 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
[2.0 4x4] zanikanie wzbudzenia po rozgrzaniu |
Autor |
Wiadomość |
Kafarnauster
Nowy Forumowicz Mateusz
Auto: Outlander 2.0 2003
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 27 Lip 2015 Posty: 28 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 20-12-2020, 12:42 [2.0 4x4] zanikanie wzbudzenia po rozgrzaniu
|
|
|
Auto ma dobre napięcia po odpaleniu. Po 3-4 minutach nie ma ładowania poniżej 2,5k RPM . Jeżdżę z tym od prawie 2 lat i samo w sobie nie jest problemem na trasie bo obroty wyższe ale chyba przez to wywala mi błąd który może pochodzić od sond lambda co jest logiczne skoro napięcie podczas jazdy wacha się o 3v nawet... |
|
|
|
 |
roger18sx
Forumowicz
Auto: OUTLANDER 2.0T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 06 Lut 2020 Posty: 82 Skąd: Sanok
|
Wysłany: 20-12-2020, 18:40
|
|
|
Alternator na stół do sprawdzenia jak i równierz punkty masowe i zasilania silnik karoseria akumulator. |
|
|
|
 |
Kafarnauster
Nowy Forumowicz Mateusz
Auto: Outlander 2.0 2003
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 27 Lip 2015 Posty: 28 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 21-12-2020, 08:47
|
|
|
Właśnie chodzi o to że już był, problem jest od generalnego remontu, wyciągali 2 razy altka po regeneracji i był ok na stole...
Jak napisałem, przez ok 4 minuty od odpalenia chodzi idealnie, trzyma ok 14,5v nawet na dużym obciążeniu , nie faluje. Po rozgrzaniu coś się przyłącza i nie podawany jest prąd wzbudzenia a ładowanie jest dopiero powyżej 2,5k rpm jak sam się wzbudzi. |
|
|
|
 |
elektryk
Forumowicz
Auto: auto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy Dołączył: 10 Sie 2008 Posty: 2082 Skąd: z ...
|
Wysłany: 23-12-2020, 01:35
|
|
|
Alternator jest sterowany elektronicznie z ECU, na stole będzie ciężko go przetestować.
Trudno też ocenić czy ładowanie tylko powyżej 2.5k RPM jest problemem, może tak ma być zgodnie z pomysłem inżynierów, żeby oszczędzać paliwo (i nie obciążać bez potrzeby silnika na wolnych obrotach). Skoro nie masz problemu z odpalaniem to można przypuszczać że akumulator jest wystarczająco naładowany i całość działa prawidłowo.
Według serwisówki ECU odcina ładowanie powyżej 14.4V, a poniżej reguluje odpowiednio, zakres tolerancji wahania napięcia jest ok 1V.
Serwisówka nakazuje pomiary spadku napięcia na przewodach powyżej 2.5k RPM, więc to by się pokrywało z Twoją obserwacją, że te obroty w jakiś sposób gwarantują ładowanie.
Jeśli pojawia się jakiś błąd, może pobrać ramkę z danymi ECU podczas zdarzenia i sprawdzić napięcie. |
|
|
|
 |
|
|