dużo mocniejsza i punk zapłonu wrócił na właściwą pozycję. Dzięki za pomoc i zainteresowanie tematem.
 
 
Marcino 
Mitsumaniak
Góral niskopienny


Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy
Dołączył: 02 Cze 2005
Posty: 10712
Skąd: okolice Tczewa
Wysłany: 21-11-2019, 08:43   

Oby chodziła jak najdłużej.
_________________
2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r :)

"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów :)
Czyli w tym przypadku 6a13 8) " by tomchuck
 
 
 
PIOTR_FOTO 
Forumowicz


Auto: Galant 2.5V6 i PajeroII 3.5 V6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Cze 2011
Posty: 152
Skąd: Łuków
Wysłany: 21-11-2019, 10:51   

Otóż to. Z tymi NTY podobno różnie bywa. W razie czego mam już namiar na MOBILETRONA, które zakładał do swoich aut Krzyzak.
 
 
Marcino 
Mitsumaniak
Góral niskopienny


Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy
Dołączył: 02 Cze 2005
Posty: 10712
Skąd: okolice Tczewa
Wysłany: 21-11-2019, 12:05   

PIOTR_FOTO napisał/a:
W razie czego mam już namiar na MOBILETRONA

Jak mozesz to mi wyslij namiary, boje się ze moja cewka moze to zrobic w kazdej chwili. Miewałem momenty ze poszarpywał na LPG rano. Albo ustało przez regulację albo to kwestia wilgoci i włąsnie ukłądu zapłonowego. Narazie garazuje.
_________________
2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r :)

"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów :)
Czyli w tym przypadku 6a13 8) " by tomchuck
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.