Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Błąd P1351 w 4007 2.2 HDI cóż zacz?
Autor Wiadomość
Gotycki_Zdun 
Forumowicz
177 HP 432 Nm

Auto: Peugeot 4007 2.2 HDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Wrz 2016
Posty: 111
Skąd: FG
Wysłany: 11-10-2016, 18:51   Błąd P1351 w 4007 2.2 HDI cóż zacz?

Może któryś z kolegów podpowie ki czort mi ELM327 wywal?

Dziękuję za pomoc i pozdrawiam gorąco
_________________
 
 
Moody 
Forumowicz

Auto: Peugeot 4007 2.2 HDI 156KM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 24 Kwi 2015
Posty: 403
Skąd: Wielkopolska, PNT
Wysłany: 11-10-2016, 21:44   

Zacznij od sprawdzenia świec żarowych. Następnie sterujący je przekaźnik (przy aku).
 
 
Gotycki_Zdun 
Forumowicz
177 HP 432 Nm

Auto: Peugeot 4007 2.2 HDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Wrz 2016
Posty: 111
Skąd: FG
Wysłany: 11-10-2016, 23:42   

Dziękuję za podpowiedź. Masz może jeszcze wiedzę jak ogarnąć ich sprawdzenie samodzielnie? Dysponuję multimetrem i mocami przerobowymi, lecz brak mi doświadczenia z osprzętem w dieslach.
_________________
 
 
Moody 
Forumowicz

Auto: Peugeot 4007 2.2 HDI 156KM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 24 Kwi 2015
Posty: 403
Skąd: Wielkopolska, PNT
Wysłany: 05-11-2016, 18:51   

Doszedłeś co jest nie tak ?
Ja dzisiaj przy rutynowej :) kontroli diagboxem także wyczytałem ten błąd. Na moją diagnozę padły świece pierwsza i o zgrozo trzecia.
Ma ktoś z Was może własne doświadczenie z wymianą ? Da radę bez sciągania kolektora ? Chociaż tak naprawdę to bardziej się boję ukręcenia niż demontażu kolektora.
 
 
Gotycki_Zdun 
Forumowicz
177 HP 432 Nm

Auto: Peugeot 4007 2.2 HDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Wrz 2016
Posty: 111
Skąd: FG
Wysłany: 05-11-2016, 23:57   

Byłem w warsztacie i potwierdzono uwaloną świecę. Na wtorek mam ustawioną wymianę kompletu 4 świec. Zdecydowałem się na NGK (84 PLN/szt).
_________________
 
 
supeer 
Forumowicz

Auto: C-crosser 2.2 2010r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 03 Sty 2015
Posty: 217
Skąd: Elbląg
Wysłany: 06-11-2016, 08:22   

Moody napisał/a:
Ma ktoś z Was może własne doświadczenie z wymianą ? Da radę bez sciągania kolektora ?


Jest troche srubek i czesci do wykrecenia ale bez stresu, latwy dostep, tak kolektor musisz wykrecic. :) mi po 3-4 latach swiece wykrecily sie bez problemu.
Jak potrzebujesz wiecej info o demontazu to daj znac
_________________
AndroidBox mmcs = done! https://www.youtube.com/watch?v=3H0FCdKGdOE
Powiadamianie o wypalaniu DPF = done! http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=98703
Oświetelenie dojscia do auta = done! https://www.youtube.com/watch?v=tuGS0f0vqx4
Podgrzewanie filtra paliwa = done! http://forum.mitsumaniaki...ic.php?t=100199
Światła drogowe (60%) jako dzienne= done!
 
 
hurt.hurt 
Forumowicz

Auto: mitsubsihi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Wrz 2015
Posty: 31
Skąd: rumia
Wysłany: 06-11-2016, 08:35   

oczywiscie wymiem komplet.
 
 
Moody 
Forumowicz

Auto: Peugeot 4007 2.2 HDI 156KM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 24 Kwi 2015
Posty: 403
Skąd: Wielkopolska, PNT
Wysłany: 06-11-2016, 17:50   

Gotycki_Zdun:
Z tego co mi wiadomo to fabrycznie montują Bosch, BERU i NGK. Słyszałem, że NGK są najlepsze więc także planuję je kupić. Orientujesz się może czy to te z oznaczeniem YE08/4966 ? Ile sobie życzą w tym warsztacie za wymianę ? Pytaj ich czy nie było powikłań :)

supeer:
Bardzo krzepiące jest to co piszesz, że wszystkie wykręciły się bez problemu - może w PSA podchodzą to tego przyzwoicie. Chcę kupić do montażu jakiś markowy smar ceramiczny bo ponoć to bardzo dużo daje na następny raz.
Kolektor planowałem i tak wykręcić bo chcę sprawdzić jak wygląda. Jak będzie mocno zabrudzony to zdecyduję zdeaktywować EGR.
Uszczelka pod kolektorem ma szanse przeżyć czy za wczasu się zaopatrzyć ?
Czyściłeś jakoś gniazda świec po usunięciu starych ?
Konieczny klucz dynamometryczny ?
 
 
supeer 
Forumowicz

Auto: C-crosser 2.2 2010r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 03 Sty 2015
Posty: 217
Skąd: Elbląg
Wysłany: 06-11-2016, 20:30   

U mnie uszczelki nadawaly sie do kolejnego montazu i nie mam z nimi problemu.
Z tego co wiem komplet nowych to koszt okolo 50zl.
Gniazdo przelecialem lekko pedzelkiem+odkurzacz.
Klucz dynamo....zalezy jaka masz lape :twisted: dokręcam bez klucza do lekkiego oporu+male dociagniecie.
Jesli masz mozliwosc to pozycz:)
_________________
AndroidBox mmcs = done! https://www.youtube.com/watch?v=3H0FCdKGdOE
Powiadamianie o wypalaniu DPF = done! http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=98703
Oświetelenie dojscia do auta = done! https://www.youtube.com/watch?v=tuGS0f0vqx4
Podgrzewanie filtra paliwa = done! http://forum.mitsumaniaki...ic.php?t=100199
Światła drogowe (60%) jako dzienne= done!
 
 
Gotycki_Zdun 
Forumowicz
177 HP 432 Nm

Auto: Peugeot 4007 2.2 HDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Wrz 2016
Posty: 111
Skąd: FG
Wysłany: 06-11-2016, 20:32   

Moody napisał/a:
Gotycki_Zdun:
Z tego co mi wiadomo to fabrycznie montują Bosch, BERU i NGK. Słyszałem, że NGK są najlepsze więc także planuję je kupić. Orientujesz się może czy to te z oznaczeniem YE08/4966 ? Ile sobie życzą w tym warsztacie za wymianę ? Pytaj ich czy nie było powikłań :)

(...)


Niestety nie mam pojęcia jakie jest oznaczenie tych świec. Za wymianę warsztat Bosch Q-service winszuje sobie 250 PLN. Podpytam o proces wymiany po wszystkim i dam znać jak coś ustalę.
_________________
 
 
supeer 
Forumowicz

Auto: C-crosser 2.2 2010r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 03 Sty 2015
Posty: 217
Skąd: Elbląg
Wysłany: 06-11-2016, 21:21   

W citroenie oryginalnie zamontowane mialem ngk i na takie wymienilem, uszczelki takze wytrzymaly 5lat i dalej bez problemow

Ngk YE08
_________________
AndroidBox mmcs = done! https://www.youtube.com/watch?v=3H0FCdKGdOE
Powiadamianie o wypalaniu DPF = done! http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=98703
Oświetelenie dojscia do auta = done! https://www.youtube.com/watch?v=tuGS0f0vqx4
Podgrzewanie filtra paliwa = done! http://forum.mitsumaniaki...ic.php?t=100199
Światła drogowe (60%) jako dzienne= done!
 
 
Gotycki_Zdun 
Forumowicz
177 HP 432 Nm

Auto: Peugeot 4007 2.2 HDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Wrz 2016
Posty: 111
Skąd: FG
Wysłany: 08-11-2016, 20:40   

Odebrałem samochód. Mechanicy nie zgłaszali żadnych problemów. Cała operacja zajęła im poniżej dwóch godzin.
_________________
 
 
Moody 
Forumowicz

Auto: Peugeot 4007 2.2 HDI 156KM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 24 Kwi 2015
Posty: 403
Skąd: Wielkopolska, PNT
Wysłany: 08-11-2016, 21:46   

Gotycki_Zdun napisał/a:
Odebrałem samochód. Mechanicy nie zgłaszali żadnych problemów. Cała operacja zajęła im poniżej dwóch godzin.

Skoro poniżej dwóch godzin to faktycznie nie musieli mieć z tym żadnych problemów. Budujące :)
Więc masz to już za sobą. Chyba w przyszłym tygodniu się za to zabiorę.
Czułeś brak tej świecy przy odpalaniu na zimnym ? Ja w ogóle nie czuję mimo, że mam dwie niesprawne. Chociaż pewno jakby postał przez noc na dworze to by się to odbiło czkawką.

---
supeer: wyczytałem, że NGK opracował te świece specjalnie dla silników PSA 2.2 HDI i ASO sprzedaje je we własnym opakowaniu.

[ Dodano: 16-11-2016, 20:36 ]
Gotycki_Zdun: I jak, czujesz jakąś różnicę ? Błąd już się nie pojawia ?

Szkoda, że na MMCS można wyświetlić tylko błędy ECU-ETACS a nie wszystkie. A już chociaż dodatkowo z ECU-ENGINE. Wówczas bez podłączania DiagBoxa by je było widać.
 
 
Gotycki_Zdun 
Forumowicz
177 HP 432 Nm

Auto: Peugeot 4007 2.2 HDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Wrz 2016
Posty: 111
Skąd: FG
Wysłany: 17-11-2016, 16:16   

Błąd zniknął bezpowrotnie. Auto szybciej odpala na mrozie.
_________________
 
 
Moody 
Forumowicz

Auto: Peugeot 4007 2.2 HDI 156KM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 24 Kwi 2015
Posty: 403
Skąd: Wielkopolska, PNT
Wysłany: 17-11-2016, 18:28   

Gotycki_Zdun napisał/a:
Błąd zniknął bezpowrotnie. Auto szybciej odpala na mrozie.

I wszystko jasne. Dzięki !
Także się za to zabiorę jak mi prześlą klucz dynamometryczny. Uznałem, że taki sobie kupię bo przyda się w domu i zagrodzie. No i spłaci się przy pierwszej okazji jak dzięki niemu nie będę musiał jechać do mechanika.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.