 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Szarpie silnikiem, brak mocy, wypadanie zapłonów |
Autor |
Wiadomość |
Hornet
Forumowicz

Auto: CB4W 1.6'94 i CS3W 1.6'05
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy Dołączył: 15 Maj 2007 Posty: 889 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 04-06-2020, 21:17 Szarpie silnikiem, brak mocy, wypadanie zapłonów
|
|
|
Wygląda na to, ze pandemia załatwiła mi samochód.
Ze względu na pandemię misiek był mało używany. Po poluzowaniu obostrzeń pojechałem go zatankować (przez 2 miesiące nie było tankowania) i się zaczęło. Krótko po wyjeździe ze stacji zaczął się jakby dławić, wyczuwalne były drgania i brak mocy. Jakoś doczołgałem się do domu.
Pod domem sprawdziłem błędy - pokazało P300. Sprawdziłem przewody zapłonowe - pokazał się olej (niewiele). Pojechałem do mechanika - wymienił świece i przewody i na chwilę było dobrze. Wspomniał, że gdyby problem powrócił, to mogą być cewki. Kolejnego dnia problem powrócił. Najgorzej jest na wolnych obrotach, jak się doda gazu jest lepiej, ale to nie jest prawidłowa praca
Na dokładkę przy zgaszonym silniku, ale przekręconym kluczyku coś zaczęło "cykać". Ucho doprowadziło mnie do krokowca. Ten okazał się być gorący. Po wyciągnięciu wtyczki i odpaleniu silnika silnik chodził jakby lepiej, ale miał 1500 obr/min. Całości dramatu dopełniał dziwny zapach jakby palonego drewna...
Nie mam pojęcia gdzie szukać przyczyny, a nie uśmiecha mi się wymieniać kolejnych elementów na zasadzie może to to. Może rzeczywiście padły cewki, może zbzikowal krokowy a może klasycznie dla tego modelu zardzewiała mi rura do baku i syf dokonał spustoszenia. A może wszystko na raz...
Macie jakieś sugestie gdzie szukać przyczyny? |
|
|
|
 |
kuba!!!
Forumowicz
Auto: Lancer 1.6 98km 2003r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 30 Kwi 2009 Posty: 348 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 06-06-2020, 16:36
|
|
|
W CJ miałem podobnie po tankowaniu, dosłownie po odjechaniu 200m od stacji. Winne było paliwo.
Powiedz czy na stację dojechałeś bez problemu?
Krokowiec wyjmij i przeczyść, sprawdz też filtr powietrza.
jak wymieniłeś świece i przewody to zerknij do baku jak tam pompa wygląda i czy nie masz syfu w baku.
generalnie cewki chyba by nie padły od razu po zatankowaniu paliwa, wiec ja obstawiam układ paliwowy. |
|
|
|
 |
bialy192
Forumowicz
Auto: Lancer kombi 1.6 06'
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 20 Kwi 2013 Posty: 49 Skąd: Ciechanów
|
Wysłany: 27-10-2020, 20:43
|
|
|
Witam, czy problem już rozwiązany? |
|
|
|
 |
Hornet
Forumowicz

Auto: CB4W 1.6'94 i CS3W 1.6'05
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy Dołączył: 15 Maj 2007 Posty: 889 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 29-10-2020, 19:19
|
|
|
bialy192 napisał/a: | Witam, czy problem już rozwiązany? |
Tak, winnym okazała się jedna z cewek Misiek wrócił do mechanika na pełniejszą diagnostykę, niestety ten nie był w stanie dostać od ręki cewki i oddał miśka z zaznaczeniem, która cewka do wymiany. Cewkę zorganizowałem we własnym zakresie i po wymianie misiek chodzi jak złoto
Wg mechanika krokowiec sie zagrzał, bo próbował nadrobić awarię cewki i ciągle pracował. Po wymianie cewki wszystkie dolegliwości ustały. |
|
|
|
 |
mani3kmzks
Mitsumaniak

Auto: Lancer 4g18 1.6 98km 05'
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 05 Lip 2017 Posty: 95 Skąd: Ropczyce
|
Wysłany: 15-11-2020, 20:33
|
|
|
jaką kupiłeś? |
|
|
|
 |
Hornet
Forumowicz

Auto: CB4W 1.6'94 i CS3W 1.6'05
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy Dołączył: 15 Maj 2007 Posty: 889 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 16-11-2020, 16:18
|
|
|
Najprawdopodobniej jest to SENTECH SC7126.
Jak znajdę pudełko czy rachunek to potwierdzę. Brałem najtańszą, jaka była - na sprawdzenie, póki co działa |
|
|
|
 |
kuba!!!
Forumowicz
Auto: Lancer 1.6 98km 2003r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 30 Kwi 2009 Posty: 348 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 16-11-2020, 17:17
|
|
|
to może obalisz mit że cewki tańsze niż 400zł to nie działają
Ja mam kable janmora i też działają bez problemu (trochę wstyd się przyznać ze nie ngk które kosztowały 3x tyle ) |
|
|
|
 |
mani3kmzks
Mitsumaniak

Auto: Lancer 4g18 1.6 98km 05'
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 05 Lip 2017 Posty: 95 Skąd: Ropczyce
|
|
|
|
 |
|
|