Swap z 1.5 na 2.5 V6 |
Autor |
Wiadomość |
Fortis2241
Nowy Forumowicz
Auto: Colt cz3 1.5 109km
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Kwi 2020 Posty: 4 Skąd: Wyszków
|
Wysłany: 09-04-2020, 17:19 Swap z 1.5 na 2.5 V6
|
|
|
Witam, colt cz3 1.5 b, swap na 2.5v6 z galanta, jak myślicie czy to możliwe? Zmieści się? Nie interesują mnie odpowiedzi typu kup coś innego. Z góry dziękuję za odpowiedzi i zapraszam do dyskusji. |
|
|
|
 |
grzesiopol
Mitsumaniak prowadzący ;-)

Auto: CX4A, C51A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 76 razy Dołączył: 18 Lis 2006 Posty: 9239 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 09-04-2020, 21:10
|
|
|
Chcesz zrobić downgrade w samochodzie. Nie wiem jak to będzie z ETACSem czy nie zgłupieje |
_________________ Pomogłem - wciśnij Pomógł , zanim zapytasz na PRIV zapytaj na forum lub dobrze poszukaj swojego tematu!!
Witam Gość przyłącz sie do MitsuManiaki Assistance
>>>>Moje Miśki<<<< Colt C51A GL - White Sleeper i moje nieMiśki 00223/KMM
Poniżej moja trzodka:
2021 - Colt C58A, 2017 - Colt C51A Cabri/Super Top, 2016 - Lancer SB Ralliart, 2015 - MZ ETZ 150,
Było -2018-2018 - Galant E57/54, 2014 - 2019 Peugeot 206 SW 1,4 HDI, 2013 - 2016 Lancer 1,8 SB, 2013 - 2014 C66A 1,6 is dead, 2010 - 2013 Space Wagon 2,0 Motion Plus, 2004 - 2011 Carisma 1,9 GLTD, 2001 - 2004 Opel Vectra A 1.8, 1998 - 2001 Łada 2105, 1200 Belgijka, 1995 - 1998 Fiat 125p, 1500, 1993 - 1995 Fiat 126p, 600
 |
|
|
|
 |
Fortis2241
Nowy Forumowicz
Auto: Colt cz3 1.5 109km
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Kwi 2020 Posty: 4 Skąd: Wyszków
|
Wysłany: 10-04-2020, 11:13
|
|
|
No właśnie się zastanawiam czy kombinować ze zmianą motoru czy próbować coś zdziałać z tym, np myślałem też o założeniu kompresora |
|
|
|
 |
ledziu
Forumowicz
Auto: Toyota/mitsu
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Paź 2015 Posty: 267 Skąd: pl
|
Wysłany: 10-04-2020, 14:10
|
|
|
Fortis2241 napisał/a: | No właśnie się zastanawiam czy kombinować ze zmianą motoru czy próbować coś zdziałać z tym, np myślałem też o założeniu kompresora |
Ale po co tak kombinować? I tak nic sam szybkiego nie zrobisz a jak zrobisz to popłyniesz finansowo aż zaboli i dalej nie będzie jechać. 10-12k masz czt i temat pozamiatany. Potem możesz zapodać wirusa + ewentualne mikromody i wsjo. A dalej tylko śmiejesz się ze swoich poprzednich planów . |
|
|
|
 |
Daroot
Forumowicz Daroot Garage
Auto: Pajero IV, 2010r, 3,2 DiD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 05 Gru 2019 Posty: 35 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 10-04-2020, 14:35
|
|
|
Moje małe doświadczenie pokazuje, że lepiej turbić mały motor do 2 litrów pojemności, niż wsadzać dużę wolnoobrotowe V6.
No chyba że V6 i wtedy biturbić, no to może mieć sens. |
|
|
|
 |
Fortis2241
Nowy Forumowicz
Auto: Colt cz3 1.5 109km
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Kwi 2020 Posty: 4 Skąd: Wyszków
|
Wysłany: 10-04-2020, 14:46
|
|
|
Nie chce czt, chce zrobić coś indywidualnego |
|
|
|
 |
ledziu
Forumowicz
Auto: Toyota/mitsu
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Paź 2015 Posty: 267 Skąd: pl
|
Wysłany: 10-04-2020, 18:10
|
|
|
Fortis2241 napisał/a: | Nie chce czt, chce zrobić coś indywidualnego |
Twój pomysł jest tak indywidualny że ach strach się bać...
Jest jeden problem ani nie będzie indywidualnie ani szybko... |
|
|
|
 |
Fortis2241
Nowy Forumowicz
Auto: Colt cz3 1.5 109km
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Kwi 2020 Posty: 4 Skąd: Wyszków
|
Wysłany: 10-04-2020, 21:00
|
|
|
ledziu napisał/a: | Fortis2241 napisał/a: | Nie chce czt, chce zrobić coś indywidualnego |
Twój pomysł jest tak indywidualny że ach strach się bać...
Jest jeden problem ani nie będzie indywidualnie ani szybko... |
To gdzie widziałeś cz3 z silnikiem 2.4 albo 1.5 z sprężarką? |
|
|
|
 |
ledziu
Forumowicz
Auto: Toyota/mitsu
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Paź 2015 Posty: 267 Skąd: pl
|
Wysłany: 10-04-2020, 21:45
|
|
|
Fortis2241 napisał/a: | ledziu napisał/a: | Fortis2241 napisał/a: | Nie chce czt, chce zrobić coś indywidualnego |
Twój pomysł jest tak indywidualny że ach strach się bać...
Jest jeden problem ani nie będzie indywidualnie ani szybko... |
To gdzie widziałeś cz3 z silnikiem 2.4 albo 1.5 z sprężarką? |
Chyba nie ma o czym dyskutować... bo tak właściwie wszystko można wszędzie zamontować i cieszyć się z tego że nie wiele osób wpadło na tak "mądry" pomysł. Ja jednak wolę jazdę niż gadanie o niej a jak robić projekt to taki ktory coś reprezentuje a nie tylko radosną twórczość jego autora
Powodzonka
P.s.
Co do Twojego pytania to masz racje dawno nie widziałem takiego projektu. Więc czekam na Twoją relacje. |
|
|
|
 |
Uwex
The Hitman :-)

Auto: Lancer Sportback 1.8; Colt 1.3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy Dołączył: 03 Sty 2009 Posty: 3274 Skąd: okolice W-wia Śl.
|
Wysłany: 11-04-2020, 08:41
|
|
|
Ja się tam nie znam, ale nie wydaje mi się, żeby Colt z takim silnikiem (2.5v6 z galanta ) się dobrze prowadził. Pomijając fakt czy da się to zrobić. |
_________________
 |
|
|
|
 |
Bizi78
Mitsumaniak Reklamożerca.

Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 21017 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 11-04-2020, 10:04
|
|
|
Ja się obawiam czy taki silnik w ogóle się zmieści w komorze CZ .
No chyba, że wstawić silnik do bagażnika i zrobić RWD . |
_________________ Gość zobacz moją zieloną żabę .
 |
|
|
|
 |
apg2312
Mitsumaniak

Auto: Honda Accord VII 2.0 2003
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 90 razy Dołączył: 28 Maj 2014 Posty: 2310 Skąd: Chorzów
|
Wysłany: 11-04-2020, 11:20
|
|
|
Uwex napisał/a: | nie wydaje mi się |
Uwex napisał/a: | czy da się to zrobić |
Bizi78 napisał/a: | Ja się obawiam |
Wszystko się da, jak się wyda odpowiednio dużą kwotę pieniędzy.
No ale w końcu kto bogatemu zabroni ? Człowiek ma kaprys, płaci i wymaga |
_________________ Adam
.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.
Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, później pokona doświadczeniem...
 |
|
|
|
 |
Bizi78
Mitsumaniak Reklamożerca.

Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 21017 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 11-04-2020, 12:41
|
|
|
Powiem tak, komora CZ jest mała a silnik 2.5V6 spory + chłodnica, wiatrak i może być problem.
Najlepiej jakby jakiś galanciarz zmierzył chociaż ile miejsca pod maską zajmuje V6 to mogłoby to trochę uświadomić .
Jak dobrze pamiętam to już w CJ-ce silnik V6 ściśle zajmuje komorę a co dopiero w CZ . |
_________________ Gość zobacz moją zieloną żabę .
 |
|
|
|
 |
ledziu
Forumowicz
Auto: Toyota/mitsu
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Paź 2015 Posty: 267 Skąd: pl
|
Wysłany: 11-04-2020, 12:52
|
|
|
Panowie wszystko się da, ale nie żyjemy w latach 80tych i czasy na tyle się zmieniły iż nikogo nie zaskoczymy włożeniem dużego silnika do małego fwd. Tym bardziej że tak naprawdę zmieni się tylko rodzaj kombinacji i nie będzie cj0 tylko cz3.
Do tego autor chce mieć coś jak to określił "indywidualnego" co przy takim projekcie jest po prostu śmieszne.
W dzisiejszych czasach żeby mieć coś indywidualnego w motoryzacji na miarę jakiejś reklamy własnej osoby i to krocząc drogą tuningu trzeba coś stworzyć co będzie reprezentować określony poziom spełnienia założeń.
Czyli niech to będzie auto do killowania wszystkiego z kreski ok... będzie szacun ale ma być killer kreskowy, niech to będzie auto do latania bokiem ok. będzie szacun ale przy lataniu bokiem, niech to będzie pożeracz autostrad ok... będzie szacun, albo niech to będzie taki łącznik do kreski, rolki i latania winklami a do tego ładny i też będzie szacun...
A tu mamy co w zamyśle stworzenie cz3 v6 które nie jedzie z kreski bo nie ma jak, nie jedzie z rolki bo tym bardziej nie ma jak, nie jest pożeraczem autostrad bo przy pierwszej zmianie pasa i 240km/h zacisną Ci się zwieracze tak że stopery z uszu Ci wypadną
Więc co da ten projekt ? Tak właściwie nic, grupka dzieci będzie łałować , auto będzie wstyd ustawić z seryjnym czt po programie a potem odsprzedaż za 10% wartości włożonej kasy.
I żeby nie było dużo robiłem i dużo widziałem
p.s.
zapomniałem dodać opcji zabawy czyli ktoś jest złotą rączką, nudzi się, ma dużo wolnego czasu trochę kasy to też jak najbardziej ok. wtedy jestem bohaterem we własnym garażu |
|
|
|
 |
|