Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Warning DPF/Poziom oleju
Autor Wiadomość
Krawmaga 
Nowy Forumowicz

Auto: Outlander III (MR14) 2.2 DiD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Lip 2020
Posty: 6
Skąd: Wrocław
  Wysłany: 21-07-2020, 21:01   Warning DPF/Poziom oleju

Cześć,
Zacznę od pytania trywialnego zapewne, ale jaki poziom oleju jest prawidłowy. Bagnet w innym aucie jest bardziej łopatologiczny.
https://ibb.co/L8LZNg8 (Zdjęcie bagnetu) Prawidłowy poziom jest między dziurkami, czy do X

Zaczynam temat od bagnetu, ponieważ gdzieś na forum wyczytałem, że może to być powodem komunikatu, który mi się pojawił "DPF system service required" (kolor żółty).
Poziom jaki olej jest następujący (silnik jeszcze ciepły-10 minut od wyłączenia)
https://ibb.co/HgHG9GX (Zdjęcie pomiaru oleju)

Co do samego ostrzeżenia jakie się pojawiło... Nie jeździłem w sumie niczym innym niż dieslem, ale pierwszy raz z dpfem.
Wcześniej auto głównie jeździło po mieście, ale kręciłem go zwykle 2-3 tys plus co jakiś czas dłuższa trasa i przez 4 lata, żadnych problemów. Po każdym przejeździe 2-3 minutki studzenia.
Outlandera mam od miesiąca i wystrzelił mi takim komunikatem dzisiaj. Gdzie wczoraj skończył 100km przejażdżkę po autostradzie. Od zakupu zrobione prawie 1000 km z czego większość jednak poza miastem, tylko być może niepotrzebnie słuchałem się tego Eco faszysty, który zmuszał mnie przy 1500 rpm do zmiany biegu- czyli 60km/h na 5.

Niestety nie mam przy sobie książki serwisowej i moje pytanie co z tym zrobić?
Czytalem na forum od przepalaniu, ale też o tym, że jak już świeci ikona na konsoli to znaczy, że jest już za późno. Co powinienem zrobić?
Auto kupione w salonie Mazdy po dużym serwisie, więc ten komunikat po miesiącu użytkowania mnie trochę dziwi.

Pozdrawiam i z góry dziękuję za odpowiedzi.
 
 
Brodzins 
Mitsumaniak


Auto: Outlander 2016 2.0 Pb CVT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 07 Sie 2018
Posty: 358
Skąd: Kraków
Wysłany: 21-07-2020, 21:40   Re: Warning DPF/Poziom oleju

Krawmaga napisał/a:
Cześć,
Zacznę od pytania trywialnego zapewne, ale jaki poziom oleju jest prawidłowy. Bagnet w innym aucie jest bardziej łopatologiczny.
https://ibb.co/L8LZNg8 (Zdjęcie bagnetu) Prawidłowy poziom jest między dziurkami, czy do X

Zaczynam temat od bagnetu, ponieważ gdzieś na forum wyczytałem, że może to być powodem komunikatu, który mi się pojawił "DPF system service required" (kolor żółty).
Poziom jaki olej jest następujący (silnik jeszcze ciepły-10 minut od wyłączenia)
https://ibb.co/HgHG9GX (Zdjęcie pomiaru oleju)



Akurat mam ksiażkę pod ręką :)


Dalej się nie wypowiadam, bo o dieslach wiem tyle - że są.
_________________

 
 
Krawmaga 
Nowy Forumowicz

Auto: Outlander III (MR14) 2.2 DiD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Lip 2020
Posty: 6
Skąd: Wrocław
Wysłany: 22-07-2020, 09:11   

Dzięki za zdjęcie, opis tego X nie jest widoczny, ale wychodzi, że poziom ma być między dziurkami.
Sprawdziłem dzisiaj poziom po nocy i jest taki sam jak na zdjęciu https://ibb.co/HgHG9GX

Pytanie tak naprawdę co dalej ?

Co mogę zrobić a czego nie mogę?
 
 
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6983
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 22-07-2020, 09:30   

Jaki przebieg Outka?

W moim (2014 i 120 000 km udokumentowanego przebiegu) po 2 latach i 30000 km jazdy po mieście przez poprzedniego właściciela (wpisy z ASO o kilku wizytach co 3-4 000 km z powodu naszego ulubionego komunikatu) do wymiany poszło turbo (luz na wirniku), regeneracja DPFa i kolektor wydechowy (pęknięcie - standardowe w tych silnikach - błąd konstrukcyjny koektora) - wcześniej przez 8000 km z czego 60% w trasach 2 wymiany oleju i wypalanie DPFa z MUT-a.

Na początek musisz wymienić olej i skasować ilość ON w oleju silnikowym MUTem, warto wypalić DPF-a i sprawdzić kolektor wydechowy (najprostszy sposób - postaw samochód na 15 min zamknięty z włączonym nawiewem na wolnych obrotach gdzieś na odludziu - jak po otwarciu drzwi zastaniesz smród spalin wewnątrz - kolektor nieszczelny)
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
Krawmaga 
Nowy Forumowicz

Auto: Outlander III (MR14) 2.2 DiD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Lip 2020
Posty: 6
Skąd: Wrocław
Wysłany: 22-07-2020, 09:58   

niby 86 tyś udokumentowanego przebiegu. Ale nie wiem jak poprzedni właściciel nim jeździł, auto 5 letnie.

Tak jak mówiłem auto kupione w Salonie "drugorękowym" Mazdy.
Cytat:
do wymiany poszło turbo (luz na wirniku)

Dostałem pokaźną dokumentację i był również w niej świeży kwit za regenerację turbiny (zakładam, że poprzedni właściciel lubił Start and Stop :) ) -> czy na podstawie tego możemy wykluczyć problem z Turbiną ?

Cytat:
kolektor wydechowy (pęknięcie - standardowe w tych silnikach - błąd konstrukcyjny koektora)

Cytat:
sprawdzić kolektor wydechowy (najprostszy sposób - postaw samochód na 15 min zamknięty z włączonym nawiewem na wolnych obrotach gdzieś na odludziu - jak po otwarciu drzwi zastaniesz smród spalin wewnątrz - kolektor nieszczelny)


Co do kolektora -> czy w czasie normalnej jazdy dawałoby to jakieś znaki? czy tylko sprawdzenie w taki sposób jak opisałeś cośdaje?
No i pytanie czy zrobić to przed wymianą oleju, żeby w razie w mechanik od razu wymienił kolektor?

Co do oleju, to czy zwykły mechanik (nie autoryzowany Mitsubishi) skasuje ten "ilość ON w oleju silnikowym MUTem" ? Czy tylko autoryzowany serwis.

Po ilości elementów jakie wymieniłeś, zastanawiam się czy te naprawy nie powinny zostać skierowane do salonu, gdzie kupiłem. Auto jest objęte roczną rękojmią, tak jak mówiłem niecały miesiąc temu zostało kupione, w ramach ich akcji "przygotowawczych" do sprzedaży olej również był wymieniany. Jak rozumiem oni go nieumiejętnie przelali, czy to może moja wina? Jeżeli tak- to co robiłem źle :)

Przetoczył się przez forum też temat paliwa i oleju.
Cena paliwa ma dla mnie niskie znaczenie, więc pytanie, gdzie bezpiecznie tankować.
No i jaki olej użyć, żeby był dobry, cena też ma niższy priorytet niż jakość?
Cytat:
 
 
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6983
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 22-07-2020, 10:48   

W czasie normalnej jazdy po mieście czasem czuć spaliny w kabinie, ale nie masz (przynajmniej ja nie miałem) pewności czy są to Twoje spaliny ;)

Jak mechanik dysponuje MUTem lub innym komputerem pozwalającym na kasowanie ilości i wymuszanie wypalenia a nie tylko kasującym błędy to może być nie ASO - nie mamy autoryzacji, a takie sprawy są na porządku dziennym ;)

Nie spodziewam się, żeby przelali olej, po drugie Outlander nie ma czujnika poziomu oleju, więc komunikat na desce pojawia się na podstawie ilości "podlanego" ON

Paliwo i olej mają wg mnie niewielki wpływ na ten problem - bardziej miejska jazda - turbo jest skutkiem gorszego smarowania mieszaniną oleju z ON

Wymiana (w Twoim przypadku bardzo prawdopodobna) a nawet chemiczna regeneracja DPFa to spory koszt (nie ma gorszego miejsca na DPF niż jest w O3) - walcz z salonem, skoro masz rękojmię

PS. Start-stop ma chyba niewielki wpływ - mój nie ma tego systemu, a problemy pojawiły się po przeglądzie 80 000 km - wcześniej tylko przeglądy, klocki, tarcze wszystko w jednym ASO
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
Krawmaga 
Nowy Forumowicz

Auto: Outlander III (MR14) 2.2 DiD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Lip 2020
Posty: 6
Skąd: Wrocław
Wysłany: 22-07-2020, 10:58   

W kabinie czuć niczym zasadniczo.
A ten podlany ON skąd się bierze ? Czy to jest możliwe, żeby na przestrzeni 1000 km od wymiany oleju już pojawiła się taka usterka? Tak jak mówię, akurat z tych 1000 km to większość były trasy a nie miasto, ale pytanie jak się przed tym bronić.

Plan działania: (jeżeli widzisz inaczej to będę wdzięczny za informację)
1. Jak rozumiem, mogę bez obawy na ten komunikat pojechać do lokalnego mechanika na wymianę oleju + filtrów.
2. Jeżeli nie będzie miał możliwości ściągnięcia tego komunikatu to chwilowo mniej się nim przejmować
3. Sprawdzić katalizator tak jak napisałeś
4. Spróbować przepalić DPF ?? 3-3.5 na 3 na autostradzie na tempomacie
5. Salon Mazdy...? Czy poczekać trochę i sprawdzić jak się będzie miał DPF


Co do kosztu regeneracji DPF, gdzieś czytałem, że ~700 zł, czy masz na myśli wyższy koszt.
 
 
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6983
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 22-07-2020, 11:18   

Za 700 zł jak znajdziesz kogoś kto za tyle wyjmie i włoży z powrotem DPFa do Outka to będzie tanio.... tu nie masz DPFa pod samochodem, tylko między silnikiem a grodzią.... Najłatwiej wyjąć cały zespół napędowy, żeby się do niego dobrać.....

1 i 2 jak najbardziej tak, ale musisz kontrolować olej
3 o katalizatorze chyba nic nie pisałem ;)
4. na niewiele się to zda, bo ECU musi dotrysnąć paliwo do procesu wypalania, więc MUT Cię nie ominie
5. napisz pismo do Salonu, niech odniosą się do Twoich problemów - może będą chcieli sami je rozwiązać, jak nie to będzie to sygnał początku walki
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
Krawmaga 
Nowy Forumowicz

Auto: Outlander III (MR14) 2.2 DiD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Lip 2020
Posty: 6
Skąd: Wrocław
Wysłany: 22-07-2020, 11:35   

Czy jeżeli w 3 chodziło mi o 3 kolektor ;) to 3 ma sens
Czy jeżeli mechanik dysponuje MUtem to 4 ma sens?
 
 
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6983
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 22-07-2020, 12:59   

2 x tak :)

Kolektor, mając lusterko lub kamrę inspekcyjną - da się obejrzeć - okolice rurki EGR zazwyczaj pękają
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
Krawmaga 
Nowy Forumowicz

Auto: Outlander III (MR14) 2.2 DiD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Lip 2020
Posty: 6
Skąd: Wrocław
Wysłany: 22-07-2020, 14:31   

Byłem już u lokalnego mechanika.
Umówieni jesteśmy na sobotę, wstępnie podpiął komputer sprawdził błędy.
Wyszło, że jest to za wysoki stan oleju tak jak już wczoraj ustaliliśmy i jest to jedyny błąd.

Ma możliwość uruchomienia spalania DPFa.

Także wymienią olej + filtr i zobaczymy co dalej. Sprawdzę w sobotę kolektor a w niedzielę go przegonię, mam nadzieję, że będzie okej.

Gdzieśjeszcze znalazłem informację, że jak się nie da temu autu w palnik to przy przejachanych 700 km takie rzeczy będą siędziać... :/
 
 
benicjusz 
Forumowicz

Auto: O III 2.2 DiD AT AWD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Maj 2019
Posty: 113
Skąd: Warszawa/Kałuszyn
Wysłany: 27-07-2020, 17:26   

Krawmaga napisał/a:
Także wymienią olej + filtr i zobaczymy co dalej. Sprawdzę w sobotę kolektor a w niedzielę go przegonię, mam nadzieję, że będzie okej.

Gdzieśjeszcze znalazłem informację, że jak się nie da temu autu w palnik to przy przejachanych 700 km takie rzeczy będą siędziać... :/


Gdy już wymienisz ustaw sobie na ekraniku chwilowe zużycie paliwa :)

Łatwo wtedy sprawdzić kiedy wypala - poziom oleju rośnie wtedy gdy nie dokończy procesu spalania bo mu przerwiesz, stając na dłużej czy go wyłączasz, podczas wypalania "podlewa" większą dawką paliwa aby zwiększyć temperaturę spalin i szybsze jego wypalanie. (nie dotyczy gdy zimny wtedy ma ssanie i wyższe zużycie, ale wypalanie także musi mieć odpowiednie warunki choćby temperaturę.

Jadąc (powyżej powiedzmy 40 km/h spuszczasz nogę z gazu i gdy zużycie chwilowe na belce spada do zera znaczy nie wypala, gdy spuszczasz nogę z gazu przy tych 40, 80 czy 120 i jest trochę (czasem na teoretyczne 5 l) zielonego znaczy, że wypala (podlewa paliwem zwiększając jego spalanie) - gdy go już poznasz to widać także, że jadąc podczas wypalania zamiast palić powiedzmy 5, pokazuje 8 ;) )))

Dodatkowo na postoju/luzie podwyższa obroty do ok. 1000 rpm, mając manual widać nawet przy zmianach biegów bo nie spadają one do normalnych (+/- chyba 600).

Mając automat sprawa trochę się komplikuje, bo stojąc na D nie ma podwyższonych obrotów bo by jeszcze bardziej parł do przodu. Przełączenie na N odłącza skrzynię i wtedy widać podwyższone obroty.

Trzeci symptom wypalania to inna praca silnika, ale to wyczujesz z czasem - bardziej dzwoni jakby bardziej metalicznie.

Raportowany niebieski dym i dziwny zapach spalin - sam nie zauważyłem.


W moim z automatem, wypala w mieście przez ok. 8-10 km - zwykłe postoje w korkach nie wyłączają tego procesu, ale staram się podczas tego procesu jadąc trzymać go na wyższych obrotach, po lokalnych drogach także ok. 7-8 km.

już wiem, po co dali łopatki przy kierownicy ;) :P :D

Dobrze jest nie przerywać - a Twój komunikat to wystarczy wyskoczyć na jakąś obwodnicę 80 km/h przy wyższych obrotach i powinno się zreperować - nie ma sensu pałować bo wtedy nie ma dobrych warunków termicznych i może nie włączyć wypalania.

Słyszałem, że pęka jakaś rura dolotowa (w moim była już wymieniana) i wtedy szybciej zapycha się DPF.

Szanuje Twoją oszczędność, ale podjedź do ASO - może masz starty soft, mi wgrali nowy** i DPF wypala mi się z zegarkiem w ręku co ok. 500-600 km jeżdżąc tylko po mieście i to 10 km w jedną stronę, w trasie nie zauważyłem procesu wypalania, wczoraj wróciłem z objazdówki, zrobiliśmy 4850 km z trumną na dachu i ani razu nie zauważyłem wypalania - jedynie gdy kończę jazdę to z przyzwyczajenia włączam N i patrzę na obroty, a na dojeździe jadę bez gazu i patrzę czy spadło do zera czy nie ;)

Mi po pierwszej objazdówce (5300 km) przybyło jakieś 3 mm, teraz od dwóch wymian oleju ZERO, ma nawet wrażeniem iż go ubyło ze 2 mm ;) człowiek jest takim jakby niewolnikiem auta, ale wchodzą te myki WooDoo w krew ;)

Może to już wiesz i stosujesz, to sorry za moje mądralowanie.

Koledze z forum, często wypalał, bo miał wydmuchaną uszczelkę po jednym wtryskiem.


** tak mi powiedzieli w ASO, że wgrali nowy soft, może mnie zbajerowali ale efekt widać :)
bratu też wgrali (O2 ale 177 KM), u niego co 450-500 tyko po mieście, dorobiłem mu diodkę na grzanych lustrach i wtedy nawet kobieta wie kiedy wypala. On zauważył, że np. chętniej wypala się przy 80-100, niż 140-170 km/h.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.