Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[2.0 4x4] zanikanie wzbudzenia po rozgrzaniu
Autor Wiadomość
Kafarnauster 
Nowy Forumowicz
Mateusz

Auto: Outlander 2.0 2003
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 27 Lip 2015
Posty: 28
Skąd: Warszawa
Wysłany: 20-12-2020, 12:42   [2.0 4x4] zanikanie wzbudzenia po rozgrzaniu

Auto ma dobre napięcia po odpaleniu. Po 3-4 minutach nie ma ładowania poniżej 2,5k RPM . Jeżdżę z tym od prawie 2 lat i samo w sobie nie jest problemem na trasie bo obroty wyższe ale chyba przez to wywala mi błąd który może pochodzić od sond lambda co jest logiczne skoro napięcie podczas jazdy wacha się o 3v nawet...
 
 
roger18sx 
Forumowicz

Auto: OUTLANDER 2.0T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 06 Lut 2020
Posty: 82
Skąd: Sanok
Wysłany: 20-12-2020, 18:40   

Alternator na stół do sprawdzenia jak i równierz punkty masowe i zasilania silnik karoseria akumulator.
 
 
Kafarnauster 
Nowy Forumowicz
Mateusz

Auto: Outlander 2.0 2003
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 27 Lip 2015
Posty: 28
Skąd: Warszawa
Wysłany: 21-12-2020, 08:47   

Właśnie chodzi o to że już był, problem jest od generalnego remontu, wyciągali 2 razy altka po regeneracji i był ok na stole...
Jak napisałem, przez ok 4 minuty od odpalenia chodzi idealnie, trzyma ok 14,5v nawet na dużym obciążeniu , nie faluje. Po rozgrzaniu coś się przyłącza i nie podawany jest prąd wzbudzenia a ładowanie jest dopiero powyżej 2,5k rpm jak sam się wzbudzi.
 
 
elektryk 
Forumowicz

Auto: auto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 2082
Skąd: z ...
Wysłany: 23-12-2020, 01:35   

Alternator jest sterowany elektronicznie z ECU, na stole będzie ciężko go przetestować.
Trudno też ocenić czy ładowanie tylko powyżej 2.5k RPM jest problemem, może tak ma być zgodnie z pomysłem inżynierów, żeby oszczędzać paliwo (i nie obciążać bez potrzeby silnika na wolnych obrotach). Skoro nie masz problemu z odpalaniem to można przypuszczać że akumulator jest wystarczająco naładowany i całość działa prawidłowo.

Według serwisówki ECU odcina ładowanie powyżej 14.4V, a poniżej reguluje odpowiednio, zakres tolerancji wahania napięcia jest ok 1V.
Serwisówka nakazuje pomiary spadku napięcia na przewodach powyżej 2.5k RPM, więc to by się pokrywało z Twoją obserwacją, że te obroty w jakiś sposób gwarantują ładowanie.

Jeśli pojawia się jakiś błąd, może pobrać ramkę z danymi ECU podczas zdarzenia i sprawdzić napięcie.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.