 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
[2.8 TD] Ciężko odpala na ciepłym silniku |
Autor |
Wiadomość |
cwiras4
Nowy Forumowicz
Auto: Pajero II 2.8 Long
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Paź 2017 Posty: 5 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 14-12-2017, 19:06 [2.8 TD] Ciężko odpala na ciepłym silniku
|
|
|
Witam forumowiczów,
stałem się posiadaczem Pajero II 2.8. Zostało ono przekazane mechanikowi na "odszczurzenie" i pojawił się pewien problem. Na zimnym silniku auto odpala na tzw. strzała. Nie kopci i pracuje równo. Po przejechaniu kilku km i dogrzaniu, próba kolejnego odpalenia skutkuje długim kręceniem. Gdy już odpali pracuje równo i także nie kopci.
Mechanik zauważył, że na zimnym nie ma podniesionych obrotów tzw. ssanie nie działa, ale nie wiem czy to dobry trop. Obroty na jałowym czy zimny czy ciepły koło 9 tys.
Czy to problem z pompą, jej regulacją czy może coś innego?
ROZWIAZANIE
Problem powodował najprawdopodobniej uszkodzony przewód masowy. Przynajmniej narazie wszystko jest ok. |
Ostatnio zmieniony przez cwiras4 23-12-2017, 20:42, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
Rander
Forumowicz
Auto: Outlander III PHEV
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 10 razy Dołączył: 04 Lis 2011 Posty: 371 Skąd: Dębica & Warszawa i nie tylko ;)
|
Wysłany: 14-12-2017, 23:39 Re: Ciężko odpala na ciepłym silniku
|
|
|
cwiras4 napisał/a: | Witam forumowiczów,
stałem się posiadaczem Pajero II 2.8. Zostało ono przekazane mechanikowi na "odszczurzenie" i pojawił się pewien problem. Na zimnym silniku auto odpala na tzw. strzała. Nie kopci i pracuje równo. Po przejechaniu kilku km i dogrzaniu, próba kolejnego odpalenia skutkuje długim kręceniem. Gdy już odpali pracuje równo i także nie kopci.
|
Prawdopodobny problem z elektrozaworem paliwa sterowanym przez immobilizer.
Jedno z rozwiązań to usunięcie elektrozaworu.
Cytat: |
Mechanik zauważył, że na zimnym nie ma podniesionych obrotów tzw. ssanie nie działa, ale nie wiem czy to dobry trop. Obroty na jałowym czy zimny czy ciepły koło 9 tys.
Czy to problem z pompą, jej regulacją czy może coś innego? |
Pompa wtryskowa ma regulację przyśpieszenia. Może coś z "parafiną" nie tak?
Skontaktuj się z naszym moderatorem Zbyszkiem zbyszekm2 ewentualnie z serwisem pomp wtryskowych Boscha. |
_________________ Pozdrawiam.
Adam. |
|
|
|
 |
cwiras4
Nowy Forumowicz
Auto: Pajero II 2.8 Long
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Paź 2017 Posty: 5 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 15-12-2017, 00:01
|
|
|
Dzięki za wskazówki. Poczytałem trochę na ten temat i niektórzy zalecają test polegający na polanie zimną wodą pompy zaraz po jeździe. Czy powinienem odłączyć akumulator przed tą operacją?
Co to jest ta "parafina" i jeśli faktycznie to uszkodzona pompa, to nastawiać się na regenerację czy wymianę? Na jakie koszty się przygotować? |
|
|
|
 |
milo
Mitsumaniak

Auto: galant 2.0 td 2001r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy Dołączył: 27 Lut 2011 Posty: 3452 Skąd: BP
|
Wysłany: 15-12-2017, 15:41
|
|
|
cwiras4 napisał/a: | Co to jest ta "parafina" |
Zmienia kąt wtrysku pod wpływem temperatury wydłuża sie i przestawia kąt i na odwrót |
_________________ Jest ryzyko jest zabawa
三菱ギャラン
Yamaha FZ 750
Lancer 1,8 d
Galant 1,8 td
Galant 2,0 td
 |
|
|
|
 |
galeo1
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Pajero 2,5TDI Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 17 Paź 2015 Posty: 24 Skąd: Polska
|
Wysłany: 20-10-2018, 12:30
|
|
|
Witam!
U mnie historia wyglądała podobnie. Wpierw porządek z instalacją, regeneracja alternatora, regeneracja rozrusznika (zakończona niestety po czasie wymianą na nowy), w końcu akumulator. I do teraz się zdarza - a to już prawie dwa lata - zimny pali na dotyk, ciepły dłużej, a czasem ledwo, ledwo. A potem znowu jest w porządku. Chcąc zdiagnozować pompę w warsztacie Bosch'a przedstawili mi jakiś wydruk sprawności akumulatora, że w sumie to już się kończy, a od tego trzeba zacząć. Pojechałem tam gdzie kupiłem akumulator - sprawdzili i mówią że tamci naciągają, chcąc sprzedać nowy. I bądź tu człowieku mądry. Pozdrawiam! Jary |
|
|
|
 |
mariozet74
Nowy Forumowicz Mario Mitsu
Auto: Pajero 2.8 turbo d 3 dzwiowy
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Lis 2019 Posty: 8 Skąd: Podbeskidzie
|
Wysłany: 28-03-2021, 14:07
|
|
|
cwiras4, Witaj cwiras4 a gdzie znajde ten przewód masowy? że tak Ci pomógł w tej przypadłośći. u mnie podobnie się dzieje i jeszcze troche przerywa tak jak by turbo się odłączało lub przerwy w paliwie sekundowe. Pozdrawiam mariozet74 |
|
|
|
 |
|
|