Mitsuboshi Galant problem z podłączeniem kabla przy silniku |
Autor |
Wiadomość |
Adamos1992
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsuboshi Galant
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Cze 2019 Posty: 5 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: 22-04-2020, 13:47 Mitsuboshi Galant problem z podłączeniem kabla przy silniku
|
|
|
Witam wszystkich, ostatnio zmieniłem świece w moim Galancie. Musiałem oczywiście odkręcić kolektor dolotowy i odłączyć kable od silnika. Po całej operacji został mi jeden kabel niepodłączony... nie umiem znaleźć miejsce gdzie ma być podłączony i proszę o pomoc. Kabel wychodzi z głównej wiązki kabli do silnika i znajduje się w okolicy filtra powietrza. Pozdrawiam wszystkich
Linki do zdjęcia:
https://zapodaj.net/7369129ce0f51.jpg.html
https://zapodaj.net/cd3ba24514c17.jpg.html |
|
|
|
 |
Bartek
Mitsumaniak friendly admin

Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 6983 Skąd: że znowu? (W-wa)
|
Wysłany: 22-04-2020, 15:22
|
|
|
Czujniki temperatury - znajdują się blisko termostatu |
_________________ Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek
Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 sprzedany
nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera |
|
|
|
 |
Adamos1992
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsuboshi Galant
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Cze 2019 Posty: 5 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: 22-04-2020, 20:57
|
|
|
Mógłbym prosić o jaśniejszy wyjaśnienie gdzie to wpiąć. Szukałem i szukałem i znaleźć nie mogłem |
|
|
|
 |
Bartek
Mitsumaniak friendly admin

Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 6983 Skąd: że znowu? (W-wa)
|
Wysłany: 23-04-2020, 12:50
|
|
|
Jaśniej będzie trudno - oba czujniki znajdują się w rurze wodnej (aluminiowiej) łączącej banki cylindrów w okolicy obudowy termostatu - jeden 2 pin a drugi na 1 wsuwkę - 2 piny ma czujnik temperatury dla ECU, 1 wsuwkę czujnik do wskaźnika w licznikach |
_________________ Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek
Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 sprzedany
nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera |
|
|
|
 |
Bizi78
Mitsumaniak Reklamożerca.

Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 822 razy Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 20984 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 23-04-2020, 14:34
|
|
|
Domyślam się, że chodzi o 2.5V6 na schemacie czujnik 10801.
 |
_________________ Gość zobacz moją zieloną żabę .
 |
|
|
|
 |
Bartek
Mitsumaniak friendly admin

Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 6983 Skąd: że znowu? (W-wa)
|
Wysłany: 23-04-2020, 14:54
|
|
|
Tak i 10803 - czujnik dla ECU |
_________________ Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek
Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 sprzedany
nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera |
|
|
|
 |
Ruski2002
Nowy Forumowicz
Auto: Mitshubishi pajero pinin
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Kwi 2020 Posty: 1 Skąd: Stanowice
|
Wysłany: 23-04-2020, 20:45
|
|
|
Bartek, witam moze mi pan pomóc mam pajero pinin gdi 2.0 benzyna i rano odpalam auto a tu jakby mocy nie bylo pedal prawie nie reaguje obroty faluja i zapalil sie silnik znaczy mruga kontolka chekengin mam kostke do szczytywania bledow i jest blad p1221 cos jakby z przepustnica poczytalem ze moze byc brudna to ja wyczyscilem zsrodkiem do przepustnic po montażu to samo nic nie dalo tak sie przysluchalem i tak jakby przepustnica strzela jakby ten motylek sie wieszal zub probowal ustawic ale zaraz po rzekluczeniu kluczyka slychac jakby sie adaptowal i pi chwili mruga kontrolka silnika prosze o jakas rade co z tym zrobic z gory dziekuje pozdrawiam |
|
|
|
 |
Adamos1992
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsuboshi Galant
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Cze 2019 Posty: 5 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: 23-04-2020, 20:57
|
|
|
Sprawdziłem cały termostat i faktycznie są tam dwa kable. Jeden koło termostatu drugi bliżej bloku silnika i oba kable są podłączone. Kable który nie wiem gdzie podłączyć jest mniejszy od tego przy termostacie i dużo krótszy. Nawet nie odsiega to obudowy termostatu. Dołączę dokładniejsze zdjęcia. Dodam jeszcze, że prawdopodobie od czasu kiedy ten kabel jest niepodłączony obroty silnika falują. Na zimnym silniku wszystko jest dobrze ale po około 5/10 min jazdy obroty silnika dziwnie się zachowują. Kiedy puszczam gaz i obroty spadną poniżej 1500 falują dokładnie 3 razy między 1000 a 1500 i się stabilizuje. Powyżej 2000 obrotów i na wyższym biegu po puszczeniu gazu czuć charakterystyczme szarpniecie jakby auto redukowało bieg. Jednak bieg jest bez zmian. Nie dzieje się to za każdym razem ale dosyć często. Mam nadzieję, że to jakoś wam pomoże. Pozdrawiam
https://zapodaj.net/41784bb286134.jpg.html
https://zapodaj.net/a1f0645faa596.jpg.html
https://zapodaj.net/332a48ed1e978.jpg.html |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24296 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
|
|
|
 |
Bartek
Mitsumaniak friendly admin

Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 6983 Skąd: że znowu? (W-wa)
|
Wysłany: 24-04-2020, 10:03
|
|
|
Pierwsze zdjęcie mnie zmyliło - zapewne to konektor do kondensatora przeciwzakłóceniowego dla cewki zapłonowej, jak pisze Krzyżak. Bez niego auto jeżdzi normalnie, więc objawy które opisujesz mają inną przyczynę |
_________________ Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek
Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 sprzedany
nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera |
|
|
|
 |
Adamos1992
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsuboshi Galant
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Cze 2019 Posty: 5 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: 24-04-2020, 13:14
|
|
|
A może ktoś miałby pomysł skąd jest taki skok obrotów. Ostatnio był wymieniany alternator i świece w silniku. |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21939 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 26-04-2020, 09:40
|
|
|
Potwierdzam to wtyczka do kondensatora, który powinien być przykręcony do kolektora ssącego tam gdzie wskazał Krzyzak. |
|
|
|
 |
deejay
Mitsumaniak

Auto: Rav4 Hybrid
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 155 razy Dołączył: 26 Wrz 2006 Posty: 6099 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 26-04-2020, 12:19
|
|
|
A przypadkiem jak demontowałeś kolektor ssący, to linki gazu za mocno nie naciągnołeś. Zdarza się to dosyć często po takiej operacji jeśli ktoś nie zwróci na to uwagi i przykręci jak mu pasuje. Spr na najpierw naciąg linki, na zwolnionym pedale gazu nie może być naprężenia, tylko luz na ugięciu ok 0.5 cm |
|
|
|
 |
Adamos1992
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsuboshi Galant
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Cze 2019 Posty: 5 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: 28-04-2020, 07:40
|
|
|
Ok, sprawdzę dzisiaj i dam znać czy pomogło:) |
|
|
|
 |
|