Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Wypadanie zapłonu (P0304)
Autor Wiadomość
jozeph0 
Nowy Forumowicz

Auto: Lancer
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Mar 2020
Posty: 7
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 27-03-2020, 16:32   Wypadanie zapłonu (P0304)

Cześć wszystkim. Mam problem ze swoim Lancerem 1.6 2005r. Zaczal mi wypadać zaplon na 4tym cylindrze. Objawia sie drżeniem na wolnych, przerywaniem podczas przyspieszania oraz CEL. Podmienialem miejscami cewki, wymienilem świece na NGK BKR6E-11, zmienilem wtryskiwacz, zmierzyłem kompresje na zimnym i cieplym silniku (~13bar) na kazdym cylindrze, sprawdzilem szczelnosc dolotu... I nadal ma objawy wypadania tylko na 4tym. Najwieksze drgania na postoju sa przy prędkości obrotowej ~1000. Co myślicie? Co jeszcze mozna sprawdzic?
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 27-03-2020, 17:13   

A jak sprawdzałeś szczelność dolotu?
Jeśli ten silnik ma czujnik podciśnienia w kolektorze to jaka jest wartość podciśnienia na biegu jałowym na rozgrzanym silniku pracującym bez obciążenia?
 
 
jozeph0 
Nowy Forumowicz

Auto: Lancer
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Mar 2020
Posty: 7
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 27-03-2020, 17:18   

Za pomoca plaka oraz brake cleanera. Kazda szczelina, czujnik, uszczelka, wtrysk... Wszystko wypsikane. Jutro jeszcze sprawdze wartosc z tego czujnika co piszesz.
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 27-03-2020, 17:33   

Podczas takiego psikania plakiem podglądałeś korekty i pracę sondy? Wartość podciśnienia powinna się zawierać tak mniej więcej po między 0,28 a 0,32 bara. Po wyżej 0,35 to już znak ze jest coś nie tak.
 
 
jozeph0 
Nowy Forumowicz

Auto: Lancer
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Mar 2020
Posty: 7
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 27-03-2020, 17:36   

Niestety nie patrzylem na korekty. Jutro podlacze sie pod komputer i sprawdze. Dzieki za rade :D
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 27-03-2020, 17:45   

A wiesz jak to działa? Jak trafisz na nieszczelność to sonda pokaże bogato czyli wartości bliskie 1V a korekty pójdą na minus.
 
 
Bzyk_R1 
Mitsumaniak
Outlanderowiec


Auto: O1T LSRG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 132 razy
Dołączył: 02 Sie 2016
Posty: 5359
Skąd: Pińczów TPI
Wysłany: 27-03-2020, 19:50   

Kabelki sprawdzone?
_________________
Gdy obowiązek wezwie mnie,
Tam wszędzie, gdzie się pali,
Ty mi, o Panie, siłę daj,
Bym życie ludzkie ocalił.


Lekki Samochód Ratowniczo Gaśniczy: 300+KM/500+Nm http://forum.mitsumaniaki...1489343#1489343 ターボアウトランダー
Legenda we własnym garażu: http://forum.mitsumaniaki...1502384#1502384
Sprzątam i pilnuję porządku w dziale Outlandera. Czasem zdarza mi się kogoś wycinać...
ZAPRASZAM DO ODWIEDZENIA I SUBSKRYPCJI MOJEGO KANAŁU NA YT
https://www.youtube.com/c...sgoaAdLHmEnzUrg A czy Ty Gość już subskrybujesz?

STOP HYBRID GO LPG
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 27-03-2020, 20:08   

Lancer w tym silniku też ma tylko dwie cewki? Jak tak to przy uszkodzonym zasilaniu cewki wypadanie zapłonu było by także 1 cylindrze.
 
 
jozeph0 
Nowy Forumowicz

Auto: Lancer
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Mar 2020
Posty: 7
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 28-03-2020, 08:43   

Zgadza się, dwie cewki. Kabelkow jeszcze nie sprawdzalem, troche praca kolidowala z możliwościami. Ale jest weekend wiec cos sie ruszy w tym temacie.
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 28-03-2020, 09:18   

Na forum były już tu przypadki z uszkodzonymi przewodami zasilającymi cewki ale, jak napisałem wcześniej, przy cewkach podwójnych wypadanie zapłonu będzie na dwóch cylindrach.
LPG nie masz? Nie wspominałem o tym bo o tym nie pisałeś.
 
 
jozeph0 
Nowy Forumowicz

Auto: Lancer
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Mar 2020
Posty: 7
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 28-03-2020, 09:46   

Bez LPG
 
 
jacek11 
Mitsumaniak
Yatsu~eku

Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 11143
Skąd: Radomsko
Wysłany: 28-03-2020, 11:24   

plecho1 napisał/a:
jak napisałem wcześniej, przy cewkach podwójnych wypadanie zapłonu będzie na dwóch cylindrach.

Niekoniecznie. U mnie nie działał jeden cylinder, i jak się okazało, styk fajkocewki był potężnie zardzewiały, i powodował dokładnie takie same efekty jak u kolegi. Ten styk, to zwykła śrubka, i do niej dochodzi sprężynka z fajkocewki. Warto tam zajrzeć.
_________________

 
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 28-03-2020, 11:55   

Ale mi chodziło o wtyk zasilający a Ty piszesz o styku przewodu zapłonowego z cewką. Dodatkowo autor tematu pisał że zamieniał cewki miejscami i problem się nie przeniósł wraz z cewką.
 
 
jacek11 
Mitsumaniak
Yatsu~eku

Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 11143
Skąd: Radomsko
Wysłany: 28-03-2020, 12:26   

No tak. Ale ja odniosłem się tylko do części Twojej wypowiedzi.
Po za tym małym szczegułem nie mam zastrzeżeń co do Twojej wypowiedzi.
_________________

 
 
 
jozeph0 
Nowy Forumowicz

Auto: Lancer
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Mar 2020
Posty: 7
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 10-04-2020, 09:28   

Aktualizacja. Dobralem sie do rozrzadu i popychaczy zaworowych. Pasek od rozrzadu byl delikatnie wyciągnięty (juz został zmieniony) i na 4tym cylindrze jeden popychacz wydechowy do wymiany. Po tych zabiegach auto ladnie odpala i nie rzuca silnikiem. Ale pojawił się nastepny problem. Po wcisnieciu gazu raz odcina go przy 1.5 raz przy 3.5 a czasem kreci do końca. Jak wkreci sie do konca, odpuscisz gaz i wcisniesz gwaltownie to odcina go na tych obrotach. Dzisiaj jeszcze zajrzę do filtra paliwa. Jezeli chodzi o reset kompa i adaptację, nic to nie zmienia w pracy silnika. Dodam jeszcze, ze im cieplejszy silnik tym dolegliwości słabną (ale nie ustępują)

[ Dodano: 12-04-2020, 17:36 ]
Wymienilem pompe paliwa bo sie zawieszala. Teraz auto odpala po czym po chwili pracy silnika zalewa swiece i gasnie. Nie da sie ponownie uruchomic bez wykrecenia swiec i wyczyszczenia ich.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.