Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Pompa paliwa 2.0DID
Autor Wiadomość
kajos 
Forumowicz


Auto: Outlander 2.0 Helmut
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 09 Mar 2017
Posty: 1090
Skąd: Chodziez
Wysłany: 28-12-2019, 16:57   Pompa paliwa 2.0DID

Na dniach poszla mi pompa paliwa
A jeszcze jak wymienialem turbosprezarke to wymienilem filtr paliwa i dzialala bo odpalil bez problemu
Objawy to ciezko pali na 2 dzien po nocnym postoju
Trzeba miec mocny akumulator zeby odpalic
i jeszcze bedzie niespodzianka bo w zbiorniku bedzie 1/4 paliwa a silnik zatrzyma sie-przerabialem to na autostradzie- poprostu silnik sam poprzez zaworek ktory jest wyzej niz pompa pobiera paliwo -pozniej to pokaze jak wyjmne cala pompe
Jak sie jezdzi z nie sprawna pompa to pilnowac zeby bylo duzo paliwa w zbiorniku
Rok temu mialem taka sama przypadlosc wiec postanowilem zrobic tutorial :rolleyes:
ja mialem juz latwiej-dzis starczylo mi20 min zeby sprawdzic czy to pompa poszla napewno ale do dziela :ANAL:

Na poczatek sprawdzamy bezpiecznik w komorze silnika nr23 15A (niebieskie )


jesli ok to przechodzimy dalej :roll:
z lewej strony pod tylnim siedzeniem odchylamy wykladzine (trzeba odkrecic haczyk w podlodze bagaznika do zakupow)
tam mamy oslone ktora jest przyklejona na klej ale podwazamy srubowkretem i odchylamy


generalnie jak pompa sprawna to po przekreceniu stacyjki bedzie ja lekko slyszec

wtyczke wyciagamy z gniazda
na potrzeby foto odchylilem oslone zeby bylo widac przewody ale nie trzeba tego robic


nas interesuje wtyczka z 2 strony
bierzemy zwykla zarowke z przewodami lub jakams kontrolke i wpinamy sie w te 2 piny
po przekreceniu stacyjki na 5s bedzie zasilanie (to prawidlowe dzialanie)


jesli jest te zasilanie na 5s to teraz bierzemy przewod,podlaczamy jego do akumulatora lub z wtyczki zapalniczki pamietajac gdzie plus a gdzie masa (to wazne)
+12v odpowiednio dotykamy do pinu w gniezdzie i tak samo z masa


jesli pompa sie nie odezwie,nie bedzie iskrzenia na stykach pompa jest spalona :axe:

teraz zamawiam pompe
jak przyjdzie to bedzie dalczy ciag jak i co zrobic
w tym czasie dobrze jest wyczyscic gwinty gdzie jest przykrecona cala podstawa z pompa i psiknac jakims srodkiem smarnym
Ostatnio zmieniony przez kajos 01-01-2020, 15:20, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
potentator 
Forumowicz

Auto: Mitsu
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Mar 2018
Posty: 249
Skąd: zw
Wysłany: 31-12-2019, 09:51   

Współczuje odkręcić ten kołnierz ja uwalilem dwie śruby...
 
 
kajos 
Forumowicz


Auto: Outlander 2.0 Helmut
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 09 Mar 2017
Posty: 1090
Skąd: Chodziez
Wysłany: 01-01-2020, 15:22   

No troche problem jest jak sie ma odkrecic te nakreteczki :wink:
u mnie 1 nie chciala sie odkrecic - mimo krecenia pozostawala na miejscu
nawet po podwazeniu jej
na szczescie moglem dojsc szlifierka i zeszlifowac ja delikatnie i wybic

Dlatego pisalem zeby najlepiej popsikac najpierw jakim srodkiem smarnym oczywiscie wczesniej oczyszczajac szczotka druciana te szpileczki


No ale przechodzimy na dalszy ciag :finga:
odkrecamy haczyk


odchylamy wykladzine i mamy oslone ktora podwazamy




Ja zdecydowalem teraz kupic uzywany caly kosz
Jako bylem w stanie odebrac osobiscie ten kosz ale byl od Lancera
wtyczki i koszyk takie same
Przy porownaniu pozniej starego kosza z tym uzywany okazalo sie ze Lancery maja dluzsze ramie od plywaka
Zamienilem przed zmontowanie dolna czasc kosza na ktorej jest tylko plywak z regulatorem

Kupiona uzywka


Pamietajcie zeby oczyscic w benzynie to sitko
mozna wyczepic od dolu pompy odchylajac listki podobnie jak przy koszyczku


Jezeli wymieniamy sama pompe to musimy wyciagnac wezyki co lacza pompe z gora
Sa one po kilku latach sztywne i moga peknac wiec dobrze jest przygotowac sobie 2 szt 15cm weza odpornego na oleje
srednicy nie pamietam bo teraz tego nie rozbieralem ale jak kupice sama pompe (moze byc do jakiegos TDI WV lub innej marki-to to samo ) to sobie wymierzycie wylot z pompy

Nastepnie to wszytko skladamy i montujemy w zbiornik
Dokladnie zwrocie uwage na plywak zeby gdzies nie zaczepil sie bo nie bedzie pokazywal poziomu paliwa na wskazniku i uszczelke miedzy koszem a zbiornikiem zeby gdzies sie nie podwinela bo po zatakowaniu na full bedzie tam cieklo paliwo
po zlozeniu i wpieciu wezy zprawdzamy pompe albo na tzw. krotko poprzez kable albo 2 osoba przekreca stacyjke a my sluchamy czy buczy
Jak buczy to jest OK

Na koniec podam wam ciekawostke
Pisalem kiedys ze leje nieraz jak jest tani olej jadalny do zbiornika
3L lub 6L na caly zbiornik gdy jest pelen
Olej jadalny bardzo dobrze czysci uklad paliwowy i widac to na moim przykladzie


wprawdzie tam gdzie nie doczyscilem czarnego brudu nie zostal zmyty ale juz nowy brud sie nie osiadal
Leje tez nieraz srodek K2 0,5L ale wtedy zalewam to jak mam malo paliwa w zbiorniku zeby bylo wieksze stezenie tego srodka

[ Dodano: 16-03-2020, 21:03 ]
Musze cos dodac :P
gdy zmienialem ta uzywana pompe, dolny kosz (ten moj z Outlandera bo ma inny splawik) zlozylem do tej obudowy od Lancera

Okazuje sie ze ten caly komplet od Lancera jest krotszy i nie ciagnie juz paliwa od 1/4 zbiornika !!!
w styczniu mi niby zabraklo paliwa gdzie mialem w/g wskaznika 1/4 przy przejechanych 500km- normalnie robie okolo 750km do zapalenia sie kontrolki
Dzis mialem to samo :twisted:
I przypomnialo mi sie ze jak przykrecalem nie musialem wciskac tego kosza w zbiornik tylko luzno plywal :oops:
Nie stety wczorach chyba za dlugo na oparach juz jechalem i zatarla mi sie pompa :evil: -nie dziala
Silnik wtedy ciagnie paliwo vacupompa wiec bedzie pracowac
Rano paliwo juz tak zeszlo ze nie dal rady pociagnac vacupompa :(
Dzis dolalem paliwa i po dosc dlugim kreceniu odpalil

Zatem jak bedziecie zmieniac pompe to pamietajcie zeby wkladac do starego swojego kosza to-chyba ze macie komplet od Outlandera

[ Dodano: 20-03-2020, 08:52 ]
pompa i kosz wymieniony
Okazalo sie ze po sprawdzeniu (gdy juz z ta nowa pompa kosz byl przykrecony) tej niby zatartej pompy jest ona sprawna
Poprostu tak cichodziala ze jej nie slychac
Wiec mam na zapac :finga:
Tu macie zdj koszy gdzie widac roznice wysokosci (jest 7cm)
Zwrocie uwage ze jest inny drut splawika
Pisalem tez o dolewaniu oleju jadalnego ktory czysci uklad- tez jest roznica gdzie uzytkowni Lancera jezdzil na samej ropie- a moj kosz po wypaleniu 5,5tys litrow paliwa (ten bialy))
Kiedys tez byl tak czarny ale jego przedtem wyczyscilem szmatka i teraz jak stosuje olej sami widzicie jak wyglada :ANAL:


 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.