Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Lancer Ralliart - opinie, zalety, mankamenty
Autor Wiadomość
mx8 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Mar 2020
Posty: 10
Skąd: Polska
Wysłany: 26-03-2020, 16:36   Lancer Ralliart - opinie, zalety, mankamenty

Mamy jakiś właścicieli Lancerów Ralliart lub obeznanych w temacie ? :D

Co sądzicie o Ralliart sedan? Jakie są Wasze opinie poparte faktami/wrażeniami? Jakieś zalety lub mankamenty? Jakieś typowe usterki i problemy?
 
 
Mazin89 
Forumowicz


Auto: Lancer Ralliart
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 11 Lip 2017
Posty: 433
Skąd: Siedlce
Wysłany: 26-03-2020, 22:10   

Był podobny temat, możesz sobie poczytać.

https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?p=1587146&highlight=#1587146

Poza tym auto podatne na modyfikacje, skrzynia rzekomo wytrzymuje ponad 400 Nm (gdzieś czytałem że 420 Nm spokojnie). Także w razie czego moc i moment można podciągnąć do całkiem przyjemnej wartości. Gorzej sprawa się ma z hamulcami - szału nie robią, raczej spowalniają niż hamują. Teoretycznie można zrobić swap z BMW E38. W Outlanderach I generacji działa to, a że takie same są w Ralliarcie to i tu powinno się udać. Pewnego pięknego dnia w końcu to sprawdzę, na razie jakoś nie mogę się zebrać. No i pytanie czy adaptery jeszcze są dostępne, bo bez nich nici ze swapa.
Wiadomo też, że napęd 4x4 to nie to samo co evo bo z tyłu LSD a nie AYC.

W tamtym temacie pojawia się temat wymiany sprzęgieł: no więc na regenerowanym sprzęgle - 10 tys. cała operacja. Na nowym trzeba doliczyć coś koło 6 tys. więcej.

Tutaj masz kolejne dwa tematy, jeden ogólnie o aucie, drugi o SST:

https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=108918

https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=108829

Ogólnie na początek musisz sobie zadać jedno ważne pytanie: do czego to auto ma Ci służyć: czy jako szybszy daily czy chcesz upalać na torze. Jeżeli opcja numer dwa to tylko Evo. Jeśli nr 1 - to jak najbardziej. Jeżeli interesuje Cie sedan to musisz sobie też zdawać sprawę, że lodówki nim w razie czego nie przewieziesz a i żoną, dzieciakami i psem na wycieczkę zabrać się będzie problem. Ale wygląd to nadrabia :)
Podsumowując: bardzo przyjemne i fajnie wyglądające auto na codzień, daje sporo radości z jazdy, chociaż lubi trochę spalić. Minus taki, że jak zaczniesz modzić to wciąga, że ciężko przestać i ciągle się myśli co tu jeszcze zrobić :)
 
 
HUGIO 
Forumowicz


Auto: Lancer CX3A '09 1.8 143KM+LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 44 razy
Dołączył: 04 Cze 2017
Posty: 1024
Skąd: jesteś?
Wysłany: 26-03-2020, 22:38   

Mazin89 napisał/a:
Jeżeli interesuje Cie sedan to musisz sobie też zdawać sprawę, że lodówki nim w razie czego nie przewieziesz


W przypadku sportbacka lodówka się zmieści, ale taka jedno-drzwiowa i 155cm max (piszę z doświadczenia ;) ).
 
 
Venom86 
Forumowicz


Auto: Lancer Evo X
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 08 Cze 2016
Posty: 199
Skąd: Kraków
Wysłany: 27-03-2020, 09:15   

HUGIO napisał/a:
Mazin89 napisał/a:
Jeżeli interesuje Cie sedan to musisz sobie też zdawać sprawę, że lodówki nim w razie czego nie przewieziesz


W przypadku sportbacka lodówka się zmieści, ale taka jedno-drzwiowa i 155cm max (piszę z doświadczenia ;) ).


Ale do sedana co najwyzej turystyczna ;)
_________________
Evo X MR - jest
Lancer SB 1.8 - był
Kawasaki ER-6n
 
 
mx8 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Mar 2020
Posty: 10
Skąd: Polska
Wysłany: 27-03-2020, 16:27   

Dzięki Mazin89 za trochę informacji.
To po kolei:

hamulce - bardziej niż stockowe interesuje mnie opcja wrzucenia jakiś dobrych tuningowych - jeśli hample są takie same jak w zwykłym Lancerze to żaden problem - pytanie czy są :?: . Pytanie, czy wchodzi w grę np swap hampli brembo z Evo ?

sprzęgło - to częsta awaria? Raczej kwestia , że ktoś zniszczy je, czy po jakiś dystansach po prostu pada i jakich?

SST - jak z awaryjnością? Jak się dba i wymienia oleje to pancerna raczej, czy papierowa?

przeznaczenie - auto ma służyć jako mocne daily, które będzie modzone . Do upalania na tor będę i tak szykował inne auto RWD :twisted: . Nie przeszkadza mi mały sedanowy bagażnik. Mam obecnie auto w sedanie ze stosunkowo niedużym bagerem, jeżdżę z żoną i córą, ale nie potrzebuję wielkich przestrzeni bagażowych. WYstarczy, żeby się kanapa składała. Bo składa się , prawda :?: :D A hatchback mi się po prostu nie podoba :) Jak będę chciał raz na 5 lat przewieźć pralkę, to zamówię kuriera :D

modzenie - co do modzenia to modzę obecne auto, będę modził kolejne i kolejne itd. :D Trochę żyję tym tuningiem i z takiego trochę środowiska jestem, więc znam cienie i blaski :P Widzę, że znasz trochę temat, to możesz się wypowiedzieć w pokrewnym wątku , który założyłem odnośnie pasowania elementów między wersjami RA vs zwykły vs Evo: https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=110894

Jak oceniasz prowadzenie tej fury?
Jakieś jeszcze typowe mankamenty/usterki tego samochodu? Na co trzeba zwracać uwagę ?
 
 
Mazin89 
Forumowicz


Auto: Lancer Ralliart
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 11 Lip 2017
Posty: 433
Skąd: Siedlce
Wysłany: 27-03-2020, 18:16   

mx8 napisał/a:
hamulce - bardziej niż stockowe interesuje mnie opcja wrzucenia jakiś dobrych tuningowych - jeśli hample są takie same jak w zwykłym Lancerze to żaden problem - pytanie czy są :?: . Pytanie, czy wchodzi w grę np swap hampli brembo z Evo ?


Heble nie są jak w zwykłym Lancerze tylko z Outlandera. Co do swapu na Evo - Brembo z E38 to prawie to samo a dużo taniej. Nie zrobiłem jeszcze swapa, ale jak w outlanderze dużo ludzi tak robi to i tu powinno zadziałać. Tylko kwestia adapterów.

mx8 napisał/a:
sprzęgło - to częsta awaria? Raczej kwestia , że ktoś zniszczy je, czy po jakiś dystansach po prostu pada i jakich?


tutaj ciężko mi powiedzieć. RA to nieczęsto spotykane auto więc wiesz... Generalnie na evo.org nie ma za dobrej opinii w Evo X ta skrzynia. Ale Evo to Evo i służy do czego innego. Ja musiałem robić teraz skrzynię ale nie wiem czy padła sama w sobie czy zaniedbanie poprzedniego właściciela.

mx8 napisał/a:
SST - jak z awaryjnością? Jak się dba i wymienia oleje to pancerna raczej, czy papierowa?


jak wyżej. Poczytaj jeszcze ten temat co wrzuciłem o SST, tam masz garść informacji odnośnie obsług. Tak jak pisałem wcześniej, mianem pancernej raczej na pewno nie można jej określić, ale myśle, że papierowa też nie jest.

mx8 napisał/a:
WYstarczy, żeby się kanapa składała. Bo składa się , prawda :?: :D


Składa się. W przeciwieństwie do Evo X :)

mx8 napisał/a:
Jak oceniasz prowadzenie tej fury?


Całkiem przyjemne choć auto nadal jest podsterowne i czasami można to odczuć. Zawieszenie jest fajnie sztywne, całkiem nieźle klei się do jezdni.

Cytat:
Jakieś jeszcze typowe mankamenty/usterki tego samochodu? Na co trzeba zwracać uwagę ?


Czy ja wiem... raczej nie spotkałem się z niczym ani nie czytałem o żadnych typowych usterkach. Ja bym zwrócił uwagę na modzone auta czy nie były upalane, ale skoro się tematem interesujesz to wiesz sam. Poza tym zwrócić trzeba uwagę na prace skrzyni. czy nie szarpie i czy nie słychać takiego grzechoczącego dźwięku spod maski. Na zagranicznych forach kilka razy spotkałem się z tym. Zarówno w RA jak i w Evo X.
_________________
Mitsubishi Lancer Ralliart 2010
290KM/400NM

https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=107187
 
 
mx8 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Mar 2020
Posty: 10
Skąd: Polska
Wysłany: 28-03-2020, 23:25   

Mazin89 napisał/a:
Poczytaj jeszcze ten temat co wrzuciłem o SST, tam masz garść informacji odnośnie obsług. Tak jak pisałem wcześniej, mianem pancernej raczej na pewno nie można jej określić, ale myśle, że papierowa też nie jest.

Evo inna bajka :) Przeznaczenia tego auta jest wiadome :P Słyszałem jednak , że w RA jako auto daily przy sporadycznym upalaniu daje radę. Z tego piszesz to zakładam, że nie jest pancerna, ale jak się dba i nadmiernie nie katuje to raczej powinno być ok...


Mazin89 napisał/a:
mx8 napisał/a:
Jak oceniasz prowadzenie tej fury?

Całkiem przyjemne choć auto nadal jest podsterowne i czasami można to odczuć. Zawieszenie jest fajnie sztywne, całkiem nieźle klei się do jezdni.

Bardzo duża ta podsterowność? :) Np. porównując do przednionapędówek?


Pisałeś wcześniej o podbiciu mocy. Ponoć bez ingerencji mechanicznych i zwiększania awaryjności można programem spokojnie podbić do około 280KM i około 400Nm. Prawda to?
 
 
Mazin89 
Forumowicz


Auto: Lancer Ralliart
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 11 Lip 2017
Posty: 433
Skąd: Siedlce
Wysłany: 29-03-2020, 00:50   

Cytat:
Bardzo duża ta podsterowność? :) Np. porównując do przednionapędówek?


Tragedii nie ma. Zależy od opony, nawierzchni, warunków itp. Nie robiłem nigdy też testu na takiej samej nawierzchni w tych samych warunkach żeby porównać, bo to by dało rzeczywistą odpowiedź na to pytanie.

mx8 napisał/a:
Pisałeś wcześniej o podbiciu mocy. Ponoć bez ingerencji mechanicznych i zwiększania awaryjności można programem spokojnie podbić do około 280KM i około 400Nm. Prawda to?


Powiem tak. Moj jak kupiłem, okazało się że bez żadnych modyfikacji mechanicznych był zrobiony na 285 KM i tylko 350 Nm. Obecnie mam 291 KM i 400 Nm ale mam parę rzeczy zrobionych. Myślę, że i na serii idzie wykręcić taki lub zbliżony wynik.
_________________
Mitsubishi Lancer Ralliart 2010
290KM/400NM

https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=107187
 
 
mx8 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Mar 2020
Posty: 10
Skąd: Polska
Wysłany: 29-03-2020, 14:27   

Mazin89 napisał/a:

Powiem tak. Moj jak kupiłem, okazało się że bez żadnych modyfikacji mechanicznych był zrobiony na 285 KM i tylko 350 Nm. Obecnie mam 291 KM i 400 Nm ale mam parę rzeczy zrobionych. Myślę, że i na serii idzie wykręcić taki lub zbliżony wynik.

A jakie masz spalanie przy takim programie podczas normalnej jazdy w trasie, ile w mieście , ile w cyklu mieszanym? Co zmieniałeś u siebie mechanicznie?
Ostatnio zmieniony przez mx8 29-03-2020, 15:29, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Mazin89 
Forumowicz


Auto: Lancer Ralliart
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 11 Lip 2017
Posty: 433
Skąd: Siedlce
Wysłany: 29-03-2020, 15:27   

mx8 napisał/a:
A jakie masz spalanie przy takim programie?


W trasie po zwykłych drogach krajowych około 10,5L/100km. Na autostradzie około 12. W mieście nie wiem. Nie zastanawiam się nigdy na tym. Nad cyklem mieszanym też się nie zastanawiałem i nie liczyłem.

Robiłem wydech, catback + zmiana katalizatora na sportowy. Rura od turbo, zawór DV wymieniałem na Evo X. Plus pare innych mniej istotnych rzeczy. No i regeneracja skrzyni na dniach była wykonana.

Tutaj masz w miare wszystko opisane co robiłem:

https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=107187&postdays=0&postorder=asc&start=45
_________________
Mitsubishi Lancer Ralliart 2010
290KM/400NM

https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=107187
 
 
caes11 
Nowy Forumowicz

Auto: Corolla e12
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Mar 2020
Posty: 19
Skąd: Będzin
Wysłany: 02-04-2020, 13:45   

Mam takie pytanie, jaką kwotę trzeba przeznaczyć na Ralliart'a w niezłym stanie w wersji sportback? Wiem, że to pytanie ogólnikowe, ale pewnie jakieś widełki istnieją ;)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.