[II 2.4 MIVEC] Problemy z poziomem płynu chłodniczego. |
Autor |
Wiadomość |
gazza77
Nowy Forumowicz gazza
Auto: outlander 2,4
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Mar 2017 Posty: 6 Skąd: wielkopolska
|
Wysłany: 19-01-2020, 22:26 [II 2.4 MIVEC] Problemy z poziomem płynu chłodniczego.
|
|
|
Pomóżcie pacjent Outlander rok 2007 2,4 benzyna cvt przebieg 155tyś gaz stag. Walczę z poziomem płynu chłodniczego. Jeżdżąc na krótkich trasach do około 30-40 km wkoło komina nie ma problemu z płynem utrzymuje się w normie zauważam że podnosi się w zbiorniczku powyżej full ale jest ok. Natomiast gdy przejadę się dłuższą trasą w miarę żwawo to wzrasta tak ciśnienie w układzie chłodzenia że płyn wyrzuca korkiem zbiorniczka wyrównawczego robi się ciśnienie w układzie temp się podnosi węże puste. Ostatnia Trasa Poznań - Wrocław 2 postoje maska w górę wali się płyn ze zbiorniczka wyrównawczego. Część mechaników twierdzi rozbierać uszczelka pod głowicą - sprawdziłem testerem ok. Wymieniłem korek chłodnicy, pompę wody, termostat, odłączyłem instalację gazową od układu na kilka dni objawy nie ustąpiły. Jeżdżąc spokojnie wkoło komina wszystko ok- węże miękkie nic się nie dzieje. Wyjadę gdzieś na dłuższą trasę płyn wyrzuca korkiem zbiorniczka wyrównawczego. Może ktoś miał podobny problem. Pomocy co robić!!!!!!! |
|
|
|
 |
kajos
Forumowicz

Auto: Outlander 2.0 Helmut
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 27 razy Dołączył: 09 Mar 2017 Posty: 1090 Skąd: Chodziez
|
Wysłany: 19-01-2020, 22:55
|
|
|
na moje pompa wody walnieta
na wolnych obrotach jecze nadaza krecic a w trasie jak sie nagrzeje obraca sie wirnikiem po osi
wtedy zaczuna sie gotowac bo nie ma obiegu i wywala plyn |
_________________ Mam schematy elektryczne do Outlandera II. Jak ktos chce to daj znac |
|
|
|
 |
gazza77
Nowy Forumowicz gazza
Auto: outlander 2,4
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Mar 2017 Posty: 6 Skąd: wielkopolska
|
Wysłany: 20-01-2020, 21:19
|
|
|
Pompę wody wymieniłem na nową. To nie to objawy nie ustąpiły. Chce jeszcze raz zrobić test głowicy i zastanawiam się czy może coś z chłodnicą. Kupowałem używaną więc może lekko przytkana jak to sprawdzić ? |
|
|
|
 |
Raiz3n89
Forumowicz
Auto: Outlander II 2.4 Pb
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 14 Wrz 2019 Posty: 157 Skąd: Polwysep
|
Wysłany: 20-01-2020, 21:32
|
|
|
Wentylatory normalnie ci sie zalaczaja? |
|
|
|
 |
kajos
Forumowicz

Auto: Outlander 2.0 Helmut
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 27 razy Dołączył: 09 Mar 2017 Posty: 1090 Skąd: Chodziez
|
Wysłany: 20-01-2020, 22:00
|
|
|
dobrzxe odpowietrzyj caly uklad na otwartym termostacie
najlepiej popuszczajac cienka rurke co jest po srodku lacznika przykreconego na zrodku chlodnicy |
_________________ Mam schematy elektryczne do Outlandera II. Jak ktos chce to daj znac |
|
|
|
 |
5darek
Forumowicz
Auto: Mitsubishi ASX 1.8 d-id 150kM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy Dołączył: 13 Kwi 2009 Posty: 185 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 21-01-2020, 09:34
|
|
|
Uważam że to jednak uszczelka lub pęknięta głowica może nawet pęknięty blok... Układ z zasady jest szczelny, a płyn może zostać wypchnięty tylko ciśnieniem jakie powstaje w cylindrach. Nie ma innej opcji.
Co do termostatu ostatecznie możesz jeździć również bez niego, ale skoro jest nowy to nie powinien się zacinać.
Piszesz użyłeś testera... ale jak rozumiem nie w czasie jazdy tylko na parkingu. |
|
|
|
 |
Raiz3n89
Forumowicz
Auto: Outlander II 2.4 Pb
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 14 Wrz 2019 Posty: 157 Skąd: Polwysep
|
Wysłany: 21-01-2020, 10:14
|
|
|
Ten tester trzeba założyć na przewód nad chłodnicą, gdzie jest korek. Też u siebie go robiłem i na zbiorniczku wyrównawczym nawet nie bąblował. Wogóle ten zbiorniczek to jakaś porażka, w obiegu mam różowy płyn a w zbiorniczku niebieski bo dolewałem, do tej pory sie nie zmieszały a już drugi miesiąc jeżdżę. |
|
|
|
 |
kajos
Forumowicz

Auto: Outlander 2.0 Helmut
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 27 razy Dołączył: 09 Mar 2017 Posty: 1090 Skąd: Chodziez
|
Wysłany: 21-01-2020, 17:25
|
|
|
bo to jest zbiorniczek typu ''slup wody'' a nie typu ''przelewowy'' jak np. w VW Passat
Dlatego nie miesza sie tam plyn z tym co w silniku jest
zauwaz ze waz ktory jest doprowadzany do zbiorniczka jest podlaczony dotrojnika ponizej glowicy
jesli padnie uszczelka to spaliny nie pojda do zbiorniczka tylko w chlodnice
tam beda sie zbierac i wypychac plyn od dolu do zbiorniczka |
_________________ Mam schematy elektryczne do Outlandera II. Jak ktos chce to daj znac |
|
|
|
 |
gazza77
Nowy Forumowicz gazza
Auto: outlander 2,4
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Mar 2017 Posty: 6 Skąd: wielkopolska
|
Wysłany: 22-01-2020, 00:13
|
|
|
Dzięki za rady. Odpowiadam wentylatory załączają się normalnie. Próbowałem tez konkretnego odpowietrzania mechanik walczył z godzinę właśnie na otwartym termostacie w warsztacie było ok wentylatory wzorcowo się załączały. (wydaje mi się również że ten układ powinien się sam odpowietrzyć w normalnych warunkach)Test robiłem na postoju z korka od chłodnicy a nie ze zbiorniczka wyrównawczego więc chyba ok. Nie bardzo rozumiem też jak zrobić test w czasie jazdy??
W sumie zostało mi tylko sprawdzenie tej chłodnicy czy nie jest zapchana mocno się nad tym zastanawiam i sprawdzę jeszcze raz tym testerem. Tak na chłopski rozum dedukuję że jeżeli jest niedrożna chłodnica to przy wyższych obrotach pompa może zrobić ciśnienie w układzie. Jeżeli to nie pomoże to chyba będzie trzeba rozbierać i robić tą uszczelkę.
Kiedyś miałem taki przypadek w starej audi 80 zrobiłem niby uszczelkę bo ciśnienie rosło i płyn wyrzucało zbiorniczkiem . Naprawa uszczelki nic nie pomogła a potem nowa chłodnica i ok. Jeszcze mechanik mi wmawiał że uszczelką też była.
Dzisiaj wymieszałem mu trochę na 20 km tak po 140 płyn zameldował się pod korkiem a nawet wylatywał po paru dniach ten płyn auto zaciągnie z powrotem do układu już to testowałem . [Edit] czary jakieś ?? . Może ktoś ma jeszcze jakiś pomysł. |
Ostatnio zmieniony przez Bizi78 22-01-2020, 07:33, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
Raiz3n89
Forumowicz
Auto: Outlander II 2.4 Pb
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 14 Wrz 2019 Posty: 157 Skąd: Polwysep
|
Wysłany: 22-01-2020, 07:09
|
|
|
Uszczelke możesz sprawdzić pompując powietrze w tłoki. Może spróbuj dokładnie wyczyścić układ, sa do tego preparaty. |
|
|
|
 |
5darek
Forumowicz
Auto: Mitsubishi ASX 1.8 d-id 150kM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy Dołączył: 13 Kwi 2009 Posty: 185 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 22-01-2020, 12:31
|
|
|
jeśli to nie uszczelka a pęknięta głowica może pompować i pompować |
|
|
|
 |
kajos
Forumowicz

Auto: Outlander 2.0 Helmut
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 27 razy Dołączył: 09 Mar 2017 Posty: 1090 Skąd: Chodziez
|
Wysłany: 22-01-2020, 13:12
|
|
|
tak czytam,mysle i szukam u mnie korka chlodnicy
ja nic takiego nie mam
korek cisnieniowy jest tylko w zbiorniczku wyrownawczym
moze kolega niech zrobi probe tego wszystkiego na postoju
nagrzeje spokojnie silnik a pozniej zablokuje jemu obroty na 2500-3000 obr/min i niech pracuje tak z pol godz
i patrzec co sie bedzie dzialo
byc moze jest gdzies w glowicy jest mikropekniecie gdzie dopiero jak sie porzadnie nagrzeje delikatnie szczelina popuszcza cisnienie |
Ostatnio zmieniony przez kajos 22-01-2020, 13:16, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
5darek
Forumowicz
Auto: Mitsubishi ASX 1.8 d-id 150kM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy Dołączył: 13 Kwi 2009 Posty: 185 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 22-01-2020, 13:15
|
|
|
może nie być nie wszystkie chłodnice mają czasem nalewa się tylko przez zbiorniczek |
|
|
|
 |
gazza77
Nowy Forumowicz gazza
Auto: outlander 2,4
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Mar 2017 Posty: 6 Skąd: wielkopolska
|
Wysłany: 24-01-2020, 15:53
|
|
|
Dzisiaj ponownie zrobiłem test głowicy takim najprostszym testerem z allegro!!!!, Niestety zabarwił się na żółto ,początki uszczelki więc będzie rozbieranie auta. Dziwię się że nie wyszło to wcześniej robił test doświadczony mechanik profesjonalnym testerem zapewniał mnie że to na 100%nie uszczelka. Jaszcze potwierdzę innym testerem u znajomego i do roboty.
Dzięki za podpowiedzi. |
|
|
|
 |
elmundialo
Forumowicz elmundialo
Auto: outlander 2.4 MIVEC CVT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 05 Lis 2014 Posty: 136 Skąd: lesna
|
Wysłany: 25-01-2020, 06:58
|
|
|
. Przeszedłem podobny temat. Glowice oddałem do testów i planowania i ustawienia zaworów. Roboty ogólnie od pyty w tym silniku. Powodzenia |
|
|
|
 |
|