Akumulator do 2.0 110 Kw 150 KM |
Autor |
Wiadomość |
Seawolf
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Outlander 3
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Cze 2018 Posty: 16 Skąd: Jelenia Góra
|
Wysłany: 02-01-2020, 12:07 Akumulator do 2.0 110 Kw 150 KM
|
|
|
Zima ma swoje prawa a stary akumulator Mam outa III z 2013 roku pojemność 2 litry 110 kW 150 KM. Nadszedł czas wymiany akumulatora bo stary zaczyna zawodzić. W aucie oczywiście system Start stop z którego chyba najmniej jestem zadowolony ( działa do dupy jednym słowem ). Oryginalny aku dzapoński kosztuje miliony dlatego wolałbym jakiś tańszy zamiennik. Oryginał to 66Ah i 620A. Według podpowiedzi ze stron pasowałby np. BANNER RUNNING BULL EFB 565 15 65Ah 550A JAPAN P+ który znalazłem na alledrogo za 450 zł ale musze jeszce sprawdzić wymiary.
Może wy macie jakieś propozycje lub własne doświadczenia. Do ASO mam daleko ale i tam przypuszczam będzie drogo. Pytanie również czy da radę wymienić samemu czy lepiej zdać się na specjalistę? |
_________________ Sapere aude |
|
|
|
 |
spirosun
Forumowicz
Auto: Outlander III
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Lip 2017 Posty: 145 Skąd: Warszawa, Mazowieckie
|
Wysłany: 02-01-2020, 16:34
|
|
|
Bardzo dobry akumulator w tej cenie, powinien pasować perfect, sam go kupie jak padnie oryginał.
Wymiana to zadna filozofia, jak w każdym innym aucie, można jedynie podpiąć jakiś 12v akumulatorek lub z innego auta na chwile zeby nie padły ustawienia przy braku prądu.
Można posmarować klemy nowego odrobiną smaru miedziowego.
Z ciekawości jaka cena w ASO za aku ? |
|
|
|
 |
Seawolf
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Outlander 3
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Cze 2018 Posty: 16 Skąd: Jelenia Góra
|
Wysłany: 03-01-2020, 07:24
|
|
|
NIe pytałem w ASO bo aż się boję Z ciekawości zadzwonię dziś i zapytam.
[ Dodano: 03-01-2020, 09:53 ]
Ok, dzwoniłem do ASO. Koszt wymiany akumulatora to ok 100 zł ale sam akumulator kosztuje 660 zł czyli razem około 760 zł i podają akumulator z innymi parametrami które mam w podanym przeze mnie 66 Ah i 620 A. Na necie kosztuje ok 450 zł więc 300 zł różnicy... |
_________________ Sapere aude |
|
|
|
 |
spirosun
Forumowicz
Auto: Outlander III
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Lip 2017 Posty: 145 Skąd: Warszawa, Mazowieckie
|
Wysłany: 03-01-2020, 13:14
|
|
|
Inne parametry ? co takiego podali ? Dla silnika benzynowego takie parametry sa jak najbardziej ok, musi być jedynie EFB.
Ogolnie Mitsu jak każda inna firma nakleja tylko swoje logo na takie rzeczy jak tarcze/klocki, akumulatory, oleje itp i dolicza z 50% prowizji.
a za te 300zł lepiej...zatankować |
|
|
|
 |
Amstaf11
Forumowicz Amstaf11
Auto: Outlander III
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Sty 2017 Posty: 149 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 16-01-2020, 14:55
|
|
|
A więc stało się....
Akumulator padł.... Najpierw serwis stwierdził, że instalacja gazowa rozładowuje aku a wszystko inne jest ok ( ładowanie, akumulator) . Gazownik nie stwierdził upływu prądu i mówi: jeśli nic nie rozładowuje aku a rano aku rozładowane to wina aku. Jeszcze raz wizyta w serwisie i po 40 min diagnoza aku kaputt . Czyli te wszystkie wydruki z testera aku do d.. znaczy do niczego.
Nowy aku ze zniżką i montażem w aso 750 zł. Poszukiwania zamiennika spełzły na niczym ( aku są ale bez ebf ) wskazany w poprzednich postach benner a i owszem ale z dostawą prawie 500 zł a jezdzić trzeba... małżonka bez auta swojego ( zabrała mojego O3 ) ja w jej aucie O3 aku które co chwilę musze doładowywać a więc smiała decyzja... Parę telefonów po znajomych i eureka
Kupiłem fabryczny akumulator do mitsubishi O3 poza serwisem za 650 z montażem i fakturą.
Tylko troche taniej od ASO a jest od ręki i działa i bez łaski.
Auto ma 3 lata i 8 mcy i aku kaputt.... Brat sprzedawał Octavię 2 w TDI i aku padło po 9 latach a to tylko podróba vw.
Schade
ps gwarancja na samochód 5 lat na aku 2 lata....... |
|
|
|
 |
spirosun
Forumowicz
Auto: Outlander III
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Lip 2017 Posty: 145 Skąd: Warszawa, Mazowieckie
|
Wysłany: 17-01-2020, 11:40
|
|
|
Szybko padł ten akumulator oryginalny skoro tylko 3 lata wytrzymał.
U mnie już 6 lat na oryginalnym i kręci jak dziki ale czasem go doładuje (raz na kwartał) |
|
|
|
 |
5darek
Forumowicz
Auto: Mitsubishi ASX 1.8 d-id 150kM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy Dołączył: 13 Kwi 2009 Posty: 185 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 17-01-2020, 17:58
|
|
|
U mnie w obu asx-ach z systsysakumulatoryemem start stop akumulatory padły po 8 latach. Wiec domyslam się że w twoim padł bo był kilkakrotnie rozładowany lub jest problem z ładowaniem. |
|
|
|
 |
jacekk
Forumowicz
Auto: Outlander III 2.2D AT
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Paź 2014 Posty: 205 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 17-01-2020, 23:36
|
|
|
Albo po prostu coś się wykruszyło i zrobiło zwarcie, tak bywa - krzywa gausa. Jeśli są takie, które pociągną 10 lat to i znajdą się takie co padno dużo szybciej. Jeśli dał się naładować to i tak dobrze. Mnie kiedyś aku nagle padł tak, że po całonocnym ładowaniu ciągle było nieco ponad 10V. Oczywiście nie dał rady zakręcić i trzeba było przywieźć ze sklepu nowy. Ale miał już te 8 lat i takie jego prawo. |
|
|
|
 |
5darek
Forumowicz
Auto: Mitsubishi ASX 1.8 d-id 150kM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy Dołączył: 13 Kwi 2009 Posty: 185 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 18-01-2020, 08:08
|
|
|
Akumulatory zwykle "padaja" na skutek silnego rozładowania. Ponowne ładowanie szczegolnie szybkie i dlatego dużym prądem powoduje opadanie cel - zwarcie w celi spowodowane przez osady wytracające się podczas ładowania akumulatora. Drugą główną przyczyną jest nieprawidłowa praca alternatora a dokladniej wytwarzanego napiecia za wysokiego (efekt zwarcia celi) lub za niskiego (nie doładowywanie). Czesm nie doświadczeni dolewając zbyt dużo wody destylowanej lub dolewając kwasu (o ile oczywiście jest taka możliwość). Jakość akumulatora jest ważna ale nie przesądza o trwałości w tam małych interwałach jak dwa-trzy lata. |
|
|
|
 |
Amstaf11
Forumowicz Amstaf11
Auto: Outlander III
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Sty 2017 Posty: 149 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 20-01-2020, 17:49
|
|
|
Akumulator nigdy nie był doładowywany, a małżonka ma stosunkowo niedaleko do pracy ok. 5 km
stąd może był notorycznie niedoładowany. Przyszła zimna noc i aku kaputt
Doładowałem go raz elektroniczną ładowarką ale to nic nie dało. Odpaliłem pojeździłem i rano znowu kaputt. Jest nowe aku i dziura w kieszeni |
|
|
|
 |
5darek
Forumowicz
Auto: Mitsubishi ASX 1.8 d-id 150kM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy Dołączył: 13 Kwi 2009 Posty: 185 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 20-01-2020, 19:20
|
|
|
Krótkie odcinki nie służą chociaż w systemach start stop oryginalny akumulator jest na 300tys. uruchomień. Może miałeś nieoryginalny...? |
|
|
|
 |
Brodzins
Mitsumaniak

Auto: Outlander 2016 2.0 Pb CVT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 07 Sie 2018 Posty: 358 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 20-01-2020, 19:51
|
|
|
5darek napisał/a: | Krótkie odcinki nie służą chociaż w systemach start stop oryginalny akumulator jest na 300tys. uruchomień. Może miałeś nieoryginalny...? |
300 tyś? Nie za dużo?
Jakby 20 razy dziennie odpalal, to za rok mamy około 8 tys uruchomien... akku byłoby wieczne prawie:) |
_________________
 |
|
|
|
 |
Amstaf11
Forumowicz Amstaf11
Auto: Outlander III
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Sty 2017 Posty: 149 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 20-01-2020, 20:57
|
|
|
Aku oryginalne tak jak auto Ze salonuuu
Kończy mi się leasing i zastanawiam się czy kupić po raz 3 autlandera...
Tak na prawdę to w moim budżecie ( 140k ) nie ma dużego wyboru...Chyba że nie jestem na bieżąco |
|
|
|
 |
5darek
Forumowicz
Auto: Mitsubishi ASX 1.8 d-id 150kM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy Dołączył: 13 Kwi 2009 Posty: 185 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 20-01-2020, 21:33
|
|
|
Volvo cx60 s ie nie zmieści?
Dokladnie 360tys w porządnych akumulatorach
https://www.akumulatory24...stop-p-158.html
Przyklad pierwszy z brzegu yuasy
Musisz wziąć pod uwagę że start stop w miescie w korkach moze się załączać często... |
|
|
|
 |
Snoopi_lubin
Nowy Forumowicz
Auto: Outlander PHEV
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Paź 2020 Posty: 27 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 07-10-2020, 12:12
|
|
|
Akumulator do Outlander PHEV jest taki sam jak do zwykłego ?
Czy potrzeba jakiś specjalny jak do systemu start/stop? |
|
|
|
 |
|