Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Błąd P0137 - Układ napędowy O2
Autor Wiadomość
kris504 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Eclipse Cross
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Wrz 2015
Posty: 26
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 17-10-2020, 20:37   Błąd P0137 - Układ napędowy O2

Witam.
Kilka dni temu zakupiłem outlandera III 2013r 2,0 CVT.
Po przejechaniu ok 400 km zapalił się chceck - po odczytaniu błędu wyśietliło P0137 O2 Sensor Circiuit Voltage (Bank 1 Sensor 2)
Co dokładnie oznacza ten błąd.
W necie znalazłem, że chodzi o drugą sondę ale co konkretnie wg. komunikatu jej dolega.
Poprzedni właściciel krótko przed sprzedażą wymienił włąśnie II sondę na nową ale na jakiś zamiennik (pewnie najtańszy).
Czy usterka leży na pewno po stronie tej sondy ? Czy może być uszkodzony jaki inny element ?
Sprawdziłem z kanału przewody przy sondzie oraz odpiąłem wtyczkę (pod dywanikiem) i ponownie podłączyłem.
Po wykasowaniu błędu check zgasł ale nie jeździłem zbyt dużo i zakładam, że błąd powróci.
Bardzo proszę o poradę.
_________________
Kris504
 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 21023
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 17-10-2020, 21:02   

Poniżej masz opis błędu z manuala dla silnika 4J11.
http://mmc-manuals.ru/man...70034800ENG.HTM
Może być kiepski zamiennik, trzeba by było sprawdzić pracę sondy na jakimś lepszym sprzęcie.
_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
spirosun 
Forumowicz

Auto: Outlander III
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Lip 2017
Posty: 145
Skąd: Warszawa, Mazowieckie
Wysłany: 18-10-2020, 00:28   

2 wyjścia albo faktycznie sonda np. uniwersalna albo padniety katalizator.
Rozwiazaniem jest założenie tulei dystansujacej sonde o kilka cm od strumienia spaln. Koszt kilkanascie zl.
 
 
kris504 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Eclipse Cross
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Wrz 2015
Posty: 26
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 18-10-2020, 13:22   

Cytat:
2 wyjścia albo faktycznie sonda np. uniwersalna albo padniety katalizator.
Rozwiazaniem jest założenie tulei dystansujacej sonde o kilka cm od strumienia spaln. Koszt kilkanascie zl.


Dzięki za podpowiedzi.
Auto ma prawie 180 tyś. nalotu więc jest możliwość, że to kat.
Czy mógł byś podać namiary (link) gdzie nabyć odpowiednią tuleję?
Chodzi o taką do wspawania czy innego rodzaju ?
Być może poprzedni właściciel wymienił sondę a jak błąd powrócił powiedzieli mu, że to katalizator i gość sprzedał auto.
Najważniejsze to zdiagnozować co jest uszkodzone.
Czy jechać na diagnostykę do ASO czy zwykły warsztat powinien ogarnąć temat ?
_________________
Kris504
 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 21023
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 18-10-2020, 13:36   

kris504 napisał/a:
Chodzi o taką do wspawania czy innego rodzaju ?

Nie, wykręcasz sondę, wkręcasz tuleję (emulator sondy lambda, tak to się zowie) i dopiero wkręcasz lambdę.
Oczywiście może być problem z odkręceniem lambdy :rolleyes: .

Co do diagnostyki, to najlepiej podpiąć pod porządny komp (ASO drogo pewnie lub powiedzmy BOSCH serwis) i sprawdzić jak pracuje sonda.
Jeśli sonda będzie ok i wina kata to warto sprawdzić spaliny na SKP.
Jeśli spaliny ok to zamontować emulator i prawdopodobnie zapomnieć o błędzie.
Druga opcja to wymiana katalizatora co pewnie skrobnie po kieszeni :evil: .
_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
kris504 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Eclipse Cross
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Wrz 2015
Posty: 26
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 18-10-2020, 13:44   

Może uda mi się w tygodniu dostać się na diagnostykę.
Dam znać co wyszło.
Dzięki.
_________________
Kris504
 
 
spirosun 
Forumowicz

Auto: Outlander III
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Lip 2017
Posty: 145
Skąd: Warszawa, Mazowieckie
Wysłany: 18-10-2020, 16:02   

https://allegro.pl/oferta/365-emulator-drugiej-sondy-lambda-prosty-mosiezny-6871155322?utm_medium=app_share&utm_source=facebook

To rozwiązuje problem 2 sondy lambda. Mialem to samo. Kat padł przy 100.000km.
Diagnostyka może być kosztowna, bo nie wystarczy podpiąć pod kompa ale trzeba tez pojezdzić. Jest cała procedura testowa na sprawdzenie. Ja bym zaczął od tej tulejki. U mnie sonda odkrecona bez problemu na cieplym.
 
 
kris504 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Eclipse Cross
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Wrz 2015
Posty: 26
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 20-10-2020, 11:01   

Czy ten konkretny emulator o tych wymiarach będzie pasować ? Z tego co widziałem to jest mało miejsca między wydechem a podłogą.

[ Dodano: 25-10-2020, 16:50 ]
Dwa dni temu byłem na diagnostyce.
Chceck znowu się zapalił.
Mechanik po podłączeniu się pod OBD stwierdził, że druga sonda na wolnych obrotach pokazuje napięcie 0 V. Po wjechaniu na podnośnik okazało się, że sonda jest wkręcona w emulator.
Emulator został zdemontowany a sonda wkręcona bezpośrednio w wydech.
Błąd wykasowano a sonda zaczęła wykazywać napięcie na biegu jałowym.
W porównaniu do I-wszej sondy inne wartości - więc kat raczej pracuje.
Na razie zrobiłem ok 80 km i check się nie zapalił. Ale teoretycznie problem może powrócić.
_________________
Kris504
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.