Dziwny odgłos spod maski |
Autor |
Wiadomość |
Laknat
Forumowicz
Auto: ASM MY17
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy Dołączył: 27 Lis 2018 Posty: 429 Skąd: Polska
|
Wysłany: 04-03-2019, 13:56 Dziwny odgłos spod maski
|
|
|
Witam
Mam ASX 1.6 z 2017 roku, przebieg 30 000. Dzisiaj rano jak odpaliłem auto to spod maski dobiegł mnie taki dziwny dźwięk. podobny jak przy odpalaniu starego diesla, coś jak takie klekotanie. Wyłączyłem auto i po ponownym odpaleniu już wszystko było OK. Przejechałem 20 km, na stacji benzynowej po zatankowaniu odpaliłem auto bez problemu, ale nurtuje mnie co może być przyczyną tego porannego dziwnego zachowania. Wcześniej nie miałem tego typu problemów. |
|
|
|
 |
marek5057
Nowy Forumowicz
Auto: ASX 1.6 MIVEC
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Lis 2016 Posty: 3 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 04-03-2019, 17:41
|
|
|
Hm....
Z mojego doświadczenia z asx'em, wyglada to na klasyczne rzegotanie rozrządu. Na poczatku słychać tylko przy odpalaniu, pozniej daje sie też usłyszeć przy mocnym wcisnieciu pedalu gazu podczas jazdy na małych obrotach. |
|
|
|
 |
Laknat
Forumowicz
Auto: ASM MY17
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy Dołączył: 27 Lis 2018 Posty: 429 Skąd: Polska
|
Wysłany: 05-03-2019, 09:20
|
|
|
marek5057 napisał/a: | Hm....
Z mojego doświadczenia z asx'em, wyglada to na klasyczne rzegotanie rozrządu. Na poczatku słychać tylko przy odpalaniu, pozniej daje sie też usłyszeć przy mocnym wcisnieciu pedalu gazu podczas jazdy na małych obrotach. |
Ale po 30 000? To chyba jednak trochę mały przebieg na rozciągnięcie się łańcucha rozrządu. Nawet niemieckie legendarne pod względem awaryjności rozrządu TSI wytrzymywały przebiegi 3 razy dłuższe.
Poza tym to zjawisko wystąpiło tylko raz. Zarówno wczoraj po południu jak i dzisiaj rano nic takiego nie usłyszałem przy odpalaniu. |
|
|
|
 |
Foka2011
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi ASX 1.6 Bluesky
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Sie 2014 Posty: 26 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 05-03-2019, 19:51
|
|
|
Ale po 30 000? To chyba jednak trochę mały przebieg na rozciągnięcie się łańcucha rozrządu. Nawet niemieckie legendarne pod względem awaryjności rozrządu TSI wytrzymywały przebiegi 3 razy dłuższe.
Zmartwię Cię. Miałem wątpliwą przyjemność być posiadaczem skody Yeti z silnikiem 1.2 TSI. Wymiana łańcucha (na gwarancji) następowała tak często jak wymiana oleju, czyli co 20 tys. km (wytrzymałem 3 zmiany i sprzedałem tego złoma).
Co prawda ASX to nie volkswagenowski szajs, ale kolega wyżej ma rację, objawy bardzo przypominają te, które występowały w mojej skodzie, podobnie początkowo raz na jakiś czas, a później coraz częściej. |
|
|
|
 |
jan1994
Mitsumaniak 02505/KMM
Auto: ASX 1,6 Intense
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy Dołączył: 06 Gru 2009 Posty: 339 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 05-03-2019, 21:50
|
|
|
Ja bym postawił na zawór zwrotny w filtrze oleju. Jeśli tak się dzieje po dłuższym postoju auta to jestem prawie pewien tej "teorii" |
|
|
|
 |
MarekC
Forumowicz
Auto: ASX 1,6 DI-D AWD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Lut 2019 Posty: 61 Skąd: WPI
|
Wysłany: 06-03-2019, 08:14
|
|
|
Laknat napisał/a: | Ale po 30 000? |
Kolega z pracy kupił w ubiegłym roku nowego Dustera 1,6 SCe (wolnossak od Nissana) i "klekot" usłyszał po ok 5kkm. W ASO bez słowa zajrzeli w rozrząd i wyregulowali go (wymiana płytek czy szklanek).
Okazuje się (wg słów mechanika z ASO), że fabrycznie te luzy są ustawiane "tak sobie" - w jednym egzemplarzu dobrze, w innym do bani. |
_________________  |
|
|
|
 |
Laknat
Forumowicz
Auto: ASM MY17
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy Dołączył: 27 Lis 2018 Posty: 429 Skąd: Polska
|
Wysłany: 06-03-2019, 10:56
|
|
|
jan1994 napisał/a: | Ja bym postawił na zawór zwrotny w filtrze oleju. Jeśli tak się dzieje po dłuższym postoju auta to jestem prawie pewien tej "teorii" |
Tak, to było po weekendowym postoju. A co do tego zaworu ... jechać z tym do ASO, czy poczekać na przegląd okresowy i tam to zgłosić? Przegląd mam w maju, więc już niedługo. Tym bardziej, że od poniedziałku dźwięk się nie pojawił ponownie. |
|
|
|
 |
jan1994
Mitsumaniak 02505/KMM
Auto: ASX 1,6 Intense
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy Dołączył: 06 Gru 2009 Posty: 339 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 06-03-2019, 16:51
|
|
|
Jak dobrze wiesz podczas przeglądu będzie wymieniony filtr oleju, więc problem rozwiąże się sam. Jeśli po dłuższym postoju znowu pojawi się stukot po uruchomieniu silnika ja bym pojechał do ASO i zgłosił ten problem. |
|
|
|
 |
Laknat
Forumowicz
Auto: ASM MY17
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy Dołączył: 27 Lis 2018 Posty: 429 Skąd: Polska
|
Wysłany: 09-03-2019, 06:20
|
|
|
Zatem spokojnie poczekam do przeglądu przy okazji obserwując i nasłuchując co się dzieje pod maską |
|
|
|
 |
trebor74
Nowy Forumowicz
Auto: ASX 1.6 BLUE SKY
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Paź 2014 Posty: 7 Skąd: Puławy
|
|
|
|
 |
Bizi78
Mitsumaniak Reklamożerca.

Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 21017 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 15-10-2019, 23:50
|
|
|
A jak dodajesz gazu to zwiększa się częstotliwość
Luzy zaworowe były kiedyś sprawdzane |
_________________ Gość zobacz moją zieloną żabę .
 |
|
|
|
 |
trebor74
Nowy Forumowicz
Auto: ASX 1.6 BLUE SKY
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Paź 2014 Posty: 7 Skąd: Puławy
|
Wysłany: 16-10-2019, 22:02
|
|
|
Przy 90 tys robiłem przegląd w ASO, żadnego sprawdzenia zaworów nie sugerowali.
W poniedziałek odstawiam samochód do sprawdzenia i naprawy
Nagranie przy większych prędkościach obrotowych silnika.
https://www.youtube.com/watch?v=3uW6aHAjtQI |
|
|
|
 |
Bizi78
Mitsumaniak Reklamożerca.

Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 21017 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 17-10-2019, 00:10
|
|
|
trebor74 napisał/a: | Przy 90 tys robiłem przegląd w ASO, żadnego sprawdzenia zaworów nie sugerowali. |
Sprawdzenie (pomiar) przewidują przy 100kkm + na każdym przeglądzie powinni posłuchać.
https://www.mitsubishi.pl...nowy_BCDEFH.pdf |
_________________ Gość zobacz moją zieloną żabę .
 |
|
|
|
 |
5darek
Forumowicz
Auto: Mitsubishi ASX 1.8 d-id 150kM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy Dołączył: 13 Kwi 2009 Posty: 185 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 20-10-2019, 15:05
|
|
|
wg mnie dzwonią zawory
można by sprawdzić ciśnienie sprężania lub zrobić próbę olejową co dałoby pojęcie o stanie cylindrów i pierścieni oraz o luzach zaworowych
lub od razu wyregulować luzy zaworowe jeśli (bo nie znam silnika) jeśli regulacja jest na klucz i śrubokręt koszt nie powinien przekroczyć 200zł a będzie spać spokojniej, bo wypalone zawory i gniazda mogą przysporzyć problemów
rozumiem że auto nie jest zagazowane????? |
|
|
|
 |
mateusz88
Nowy Forumowicz
Auto: ASX 1.6 MIVEC 117KM 2012
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Sty 2020 Posty: 2 Skąd: Chrzanów
|
Wysłany: 09-01-2020, 18:20
|
|
|
czy udało się załatwić temat stuków Trebor? |
|
|
|
 |
|