Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Carisma GDI 97 głośna skrzynia
Autor Wiadomość
ross 
Forumowicz


Auto: Carisma 1.8 GDI 97
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 13 Kwi 2012
Posty: 309
Skąd: Sandomierz
Wysłany: 24-11-2019, 16:18   Carisma GDI 97 głośna skrzynia

Gdzie znajduje się korek wlewu oleju i kontrolny w manualnej skrzyni biegów w Carismie GDI. Mam przebieg ok 300 t i na luzie słychać , a po wciśnięciu sprzęgła stuki zanikają.Czy można dolać olej przez otwór wyłącznika cofania i ile ?
_________________
Ross
 
 
MichciuGT 
Mitsumaniak

Auto: Galant Kombi 6A13
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 15 Kwi 2014
Posty: 1012
Skąd: Marki
Wysłany: 24-11-2019, 18:43   

Korek wlewu oleju i kontrolny to ten sam, samochód stojąc na poziomej powierzchni powinien mieć poziom oleju dochodzący do otworu tego korka, a on znajduje się niedaleko wysprzęglika, żeby mieć do niego dobry dostęp z góry bez podnoszenia auta warto zdjąć wlot powietrza który idzie do filtra, korek jest pod nim na przeciwko chłodnicy dosyć dobrze widoczny.
Stuki to najprawdopodobniej od wyrobionego łożyska który jest pierwszy od strony sprzęgła, powinno się wymienić łożysko, ale u mnie już 2 lata się jeździ, jedynie był wymieniony olej bo drugi bieg ciężko wchodził w zimę, z czasem po wymianie oleju nie ma problemu z ciężko wchodzącym drugim biegiem.
_________________
2020 - Czarny Galant Avance 2.5l
2019-2019 sprzedana Czerwona Yamaha YZF-R125
Bordowa Poliftowa Carisma 1.8 GDI
Są trzy wersje: moja, wasza i ta prawdziwa
Życie jest ładne póki nie dotyka się go.
 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 20986
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 24-11-2019, 19:40   

A ja dodam fotkę z manuala 8) .

_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
ross 
Forumowicz


Auto: Carisma 1.8 GDI 97
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 13 Kwi 2012
Posty: 309
Skąd: Sandomierz
Wysłany: 27-11-2019, 20:10   

Bizi78 napisał/a:
A ja dodam fotkę z manuala 8) .

Obrazek
Znalazłem korek na tors t 50 nad czujnikiem prędkości i nie mogłem odkręcić nawet udarowym urwałem końcówkę torsa . Mam pytanie czy to jest ten korek ,bo z fotki ciężko się rozeznać ?
_________________
Ross
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21939
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 28-11-2019, 07:35   

ross, aż tak źle widać na zdjęciu wyżej, że odkręcałeś jakaś śrubę po przeciwnej stronie skrzyni? Jak widać wyżej śruba spustowa jest na dole skrzyni od strony lewego koła, jest na klucz 24, a śruba wlewowa oleju i jednocześnie kontrolna jest od przodu skrzyni biegów mniej więcej w połowie wysokości i jest na klucz 17.
 
 
ross 
Forumowicz


Auto: Carisma 1.8 GDI 97
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 13 Kwi 2012
Posty: 309
Skąd: Sandomierz
Wysłany: 28-11-2019, 17:54   

Hugo, Znalazłem tą śrubę bo od góry była ukryta pod blachą podtrzymującą przewód od czujnika prędkościomierza , a ta na tors po prawej stronie też z przodu i dobrze że nie odkręciłem bo mógłbym coś popsuć.Dziękuję koledzy wasze posty były pomocne. Pozdrawiam.
_________________
Ross
 
 
Automator1 
Nowy Forumowicz
Automator

Auto: Gal 2.0-136km automat
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Sty 2019
Posty: 17
Skąd: Pruszków
  Wysłany: 03-01-2020, 21:04   Skrzynia biegów ?

Witam Wszystkich MistuManiaków.
Od roku ( tak to już rok) jestem dumnym właścicielem Cari 1.6 98r (doładowana LPG :) ) ale nie o doładowaniu dzisiaj.
Od 2 dni mam zagadkę , najpierw objawy:(
nie ważne na jakim biegu przy dodaniu gazu następuje odczuwalne telepanie silnikiem tak w przedziale 2-4 tyś obrotów, nie ma słyszalnych stuków i tp.
nie ma znaczenia prawa-lewa strona na podnośniku, po dodaniu gazu i puszczeniu następuje szarpnięcie silnika i skrzyni biegów, wygląda to jak by nie miał poduszek pod silnikiem, ale ma i to całkiem nowe.
Brak luzów w zawieszeniu ( sprawdzone siłowo i na szarpakach w Stacji Diagnostycznej).
Brak odczuwalnych luzów na przegubach.
Brak dziwnych odgłosów ze skrzyni.
Silnik na "jednomasie" jak to mówią nie ma co się psuć.
Brak oznak ślizgania i temu podobnych na sprzęgle.
Nie puka i nie stuka przy zakrętach.
Pomocy :cry:
Jestem zdesperowany i nawet sprzęgło nowe zaklepałem.
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 04-01-2020, 07:39   

Na luzie i po wysprzęgleniu też to jest czy tylko na biegach?
 
 
Automator1 
Nowy Forumowicz
Automator

Auto: Gal 2.0-136km automat
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Sty 2019
Posty: 17
Skąd: Pruszków
Wysłany: 04-01-2020, 17:43   

plecho1 napisał/a:
Na luzie i po wysprzęgleniu też to jest czy tylko na biegach?

tylko na biegach
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 05-01-2020, 17:19   

Sprawdź dokładnie przeguby wewnętrzne chociaż jak sprawdzałeś włączając biegi najpierw z jednym kołem uniesionym i później z drugim to by wychodziło że problem jest z dwoma. Jeśli
jednak przeguby OK to tak jak by w skrzyni jakieś duże koło nie było wyważone, może coś nie tak z mechanizmem różnicowym on będzie się kręcił czy jedno koło czy drugie będzie w powietrzu oraz ma dużą średnicę i masę więc może telepać jakby nie był wyważony. Ta skrzynia siedzi też w Renault bo to ich konstrukcja i kiedyś czytałem że ludzie w tych skrzyniach czasem robią dziwne patenty jak zaczyna im wypadać przegub wewnętrzny ten co jest wewnątrz skrzyni. Może i tu ktoś coś majstrował.
 
 
Automator1 
Nowy Forumowicz
Automator

Auto: Gal 2.0-136km automat
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Sty 2019
Posty: 17
Skąd: Pruszków
Wysłany: 05-01-2020, 17:26   

Namierzyłem wątek o tzw krzyżaku i łożyskach na nim, muszę zobaczyć jeszcze raz ( w kompie i raz pod Autem) wydaje mi sie że jeden przegub ma większy luz, ale to sprawdzę dopiero we wtorek:)
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 05-01-2020, 19:22   

Mi kiedyś takie jedno łożysko z tego przegubu co jest w skrzyni wpadło do skrzyni i na dwóch sprawnych też telepało budą tylko dodatkowo przeleciało przez tryby i musiałem wymienić skrzynię. Jakbyś musiał zmieniać to pasują JB3 i JB1 od Renault tylko trzeba przełożyć od oryginalnej z Carismy część obudowy tę skręcaną z silnikiem i ewentualnie patrzeć na przełożenia bo tym mogą się różnić.
 
 
Automator1 
Nowy Forumowicz
Automator

Auto: Gal 2.0-136km automat
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Sty 2019
Posty: 17
Skąd: Pruszków
Wysłany: 04-03-2020, 20:43   

Wszystko się wyjaśniło.
Zamówiłem przegub wewnętrzny ( koleś gwarantował że do mojej 1.6) ale nie ten.
Wkurzyłem się i kupiłem używkę i po wymianie lata jak nowa:)
przy trzecim rozbieraniu zajęło mi to 20 minut :finga:
 
 
ross 
Forumowicz


Auto: Carisma 1.8 GDI 97
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 13 Kwi 2012
Posty: 309
Skąd: Sandomierz
Wysłany: 03-05-2020, 09:26   

plecho1 napisał/a:
Na luzie i po wysprzęgleniu też to jest czy tylko na biegach?
W mojej GDI skrzynia stuka na luzie , a po wciśnięciu sprzęgła stuki zanikają i mam pytanie czy dużo z tym roboty , może lepiej kupić skrzynię ?
_________________
Ross
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 03-05-2020, 09:57   

Koszty wymiany czy naprawy, jeśli zlecisz to komuś, pewnie będą podobne. Moim zdaniem lepiej remontować bo przy wymianie na używkę nie masz gwarancji że trafisz sprawną skrzynię a nawet pewnie ciężko taką trafić.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.