 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
[MSS DID] Ogrzewanie prawie nie dziala - silnik did |
Autor |
Wiadomość |
dark57
Forumowicz
Auto: space star 2003r, 1.9 DiD /102
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Cze 2011 Posty: 52 Skąd: Łańcut
|
Wysłany: 01-12-2018, 20:02 [MSS DID] Ogrzewanie prawie nie dziala - silnik did
|
|
|
Witam ,
Na zewnątrz w nocy ostatnio u nas temperatura spadła do ponad -10 mrozu, jechałem na trasie ponad 100 kilometrów , i w kabinie było bardzo zimno , w zasadzie to zamiast coraz cieplejszego powietrza wewnątrz auta robiło się coraz chłodniej , termostat wymieniałem już dwa razy więc jest na pewno dobry , wskazówka temperatury płynu była przed połowa tak na 30 - 40 % zakresu i osiąga tą wartość po kilkunastu km na trasie . Wiem że diesel znacznie wolniej się nagrzewa bo wynika to ze sprawności tego rodzaju silnika , i odkąd go mam zawsze w zimie słabo działała nagrzewnica ale teraz to chyba już coś nie tak jest .
Czy u was jest podobnie w 1.9 DiD czy u mnie coś nawaliło |
|
|
|
 |
Janq
Forumowicz

Auto: Primera P11GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 20 Lis 2015 Posty: 384 Skąd: LU/DW
|
Wysłany: 01-12-2018, 22:43
|
|
|
Może padł Ci podgrzewacz płynu chłodniczego? BTW, z zamiennikami termostatów różnie bywa - u siebie dwa razy wymieniałem na nowy, bo jak jechałem powyżej 110km/h to mi temperatura leciała na łeb na szyję. Dopiero jak zmieniłem na używany oryginał to problemy się skończyły. |
_________________ プリメーラ P11GT
_ |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23638 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 02-12-2018, 11:39
|
|
|
Najpierw sprawdż jaka jest róznica na wejsciu/wyjsciu wezy nagrzewnicy, jak będzie dobrze to sprawdź czy klapy nadmuchowe sie nie pozacinały i mieszalnik zamiast ustawiac cieple to stoi na zimnym |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
dark57
Forumowicz
Auto: space star 2003r, 1.9 DiD /102
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Cze 2011 Posty: 52 Skąd: Łańcut
|
Wysłany: 03-12-2018, 12:42
|
|
|
Ten podgrzewacz płynu chłodniczego to chyba jakaś opcja jest , bo z tego co się orientuję to u mnie nie ma tego .
Zauważyłem dziś przy temperaturze +2 stopnie , jak rano jechałem do pracy i nie włączałem nadmuchu ogrzewania ( nastawiony na 0 ,) dopiero jak wskazówka temperatury była około połowy , włączyłem nadmuchu i na początku leciało dość ciepłe powietrze po czym robiło się chłodniejsze po krótkim czasie , tak jakby nagrzewnica miała niska sprawność , Wieczorem sprawdzę jak przewody się nagrzewają
[ Dodano: 08-12-2018, 13:38 ]
Klapki dobrze zamykają - otwierają , dziś zdjąłem kokpit środkowy , wszystkie przełączniki tj takie linki popychacze dobrze działają ,
A jednak podgrzewacz płynu chłodniczego mam , jest połączony gumowym przewodem z wejściem do nagrzewnicy , ma dwie grzałki tzn wychodzą z niego dwa przewody , tylko jak sprawdzić czy działa |
|
|
|
 |
darcun4
Forumowicz
Auto: MSS
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy Dołączył: 23 Sie 2013 Posty: 216 Skąd: Toruń
|
Wysłany: 08-12-2018, 15:13
|
|
|
Za podgrzewacz najczęściej robią 2 świece żarowe. Gdzie i do czego to ustrojstwo jest podłączone, to nie wiem. Coś tym włączeniem/wyłączeniem musi sterować.
Gdzieś miałem nawet zapisane chyba konkretne symbole tych świec. |
|
|
|
 |
Janq
Forumowicz

Auto: Primera P11GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 20 Lis 2015 Posty: 384 Skąd: LU/DW
|
Wysłany: 09-12-2018, 00:12
|
|
|
dark57, odłączasz przewody od świec, bierzesz omomierz w rękę i sprawdzasz rezystancję świec :] |
_________________ プリメーラ P11GT
_ |
|
|
|
 |
dark57
Forumowicz
Auto: space star 2003r, 1.9 DiD /102
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Cze 2011 Posty: 52 Skąd: Łańcut
|
Wysłany: 01-11-2020, 22:31
|
|
|
Wracam do tematu bo w końcu udało mi się rozwiązać problem .
Płukanie układu odkamieniaczem u mnie nic nie dało , natomiast pomogło podłączenie do nagrzewnicy węża z ciśnieniem wody takiego od wodociągu / studni . Należy ściągnąć oba przewody gumowe idące do nagrzewnicy i do jednego króćca nagrzewnicy podłączyć wąż od wodociągu a do drugiego wąż ( krótki- ucięty ) z wyprowadzeniem wody z nagrzewnicy - po to by nie zalać silnika , , Nareszcie mam gorący nadmuch .
Że nagrzewnica jest niedrożna można się przekonać w następujący sposób : po nagrzaniu silnika do normalnej temperatury dotykamy oba przewody gumowe wychodzące / wchodzące do nagrzewnicy , jak jeden jest gorący a drugi wyraźnie chłodniejszy to ewidentnie nagrzewnica niedrożna |
|
|
|
 |
|
|