Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[II 2.4 MIVEC] Problemy z poziomem płynu chłodniczego.
Autor Wiadomość
gazza77 
Nowy Forumowicz
gazza

Auto: outlander 2,4
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Mar 2017
Posty: 6
Skąd: wielkopolska
Wysłany: 19-01-2020, 22:26   [II 2.4 MIVEC] Problemy z poziomem płynu chłodniczego.

Pomóżcie pacjent Outlander rok 2007 2,4 benzyna cvt przebieg 155tyś gaz stag. Walczę z poziomem płynu chłodniczego. Jeżdżąc na krótkich trasach do około 30-40 km wkoło komina nie ma problemu z płynem utrzymuje się w normie zauważam że podnosi się w zbiorniczku powyżej full ale jest ok. Natomiast gdy przejadę się dłuższą trasą w miarę żwawo to wzrasta tak ciśnienie w układzie chłodzenia że płyn wyrzuca korkiem zbiorniczka wyrównawczego robi się ciśnienie w układzie temp się podnosi węże puste. Ostatnia Trasa Poznań - Wrocław 2 postoje maska w górę wali się płyn ze zbiorniczka wyrównawczego. Część mechaników twierdzi rozbierać uszczelka pod głowicą - sprawdziłem testerem ok. Wymieniłem korek chłodnicy, pompę wody, termostat, odłączyłem instalację gazową od układu na kilka dni objawy nie ustąpiły. Jeżdżąc spokojnie wkoło komina wszystko ok- węże miękkie nic się nie dzieje. Wyjadę gdzieś na dłuższą trasę płyn wyrzuca korkiem zbiorniczka wyrównawczego. Może ktoś miał podobny problem. Pomocy co robić!!!!!!!
 
 
kajos 
Forumowicz


Auto: Outlander 2.0 Helmut
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 09 Mar 2017
Posty: 1090
Skąd: Chodziez
Wysłany: 19-01-2020, 22:55   

na moje pompa wody walnieta
na wolnych obrotach jecze nadaza krecic a w trasie jak sie nagrzeje obraca sie wirnikiem po osi
wtedy zaczuna sie gotowac bo nie ma obiegu i wywala plyn
_________________
Mam schematy elektryczne do Outlandera II. Jak ktos chce to daj znac :)
 
 
gazza77 
Nowy Forumowicz
gazza

Auto: outlander 2,4
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Mar 2017
Posty: 6
Skąd: wielkopolska
Wysłany: 20-01-2020, 21:19   

Pompę wody wymieniłem na nową. To nie to objawy nie ustąpiły. Chce jeszcze raz zrobić test głowicy i zastanawiam się czy może coś z chłodnicą. Kupowałem używaną więc może lekko przytkana jak to sprawdzić ?
 
 
Raiz3n89 
Forumowicz

Auto: Outlander II 2.4 Pb
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 14 Wrz 2019
Posty: 157
Skąd: Polwysep
Wysłany: 20-01-2020, 21:32   

Wentylatory normalnie ci sie zalaczaja?
 
 
kajos 
Forumowicz


Auto: Outlander 2.0 Helmut
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 09 Mar 2017
Posty: 1090
Skąd: Chodziez
Wysłany: 20-01-2020, 22:00   

dobrzxe odpowietrzyj caly uklad na otwartym termostacie

najlepiej popuszczajac cienka rurke co jest po srodku lacznika przykreconego na zrodku chlodnicy
_________________
Mam schematy elektryczne do Outlandera II. Jak ktos chce to daj znac :)
 
 
5darek 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi ASX 1.8 d-id 150kM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 13 Kwi 2009
Posty: 185
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 21-01-2020, 09:34   

Uważam że to jednak uszczelka lub pęknięta głowica może nawet pęknięty blok... Układ z zasady jest szczelny, a płyn może zostać wypchnięty tylko ciśnieniem jakie powstaje w cylindrach. Nie ma innej opcji.
Co do termostatu ostatecznie możesz jeździć również bez niego, ale skoro jest nowy to nie powinien się zacinać.
Piszesz użyłeś testera... ale jak rozumiem nie w czasie jazdy tylko na parkingu.
 
 
Raiz3n89 
Forumowicz

Auto: Outlander II 2.4 Pb
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 14 Wrz 2019
Posty: 157
Skąd: Polwysep
Wysłany: 21-01-2020, 10:14   

Ten tester trzeba założyć na przewód nad chłodnicą, gdzie jest korek. Też u siebie go robiłem i na zbiorniczku wyrównawczym nawet nie bąblował. Wogóle ten zbiorniczek to jakaś porażka, w obiegu mam różowy płyn a w zbiorniczku niebieski bo dolewałem, do tej pory sie nie zmieszały a już drugi miesiąc jeżdżę.
 
 
kajos 
Forumowicz


Auto: Outlander 2.0 Helmut
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 09 Mar 2017
Posty: 1090
Skąd: Chodziez
Wysłany: 21-01-2020, 17:25   

bo to jest zbiorniczek typu ''slup wody'' a nie typu ''przelewowy'' jak np. w VW Passat
Dlatego nie miesza sie tam plyn z tym co w silniku jest


zauwaz ze waz ktory jest doprowadzany do zbiorniczka jest podlaczony dotrojnika ponizej glowicy

jesli padnie uszczelka to spaliny nie pojda do zbiorniczka tylko w chlodnice
tam beda sie zbierac i wypychac plyn od dolu do zbiorniczka
_________________
Mam schematy elektryczne do Outlandera II. Jak ktos chce to daj znac :)
 
 
gazza77 
Nowy Forumowicz
gazza

Auto: outlander 2,4
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Mar 2017
Posty: 6
Skąd: wielkopolska
Wysłany: 22-01-2020, 00:13   

Dzięki za rady. Odpowiadam wentylatory załączają się normalnie. Próbowałem tez konkretnego odpowietrzania mechanik walczył z godzinę właśnie na otwartym termostacie w warsztacie było ok wentylatory wzorcowo się załączały. (wydaje mi się również że ten układ powinien się sam odpowietrzyć w normalnych warunkach)Test robiłem na postoju z korka od chłodnicy a nie ze zbiorniczka wyrównawczego więc chyba ok. Nie bardzo rozumiem też jak zrobić test w czasie jazdy?? :?
W sumie zostało mi tylko sprawdzenie tej chłodnicy czy nie jest zapchana mocno się nad tym zastanawiam i sprawdzę jeszcze raz tym testerem. Tak na chłopski rozum dedukuję że jeżeli jest niedrożna chłodnica to przy wyższych obrotach pompa może zrobić ciśnienie w układzie. Jeżeli to nie pomoże to chyba będzie trzeba rozbierać i robić tą uszczelkę.

Kiedyś miałem taki przypadek w starej audi 80 zrobiłem niby uszczelkę bo ciśnienie rosło i płyn wyrzucało zbiorniczkiem . Naprawa uszczelki nic nie pomogła a potem nowa chłodnica i ok. Jeszcze mechanik mi wmawiał że uszczelką też była.
Dzisiaj wymieszałem mu trochę na 20 km tak po 140 płyn zameldował się pod korkiem a nawet wylatywał po paru dniach ten płyn auto zaciągnie z powrotem do układu już to testowałem . [Edit] czary jakieś ?? . Może ktoś ma jeszcze jakiś pomysł.
Ostatnio zmieniony przez Bizi78 22-01-2020, 07:33, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Raiz3n89 
Forumowicz

Auto: Outlander II 2.4 Pb
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 14 Wrz 2019
Posty: 157
Skąd: Polwysep
Wysłany: 22-01-2020, 07:09   

Uszczelke możesz sprawdzić pompując powietrze w tłoki. Może spróbuj dokładnie wyczyścić układ, sa do tego preparaty.
 
 
5darek 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi ASX 1.8 d-id 150kM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 13 Kwi 2009
Posty: 185
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 22-01-2020, 12:31   

jeśli to nie uszczelka a pęknięta głowica może pompować i pompować
 
 
kajos 
Forumowicz


Auto: Outlander 2.0 Helmut
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 09 Mar 2017
Posty: 1090
Skąd: Chodziez
Wysłany: 22-01-2020, 13:12   

tak czytam,mysle i szukam u mnie korka chlodnicy :shock:

ja nic takiego nie mam :roll:
korek cisnieniowy jest tylko w zbiorniczku wyrownawczym

moze kolega niech zrobi probe tego wszystkiego na postoju
nagrzeje spokojnie silnik a pozniej zablokuje jemu obroty na 2500-3000 obr/min i niech pracuje tak z pol godz
i patrzec co sie bedzie dzialo


byc moze jest gdzies w glowicy jest mikropekniecie gdzie dopiero jak sie porzadnie nagrzeje delikatnie szczelina popuszcza cisnienie
Ostatnio zmieniony przez kajos 22-01-2020, 13:16, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
5darek 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi ASX 1.8 d-id 150kM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 13 Kwi 2009
Posty: 185
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 22-01-2020, 13:15   

może nie być nie wszystkie chłodnice mają czasem nalewa się tylko przez zbiorniczek
 
 
gazza77 
Nowy Forumowicz
gazza

Auto: outlander 2,4
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Mar 2017
Posty: 6
Skąd: wielkopolska
Wysłany: 24-01-2020, 15:53   

Dzisiaj ponownie zrobiłem test głowicy takim najprostszym testerem z allegro!!!!, Niestety zabarwił się na żółto ,początki uszczelki więc będzie rozbieranie auta. Dziwię się że nie wyszło to wcześniej robił test doświadczony mechanik profesjonalnym testerem zapewniał mnie że to na 100%nie uszczelka. Jaszcze potwierdzę innym testerem u znajomego i do roboty.
Dzięki za podpowiedzi.
 
 
elmundialo 
Forumowicz
elmundialo

Auto: outlander 2.4 MIVEC CVT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 05 Lis 2014
Posty: 136
Skąd: lesna
Wysłany: 25-01-2020, 06:58   

. Przeszedłem podobny temat. Glowice oddałem do testów i planowania i ustawienia zaworów. Roboty ogólnie od pyty w tym silniku. Powodzenia
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.