Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Lancer Ralliart - różnice między zwykłym i Evo X
Autor Wiadomość
mx8 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Mar 2020
Posty: 10
Skąd: Polska
Wysłany: 26-03-2020, 16:34   Lancer Ralliart - różnice między zwykłym i Evo X

Cześć.

Jestem świeży na forum, więc witam 8) i wrzucam pytanie, na które nie znalazłem odpowiedzi w innych tematach.

Zamierzam kupić Lancera Ralliart w sedanie, który na pewno będzie trochę modzony/tuningowany.
Pytanie jest zatem jak pasują do siebie między wersjami dane elementy, czyli różnice między Ralliart VS zwykłym Lancerem VS Evo X.

:arrow: To, co głównie mnie interesuje to:
- zawieszenie
- tarcze, zaciski, klocki
- zderzaki, progi
- fotele i kanapa
- światła
- wydech
- intercooler
- dolot powietrza
- chłodnica skrzyni z Evo X.

Jeśli znacie pokrewieństwa i różnice do powyższych elementów to będę wdzięczny za wszelkie podpowiedzi. Jeśli znacie jakieś spoza powyższej listy, to także chętnie się dowiem :)
 
 
Mazin89 
Forumowicz


Auto: Lancer Ralliart
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 11 Lip 2017
Posty: 433
Skąd: Siedlce
Wysłany: 27-03-2020, 19:07   

No to jak już mnie wywołałeś to napiszę i tutaj:

pod względem zawieszenia RA to zwykły Lancer, może trochę obniżony i sztywniejszy. Evo ma inne zawieszenie.

Ralliart ma hamulce z Outlandera, a nie zwykłego Lancera - 294mm z przodu i dwutłoczek, z tyłu 302mm jednotłoczki. Evo ma brembo czterotłoczkowe. Wiadomo że klocki są zupełnie inne. Tak jak pisałem w innym temacie. Swap myślę, że jest możliwy jak masz adaptery. Tak jak i czterotłoczki z E38

Zderzak od Lancera Sportbacka pasuje do Ralliarta. Evo ma zupełnie inny zderzak przedni. Z tego co gdzieś czytałem trzeba rzeźbić żeby dopasować. Nie wiem jak tylny, na pewno evo ma dyfuzor, który wygląda świetnie.

fotele RA ma zwykłe (chyba takie jak w Lancerze) a Evo kubełki Recaro. Z tego co wiem przełożyć się da.

Wydech środkowy i końcowy są inne w RA i Evo, katalizator taki sam. Downpipe nie wiem, ale wydaje mi się że może być inny.

Intercooler w RA jest mniejszy niż w Evo. W zwykłym Lancerze nie wiem bo jest tylko w wersjach z Dieslem a mnie kompletnie nie interesują te silniki. Poza tym w RA masz mniejsze turbo - TD 04HL, Evo ma TD 05H.

Dolot ciężko mi powiedzieć. Evo X ma inny kształt puszki filtra powietrza, poza tym rura intercoolera składa się z dwóch gumowych elementów i metalowego łącznika. W RA masz cały gumowy przewód. Tanio można go zastąpić aluminiową rurą. W temacie mojego auta masz opisane jakie elementy użyć do tego. Ponadto masz inny zawór DV, w Evo X jest metalowy. Pasuje P&P. Przepustnica w Evo i RA jest taka sama.

Chłodnica oleju w skrzyni SST jest taka sama w RA i Evo.

Poza tym Evo i RA mają wspólną maskę, kierownicę i pewnie coś jeszcze by się znalazło.
_________________
Mitsubishi Lancer Ralliart 2010
290KM/400NM

https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=107187
 
 
HUGIO 
Forumowicz


Auto: Lancer CX3A '09 1.8 143KM+LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 44 razy
Dołączył: 04 Cze 2017
Posty: 1024
Skąd: jesteś?
Wysłany: 27-03-2020, 19:29   

Cytat:
Zderzak od Lancera Sportbacka pasuje do Ralliarta. Evo ma zupełnie inny zderzak przedni. Z tego co gdzieś czytałem trzeba rzeźbić żeby dopasować. Nie wiem jak tylny, na pewno evo ma dyfuzor, który wygląda świetnie.


Evo ogólnie chyba jest szersze od RA i zwykłego Lancera.

Mazin89 napisał/a:
fotele RA ma zwykłe (chyba takie jak w Lancerze) a Evo kubełki Recaro. Z tego co wiem przełożyć się da.


Wydaje mi się, że Recaro były w opcji do RA, więc można je przekładać. Gdzieś na fb widziałem nawet, że je do zwykłych Lancerów zakładali.
_________________
Moje przygody z Lancerem sportbackiem: https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=102303
 
 
Mazin89 
Forumowicz


Auto: Lancer Ralliart
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 11 Lip 2017
Posty: 433
Skąd: Siedlce
Wysłany: 27-03-2020, 19:34   

HUGIO napisał/a:
Evo ogólnie chyba jest szersze od RA i zwykłego Lancera.


Tzn zderzak jest z tego co wiem szerszy, i szerszy jest rozstaw kół.

HUGIO napisał/a:
Wydaje mi się, że Recaro były w opcji do RA, więc można je przekładać.


czy w opcji były to nie wiem. Może w zagranicznej wersji. Widziałem nieraz RA z Recaro, ale nie wiem czy to była seria czy przekładane. Sam myślałem o tym :)
_________________
Mitsubishi Lancer Ralliart 2010
290KM/400NM

https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=107187
 
 
HUGIO 
Forumowicz


Auto: Lancer CX3A '09 1.8 143KM+LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 44 razy
Dołączył: 04 Cze 2017
Posty: 1024
Skąd: jesteś?
Wysłany: 27-03-2020, 19:55   

Mazin89 napisał/a:
Może w zagranicznej wersji.


Bardzo możliwe, najczęściej właśnie w autach ze Szwecji/Szwajcarii widziałem Recaro. No i USA, ale tam to chyba wersje GT/GTS itp.

Mazin89 napisał/a:
Sam myślałem o tym

Ja też :lol: , ale jak zobaczyłem ceny za taki komplet w bardzo dobrym stanie, to takie zwykłe stały się od razu dużo wygodniejsze :roll: .
_________________
Moje przygody z Lancerem sportbackiem: https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=102303
 
 
Mazin89 
Forumowicz


Auto: Lancer Ralliart
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 11 Lip 2017
Posty: 433
Skąd: Siedlce
Wysłany: 27-03-2020, 20:18   

HUGIO napisał/a:

Ja też :lol: , ale jak zobaczyłem ceny za taki komplet w bardzo dobrym stanie, to takie zwykłe stały się od razu dużo wygodniejsze :roll: .


Tak na codzień to kubełki wcale nie są takie wygodne. W sensie np do miejskiej jazdy, jak często wysiadasz i wsiadasz do auta. Poza tym boki mają tendencje do wycierania się od strony drzwi.
_________________
Mitsubishi Lancer Ralliart 2010
290KM/400NM

https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=107187
 
 
mx8 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Mar 2020
Posty: 10
Skąd: Polska
Wysłany: 28-03-2020, 23:17   

Mazin89 napisał/a:

pod względem zawieszenia RA to zwykły Lancer, może trochę obniżony i sztywniejszy. Evo ma inne zawieszenie.

Czyli dobrze zakładam, że zawias do zwykłego będzie pasował też do RA, tak?

Mazin89 napisał/a:

Ralliart ma hamulce z Outlandera, a nie zwykłego Lancera - 294mm z przodu i dwutłoczek, z tyłu 302mm jednotłoczki. Evo ma brembo czterotłoczkowe. Wiadomo że klocki są zupełnie inne. Tak jak pisałem w innym temacie. Swap myślę, że jest możliwy jak masz adaptery. Tak jak i czterotłoczki z E38

Zastanawiam się czy wrzucenie dobry sportowych nawiercanych i nacinanych tarcz + dobrych sportowych klocków nie załatwiłoby sprawy? Ktoś testował?
Ewentualnie w kwestii swapa, gdzie można dostać takie adaptery?

Mazin89 napisał/a:

Zderzak od Lancera Sportbacka pasuje do Ralliarta. Evo ma zupełnie inny zderzak przedni. Z tego co gdzieś czytałem trzeba rzeźbić żeby dopasować. Nie wiem jak tylny, na pewno evo ma dyfuzor, który wygląda świetnie.

Zderzaki miedzy RA a Evo na pewno nie pasuje. Evo ma szersze błotniki przód i tył i chyba wydech w Evo wychodzi trochę inaczej. Tutaj chodzi mi o to, czy zderzaki ze zwykłego pasują bez problemu do RA?

Mazin89 napisał/a:

fotele RA ma zwykłe (chyba takie jak w Lancerze) a Evo kubełki Recaro. Z tego co wiem przełożyć się da.

Z tego co się orientowałem, to fotele pasują z Evo (wtyczki pasują ponoć poza czujnikiem pasów, którą trzeba przerobić). Ktoś potwierdzi?
Fotele będę zmieniał na 100%, ale jeśli swap, to tylko przód, bo w Evo nie składa się kanapa, a tego potrzebuję. Wydaje mi się jednak, że widziałem kiedyś już RA z Recaro, ale może to był swap...

Mazin89 napisał/a:

Chłodnica oleju w skrzyni SST jest taka sama w RA i Evo.

A czy Evo nie ma dodatkowo chłodnicy skrzyni, poza chłodnicą oleju? Jeśli ma, to czy da sie ją założyć do RA?



Czy dobrze rozumiem, że jak jakaś część ma podane, że pasuje do Lancer 2.0T to znaczy , że jest to RA? Chyba tylko RA miało turbo w 2.0 ?
 
 
Mazin89 
Forumowicz


Auto: Lancer Ralliart
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 11 Lip 2017
Posty: 433
Skąd: Siedlce
Wysłany: 29-03-2020, 15:08   

mx8 napisał/a:

Czyli dobrze zakładam, że zawias do zwykłego będzie pasował też do RA, tak?


Numery części są inne, ale podejrzewam, że może pasować. Nie sprawdzałem.

mx8 napisał/a:
Zastanawiam się czy wrzucenie dobry sportowych nawiercanych i nacinanych tarcz + dobrych sportowych klocków nie załatwiłoby sprawy? Ktoś testował?


Czy ja wiem... nadal ta sama średnica tarcz i nadal dwutłoczkowe zaciski z przodu i jednotłoczkowe z tyłu. Wątpię żebyś odczuł znaczącą różnicę. Zwłaszcza jak podkręcisz moc i moment. A kasy wydasz dużo. Lepiej od razu pomyśleć nad swapem.

mx8 napisał/a:
Tutaj chodzi mi o to, czy zderzaki ze zwykłego pasują bez problemu do RA?


Tak, pisałem o tym w poprzednim poście.

mx8 napisał/a:
A czy Evo nie ma dodatkowo chłodnicy skrzyni, poza chłodnicą oleju?


Chłodnicy skrzyni? Jest chłodnica oleju skrzyni biegów. I tak jak pisałem są takie same. Z tego co słyszałem (ale nie widziałem tego więc nie jestem pewien czy to na 100% prawda) jest trochę inaczej zamontowana przez co w Evo działa wydajniej.

mx8 napisał/a:


Czy dobrze rozumiem, że jak jakaś część ma podane, że pasuje do Lancer 2.0T to znaczy , że jest to RA? Chyba tylko RA miało turbo w 2.0 ?


Tylko Ralliart i Evo miały 2.0T. Trzeba patrzeć po podanej mocy.
_________________
Mitsubishi Lancer Ralliart 2010
290KM/400NM

https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=107187
 
 
mx8 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Mar 2020
Posty: 10
Skąd: Polska
Wysłany: 02-04-2020, 21:28   

Mazin89 napisał/a:
mx8 napisał/a:
Zastanawiam się czy wrzucenie dobry sportowych nawiercanych i nacinanych tarcz + dobrych sportowych klocków nie załatwiłoby sprawy? Ktoś testował?
Czy ja wiem... nadal ta sama średnica tarcz i nadal dwutłoczkowe zaciski z przodu i jednotłoczkowe z tyłu. Wątpię żebyś odczuł znaczącą różnicę. Zwłaszcza jak podkręcisz moc i moment. A kasy wydasz dużo. Lepiej od razu pomyśleć nad swapem.

A wiesz może, gdzie można dostać adaptery?

Mazin89 napisał/a:
mx8 napisał/a:
Tutaj chodzi mi o to, czy zderzaki ze zwykłego pasują bez problemu do RA?
Tak, pisałem o tym w poprzednim poście.
Ale tylny też pasuje? Jak tak patrzę, to końcówki wydechów wydają się kompletnie inne i wychodzą w różnych miejsca niż w zwykłym Lancerze. RA ma chyba 2 rury , a zwykły jedną i to w innym miejscu?
 
 
Mazin89 
Forumowicz


Auto: Lancer Ralliart
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 11 Lip 2017
Posty: 433
Skąd: Siedlce
Wysłany: 03-04-2020, 08:57   

mx8 napisał/a:

A wiesz może, gdzie można dostać adaptery?


Pawel1988 je wyrabiał, może jeszcze jakieś ma. Przykładałem je u siebie - pasują. Nie gwarantuje, że całość będzie pasowała bo nikt tego w RA jeszcze nie zrobił. Ale tak jak pisałem - heble te same co Outlander więc powinno wszystko pasować.

https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=95403&postdays=0&postorder=asc&start=375&sid=4c0eab88ebc25e85750e81ca9f4ad110

Poczytaj gdzieś od połowy strony, Pawel1988 pisze o swapie. Dalej jeszcze jest o tarczach od KIA, które pasują P&P.

mx8 napisał/a:
Ale tylny też pasuje?


Nie wiem. Nie miałem potrzeby testować. Wydaje mi się, że jest trochę inny.

mx8 napisał/a:
RA ma chyba 2 rury , a zwykły jedną i to w innym miejscu?


Tak ma dwie rury, a zwykły Lancer jedną.
_________________
Mitsubishi Lancer Ralliart 2010
290KM/400NM

https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=107187
 
 
mx8 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Mar 2020
Posty: 10
Skąd: Polska
Wysłany: 03-04-2020, 13:25   

Mazin89 napisał/a:
mx8 napisał/a:
A wiesz może, gdzie można dostać adaptery?
Pawel1988 je wyrabiał, może jeszcze jakieś ma. Przykładałem je u siebie - pasują. Nie gwarantuje, że całość będzie pasowała bo nikt tego w RA jeszcze nie zrobił. Ale tak jak pisałem - heble te same co Outlander więc powinno wszystko pasować.

Mega dużo rzeźby tam jest widzę i różnych elementów z różnych fur :( A Ty robiłeś coś z hamplami u siebie? Jak sobie z tym poradziłeś? Czy jeździsz na serii?
 
 
Mazin89 
Forumowicz


Auto: Lancer Ralliart
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 11 Lip 2017
Posty: 433
Skąd: Siedlce
Wysłany: 03-04-2020, 14:23   

Swapy z innych modeli zwykle wiążą się z rzeźbieniem. Myślę, że tutaj akurat nie ma jakoś bardzo dużo rzeźby.

Ja puki co jeżdżę na serii, ale adaptery i zaciski od roku leżą w garażu i czekają na swój moment.
_________________
Mitsubishi Lancer Ralliart 2010
290KM/400NM

https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=107187
 
 
HUGIO 
Forumowicz


Auto: Lancer CX3A '09 1.8 143KM+LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 44 razy
Dołączył: 04 Cze 2017
Posty: 1024
Skąd: jesteś?
Wysłany: 03-04-2020, 22:34   

Mazin89 napisał/a:
ale adaptery i zaciski od roku leżą w garażu


Hmm hmm, jeśli by Ci przeszkadzały w tym garażu, to znalazłbym jakiegoś Lancera, do którego można by spróbować założyć taki zestaw :twisted: .
_________________
Moje przygody z Lancerem sportbackiem: https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=102303
 
 
Mazin89 
Forumowicz


Auto: Lancer Ralliart
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 11 Lip 2017
Posty: 433
Skąd: Siedlce
Wysłany: 04-04-2020, 01:20   

Nie oddam ich bo zamierzam kiedyś z nich skorzystać. Kwestia czasu :)
_________________
Mitsubishi Lancer Ralliart 2010
290KM/400NM

https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=107187
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.