Świece Colt |
Autor |
Wiadomość |
Uwex
The Hitman :-)

Auto: Lancer Sportback 1.8; Colt 1.3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy Dołączył: 03 Sty 2009 Posty: 3273 Skąd: okolice W-wia Śl.
|
Wysłany: 14-01-2021, 14:49 Świece Colt
|
|
|
W liście czynności przeglądowych dla Colta benzyna MY 04-10 jest pozycja "Wymienić świece zapłonowe (typ standardowy) co 40 tys. km . Żeby tylko taki przebieg był zalecany ?
Colt 1,3 90 KM 2008 r. właśnie przekroczone 100 tys. km . Świece i tak będę wymieniał, bo kupiłem auto z przebiegiem 80 tys. , a nie wiem kiedy były wymieniane.
Ale na przyszłość warto wiedzieć. |
_________________
 |
|
|
|
 |
Bizi78
Mitsumaniak Reklamożerca.

Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 21011 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 14-01-2021, 20:05
|
|
|
Wg. wschodnich stron:
-zwykłe co 30kkm
-irydowe czy tam platynowe co 60kkm |
_________________ Gość zobacz moją zieloną żabę .
 |
|
|
|
 |
Uwex
The Hitman :-)

Auto: Lancer Sportback 1.8; Colt 1.3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy Dołączył: 03 Sty 2009 Posty: 3273 Skąd: okolice W-wia Śl.
|
Wysłany: 15-01-2021, 08:45
|
|
|
Bizi78 napisał/a: | -irydowe czy tam platynowe co 60kkm |
Dziwne to, w tej liście o której piszę wyżej ( oryginalna z ASO ) wymiana co 100 tys.
Penie, że wymienić wcześniej by nie zaszkodziło, tylko po co ? Sumując pytanie dalej aktualne. |
_________________
 |
|
|
|
 |
Bizi78
Mitsumaniak Reklamożerca.

Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 21011 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 15-01-2021, 09:29
|
|
|
To co napisałem tyczy się Rosjj, tam przy ich warunkach może szybciej zalecają .
Mając łatwy dostęp, niską cenę zwykłych i jakość zamienników ja bym wymieniał częściej . |
_________________ Gość zobacz moją zieloną żabę .
 |
Ostatnio zmieniony przez Bizi78 16-01-2021, 23:14, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
CB4W_00
Forumowicz
Auto: Grandis 2.4+LPG/Colt 1,3+LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 18 Kwi 2011 Posty: 292 Skąd: Złotoryja
|
Wysłany: 16-01-2021, 22:11
|
|
|
NGK LFR6C-11
Tanie i dobre wymień i spokój. |
|
|
|
 |
Marco1973
Forumowicz
Auto: Colt VI Z30 2007/5D 1.3i 95KM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 15 Lis 2020 Posty: 37 Skąd: łódzkie
|
Wysłany: 18-01-2021, 13:57
|
|
|
w manualu to sa podane Bosh FR7SE lub FR7NPP33 |
|
|
|
 |
Uwex
The Hitman :-)

Auto: Lancer Sportback 1.8; Colt 1.3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy Dołączył: 03 Sty 2009 Posty: 3273 Skąd: okolice W-wia Śl.
|
Wysłany: 18-01-2021, 15:37
|
|
|
Tak, jak pisałem, wymiana będzie. Interesowało mnie skąd takie różnice. |
_________________
 |
|
|
|
 |
wiliam77
Nowy Forumowicz
Auto: COLT 1,3 2009
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Sty 2021 Posty: 14 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 19-01-2021, 21:36
|
|
|
Zakładając że mówimy o świecach zalecanych przez Mitsubishi do Colta 1,3 niklowe FR7SE i platynowe FR7NPP33, to niklowe mają niższy przebieg ze względu na metal użyty do produkcji (stop niklu), a platynowe mają przebieg dużo wyższy, bo do produkcji oprócz platyny (ma nieco lepsze właściwości niż nikiel) użyto też irydu (o jakieś 1000 C wyższa temperatura topnienia od niklu i platyny), dlatego taka różnica. na Bosch FR7NPP33 przejechałem 120k km i były dobre jak wymieniałem |
|
|
|
 |
Marco1973
Forumowicz
Auto: Colt VI Z30 2007/5D 1.3i 95KM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 15 Lis 2020 Posty: 37 Skąd: łódzkie
|
Wysłany: 19-01-2021, 23:31
|
|
|
wiliam77 napisał/a: | Zakładając że mówimy o świecach zalecanych przez Mitsubishi do Colta 1,3 niklowe FR7SE i platynowe FR7NPP33, to niklowe mają niższy przebieg ze względu na metal użyty do produkcji (stop niklu), a platynowe mają przebieg dużo wyższy, bo do produkcji oprócz platyny (ma nieco lepsze właściwości niż nikiel) użyto też irydu (o jakieś 1000 C wyższa temperatura topnienia od niklu i platyny), dlatego taka różnica. na Bosch FR7NPP33 przejechałem 120k km i były dobre jak wymieniałem |
no ale różnica cenowa między nimi ogromna, razy 3. |
|
|
|
 |
Uwex
The Hitman :-)

Auto: Lancer Sportback 1.8; Colt 1.3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy Dołączył: 03 Sty 2009 Posty: 3273 Skąd: okolice W-wia Śl.
|
Wysłany: 20-01-2021, 08:22
|
|
|
wiliam77 - pytanie dotyczyło różnicy zalecanych przebiegów świec dla różnych rynków , a nie różnicy pomiędzy świecami różnych typów ( to jest akurat jasne ). |
_________________
 |
|
|
|
 |
wiliam77
Nowy Forumowicz
Auto: COLT 1,3 2009
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Sty 2021 Posty: 14 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 20-01-2021, 11:23
|
|
|
Uwex napisał/a: | wiliam77 - pytanie dotyczyło różnicy zalecanych przebiegów świec dla różnych rynków , a nie różnicy pomiędzy świecami różnych typów ( to jest akurat jasne ). |
Opieram się na instrukcji producenta auta, on testował świece na danym modelu auta, ja testowałem zalecane w instrukcji obługi świece i zgadzam się z tym, że są realne przebiegi. Na niklowych po 50k km były skorodowane końcówki elektrod i zwiększony odstęp (ubyło metalu )
Natomiast platynowe po 130k km wyglądały jak nowe tyle że zabrudzone jasnobrunatnym nalotem. Dlaczego inni piszą jakieś dziwne przebiegi nie wiem, może piszą bajki
Jak coś, to mam oryginalne stare świece jeszcze działają, gdyby ktoś chciał zobaczyć jak wyglądają |
|
|
|
 |
Marco1973
Forumowicz
Auto: Colt VI Z30 2007/5D 1.3i 95KM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 15 Lis 2020 Posty: 37 Skąd: łódzkie
|
Wysłany: 20-01-2021, 19:38
|
|
|
bardzo proszę
 |
|
|
|
 |
Uwex
The Hitman :-)

Auto: Lancer Sportback 1.8; Colt 1.3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy Dołączył: 03 Sty 2009 Posty: 3273 Skąd: okolice W-wia Śl.
|
Wysłany: 21-01-2021, 09:16
|
|
|
Marco1973- o takich przebiegach pisałem, widocznie na sowiecki rynek jest inaczej. Ale zostawmy to, świece trzeba wymienić i tyle. Raz na jakiś czas nie jest to majątek. Pewne wymiany wynikają z eksploatacji samochodu, jak każdy właściciel auta wie. |
_________________
 |
|
|
|
 |
Marco1973
Forumowicz
Auto: Colt VI Z30 2007/5D 1.3i 95KM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 15 Lis 2020 Posty: 37 Skąd: łódzkie
|
Wysłany: 21-01-2021, 09:22
|
|
|
Uwex napisał/a: | Marco1973- o takich przebiegach pisałem, widocznie na sowiecki rynek jest inaczej. Ale zostawmy to, świece trzeba wymienić i tyle. Raz na jakiś czas nie jest to majątek. Pewne wymiany wynikają z eksploatacji samochodu, jak każdy właściciel auta wie. |
zastanawiam się tylko dlaczego przy tych platynowych podana jest w tabelce wartość 'limit' i 1,25mm. to jaka w ich przypadku ma być odległość elektrod? standardowa czy te 1,25? czy może tam się coś wypala i limit odległości 1,25 jest i wymiana wtedy? |
|
|
|
 |
CB4W_00
Forumowicz
Auto: Grandis 2.4+LPG/Colt 1,3+LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 18 Kwi 2011 Posty: 292 Skąd: Złotoryja
|
Wysłany: 21-01-2021, 15:49
|
|
|
Jeżeli zwiększa się przerwa na świecy to wzrasta napięcie na cewce. W pewnym momencie następuje przebicie i cewka robi papa. |
|
|
|
 |
|