Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[EA5A] Nierówna praca silnika
Autor Wiadomość
Kamsyyo 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant 2,5 V6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Wrz 2018
Posty: 32
Skąd: Konin
Wysłany: 23-01-2021, 20:03   [EA5A] Nierówna praca silnika

Cześć wszystkim, mam problem z nierówną pracą silnika, trwa to już jakiś czas. Ja nie wiem co to może być, jak dla mnie silnik chodzi za głośno, troche jak diesel. Słychać klepanie/klekot, nie wiem jak to nazwać. Wrzucam 3 filmiki, na jednym przegazowanie do 2k obrotów.
1. https://youtu.be/Jpdkv65zjlI
2. https://youtu.be/b3MxCW7RDLY
3. https://youtu.be/8fe_b1SllkE

[ Dodano: 30-01-2021, 15:16 ]
Nikt nie pomoże? Jak nie słychać dobrze to postaram się nagrać lepsze filmiki.
 
 
Marcino 
Mitsumaniak
Góral niskopienny


Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy
Dołączył: 02 Cze 2005
Posty: 10676
Skąd: okolice Tczewa
Wysłany: 01-02-2021, 09:02   

Nic poważnego tutaj nie słychać. Raczej takie syczenie. Jak już to raczej klikają wtryskiwacze.
Masz LPG?
_________________
2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r :)

"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów :)
Czyli w tym przypadku 6a13 8) " by tomchuck
 
 
 
Kamsyyo 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant 2,5 V6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Wrz 2018
Posty: 32
Skąd: Konin
Wysłany: 01-02-2021, 09:23   

To muszę nagrać inne filmiki, w rzeczywistości chodzi prawię jak diesel. Mam go 2 lata ponad i pamiętam że ten samochód chodził inaczej. Nagram później bo ja nim w zimę nie jeżdżę.
 
 
Jaro1974 
Mitsumaniak
Outsilverman ;-)


Auto: O1 bez T, EA5W i moto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 05 Sty 2008
Posty: 20738
Skąd: Z outlandera ;-) LRY ;-)
Wysłany: 01-02-2021, 09:42   

To może ci klepią hydropopychacze?
_________________
Admirał Gwiezdnej Floty :D
Pomogłem - kilknij POMÓGŁ ;-)
carisma http://forum.mitsumaniaki...p=940699#940699
outlander http://forum.mitsumaniaki...1289542#1289542
S40 https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?p=1581589#1581589
EA5W A/T '02 https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?p=1636386sid=8c835a59cb4250aa44c46bb3733c4f92#1636386


"Memories are the most important things that we remain to remember the most moving ones flowing from the depths of the HEART, recorded to the end of LIFE"

wozidełka; FSM 126P - 1995-1999; FSO 1500 - 1999-2004; seat ibiza 1.2 - 2004-2008; carisma 1.9td GLX - 2007-2014; megane 1.4 energy - 2008-2014; O1 - 2014- ; suzuki epicuro UC 125 - 2016 - ; honda CBF 125R - 2017 - ; volvo s40 1.9 Di- 2018 - 2020; EA5W A/T - 2020 - 2024 "RIP"; EA5A A/T 2024 - ?
"A co ja mogę - przecież tylko zwykłym szeregowym mitsumaniakiem już nie jestem :P "
ルブリン
 
 
 
Marcino 
Mitsumaniak
Góral niskopienny


Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy
Dołączył: 02 Cze 2005
Posty: 10676
Skąd: okolice Tczewa
Wysłany: 01-02-2021, 14:31   

Jaro1974 napisał/a:
To może ci klepią hydropopychacze?

Najprawdopodobniej są to popyhacze
_________________
2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r :)

"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów :)
Czyli w tym przypadku 6a13 8) " by tomchuck
 
 
 
Kamsyyo 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant 2,5 V6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Wrz 2018
Posty: 32
Skąd: Konin
Wysłany: 01-02-2021, 19:49   

Tak myślę że są to popychacze, ale nie znalazłem innego filmiku żeby sobie porównać. A ktoś mi powie czy coś się dzieje jak troche z tym pojeździłem już?
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21939
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 02-02-2021, 07:37   

Jak trochę jeździłeś na uszkodzonych popychaczach to nic nie powinno się stać.
 
 
Marcino 
Mitsumaniak
Góral niskopienny


Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy
Dołączył: 02 Cze 2005
Posty: 10676
Skąd: okolice Tczewa
Wysłany: 02-02-2021, 08:08   

Znam przypadek ze się w rękach rozpadał ale silnik chodził. Dalsza jazda skutkuje wyklepywaniem się główki popychacza - wżery.
_________________
2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r :)

"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów :)
Czyli w tym przypadku 6a13 8) " by tomchuck
 
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21939
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 02-02-2021, 18:33   

Marcino, zgadza się, ostatnio wymieniałem popychacz u znajomego w 2,5 V6 i popychacz rozpadł się na 3 części. Osobno główka, zabezpieczenie główki i korpus. W silniku tak waliło, że każdy mechanik stawiał na panewkę.

Co do wżerów na popychaczach to na pewno powodem nie jest to, że klepią i się wżery robią, bo w moim na kilku sztukach mam wżery, na niektórych takie duże jak cała podstawa popychacza, a od 8 lat jak nim jeżdżę jeszcze nigdy nawet na sekundę nie usłyszałem żadnego popychacza.
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24293
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 02-02-2021, 21:10   

Klepią jak komora wysokiego ciśnienia nie trzyma oleju albo są zapowietrzone.
 
 
Marcino 
Mitsumaniak
Góral niskopienny


Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy
Dołączył: 02 Cze 2005
Posty: 10676
Skąd: okolice Tczewa
Wysłany: 03-02-2021, 09:15   

Hugo napisał/a:
bo w moim na kilku sztukach mam wżery, na niektórych takie duże jak cała podstawa popychacza, a od 8 lat jak nim jeżdżę jeszcze nigdy nawet na sekundę nie usłyszałem żadnego popychacza.

Serio nie zmieniasz? Ja zmieniłem mimo ze trzymały cisnienie. Wiem ze to wina raczej oleju i chyba głównie z tylnej głowicy. Mój wczoraj w 8stC odpalony po 2tyg zacykał na 2-3s i pozniej spokój.
_________________
2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r :)

"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów :)
Czyli w tym przypadku 6a13 8) " by tomchuck
 
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21939
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 04-02-2021, 08:45   

Marcino, nie ruszam dopóki jest cisza. Nie pamiętam dokładnie, ale u mnie chyba akurat tylko na przedniej głowicy mają wżery. Oglądałem wszystkie przy wymianie uszczelniaczy zaworowych z 2 lata temu.
 
 
Kamsyyo 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant 2,5 V6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Wrz 2018
Posty: 32
Skąd: Konin
Wysłany: 06-02-2021, 09:29   

Hugo napisał/a:
Jak trochę jeździłeś na uszkodzonych popychaczach to nic nie powinno się stać.

Wydaje mi się ze z jakieś 2-3 tysiące km, bo wtedy jakoś zacząłem słyszeć że chodzi nie tak jak powinien. Wystarczy je wyczyścić czy trzeba wymieniać? Jeszcze mechanika dopytam czy tak zrobi bo sam się raczej nie bawię przy samochodzie. Gdzieś widziałem że koszt nowych to chyba 70 za sztuke.
 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 820 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 20975
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 06-02-2021, 10:04   

Kamsyyo napisał/a:
Gdzieś widziałem że koszt nowych to chyba 70 za sztuke.

Firmy Ajusa kupisz za 35zł/szt. na allegro, OE za 85zł/szt.
Choć mnożąc to x24 to i tak wychodzi ładna kwota :wink: .
U mnie czyszczenie pomogło na pół roku :? .
_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
Kamsyyo 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant 2,5 V6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Wrz 2018
Posty: 32
Skąd: Konin
Wysłany: 06-02-2021, 10:14   

Bizi78 napisał/a:
Firmy Ajusa kupisz za 35zł/szt. na allegro, OE za 85zł/szt.

Te za 35 mogę kupić :D Ale czy one są dobre i jak długo wytrzymają.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.