[1.8DI-D] Błąd silnika i kontrola trakcji |
Autor |
Wiadomość |
Szymon30012
Nowy Forumowicz Szymon30012
Auto: Mitsubishi ASX
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Sie 2020 Posty: 1 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 21-08-2020, 22:01 [1.8DI-D] Błąd silnika i kontrola trakcji
|
|
|
Witam. Mam ASX z 2011 r. 1.8. Niedawno to nabyłem. W ciągu miesiąca już chyba 3 raz zapalił mi się błąd silnika wraz z kontrolą trakcji. Pojazd traci moc. Kiedy to zgadza ginie kontrola trakcji, błąd silnika zostaję, samochód jedzie normalnie. Rozmawiałem z byłym właścicielem, powiedział mi że to problem z zapychajacym się DPF. Powiedział że jemu też się tak kiedyś robiło Ale kiedy zaczął jeździć dynamiczniej to już sytuacja już się nie powtarzała. Ja staram się trzymać obroty tak około 2500 obrotów i dopiero zmieniać bieg, więc raczej nie przymulam. Wcześniej wspomniany właściciel pokazał mi pewien sposób na to, A mianowicie przy stojącym samochodzie należy przez około 20, 30 sekund podtrzymać to na 5 tyś obrotów, potem zgasić silnik i błąd znika. Nie uśmiecha mi się co chwila wykonywać tej czynności. Ma ktoś jakiś konkretny pomysł dlaczego takowy problem się dzieję? Dzięki za pomoc |
|
|
|
 |
Bizi78
Mitsumaniak Reklamożerca.

Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 21006 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 21-08-2020, 23:03
|
|
|
Ja bym zaczął od sprawdzenia błędów. |
_________________ Gość zobacz moją zieloną żabę .
 |
|
|
|
 |
em_es
Forumowicz
Auto: ASX'11 1.8DID 150KM
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Paź 2018 Posty: 43 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 21-10-2020, 11:55
|
|
|
Jedź na komputer. Jestem po czyszczeniu zapchanego DPF i takich jaj nie było. Ot zalewało olej co 7-8kkm i wyskakiwała kontrolka. Oddałem do regeneracji i jak na razie święty spokój. |
|
|
|
 |
Jan.jan
Nowy Forumowicz
Auto: mitsubishi asx 1.8 DID
Kraj/Country: Germany
Dołączył: 14 Kwi 2022 Posty: 11 Skąd: lisowice
|
Wysłany: 15-04-2022, 10:52
|
|
|
u mie jest to samo ,komputer nie pomoże czyszczenie dpf też nie.
[ Dodano: 15-04-2022, 10:58 ]
walcze z tym od roku czasu żaden fachowiec a nawet ASO nie jest w stanie powiedzieć co jest powodem tych błędów.owszem potwierdzają że za wszystkim stoi DPF ale wyczyszczony po dwóch dniach z powrotem w trakcie jazdy tryb awaryjny i check.
przed wyczyszczeniem było 714(jednostek?) po tylko 14 tak więć był zapchany.
po wyczyszczeniu liczyłem że będzie lepiej sie zbierał ale wydaje mi się że nawet jest gorzej - jakbym ciągnął przyczepkę) - może mi sie tylko tak zdaje.
czy nie masz wrażenia że przed awarią zwiększa się spalanie? |
_________________ Janek |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 15-04-2022, 17:52
|
|
|
Kuzyn miał podobną sytuację ale w S-Maxie chyba z 2011r. na systemie wtrysku Delphi.Też robił różne cuda, czyścił filtr sam kilkukrotnie, zmieniał czujniki i różne inne elementy aż w końcu wymienił wtryski i problem ustąpił zupełnie, jak dobrze pamiętam sporo za dużo paliwa uciekało przelewem. |
|
|
|
 |
MartaPietrzyk
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi outlander
Kraj/Country: Polska
Dołączyła: 25 Mar 2022 Posty: 3 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 19-04-2022, 13:42
|
|
|
Najlepiej chyba będzie oddać do mechanika ;( Też miałam taką sytuację. Niestety wymiana wtrysków trochę boli finansowo. Na pierwszym miejscu radziłabym też jeszcze zobaczyć pompę |
|
|
|
 |
|