Outlander III Koła/Opony |
Autor |
Wiadomość |
Shyshak92
Nowy Forumowicz Outlander III
Auto: Outlander III 2.0 MIVEC
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Sty 2021 Posty: 2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 15-01-2021, 16:59 Outlander III Koła/Opony
|
|
|
Hej,
2017 Mitsubishi Outlander III MIVEC 2.0 4x4 felgi 18" z fabrycznymi letnimi TOYO 225/55/R18, najechane 16 tysięcy km.
Za 3 tyg ruszam w trasędo Szwajcarii, potrzebuję zimowych lub całorocznych opon.
https://a.allegroimg.com/s1024/0c7916/c65944a54b42915bf8995406395b
Czy najrozsądniej byłoby:
a) założyć całoroczne 18" i sprzedać opony letnie?
b) dokupić zimowe opony w rozmiarze 18? Jeśli tak, to jakie wymiary opony wejdą na felgę? Mogą być węższe?
c) kupić używane 16" stalówki z oponami i zmieniać całe koła?
Budżet +/- 2500zł
Jak z czujnikami ciśnienia? Jestem absolutnie zielony w tym temacie.
Będę wdzięczny za pomoc,
pozdrawiam forumowiczów |
|
|
|
 |
rajan
Forumowicz
Auto: Outlander III 2.2 DiD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 06 Lip 2015 Posty: 416 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 15-01-2021, 20:14 Re: Outlander III Koła/Opony
|
|
|
Shyshak92 napisał/a: |
Czy najrozsądniej byłoby:
a) założyć całoroczne 18" i sprzedać opony letnie?
b) dokupić zimowe opony w rozmiarze 18? Jeśli tak, to jakie wymiary opony wejdą na felgę? Mogą być węższe?
c) kupić używane 16" stalówki z oponami i zmieniać całe koła?
Budżet +/- 2500zł
Jak z czujnikami ciśnienia? Jestem absolutnie zielony w tym temacie. |
a) Osobiście nie jestem zwolennikiem całorocznych - ni to dobre na lato, ni na zimę. Ale są tacy co jeżdżą - kwestia preferencji. Myślę, że istotą wyboru są przebiegi jakie się robi. Jeżeli jeździsz nie dużo to całoroczne dadzą radę. W innym wypadku latem mogą się szybko zużyć (bo są bardziej miękkie), a zimą też nie będzie komfortu bezpieczeństwa jak akurat śnieg spadnie.
b) Wymiary masz na nalepce po otwarciu drzwi kierowcy. Co Ci wejdzie na felgę to podpowie dobry wulkanizator, ale po co kombinować?
c) Ja wolę zmieniać całe koła. Felgi aluminiowe są prawie w cenie stalowych. Używki to loteria. Czujniki nie są koniecznie, ale wtedy będziesz mieć na desce cały czas komunikat o potrzebie serwisu Jak kupisz czujniki to trzeba je jeszcze zaprogramować w samochodzie (wizyta w ASO). |
|
|
|
 |
acent
Forumowicz
Auto: O3 lpg
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 06 Sty 2019 Posty: 157 Skąd: szo
|
Wysłany: 15-01-2021, 22:07
|
|
|
Całoroczne to "Michałki", nie ma nic lepszego. Rozmiar pozostawić. Co do aluminiowych w cenie stalówek, to porządne stalówki są za 100zł, jakie kupisz aluminiowe za to. Dziękuje postoje. Natomiast zimowe to Nokian, klasa A na mokrym. |
_________________ Pozdr Acent |
|
|
|
 |
Shyshak92
Nowy Forumowicz Outlander III
Auto: Outlander III 2.0 MIVEC
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Sty 2021 Posty: 2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 17-01-2021, 03:38
|
|
|
Outlander jest czwartym samochodem w rodzinie i jest używany wyłącznie w trasach i bardzo, bardzo awaryjnie po mieście z racji na spalanie i rozmiary. Przebieg przez te 3 lata wyniósł 16000km. Samochód stoi przez większość czasu.
150km silnik nie pozwala na ostre harce, prowadzę umiarkowanie dynamicznie, dlatego zdecyduję się na opony całoroczne z homologacją na zimę. Odchodzą wtedy opłaty związane z sezonową zmianą opon, kupnem oraz jednorazowym programowaniem czujników ciśnienia, a dotychczasowe letnie opony po prostu sprzedam. Wybieram zatem wariant a - całoroczne z półki premium - bezpieczeństwo, trwałość, lepsze parametry. |
|
|
|
 |
siu lee
Nowy Forumowicz
Auto: outlander III
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Lis 2016 Posty: 27 Skąd: Pomorze
|
Wysłany: 30-01-2021, 21:27
|
|
|
Yokohama Geolender G015 |
|
|
|
 |
eremita
Mitsumaniak
Auto: Outlander III DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy Dołączył: 25 Paź 2007 Posty: 2507 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 31-01-2021, 13:16
|
|
|
Ja też uważałem że całoroczne są beee bo jak coś jest do wszystkiego....
Przez kilka osób co tak twierdziło i nagle zaczęli chwalić całoroczne założyłem do grandisa Michaliny crossclimate i teraz wiem że opony zima lato są bezsensu na nasz klimat. Teraz do Outlander założyłem Bridgestone Weather Control A005 Evo na tą chwilę sobie chwalę ale pełną opinię będę mógł powiedzieć jak przejadę sporo więcej km. |
|
|
|
 |
To masz
Forumowicz
Auto: Outlander III 2012 2.2DID AT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 11 razy Dołączył: 21 Wrz 2022 Posty: 555 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 20-12-2022, 14:51
|
|
|
"Dokręć nakrętki kół podanym momentem obrotowym. Moment dokręcania: 98 ± 10 Nm",
więc 98-10= 88 Nm- to minimalny moment dokręcania...
Przyznam się, że wartość wydaje mi się bardzo mała jak dla nakrętek mocujących koła w samochodzie. Jestem zaskoczony, bo w poprzednim aucie producent zalecał 140 Nm, a uzyskanie 88 Nm to delikatne oparcie się o klucz dynamometryczny. Wymieniając dwa miesiące temu koła dokręciłem je 120 Nm i myślałem, że może być za mało, a tu taka niespodzianka. |
|
|
|
 |
|