Oringi na pompie oleju 2.5 |
Autor |
Wiadomość |
przemek1602
Mitsumaniak
Auto: Galant VIII AVANCE 2.5 V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 05 Sie 2017 Posty: 255 Skąd: ŚWIDNICA
|
Wysłany: 28-03-2020, 20:08 Oringi na pompie oleju 2.5
|
|
|
Oringi OEM pod pompę oleju nie są powszechnie dostępne więc zostawie dla potomnych, potrzebujemy dwa oringi o grubości 2.5mm, średnicy 16mm.
Prace konieczne do demontażu pompy:
Demontaż rozrządu, pompy wspomagania i wspornika, dolnej miski, smoka, zaworu przelewowego, tym sposobem bez ruszenia zostawiamy półmiskę, pracy na 10 godzin
Uszczelniacz przedni wału korbowego wymieniamy na NOWY! |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21939 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 28-03-2020, 20:24
|
|
|
Z ciekawości z jakiego powodu wymieniałeś pompę oleju? |
|
|
|
 |
przemek1602
Mitsumaniak
Auto: Galant VIII AVANCE 2.5 V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 05 Sie 2017 Posty: 255 Skąd: ŚWIDNICA
|
Wysłany: 29-03-2020, 11:43
|
|
|
Nie pompę, oringi. Byłem przekonany, że wyciek jest z połączenia pompy z blokiem- zapacało mi a jestem osobom która musi mieć na tip top wszystko. Po rozebraniu wyjąłem dwa sparciałe oringi. Jeden uszczelnia kanał olejowy do filtra oleju. |
|
|
|
 |
-Fenek-
Forumowicz

Auto: Galant EA5A 6A13 2001r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 15 Sty 2018 Posty: 172 Skąd: Opole
|
Wysłany: 29-03-2020, 12:35
|
|
|
przemek1602 napisał/a: | Nie pompę, oringi. Byłem przekonany, że wyciek jest z połączenia pompy z blokiem [...] |
Pomogło? |
_________________ Moje jeździdełko =)
 |
|
|
|
 |
przemek1602
Mitsumaniak
Auto: Galant VIII AVANCE 2.5 V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 05 Sie 2017 Posty: 255 Skąd: ŚWIDNICA
|
Wysłany: 29-03-2020, 18:41
|
|
|
Nie miało innego wyjścia, oringi pękły w palcach, czas zrobił swoje. Stojąc przodem do wału wyciek był na godzinie 13-14, zapacało na miskę i kompresor klimy Obecnie jest susza. |
|
|
|
 |
deejay
Mitsumaniak

Auto: Rav4 Hybrid
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 155 razy Dołączył: 26 Wrz 2006 Posty: 6099 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 29-03-2020, 19:22
|
|
|
przemek1602 napisał/a: | Nie miało innego wyjścia, oringi pękły w palcach, czas zrobił swoje. Stojąc przodem do wału wyciek był na godzinie 13-14, zapacało na miskę i kompresor klimy Obecnie jest susza. |
Jakieś fotki usterki ,bo coś nie kojarzę co dokładnie opisujesz |
|
|
|
 |
przemek1602
Mitsumaniak
Auto: Galant VIII AVANCE 2.5 V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 05 Sie 2017 Posty: 255 Skąd: ŚWIDNICA
|
Wysłany: 29-03-2020, 23:57
|
|
|
deejay, nie robiłem bo po co? Skoro mowa o pompie oleju a wcześniej o rozrządzie to powinieneś wiedzieć gdzie to się znajduje. Prosciej się nie da. Zależało mi na podaniu wymiaru bo w nas ciężko z dostępnością w sklepach, za to sklep z oringami uratował. |
|
|
|
 |
deejay
Mitsumaniak

Auto: Rav4 Hybrid
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 155 razy Dołączył: 26 Wrz 2006 Posty: 6099 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 30-03-2020, 00:18
|
|
|
Ale o jakie dokładnie oringi chodzi, no chyba że dla ciebie oring to uszczelniacz wału itp. Przerabiam masę tych aut, ale nigdy oringów na pompie nie zmieniałem 🙄 |
|
|
|
 |
Bizi78
Mitsumaniak Reklamożerca.

Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 821 razy Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 20980 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 30-03-2020, 05:31
|
|
|
Bartek, pewnie chodzi o 2 oringi, nr. na schemacie 02099.
 |
_________________ Gość zobacz moją zieloną żabę .
 |
|
|
|
 |
-Fenek-
Forumowicz

Auto: Galant EA5A 6A13 2001r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 15 Sty 2018 Posty: 172 Skąd: Opole
|
Wysłany: 30-03-2020, 17:00
|
|
|
przemek1602 napisał/a: | Nie miało innego wyjścia, oringi pękły w palcach, czas zrobił swoje. Stojąc przodem do wału wyciek był na godzinie 13-14, zapacało na miskę i kompresor klimy Obecnie jest susza. |
Dobrze wiedzieć, może u mnie jest to samo, bo też z tamtej strony wszystko jest już czorne i klejące jak w starym Ursusie
Najpierw wymieniane były uszczelki pokrywy zaworów i chociaż też ciekły, to ten największy wyciek to jednak nie to. |
_________________ Moje jeździdełko =)
 |
|
|
|
 |
deejay
Mitsumaniak

Auto: Rav4 Hybrid
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 155 razy Dołączył: 26 Wrz 2006 Posty: 6099 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 04-04-2020, 19:03
|
|
|
Bizi78 napisał/a: | Bartek, pewnie chodzi o 2 oringi, nr. na schemacie 02099.
Obrazek |
Pierwszy raz bym słyszał o takim przypadku i wycieku Przeważnie cieknie z uszczelniacza wału korbowego od str. koła pasowego . Są oczywiście wycieki od góry silnika , typu pokrywy zaw. , uszczelniacze wałków rozrządu . Znam na tyle ten motor że wiem gdzie można sie spodziewać wycieku . Ale tutaj jeśli chodzi wam o te dwa oringi to dla mnie nowość.
Nawet jeśli mowa o owych oringach , to konstrukcyjnie nie ma możliwości wycieku na zewnątrz , bo po drodze ma jeszcze masę uszczelniającą od samego dekla pompy oleju i ona tez musiałby być nieszczelna , a w tym wypadku lało by sie dużo mocniej . |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21939 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 04-04-2020, 19:10
|
|
|
deejay napisał/a: | tutaj jeśli chodzi wam o te dwa oringi to dla mnie nowość. | Dla mnie również, nawet w najbardziej zjechanych silnikach było tam sucho. |
|
|
|
 |
przemek1602
Mitsumaniak
Auto: Galant VIII AVANCE 2.5 V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 05 Sie 2017 Posty: 255 Skąd: ŚWIDNICA
|
Wysłany: 06-04-2020, 07:15
|
|
|
W okolicach oringów nie było masy |
|
|
|
 |
Bizi78
Mitsumaniak Reklamożerca.

Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 821 razy Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 20980 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 06-04-2020, 09:30
|
|
|
przemek1602 napisał/a: | W okolicach oringów nie było masy |
Nie chodzi o oringi a obudowę, która powinna być złożona na masę uszczelniającą jak napisał Bartek.
Może ktoś u ciebie już tam grzebał i założył na sucho .
 |
_________________ Gość zobacz moją zieloną żabę .
 |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24295 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 06-04-2020, 22:50
|
|
|
Bizi78 napisał/a: | Może ktoś u ciebie już tam grzebał i założył na sucho | dokładnie to samo pomyślałem |
|
|
|
 |
|