Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Lancer CS0 Sport Wagon - zawieszenie
Autor Wiadomość
mitch2007 
Nowy Forumowicz

Auto: Lancer Kombi 1.6 2003r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Mar 2013
Posty: 12
Skąd: Poznań
Wysłany: 07-11-2013, 19:40   sprężyny w zawieszeniu

Mam taki dylemat ; w moim Lancerze 1,6 podobno wersja Sport ( ciekawe co to za sport jak ma 98 koni mech. ).. dobra do rzeczy, zawieszenie jest rzekomo ciut niższe i na pewno sztywniejsze niż w standardzie , i teraz pytanie czy różnią się tylko sprężyny a amory zwykłe ? Chyba na sprężynach powinny być jakieś oznaczenia w formie kolorowych kropek - jak to czytać - ktoś się orientuje??? W ogóle to myślę czy nie wstawić zwykłych sprężyn bo auto śmiga na taxi i mi klientela podskakuje na dziurach... Dodam tylko że auto na takim zawieszeniu po równym asfalcie jedzie jak po sznurku i zakręty to poezja ale wiecie jak to jest z tymi drogami u nas...
 
 
KissLock 
Mitsumaniak


Auto: Lancer Sport Kombi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Wrz 2011
Posty: 38
Skąd: Kraków
Wysłany: 07-01-2014, 15:28   Lancer CS0 Sport Wagon - zawieszenie

Cześć,

na forum jestem od długiego czasu, ale dopiero teraz zdecydowałem się założyć temat.
Szukam (i nie mogę znaleźć) informacji na temat zawieszenia w wersji sport.
Czy sprężyny są niższe od seryjnych ?
Jak mają się do sprężyn z EVO.
Jeśli ktoś z Was ma takie info, to będę bardzo wdzięczny :)

Przemek
 
 
Artii 
moderator mitsumaniak


Auto: LancerCS0 2003 LancerC62 1990
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 04 Kwi 2005
Posty: 892
Skąd: Zawiercie/Zabrze
Wysłany: 08-01-2014, 20:22   

Wersja sport jest niższa o 30mm.
_________________

 
 
 
KissLock 
Mitsumaniak


Auto: Lancer Sport Kombi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Wrz 2011
Posty: 38
Skąd: Kraków
Wysłany: 09-01-2014, 09:30   

Wielkie dzięki :)
A czy masz porównanie ze sprężynami z EVO ??
Czy ktoś z Was zakładał springi z EVO do wagona albo zwykłego sedana ??
Denerwuje mnie, że w serii przód jest delikatnie wyżej niż tył, i chcę coś z tym zrobić.

Chyba wybiorę się do IC i poproszę o zestawienie takich dwóch sprężyn.
Jak coś się dowiem, to napiszę.

Przemek
 
 
cefaloid 
Forumowicz

Auto: 1.6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 08 Maj 2010
Posty: 388
Skąd: Kraków
Wysłany: 09-01-2014, 10:55   

KissLock napisał/a:
Denerwuje mnie, że w serii przód jest delikatnie wyżej niż tył, i chcę coś z tym zrobić.

A jest? Aż sprawdzę... A nie jest tak że osiadł Tobie tył w kombi? Kilka osób juz ten temat poruszało na forum. Niby kombi ale sprężyny z tyłu delikatne i lubi siadać.

Zobacz np pierwsze z brzegu zdjęcia z sieci, nie widzę tu tego typu przypadłosci:

 
 
KissLock 
Mitsumaniak


Auto: Lancer Sport Kombi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Wrz 2011
Posty: 38
Skąd: Kraków
Wysłany: 09-01-2014, 12:08   

Zdjęcia katalogowe nie są wyznacznikiem ;)
Może tył osiadł, to fakt. W sumie mam butlę w miejscu koła zapasowego.
Oglądałem (na ulicy) kilka Lancerów Kombi i miały podobnie - szczególnie to widać w wersjach sport.
Nie jest to duża różnica, ale mnie denerwuje.
Wolę sylwetkę klina niż łodzi motorowej w pełnym pędzie ;)
Nie wiem, czy wymiana tylnych sprężyn pomoże, czy adaptacja przednich z EVO.
Zobaczymy

Miałem nadzieję, że ktoś już ten temat przećwiczył i udzieli jakichś dobrych rad :)
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 09-01-2014, 12:14   

Nie sądzę aby coś z EVO dało radę. Lepiej poszukaj na szrocie sprężyn lub całego amora ze sprężyna od 1,6 na tył i już. Auto może się stać oczywiście bardziej podsterowne.

http://allegro.pl/mitsubi...3795283448.html
http://allegro.pl/mitsubi...3839056232.html
http://allegro.pl/mcperso...3831233794.html

Jak się podniesie i prowadzenie będzie ok to najwyżej kupisz nowe amory coby nie zmieniać na zużyte.
 
 
KissLock 
Mitsumaniak


Auto: Lancer Sport Kombi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Wrz 2011
Posty: 38
Skąd: Kraków
Wysłany: 09-01-2014, 22:45   

Generalnie zależymi na obniżeniu przodu, a nie podniesieniu tyłu ;)
Znalazłem nawet Eibachy, które obniżają 30 mm, ale nie ma podane czy od serii, czy od wersji sport.
Podejżewam, że obniżenie jest w stosunku do seryjnego zawieszenia.

Poszukam, może uda mi się znaleźć zestawienie schematów zawieszeń EVO i serii w wersji sport.
Jak coś znajdę, to podzielę się z Wami :)

Krzychu, grzebnąłem w Twoim temacie i widzę, że masz albo miałeś ten sam problem co ja ;)
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 10-01-2014, 06:49   

Dla mnie to raczej równo, ale w sumie jak się przypatrzeć... Dużo robi to, że tylne nadkole jest niższe (bo koło się nie skręca) i to daje trochę taki efekt (to z nadkolem już zauważyłem wcześniej)...

Swoją drogą sam tył na pewno jest wyżej bo nim bez problemu odbijam się od krawężników, a przodem już nieraz otarłem dołem dokładki do zderzaka....
 
 
KissLock 
Mitsumaniak


Auto: Lancer Sport Kombi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Wrz 2011
Posty: 38
Skąd: Kraków
Wysłany: 10-01-2014, 10:46   

Faktycznie, coś jest w tych nadkolach.
Przypatrywałem się Wagonowi jak stał na równym.
Niby równo, a coś jest nie tak.
Tak czy siak wydaje mi się, że u mnie tył jest ciut niżej niż przód.
Ale w końcu Wagon już swoje przewiózł, a sprężyny od nowości nie wymieniane ;)
 
 
Lencu 
Forumowicz

Auto: Lancer Kombi 1,6 2008
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Mar 2013
Posty: 77
Skąd: Szczecin
Wysłany: 22-01-2014, 09:02   

znów podłączę się pod pytanie. Czy istnieje jakaś sprężyna (z innego modelu bądź jakieś firmy nie wiem monroe, kayaba etc). Chcę podnieść i utwardzić te tylne zawieszenie.
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23638
Skąd: KSSE
Wysłany: 22-01-2014, 09:28   

KissLock napisał/a:
Poszukam, może uda mi się znaleźć zestawienie schematów zawieszeń EVO i serii w wersji sport.
Jak coś znajdę, to podzielę się z Wami :)
EVO ma inny amortyzator, inną spręzyne, inny system montazu amortyzatora. Czy pasowałaby spręzyna z innego auta, trudno powiedzieć, trzebaby usiąść w jakiejśc hurtowni i pasować, ale taniej wyjdzie nawinięcie nowej spręzyny o wymaganych parametrach w zakładzie specjalizującym się wyrobem spręzyn.
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
cefaloid 
Forumowicz

Auto: 1.6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 08 Maj 2010
Posty: 388
Skąd: Kraków
Wysłany: 22-01-2014, 11:42   

robertdg napisał/a:
EVO ma inny amortyzator, inną spręzyne, inny system montazu amortyzatora.

Dokładnie - przecież EVO ma napęd na tył...

W naszym lancerze jest:


A w Evo jest:


Spręzyna krótsza o połowę....
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23638
Skąd: KSSE
Wysłany: 22-01-2014, 16:24   

W EVO spręzyna jest grubsza i ma chyba 1,5 zwoja mniej
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
Youtro 
Nowy Forumowicz

Auto: Lancer'06
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Cze 2013
Posty: 20
Skąd: WK, LB, DB
Wysłany: 25-01-2014, 21:54   

cefaloid napisał/a:
Dokładnie - przecież EVO ma napęd na tył...

ciekawe :roll:

Niezależnie od przebiegu wersje sport/intense tak mają i już.

Drogi są dwie, zakup krótszych sprężyn min o 45mm a najlepiej 55mm (o 30mm są niższe w serii, a nie ma sprężyn specjalnie do sporta/intensa), żeby było coś widać lub obciąć 1 zwój, ale jak auto ma służyć do bezpiecznej jazdy to lepiej wybrać 1 opcję :P

U mnie wygląda to tak (zero pasażerów, w bagażniku jedynie kosmetyki i sub)
_________________
https://www.facebook.com/dlamajkisiwek
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.