Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Problem z temperaturą wewnątrz auta
Autor Wiadomość
bobsoncube 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant 1999 2.5i V6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Paź 2019
Posty: 5
Skąd: Bolesławiec
Wysłany: 11-12-2019, 20:24   Problem z temperaturą wewnątrz auta

Witam wszystkich mitsumaniaków! :) Mam problem w moim galancie 99 2,5 v6 benz-gaz. Otóż ogrzewanie w aucie chodzi bardzo losowo, to znaczy gdy ustawiam temperature 32 st(max) czasami potrafi lecieć letnie powietrze a czasami leci prawidłowo czyli gorące, lecz zmiana na na przykład 27 stopni nie daje różnicy. Dopiero po zmianie na 18-19 czuć wyraźną różnicę, choć nie zawsze, bowiem na 18 stopniach też potrafi lecieć ciepłe powietrze. Rezultatem tego jest ciągłe przestawianie pokrętła w skrajne położenia. Ogólnie rzecz biorąc jest to uciążliwe. Co więcej, dmuchawa ustawiona na "jedną kreskę" czyli zdawać by się mogło że jest to mały podmuch, dmucha całkiem mocno. Bardzo proszę o opinie i pozdrawiam wszystkich! :D :D
 
 
jacek11 
Mitsumaniak
Yatsu~eku

Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 11137
Skąd: Radomsko
Wysłany: 11-12-2019, 20:49   

bobsoncube, sprawdzałeś pracę nadmuchu w Auto ? Weź termometr, ustaw jakąś temperaturę zadaną, i sprawdź czy dobije do tej wartości.
Kolejna sprawa, to czy masz odpowiednią ilość płynu chłodzącego ?
_________________

 
 
 
bobsoncube 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant 1999 2.5i V6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Paź 2019
Posty: 5
Skąd: Bolesławiec
Wysłany: 11-12-2019, 21:00   

Poziom płynu chłodniczego mieści się w normie i jest stały. Nic nie cieknie. Co do sprawdzenia temperatury to nie robiłem tego. Dodam tylko że zwykle nie jeżdzę w trybie AUTO ale w trybie manualnym. Pozdrawiam
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24295
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 11-12-2019, 22:02   

auto dotyczy tylko kierunku i siły nawiewu - dążenie do temp. czy na auto czy manual będzie zawsze w podobny sposób - w sensie jak jest zimno to dobije do tej temp. i potem wieje zimne i jest to całkiem normalne
powietrze 32°C jest zimniejsze od ludzkiego 36.6 i zawsze będzie odczuwane jako zimne
 
 
Marcino 
Mitsumaniak
Góral niskopienny


Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy
Dołączył: 02 Cze 2005
Posty: 10684
Skąd: okolice Tczewa
Wysłany: 12-12-2019, 08:45   

Krzyzak napisał/a:
powietrze 32°C jest zimniejsze od ludzkiego 36.6 i zawsze będzie odczuwane jako zimne

Darek, jak wieje u mnie nastawione na 32 to ja czuje to jako gorące..... bez jaj ze nie czujesz ze idzie ciepłe.
U mnie działa to dobrze aczkolwiek radio ma wpływ na nastawioną temp, jak radio dogrzeje to czujnik tem jest oszukany lekko. DObra nastawa dla mnie aby bylo ciepło to 22-23. Teraz na krótkich odcinkach nawet 27 ustawiam aby mocno dpgrzac zeby nie było wilgoci i dmucha wtedy naprawdę ciepłym
_________________
2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r :)

"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów :)
Czyli w tym przypadku 6a13 8) " by tomchuck
 
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21939
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 12-12-2019, 10:17   

Przy ustawieniu temperatury na 28 st. C i więcej w tym aucie nie da się wysiedzieć. Jest tak gorąco, że aż się plastiki kleją.
 
 
Maciejos 
Mitsumaniak


Auto: Mitsubishi Galant SE 2.5 V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 29 Sie 2007
Posty: 412
Skąd: Poznań
Wysłany: 12-12-2019, 14:13   

Ja mam już mega gorąco, gdy zrobię ok. 25 stopni. Przy maksymalnej (32 stopnie) temp. nie mogę nawet jeździć, bo z tego gorąca robię się senny, a nie muszę tłumaczyć, jak może skończyć się senność, podczas prowadzenia auta.
_________________
Przygoda z Mitsu nadal trwa ;-)

Mitsubishi Galant SE 2.5 V6 - 2015 - do teraz (first love...and the last...)
RIP - Nissan Primera P11 2.0 - od 2015 do 2015 (zostały żyletki)
RIP - Lancer CB4A - od 2014 do 2014 (zderzenie z dzikiem)
Colt GTi CA5A - od 2010 do 2013 ...ehhh..."No Gti No Fun" jak to mawiał Rafamalk...
Colt CA4A - od 2007 do 2010 - moje pierwsze auto...płakałem, gdy odjeżdżał w siną dal...
 
 
 
Marcino 
Mitsumaniak
Góral niskopienny


Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy
Dołączył: 02 Cze 2005
Posty: 10684
Skąd: okolice Tczewa
Wysłany: 12-12-2019, 14:51   

Nie no wiadomo ze bedzie gorąco. Na krótką chwile 3-5min to można. Jak zimny to można ustawić sobie 32stC a i tak szybciej nie zagrzeje do 23stC
_________________
2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r :)

"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów :)
Czyli w tym przypadku 6a13 8) " by tomchuck
 
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24295
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 12-12-2019, 15:03   

Marcino napisał/a:
jak wieje u mnie nastawione na 32 to ja czuje to jako gorące..... bez jaj ze nie czujesz ze idzie ciepłe
ja naprawdę nie wiem, przecież wydaje mi się, że piszę jasno - słowo klucz: nastawione
nastawione to nie to co wieje z nawiewów! serio Marcin? - jak latem nastawiasz 22 to klima daje 22?
czy jednak z nawiewów masz 8-10 stopni, żeby zniwelować gorąco?
tak samo zimą - nastawiasz 32 to na początku daje max gorąco z nagrzewnicy, aż kurz się pali i śmierdzi a potem wieje tak, żeby dalej utrzymać, więc jak masz 32 i wieje 32 to odczuwasz to jako zimne, bo człowiek ma 36.6 - zagrzej sobie wodę na 32 i zobacz co czujesz wkładając do niej palec
 
 
Marcino 
Mitsumaniak
Góral niskopienny


Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy
Dołączył: 02 Cze 2005
Posty: 10684
Skąd: okolice Tczewa
Wysłany: 13-12-2019, 10:29   

Nie zgadzam się.... bo wieje gorącym aby jak najszybciej osiągnąć ustawioną temperaturę. Po osiągnięciu to normalne ze wieje takim aby utrzymać to co jest i nie ma potrzeby dmuchać gorącym.
_________________
2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r :)

"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów :)
Czyli w tym przypadku 6a13 8) " by tomchuck
 
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24295
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 13-12-2019, 13:09   

Cytat:
Nie zgadzam się.
z czym? - bo przecież napisałem dokładnie to samo co ty...
 
 
Marcino 
Mitsumaniak
Góral niskopienny


Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy
Dołączył: 02 Cze 2005
Posty: 10684
Skąd: okolice Tczewa
Wysłany: 13-12-2019, 15:10   

NO ok. niech ci bedzie.
Ale 32 to nie jest zimne
_________________
2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r :)

"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów :)
Czyli w tym przypadku 6a13 8) " by tomchuck
 
 
 
-Fenek- 
Forumowicz


Auto: Galant EA5A 6A13 2001r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 15 Sty 2018
Posty: 172
Skąd: Opole
Wysłany: 14-12-2019, 20:30   

O ile się nie mylę, 17 to maksymalne chłodzenie, 18 to maksymalne grzanie, niezależne, a przynajmniej nie aż tak bardzo od temperatury w środku.
Może głupie pytanie, ale chłodne powietrze leci też kiedy silnik jest gorący? Może się niedogrzewa albo jeszcze nie jest ciepły?

Po drugie, sprawdź rurkę od czujnika klimy, w tym wątku na 12 stronie wrzuciłem zdjęcia jak to powinno wyglądać. Zobaczyć czy rurka jest na swoim miejscu można nawet bez zdejmowania schowka, trzeba dobrze spojrzeć albo wspomóc się telefonem.

https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=24835&postdays=0&postorder=asc&start=165
_________________
Moje jeździdełko =)
 
 
Greg TimaskA 
Nowy Forumowicz
Greg

Auto: Mitsubishi Galant EA 2,5 kombi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Mar 2019
Posty: 13
Skąd: Wrocek
Wysłany: 02-02-2020, 16:42   

Chciałbym wtrącić kilka moich "doświadczeń" bo miałem z tym również problemy. Z moich skromnych obserwacji, jest kilka czynników, które mogą mieć wpływ: termostat [chyba było mówione, to sorry] - sprawdzić - wymienić; radio/odtwarzacz wpływa na "czujnik" [zwłaszcza w auto]; masz gaz - sprawdź "bliskość" podłączenia parownika bo jeśli jest za? blisko podłączenia nagrzewnicy to może "ściągać ciepło do siebie; i prozaicznie, zauważyłem po swoim że nie może być za wysoki poziom płynu chłodniczego [w bezpiecznym oczywiście zakresie] bo w przeciwieństwie do poprzednio posiadanej Mazdy 626 [gdzie, jak był za niski, to wariowały mi obroty] TU gdy jest za wysoki? układ nie grzeje dobrze lub "wariuje" w grzaniu kabiny....Na wiosnę/lato można go podwyższyć - lepsze to niż kosztowne inwestowanie w...różne naprawy/zamiany/przeróbki.
_________________
TimaskA
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21939
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 02-02-2020, 22:00   

Greg TimaskA, W jaki sposób chcesz w tym silniku wpływać na poziom płynu chłodzącego w układzie?

P.S., Też przed Galantem miałem Mazdę 626 (konkretnie 626 GE 2,0 16V-silnik FS- z 1995 r.) i jak mi poszła pompa wody i wyciekła część płynu z układu chłodzącego to mi zaczęła gwałtownie rwać/szarpać przy przyśpieszaniu.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.