[EA5A/W 2.5] 2,5V6 zgasł na ciepłym i już nie odpala |
Autor |
Wiadomość |
PIOTR_FOTO
Forumowicz

Auto: Galant 2.5V6 i PajeroII 3.5 V6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Cze 2011 Posty: 152 Skąd: Łuków
|
Wysłany: 16-11-2019, 08:53 [EA5A/W 2.5] 2,5V6 zgasł na ciepłym i już nie odpala
|
|
|
Witam wszystkich po dłuższej przerwie.
Usterka wygląda następująco: wymieniałem przewody gazowe od listew do wtryskiwaczy. Odpaliłem auto bez problemu, silnik rozgrzał się na benzynie i przełączył się na LPG. Popracował około 5 min. na gazie i nagle zgasł. Wszelkie próby uruchomienia nie przyniosły rezultatu, zupełnie jakby było brak zapłonu. Zdjąłem kopułkę, grafit był całkowicie wytarty i na nim i na stykach na kopułce był biały nalot. Wymieniłem więc kopułkę i palec na nowy oryginalny i dalej to samo. Silnik nie "załapuje" nawet na chwilę. Iskra jest ale rzadko i nieregularnie. Świece mokre, czuć niespalone paliwo. Oto części, które sprawdziłem/wymieniłem:
*kody błyskowe nie generują żadnych błędów
*kopułka i palec rozdzielacza wymienione na nowe (jak wspomniałem wcześniej)
*świece wymienione jakieś 2 miesiące temu na Beru
*podmieniony na próbę czujnik położenia wału korbowego, sprawdzone napięcia na wtyczce i przebieg sygnału oscyloskopem, wszystko wygląda OK
*sprawdzony czujnik GMP 1-go cylindra w aparacie zapłonowym poprzez sprawdzanie napięć we wtyczce i sygnału oscyloskopem - w normie wg danych
*sprawdzone napięcia przy sterowniku - wszystko ok wg książki
*sprawdzone rezystancje cewki i tu są pewne odchyłki od normy, np.: uzwojenie pierwotne ma oporność 0,85 Ohma (norma to 0,5-0,7), wtórne ok. 8 kilo Ohm (norma 9-13). Pozostałe napięcia i masy ok.
*sprawdzone oporności przewodów zapłonowych - w normie
Tyle zrobione, nie mam pomysłu co dalej. Obstawiam trzy rzeczy: mimo wszystko cewka lub moduł aparacie zapłonowym, bo tam jest taki tranzystor i nie mam pojęcia jak go sprawdzić lub sterownik silnika ECU.
Jeżeli macie drodzy forumowicze jeszcze jakieś pomysły będę wdzięczny za rady |
|
|
|
 |
abdul
Forumowicz

Auto: Laguna GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 02 Sie 2011 Posty: 415 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 16-11-2019, 09:42
|
|
|
Wydaje mi się, że po prostu aparat zapłonowy padł. |
_________________
 |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24316 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 16-11-2019, 13:02
|
|
|
a sprawdziłeś czy w ogóle jest iskra? nawet nie musisz świecy wykręcać tylko jakąś starą włożyć i dotknąć do obudowy
bo skoro czujnik wału daje dobre odczyty to wszystko wskazuje na cewkę |
|
|
|
 |
jacek11
Mitsumaniak Yatsu~eku
Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 11162 Skąd: Radomsko
|
Wysłany: 16-11-2019, 20:05
|
|
|
PIOTR_FOTO napisał/a: | Iskra jest ale rzadko i nieregularnie. Świece mokre, czuć niespalone paliwo. Oto części, które sprawdziłem/wymieniłem: |
|
_________________
 |
|
|
|
 |
PIOTR_FOTO
Forumowicz

Auto: Galant 2.5V6 i PajeroII 3.5 V6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Cze 2011 Posty: 152 Skąd: Łuków
|
Wysłany: 17-11-2019, 09:49
|
|
|
abdul też podejrzewam aparat zapłonowy (czyli cewka+moduł+palec+kopułka). Kopułka i palec wymieniony, więc stawiam teraz na cewkę lub moduł. Wczoraj wymontowałem cewkę i sprawdzałem ją starym sposobem "na krótko". Iskra była bardzo słaba ale nie jestem do końca pewny tego testu czy on ma zastosowanie przy cewkach z układu zapłonowego z tranzystorem.
Zamówiłem więc na próbę chiński zamiennik cewki NTY i wtedy zobaczę co dalej.
Krzyzak tak jak wspominałem - iskra czy to w samochodzie czy to po zdemontowaniu jest bardzo słaba i nieregularna.
Co ciekawe wyczytałem gdzieś na forum, że słaba iskra może być również spowodowana przez niedomagania modułu zapłonowego z tranzystorem. |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21947 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 17-11-2019, 11:11
|
|
|
Cewka zapłonowa padła. Standard. |
|
|
|
 |
PIOTR_FOTO
Forumowicz

Auto: Galant 2.5V6 i PajeroII 3.5 V6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Cze 2011 Posty: 152 Skąd: Łuków
|
Wysłany: 17-11-2019, 17:02
|
|
|
Hugo obyś miał rację. Nowa cewka w drodze. Szkoda tylko, że to tani zamiennik. Nic lepszego nowego nie mogłem znaleźć. |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24316 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 17-11-2019, 18:26
|
|
|
Ktoś mi pisał, że NTY pół roku wytrzymała. Generalnie robią dobre części i często je montuję - szczególnie, że nie zawsze jest alternatywa, ale cewkę polecam Mobilletron, takie 2 zamontowałem (w swoich autach) i działają po dziś dzień. |
|
|
|
 |
PIOTR_FOTO
Forumowicz

Auto: Galant 2.5V6 i PajeroII 3.5 V6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Cze 2011 Posty: 152 Skąd: Łuków
|
Wysłany: 18-11-2019, 08:12
|
|
|
Krzyzak a wiesz gdzie można takie kupić? Bo ja znalazłem tylko na eBayu. |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24316 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 18-11-2019, 10:58
|
|
|
Nie wiem, udało mi się kupić jeszcze na Alle... za jakieś 230zł/sztuka.
Ale to - jak pisałem - było parę lat temu. |
|
|
|
 |
PIOTR_FOTO
Forumowicz

Auto: Galant 2.5V6 i PajeroII 3.5 V6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Cze 2011 Posty: 152 Skąd: Łuków
|
Wysłany: 20-11-2019, 12:46
|
|
|
Dzisiaj przyszła cewka NTY. Wieczorem zobaczę, czy zakup był trafny. Tak wygląda:
https://drive.google.com/file/d/1F8iAhWGW-hQWtGGfpLma0_Ah3gOqg4p3/view?usp=sharing
(zamieszczam link, bo nie wiem jak wstawić zdjęcie z dysku google)
[ Dodano: 21-11-2019, 08:38 ]
Witam. Silnik odpalił. Po założeniu cewki iskra jest dużo mocniejsza i punk zapłonu wrócił na właściwą pozycję. Dzięki za pomoc i zainteresowanie tematem. |
|
|
|
 |
Marcino
Mitsumaniak Góral niskopienny

Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy Dołączył: 02 Cze 2005 Posty: 10712 Skąd: okolice Tczewa
|
Wysłany: 21-11-2019, 08:43
|
|
|
Oby chodziła jak najdłużej. |
_________________ 2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r
"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów
Czyli w tym przypadku 6a13 " by tomchuck
 |
|
|
|
 |
PIOTR_FOTO
Forumowicz

Auto: Galant 2.5V6 i PajeroII 3.5 V6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Cze 2011 Posty: 152 Skąd: Łuków
|
Wysłany: 21-11-2019, 10:51
|
|
|
Otóż to. Z tymi NTY podobno różnie bywa. W razie czego mam już namiar na MOBILETRONA, które zakładał do swoich aut Krzyzak. |
|
|
|
 |
Marcino
Mitsumaniak Góral niskopienny

Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy Dołączył: 02 Cze 2005 Posty: 10712 Skąd: okolice Tczewa
|
Wysłany: 21-11-2019, 12:05
|
|
|
PIOTR_FOTO napisał/a: | W razie czego mam już namiar na MOBILETRONA |
Jak mozesz to mi wyslij namiary, boje się ze moja cewka moze to zrobic w kazdej chwili. Miewałem momenty ze poszarpywał na LPG rano. Albo ustało przez regulację albo to kwestia wilgoci i włąsnie ukłądu zapłonowego. Narazie garazuje. |
_________________ 2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r
"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów
Czyli w tym przypadku 6a13 " by tomchuck
 |
|
|
|
 |
|