Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[2.8 TD] Ciężko odpala na ciepłym silniku
Autor Wiadomość
cwiras4 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero II 2.8 Long
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Paź 2017
Posty: 5
Skąd: Poznań
Wysłany: 14-12-2017, 19:06   [2.8 TD] Ciężko odpala na ciepłym silniku

Witam forumowiczów,
stałem się posiadaczem Pajero II 2.8. Zostało ono przekazane mechanikowi na "odszczurzenie" i pojawił się pewien problem. Na zimnym silniku auto odpala na tzw. strzała. Nie kopci i pracuje równo. Po przejechaniu kilku km i dogrzaniu, próba kolejnego odpalenia skutkuje długim kręceniem. Gdy już odpali pracuje równo i także nie kopci.

Mechanik zauważył, że na zimnym nie ma podniesionych obrotów tzw. ssanie nie działa, ale nie wiem czy to dobry trop. Obroty na jałowym czy zimny czy ciepły koło 9 tys.

Czy to problem z pompą, jej regulacją czy może coś innego?

ROZWIAZANIE
Problem powodował najprawdopodobniej uszkodzony przewód masowy. Przynajmniej narazie wszystko jest ok.
Ostatnio zmieniony przez cwiras4 23-12-2017, 20:42, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Rander 
Forumowicz

Auto: Outlander III PHEV
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 04 Lis 2011
Posty: 371
Skąd: Dębica & Warszawa i nie tylko ;)
Wysłany: 14-12-2017, 23:39   Re: Ciężko odpala na ciepłym silniku

cwiras4 napisał/a:
Witam forumowiczów,
stałem się posiadaczem Pajero II 2.8. Zostało ono przekazane mechanikowi na "odszczurzenie" i pojawił się pewien problem. Na zimnym silniku auto odpala na tzw. strzała. Nie kopci i pracuje równo. Po przejechaniu kilku km i dogrzaniu, próba kolejnego odpalenia skutkuje długim kręceniem. Gdy już odpali pracuje równo i także nie kopci.


Prawdopodobny problem z elektrozaworem paliwa sterowanym przez immobilizer.
Jedno z rozwiązań to usunięcie elektrozaworu.

Cytat:

Mechanik zauważył, że na zimnym nie ma podniesionych obrotów tzw. ssanie nie działa, ale nie wiem czy to dobry trop. Obroty na jałowym czy zimny czy ciepły koło 9 tys.

Czy to problem z pompą, jej regulacją czy może coś innego?


Pompa wtryskowa ma regulację przyśpieszenia. Może coś z "parafiną" nie tak?

Skontaktuj się z naszym moderatorem Zbyszkiem zbyszekm2 ewentualnie z serwisem pomp wtryskowych Boscha.
_________________
Pozdrawiam.

Adam.
 
 
cwiras4 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero II 2.8 Long
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Paź 2017
Posty: 5
Skąd: Poznań
Wysłany: 15-12-2017, 00:01   

Dzięki za wskazówki. Poczytałem trochę na ten temat i niektórzy zalecają test polegający na polanie zimną wodą pompy zaraz po jeździe. Czy powinienem odłączyć akumulator przed tą operacją?

Co to jest ta "parafina" i jeśli faktycznie to uszkodzona pompa, to nastawiać się na regenerację czy wymianę? Na jakie koszty się przygotować?
 
 
milo 
Mitsumaniak


Auto: galant 2.0 td 2001r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy
Dołączył: 27 Lut 2011
Posty: 3452
Skąd: BP
Wysłany: 15-12-2017, 15:41   

cwiras4 napisał/a:
Co to jest ta "parafina"

Zmienia kąt wtrysku pod wpływem temperatury wydłuża sie i przestawia kąt i na odwrót
_________________
Jest ryzyko jest zabawa
三菱ギャラン

Yamaha FZ 750
Lancer 1,8 d
Galant 1,8 td
Galant 2,0 td
 
 
 
galeo1 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Pajero 2,5TDI Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Paź 2015
Posty: 24
Skąd: Polska
Wysłany: 20-10-2018, 12:30   

Witam!
U mnie historia wyglądała podobnie. Wpierw porządek z instalacją, regeneracja alternatora, regeneracja rozrusznika (zakończona niestety po czasie wymianą na nowy), w końcu akumulator. I do teraz się zdarza - a to już prawie dwa lata - zimny pali na dotyk, ciepły dłużej, a czasem ledwo, ledwo. A potem znowu jest w porządku. Chcąc zdiagnozować pompę w warsztacie Bosch'a przedstawili mi jakiś wydruk sprawności akumulatora, że w sumie to już się kończy, a od tego trzeba zacząć. Pojechałem tam gdzie kupiłem akumulator - sprawdzili i mówią że tamci naciągają, chcąc sprzedać nowy. I bądź tu człowieku mądry. Pozdrawiam! Jary
 
 
mariozet74 
Nowy Forumowicz
Mario Mitsu

Auto: Pajero 2.8 turbo d 3 dzwiowy
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Lis 2019
Posty: 8
Skąd: Podbeskidzie
Wysłany: 28-03-2021, 14:07   

cwiras4, Witaj cwiras4 a gdzie znajde ten przewód masowy? że tak Ci pomógł w tej przypadłośći. u mnie podobnie się dzieje i jeszcze troche przerywa tak jak by turbo się odłączało lub przerwy w paliwie sekundowe. Pozdrawiam mariozet74
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.