Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Pajero I 3.0 v6 1991 - Brak Iskry - problem rozwiązany
Autor Wiadomość
Blowman 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero I 3.0 v6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Lip 2017
Posty: 6
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 09-04-2018, 14:34   Pajero I 3.0 v6 1991 - Brak Iskry - problem rozwiązany

Witam,
Utkwiłem w martwym punkcie i nie wiem co mogę jeszcze sprawdzić.
Ogólnie nie ma iskry.

Kable 100% dobre, prąd nie wychodzi już cewki.
Na wejściu do cewki są dwa kable we wtyczce na jednym jest prąd cały czas a na drugim po przekręceniu zapłonu ( czy tak ma być? ).

Cewka podmieniona z innego sprawnego pajero z tym silnikiem, tak samo komp.
Paliwo podaje przy przekręceniu zapłonu.

Macie może jakieś pomysły co jeszcze można sprawdzić?

Pozdrawiam
Marcin
Ostatnio zmieniony przez Blowman 15-04-2018, 19:52, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Georg 
Mitsumaniak


Auto: Z trwałym motorem 3.2 DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 37 razy
Dołączył: 18 Sty 2014
Posty: 771
Skąd: Warszawa Miedzeszyn
Wysłany: 09-04-2018, 15:53   

Sprawdź, czy przy kręceniu rozrusznikiem pojawiają się napięcia otwarcia wtryskiwacza (dowolnego):
- jeśli tak, to prawdopodobnie uszkodzony jest wzmacniacz/moduł zapłonu
- jeśli nie, to uszkodzenia szukaj w nadajniku/czujniku impulsów (w tym aucie chyba w aparacie zapłonowym)
Jako kontrolki użyj żarówki o niskiej mocy (ok.5 Watt) włączonej w miejsce wtryskiwacza.
_________________
Nie karmić trolli.
 
 
Blowman 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero I 3.0 v6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Lip 2017
Posty: 6
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 09-04-2018, 18:44   

Czy Czujnik impulsów to to samo co czujnik Halla? Czyli to w co podłączone jest wtyczka pod kopułką?
Wzmacniacz chyba też podmienialem z tego drugiego pajero. W sumie trzy rzeczy w okolicach cewki podmieniałem (Nie znam się aż tak i heheheh nie wiem jak te części się nazywaly i dokladnie do czego byly). Czujnik Halla jest akurat inny u mnie i tego nie sprawdzałem.
Dzięki za podpowiedź. Postaram się to ogarnąć i sie zobaczy. Dam info co i jak.



Powyżej te 3 części które podmieniałem :) tzn miejsce w którym były ;)
 
 
Georg 
Mitsumaniak


Auto: Z trwałym motorem 3.2 DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 37 razy
Dołączył: 18 Sty 2014
Posty: 771
Skąd: Warszawa Miedzeszyn
Wysłany: 09-04-2018, 19:11   

Blowman napisał/a:
Czy Czujnik impulsów to to samo co czujnik Halla? Czyli to w co podłączone jest wtyczka pod kopułką?

Tak. Czujnik impulsów może być hallotronowy lub magneto-indukcyjny.
_________________
Nie karmić trolli.
 
 
Blowman 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero I 3.0 v6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Lip 2017
Posty: 6
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 14-04-2018, 18:42   

Czujnik zmieniony a iskry brak ... helllppppp.. wszystkie części dziś zamontowane do innego pajero i tam śmiga . Co jeszcze "może zatrzymać iskrę z cewki do kopułki" ???
Pajero I chyba nie ma immo?!

[ Dodano: 15-04-2018, 19:50 ]
DZIAŁAAAA... Przyczyną oczywiscie jak to Często bywa błachostka oczywiscie istotna.. mianowicie mam mała dziurę w podłodze pod prawa noga pasażera i tam czasem woda i błotko podchlapuje . Za plastikiem po prawej stronie pod kompem jest jakiś przekaźnik e8t06571 i (na zdjeciu) i w kostce "zgnił" jeden z kilku kabelkow i praktycznie wisiał na przysłowiowym włosku a dokladnie w sumie się urwał i ten jeden zielony kabelek powodował brak iskry z cewki .. ponad 2 tygodnie szukania .. Nowy/używany aparat zapłonowy itp. No ale dziś była juz jazda i uśmiech wrócił..


Dziękuję za podpowiedzi...
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24313
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 15-04-2018, 20:04   

To przekaźnik główny... Rozłącza wszystko z pompą paliwa włącznie.
 
 
Blowman 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero I 3.0 v6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Lip 2017
Posty: 6
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 15-04-2018, 23:01   

Pewnie tak ale pompa mi działała więc pewnie ten kabelek co był urwany był od "iskry"
 
 
Asobiepodlubie 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Sty 2021
Posty: 1
Skąd: Jordanow
Wysłany: 06-02-2021, 13:37   

Witam wszystkich mam problem z pajero 2 3.0v6 1992 mianowicie brak iskry macie jakieś pomysły gdzie szukac przyczyny.cewka aparat zaplonowy wymieniony komputer sprawdzony iskry nadal brak
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.