Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Akumulator do 2.0 110 Kw 150 KM
Autor Wiadomość
Seawolf 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Outlander 3
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Cze 2018
Posty: 16
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 02-01-2020, 12:07   Akumulator do 2.0 110 Kw 150 KM

Zima ma swoje prawa a stary akumulator Mam outa III z 2013 roku pojemność 2 litry 110 kW 150 KM. Nadszedł czas wymiany akumulatora bo stary zaczyna zawodzić. W aucie oczywiście system Start stop z którego chyba najmniej jestem zadowolony ( działa do dupy jednym słowem ). Oryginalny aku dzapoński kosztuje miliony dlatego wolałbym jakiś tańszy zamiennik. Oryginał to 66Ah i 620A. Według podpowiedzi ze stron pasowałby np. BANNER RUNNING BULL EFB 565 15 65Ah 550A JAPAN P+ który znalazłem na alledrogo za 450 zł ale musze jeszce sprawdzić wymiary.

Może wy macie jakieś propozycje lub własne doświadczenia. Do ASO mam daleko ale i tam przypuszczam będzie drogo. Pytanie również czy da radę wymienić samemu czy lepiej zdać się na specjalistę?
_________________
Sapere aude
 
 
spirosun 
Forumowicz

Auto: Outlander III
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Lip 2017
Posty: 145
Skąd: Warszawa, Mazowieckie
Wysłany: 02-01-2020, 16:34   

Bardzo dobry akumulator w tej cenie, powinien pasować perfect, sam go kupie jak padnie oryginał.
Wymiana to zadna filozofia, jak w każdym innym aucie, można jedynie podpiąć jakiś 12v akumulatorek lub z innego auta na chwile zeby nie padły ustawienia przy braku prądu.

Można posmarować klemy nowego odrobiną smaru miedziowego.

Z ciekawości jaka cena w ASO za aku ?
 
 
Seawolf 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Outlander 3
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Cze 2018
Posty: 16
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 03-01-2020, 07:24   

NIe pytałem w ASO bo aż się boję :) Z ciekawości zadzwonię dziś i zapytam.

[ Dodano: 03-01-2020, 09:53 ]
Ok, dzwoniłem do ASO. Koszt wymiany akumulatora to ok 100 zł ale sam akumulator kosztuje 660 zł czyli razem około 760 zł i podają akumulator z innymi parametrami które mam w podanym przeze mnie 66 Ah i 620 A. Na necie kosztuje ok 450 zł więc 300 zł różnicy...
_________________
Sapere aude
 
 
spirosun 
Forumowicz

Auto: Outlander III
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Lip 2017
Posty: 145
Skąd: Warszawa, Mazowieckie
Wysłany: 03-01-2020, 13:14   

Inne parametry ? co takiego podali ? Dla silnika benzynowego takie parametry sa jak najbardziej ok, musi być jedynie EFB.

Ogolnie Mitsu jak każda inna firma nakleja tylko swoje logo na takie rzeczy jak tarcze/klocki, akumulatory, oleje itp i dolicza z 50% prowizji.


a za te 300zł lepiej...zatankować ;)
 
 
Amstaf11 
Forumowicz
Amstaf11

Auto: Outlander III
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Sty 2017
Posty: 149
Skąd: Wrocław
Wysłany: 16-01-2020, 14:55   

A więc stało się....
Akumulator padł.... Najpierw serwis stwierdził, że instalacja gazowa rozładowuje aku a wszystko inne jest ok ( ładowanie, akumulator) :D . Gazownik nie stwierdził upływu prądu i mówi: jeśli nic nie rozładowuje aku a rano aku rozładowane to wina aku. Jeszcze raz wizyta w serwisie i po 40 min diagnoza aku kaputt :evil: . Czyli te wszystkie wydruki z testera aku do d.. znaczy do niczego. :evil:
Nowy aku ze zniżką i montażem w aso 750 zł. Poszukiwania zamiennika spełzły na niczym ( aku są ale bez ebf ) wskazany w poprzednich postach benner a i owszem ale z dostawą prawie 500 zł a jezdzić trzeba... małżonka bez auta swojego ( zabrała mojego O3 ) :twisted: ja w jej aucie O3 aku które co chwilę musze doładowywać a więc smiała decyzja... Parę telefonów po znajomych i eureka :shock:
Kupiłem fabryczny akumulator do mitsubishi O3 poza serwisem za 650 z montażem i fakturą.
Tylko troche taniej od ASO a jest od ręki i działa i bez łaski. :D
Auto ma 3 lata i 8 mcy i aku kaputt.... Brat sprzedawał Octavię 2 w TDI i aku padło po 9 latach a to tylko podróba vw.
Schade
ps gwarancja na samochód 5 lat na aku 2 lata.......
 
 
spirosun 
Forumowicz

Auto: Outlander III
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Lip 2017
Posty: 145
Skąd: Warszawa, Mazowieckie
Wysłany: 17-01-2020, 11:40   

Szybko padł ten akumulator oryginalny skoro tylko 3 lata wytrzymał.
U mnie już 6 lat na oryginalnym i kręci jak dziki ale czasem go doładuje (raz na kwartał)
 
 
5darek 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi ASX 1.8 d-id 150kM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 13 Kwi 2009
Posty: 185
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 17-01-2020, 17:58   

U mnie w obu asx-ach z systsysakumulatoryemem start stop akumulatory padły po 8 latach. Wiec domyslam się że w twoim padł bo był kilkakrotnie rozładowany lub jest problem z ładowaniem.
 
 
jacekk 
Forumowicz

Auto: Outlander III 2.2D AT
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Paź 2014
Posty: 205
Skąd: Gdynia
Wysłany: 17-01-2020, 23:36   

Albo po prostu coś się wykruszyło i zrobiło zwarcie, tak bywa - krzywa gausa. Jeśli są takie, które pociągną 10 lat to i znajdą się takie co padno dużo szybciej. Jeśli dał się naładować to i tak dobrze. Mnie kiedyś aku nagle padł tak, że po całonocnym ładowaniu ciągle było nieco ponad 10V. Oczywiście nie dał rady zakręcić i trzeba było przywieźć ze sklepu nowy. Ale miał już te 8 lat i takie jego prawo.
 
 
5darek 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi ASX 1.8 d-id 150kM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 13 Kwi 2009
Posty: 185
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 18-01-2020, 08:08   

Akumulatory zwykle "padaja" na skutek silnego rozładowania. Ponowne ładowanie szczegolnie szybkie i dlatego dużym prądem powoduje opadanie cel - zwarcie w celi spowodowane przez osady wytracające się podczas ładowania akumulatora. Drugą główną przyczyną jest nieprawidłowa praca alternatora a dokladniej wytwarzanego napiecia za wysokiego (efekt zwarcia celi) lub za niskiego (nie doładowywanie). Czesm nie doświadczeni dolewając zbyt dużo wody destylowanej lub dolewając kwasu (o ile oczywiście jest taka możliwość). Jakość akumulatora jest ważna ale nie przesądza o trwałości w tam małych interwałach jak dwa-trzy lata.
 
 
Amstaf11 
Forumowicz
Amstaf11

Auto: Outlander III
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Sty 2017
Posty: 149
Skąd: Wrocław
Wysłany: 20-01-2020, 17:49   

Akumulator nigdy nie był doładowywany, a małżonka ma stosunkowo niedaleko do pracy ok. 5 km
stąd może był notorycznie niedoładowany. Przyszła zimna noc i aku kaputt :shock:
Doładowałem go raz elektroniczną ładowarką ale to nic nie dało. Odpaliłem pojeździłem i rano znowu kaputt. :evil: Jest nowe aku i dziura w kieszeni :mrgreen:
 
 
5darek 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi ASX 1.8 d-id 150kM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 13 Kwi 2009
Posty: 185
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 20-01-2020, 19:20   

Krótkie odcinki nie służą chociaż w systemach start stop oryginalny akumulator jest na 300tys. uruchomień. Może miałeś nieoryginalny...?
 
 
Brodzins 
Mitsumaniak


Auto: Outlander 2016 2.0 Pb CVT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 07 Sie 2018
Posty: 358
Skąd: Kraków
Wysłany: 20-01-2020, 19:51   

5darek napisał/a:
Krótkie odcinki nie służą chociaż w systemach start stop oryginalny akumulator jest na 300tys. uruchomień. Może miałeś nieoryginalny...?


300 tyś? Nie za dużo?

Jakby 20 razy dziennie odpalal, to za rok mamy około 8 tys uruchomien... akku byłoby wieczne prawie:)
_________________

 
 
Amstaf11 
Forumowicz
Amstaf11

Auto: Outlander III
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Sty 2017
Posty: 149
Skąd: Wrocław
Wysłany: 20-01-2020, 20:57   

Aku oryginalne tak jak auto :D Ze salonuuu :D
Kończy mi się leasing i zastanawiam się czy kupić po raz 3 autlandera... :shock:
Tak na prawdę to w moim budżecie ( 140k ) nie ma dużego wyboru...Chyba że nie jestem na bieżąco :D
 
 
5darek 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi ASX 1.8 d-id 150kM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 13 Kwi 2009
Posty: 185
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 20-01-2020, 21:33   

Volvo cx60 s ie nie zmieści?


Dokladnie 360tys w porządnych akumulatorach
https://www.akumulatory24...stop-p-158.html
Przyklad pierwszy z brzegu yuasy

Musisz wziąć pod uwagę że start stop w miescie w korkach moze się załączać często...
 
 
Snoopi_lubin 
Nowy Forumowicz

Auto: Outlander PHEV
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Paź 2020
Posty: 27
Skąd: Lubin
Wysłany: 07-10-2020, 12:12   

Akumulator do Outlander PHEV jest taki sam jak do zwykłego ?
Czy potrzeba jakiś specjalny jak do systemu start/stop?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.