Wypadanie zapłonu (P0304) |
Autor |
Wiadomość |
jozeph0
Nowy Forumowicz
Auto: Lancer
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Mar 2020 Posty: 7 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 27-03-2020, 16:32 Wypadanie zapłonu (P0304)
|
|
|
Cześć wszystkim. Mam problem ze swoim Lancerem 1.6 2005r. Zaczal mi wypadać zaplon na 4tym cylindrze. Objawia sie drżeniem na wolnych, przerywaniem podczas przyspieszania oraz CEL. Podmienialem miejscami cewki, wymienilem świece na NGK BKR6E-11, zmienilem wtryskiwacz, zmierzyłem kompresje na zimnym i cieplym silniku (~13bar) na kazdym cylindrze, sprawdzilem szczelnosc dolotu... I nadal ma objawy wypadania tylko na 4tym. Najwieksze drgania na postoju sa przy prędkości obrotowej ~1000. Co myślicie? Co jeszcze mozna sprawdzic? |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 27-03-2020, 17:13
|
|
|
A jak sprawdzałeś szczelność dolotu?
Jeśli ten silnik ma czujnik podciśnienia w kolektorze to jaka jest wartość podciśnienia na biegu jałowym na rozgrzanym silniku pracującym bez obciążenia? |
|
|
|
 |
jozeph0
Nowy Forumowicz
Auto: Lancer
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Mar 2020 Posty: 7 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 27-03-2020, 17:18
|
|
|
Za pomoca plaka oraz brake cleanera. Kazda szczelina, czujnik, uszczelka, wtrysk... Wszystko wypsikane. Jutro jeszcze sprawdze wartosc z tego czujnika co piszesz. |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 27-03-2020, 17:33
|
|
|
Podczas takiego psikania plakiem podglądałeś korekty i pracę sondy? Wartość podciśnienia powinna się zawierać tak mniej więcej po między 0,28 a 0,32 bara. Po wyżej 0,35 to już znak ze jest coś nie tak. |
|
|
|
 |
jozeph0
Nowy Forumowicz
Auto: Lancer
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Mar 2020 Posty: 7 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 27-03-2020, 17:36
|
|
|
Niestety nie patrzylem na korekty. Jutro podlacze sie pod komputer i sprawdze. Dzieki za rade |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 27-03-2020, 17:45
|
|
|
A wiesz jak to działa? Jak trafisz na nieszczelność to sonda pokaże bogato czyli wartości bliskie 1V a korekty pójdą na minus. |
|
|
|
 |
Bzyk_R1
Mitsumaniak Outlanderowiec

Auto: O1T LSRG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 132 razy Dołączył: 02 Sie 2016 Posty: 5359 Skąd: Pińczów TPI
|
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 27-03-2020, 20:08
|
|
|
Lancer w tym silniku też ma tylko dwie cewki? Jak tak to przy uszkodzonym zasilaniu cewki wypadanie zapłonu było by także 1 cylindrze. |
|
|
|
 |
jozeph0
Nowy Forumowicz
Auto: Lancer
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Mar 2020 Posty: 7 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 28-03-2020, 08:43
|
|
|
Zgadza się, dwie cewki. Kabelkow jeszcze nie sprawdzalem, troche praca kolidowala z możliwościami. Ale jest weekend wiec cos sie ruszy w tym temacie. |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 28-03-2020, 09:18
|
|
|
Na forum były już tu przypadki z uszkodzonymi przewodami zasilającymi cewki ale, jak napisałem wcześniej, przy cewkach podwójnych wypadanie zapłonu będzie na dwóch cylindrach.
LPG nie masz? Nie wspominałem o tym bo o tym nie pisałeś. |
|
|
|
 |
jozeph0
Nowy Forumowicz
Auto: Lancer
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Mar 2020 Posty: 7 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 28-03-2020, 09:46
|
|
|
Bez LPG |
|
|
|
 |
jacek11
Mitsumaniak Yatsu~eku
Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 11143 Skąd: Radomsko
|
Wysłany: 28-03-2020, 11:24
|
|
|
plecho1 napisał/a: | jak napisałem wcześniej, przy cewkach podwójnych wypadanie zapłonu będzie na dwóch cylindrach. |
Niekoniecznie. U mnie nie działał jeden cylinder, i jak się okazało, styk fajkocewki był potężnie zardzewiały, i powodował dokładnie takie same efekty jak u kolegi. Ten styk, to zwykła śrubka, i do niej dochodzi sprężynka z fajkocewki. Warto tam zajrzeć. |
_________________
 |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 28-03-2020, 11:55
|
|
|
Ale mi chodziło o wtyk zasilający a Ty piszesz o styku przewodu zapłonowego z cewką. Dodatkowo autor tematu pisał że zamieniał cewki miejscami i problem się nie przeniósł wraz z cewką. |
|
|
|
 |
jacek11
Mitsumaniak Yatsu~eku
Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 11143 Skąd: Radomsko
|
Wysłany: 28-03-2020, 12:26
|
|
|
No tak. Ale ja odniosłem się tylko do części Twojej wypowiedzi.
Po za tym małym szczegułem nie mam zastrzeżeń co do Twojej wypowiedzi. |
_________________
 |
|
|
|
 |
jozeph0
Nowy Forumowicz
Auto: Lancer
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Mar 2020 Posty: 7 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 10-04-2020, 09:28
|
|
|
Aktualizacja. Dobralem sie do rozrzadu i popychaczy zaworowych. Pasek od rozrzadu byl delikatnie wyciągnięty (juz został zmieniony) i na 4tym cylindrze jeden popychacz wydechowy do wymiany. Po tych zabiegach auto ladnie odpala i nie rzuca silnikiem. Ale pojawił się nastepny problem. Po wcisnieciu gazu raz odcina go przy 1.5 raz przy 3.5 a czasem kreci do końca. Jak wkreci sie do konca, odpuscisz gaz i wcisniesz gwaltownie to odcina go na tych obrotach. Dzisiaj jeszcze zajrzę do filtra paliwa. Jezeli chodzi o reset kompa i adaptację, nic to nie zmienia w pracy silnika. Dodam jeszcze, ze im cieplejszy silnik tym dolegliwości słabną (ale nie ustępują)
[ Dodano: 12-04-2020, 17:36 ]
Wymienilem pompe paliwa bo sie zawieszala. Teraz auto odpala po czym po chwili pracy silnika zalewa swiece i gasnie. Nie da sie ponownie uruchomic bez wykrecenia swiec i wyczyszczenia ich. |
|
|
|
 |
|