Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Wycie przy wciśniętym pedale gazu
Autor Wiadomość
Sewe 
Nowy Forumowicz

Auto: Lancer 1.8 LPG
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Cze 2014
Posty: 3
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 22-04-2015, 23:02   Wycie przy wciśniętym pedale gazu

Witam,
Na początek chciałem się przywitać na forum, konto założyłem jakiś czas temu, ale póki co nie udzielałem się, tylko obserwowałem ;)

Ale do rzeczy. Od 9 miesięcy jestem posiadaczem Lancera 1.8 benzyna, 2010r., sedan, fabryczne LPG i od pewnego czasu zacząłem zastanawiać się nad uciążliwym dźwiękiem który pojawia się podczas jazdy.

Sytuacja wygląda następująco – podczas jazdy, przy wciśniętym pedale gazu słychać „gdzieś” wycie, dźwięk który przypomina jazdę na wstecznym. Po puszczeniu pedału gazu dźwięk znika. Mam wrażenie, że najbardziej słyszalny jest podczas większego obciążenia silnika – np. 5 bieg a jazda z prędkością 60km/h. Oprócz tego, słychać też coś podczas ruszania – tj. wrzucam jedynkę, ruszam, dodaję gazu i wciskam sprzęgło – i w tym momencie też słychać ten dźwięk „wstecznego” tyle że jakby rytmicznie – coś ociera.

Nie jest to głośny dźwięk, ale staje się uciążliwy przy dłuższej jeździe.

Podczas wizyty w jednym z zaprzyjaźnionych warsztatów, przy okazji wymiany oleju, filtrów itp. zapytałem mechanika co o tym myśli i powiedział mi że „japońce tak mają”. Trochę nie chce mi się w to wierzyć, a jednocześnie boje się, że to co teraz jest tylko uciążliwe może doprowadzić do jakieś większej awarii.

Pomóżcie, co może być źródłem dźwięku, albo uświadomcie mnie, że „ten typ tak ma”.
 
 
lisu 
Nowy Forumowicz

Auto: Lancer X 1.6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Cze 2014
Posty: 16
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 22-04-2015, 23:44   

Po pierwsze to ten twój mechanik to tylko udaje że zna się na samochodach - radze wykreślić z listy zaprzyjaźnionych.
Po drugie: Miałem kiedyś podobne objawy w Pandzie - wycie przy wciśniętym gazie, jak luzowałem auto to już było ok. Wtedy winne było łożysko w skrzyni biegów myślę że masz to samo. Naprawa była stosunkowo droga bo mechanior musiał rozebrać całą skrzynie biegów, żeby dobrać się do wadliwego elementu który kosztuje złamany grosz...
 
 
mjsystem 
Forumowicz

Auto: ...
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 06 Sie 2010
Posty: 11637
Skąd: ...
Wysłany: 23-04-2015, 07:08   

Prawdopodobnie padło główne łożysko napędu w skrzyni. Popularna usterka, ale w Lancerze chyba pierwszy o tym piszesz. Jaki masz przebieg?
Sprawdź to jeszcze z jakimś kolegą, który Ci to potwierdzi. Da się z tym jeździć, ale prędzej czy później czeka Cię naprawa. Jak znajdziesz dobrego mechanika od skrzyń. Byle komu nie oddawaj. Naprawa to na pewno koło pięć stówek. No i czy to akurat nie inne łożysko, np oporowe.
 
 
Sewe 
Nowy Forumowicz

Auto: Lancer 1.8 LPG
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Cze 2014
Posty: 3
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 23-04-2015, 08:20   

mjsystem napisał/a:
Jaki masz przebieg?


77 000 więc trochę dziwne że już by się zużyło, ale też podejrzewałem taki wariant
 
 
mjsystem 
Forumowicz

Auto: ...
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 06 Sie 2010
Posty: 11637
Skąd: ...
Wysłany: 23-04-2015, 09:36   

Sewe napisał/a:

77 000 więc trochę dziwne że już by się zużyło, ale też podejrzewałem taki wariant
Nie chce mi się wierzyć, chyba że poprzedni właściciel zrobił z auta rajdowca i go bardzo przeciążył. Spróbuj jeszcze z kimś obeznanym znaleźć usterkę, może to zupełnie inna przyczyna? A na postoju tez masz ten objaw?
Jesteś z Olsztyna, napisz PW do moda regionu, Cezara. Może Ci pomoże lub poleci zaufanego fachowca, nie koniecznie warsztat, aby zdiagnozować problem i zminimalizować do minimum dywagacje. :wink:
 
 
Sewe 
Nowy Forumowicz

Auto: Lancer 1.8 LPG
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Cze 2014
Posty: 3
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 23-04-2015, 12:52   

mjsystem napisał/a:
Sewe napisał/a:

77 000 więc trochę dziwne że już by się zużyło, ale też podejrzewałem taki wariant
Nie chce mi się wierzyć,

Akurat przebiegu jestem pewien, jest książka serwisowa razem z fakturami za kolejne przeglądy w ASO i wszelkiej maści wydruki z badań technicznych. No i sprawdzałem po Vinie w naszym salonie, jest ok.

Niestety nie jestem pewien jak ktoś się z autem obchodził.

mjsystem napisał/a:
A na postoju tez masz ten objaw?

Na postoju cichutko, ledwie słychać jak pracuje silnik.

mjsystem napisał/a:
Jesteś z Olsztyna, napisz PW do moda regionu, Cezara.

Dzięki za podpowiedź, spróbuję się z nim skontaktować.
 
 
michaello 
Forumowicz


Auto: Byl LANCER jest CIVIC X Hatch
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 22 Kwi 2008
Posty: 460
Skąd: WE
Wysłany: 23-04-2015, 18:46   

Sewe podobny objaw mam od kilku lat, a moze nawet i od nowosci tylko wczesniej tego nie dostrzeglem. Otoz jadac tak jakby na "za wysokim biegu" w stosunku do predkosci i wcisnietym delikatnie pedale przyspieszenia powiedzmy tak 2-3 cm daje sie slyszec delikatny dzwiek wycia, wciskam troszke mocniej dzwiek znika, odpuszczam tez zupelnie znika. Jakis czas temu zastanawialem sie czy nie jechac do serwisu, ale akurat moj syn jadac z kolega w miare nowa RAVka slyszal identyczny dzwiek w identycznych okolicznosciach wiec odpuscilem temat. W zasadzie trzeba sie wsluchac we wlasne auto aby to uslyszec, pasazer tego nie slyszy dopoki mu sie tego nie uswiadomi.
 
 
mjsystem 
Forumowicz

Auto: ...
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 06 Sie 2010
Posty: 11637
Skąd: ...
Wysłany: 24-04-2015, 07:53   

Sewe napisał/a:
Akurat przebiegu jestem pewien, jest książka serwisowa razem z fakturami za kolejne przeglądy w ASO i wszelkiej maści wydruki z badań technicznych. No i sprawdzałem po Vinie w naszym salonie, jest ok.
Nie napisałem o przebiegu, że jest inny tylko o winie przebiegu, czyli naturalnym zużyciu elementu. :D niefortunnie to określiłem :wink:
 
 
g-rajcar 
Nowy Forumowicz

Auto: Lancer X Sportback 1.8 MIVEC
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Gru 2019
Posty: 2
Skąd: Poznan
Wysłany: 10-12-2019, 20:00   

Cześć wszystkim.

Chciałbym odświeżyć temat - czy problem tego gwizdu czy też buczenia zaczął się nasilać? Pytam bo mam podobne objawy, a mianowicie:
-stały, dość wysoki dźwięk (gwizd/buczenie), którego częstotliwość wzrasta i maleje wraz z obrotami silnika;
-występuje tylko podczas jazdy na biegach 3,4 i najbardziej na 5;
-najgłośniejszy jest w okolicach 2000 obr/min;
-przy trzymaniu lekko pedału gazu (stała prędkość jazdy);
-nie wiem czy to jest powiązane, ale też czasami jest problem z wbiciem 3 biegu;
-do tego czasami podczas ruszania słychać krótki delikatny pisk, ale jeszcze go nie zlokalizowałem, bo występuje dość rzadko (mogą to być równie dobrze opony).

Dzięki.
 
 
michaello 
Forumowicz


Auto: Byl LANCER jest CIVIC X Hatch
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 22 Kwi 2008
Posty: 460
Skąd: WE
Wysłany: 12-12-2019, 12:06   

Zerknj na mój post i posłuchaj filmiku czy o taki dźwięk ci chodzi:
https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?p=1607558&highlight=#1607558
u mnie delikatnie się to nasilało w miarę upływu czasu (lat) byłem nawet z tym w serwisie bodajże w 2016 i powiedzieli, że jeśli mnie to bardzo denerwuje mogą rozebrać skrzynię, ale ich zdaniem jeszcze kilka lat pojeżdżę i na razie nie ma sensu tego robić, a doświadczenie jako warsztat mają bo rozbierają kilkanaście skrzyń rocznie.
 
 
g-rajcar 
Nowy Forumowicz

Auto: Lancer X Sportback 1.8 MIVEC
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Gru 2019
Posty: 2
Skąd: Poznan
Wysłany: 12-12-2019, 15:54   

Dokładnie taki dźwięk, może nie aż tak głośny ale jednostajny i irytujący. Wymieniałem olej w skrzyni biegów, ale kompletnie nic to nie zmieniło. Myślałem o łożysku, ale sądzę, że wtedy wraz z prędkością obrotową wału, na którym jest to łożysko dźwięk nasilałby się. Może jest to rezonans jakiegoś elementu, który pod wpływem takiej prędkości obrotowej wpada drgania o tej samej częstotliwości? Jak sądzisz?

Czy może to być na przykład tłumik drgań skrętnych w sprzęgle? W przyszłym tygodniu pojade do mechanika i poproszę o diagnozę.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.