Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Outlander ciężko odpala na zimnym
Autor Wiadomość
spooner25 
Forumowicz

Auto: Outlander Turbo, Prelude VTI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Cze 2016
Posty: 79
Skąd: płońsk
Wysłany: 05-03-2018, 19:39   Outlander ciężko odpala na zimnym

Panowie, szukajka nie dała odpowiedzi więc zapodaję temat do rozkminy:

Od 2 dni zauważyłem, że rano Outlander Turbo ciężko pali. Nie ważne jaka temperatura

zewnętrzna. Akumulator roczny, świece wymienione na używane :)

Palił od strzała a teraz trzeba go pokręcią. Na ciepłym pali na dotyk.

Co to może być ?
 
 
Piwor 
Mitsumaniak


Auto: 730d
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 43 razy
Dołączył: 12 Paź 2008
Posty: 3444
Skąd: Warszawa
Wysłany: 05-03-2018, 20:04   

spooner25 napisał/a:
świece wymienione na używane :)


:D

spooner25 napisał/a:
Od 2 dni zauważyłem, że rano Outlander Turbo ciężko pali. Nie ważne jaka temperatura


Przez ostatnie dwa dni były największe mrozy. Może Twój roczny akumulator jest słaby? Może masz używany olej typu 15W40?
_________________
01270/KMM

ex-Cari 1.8 SOHC 2008-2010.
Cari 1.8 GDI 2010-2013 -> SOHC 2014 - 2018
730d 2018 -
 
 
spooner25 
Forumowicz

Auto: Outlander Turbo, Prelude VTI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Cze 2016
Posty: 79
Skąd: płońsk
Wysłany: 05-03-2018, 20:09   

dzisiaj było ledwie -5 stopni a to samo było po pracy gdzie było -3 stopnie więc pogoda i akumulator raczej nie wchodzi w grę.
 
 
Piwor 
Mitsumaniak


Auto: 730d
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 43 razy
Dołączył: 12 Paź 2008
Posty: 3444
Skąd: Warszawa
Wysłany: 05-03-2018, 22:08   

Jakieś błędy? Diagnostyka?
_________________
01270/KMM

ex-Cari 1.8 SOHC 2008-2010.
Cari 1.8 GDI 2010-2013 -> SOHC 2014 - 2018
730d 2018 -
 
 
Bzyk_R1 
Mitsumaniak
Outlanderowiec


Auto: O1T LSRG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 132 razy
Dołączył: 02 Sie 2016
Posty: 5363
Skąd: Pińczów TPI
Wysłany: 05-03-2018, 23:32   

spooner25, jak już zapali to zgaś i zapal znowu i sprawdź czy wtedy już dobrze i ładnie zapala.
_________________
Gdy obowiązek wezwie mnie,
Tam wszędzie, gdzie się pali,
Ty mi, o Panie, siłę daj,
Bym życie ludzkie ocalił.


Lekki Samochód Ratowniczo Gaśniczy: 300+KM/500+Nm http://forum.mitsumaniaki...1489343#1489343 ターボアウトランダー
Legenda we własnym garażu: http://forum.mitsumaniaki...1502384#1502384
Sprzątam i pilnuję porządku w dziale Outlandera. Czasem zdarza mi się kogoś wycinać...
ZAPRASZAM DO ODWIEDZENIA I SUBSKRYPCJI MOJEGO KANAŁU NA YT
https://www.youtube.com/c...sgoaAdLHmEnzUrg A czy Ty Gość już subskrybujesz?

STOP HYBRID GO LPG
 
 
spooner25 
Forumowicz

Auto: Outlander Turbo, Prelude VTI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Cze 2016
Posty: 79
Skąd: płońsk
Wysłany: 06-03-2018, 10:49   

Dzisiaj rano odpalał bardzo ładnie, może jakiś pojedyńczy wybryk :)
 
 
Bzyk_R1 
Mitsumaniak
Outlanderowiec


Auto: O1T LSRG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 132 razy
Dołączył: 02 Sie 2016
Posty: 5363
Skąd: Pińczów TPI
Wysłany: 06-03-2018, 13:20   

spooner25, zatankuj benzyny pod korek i powinno już nie wracać.
_________________
Gdy obowiązek wezwie mnie,
Tam wszędzie, gdzie się pali,
Ty mi, o Panie, siłę daj,
Bym życie ludzkie ocalił.


Lekki Samochód Ratowniczo Gaśniczy: 300+KM/500+Nm http://forum.mitsumaniaki...1489343#1489343 ターボアウトランダー
Legenda we własnym garażu: http://forum.mitsumaniaki...1502384#1502384
Sprzątam i pilnuję porządku w dziale Outlandera. Czasem zdarza mi się kogoś wycinać...
ZAPRASZAM DO ODWIEDZENIA I SUBSKRYPCJI MOJEGO KANAŁU NA YT
https://www.youtube.com/c...sgoaAdLHmEnzUrg A czy Ty Gość już subskrybujesz?

STOP HYBRID GO LPG
 
 
spooner25 
Forumowicz

Auto: Outlander Turbo, Prelude VTI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Cze 2016
Posty: 79
Skąd: płońsk
Wysłany: 08-03-2018, 18:57   

Objaw jednak powrócił. Benzynę często mam pod korek i to 98.
 
 
qba1983 
Forumowicz

Auto: Out 2.0T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 06 Mar 2014
Posty: 116
Skąd: Łódź
Wysłany: 25-03-2018, 19:44   

jeśli masz lpg to może to być objaw zalewania kolektora resztkanmi gazu z reduktora. mimo różnych zabezpieczeń miałem taką sytuacje że odpalał dopiero po 4 sekundach kręcenia.
 
 
bizislawek 
Nowy Forumowicz

Auto: Outlander
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Lut 2017
Posty: 10
Skąd: radom
Wysłany: 20-05-2018, 00:57   

Podczepie sie pod temat bo u mnie tez słabo pali na zimnym silniku , choć jak postoi min 1,5 -2 doby to pali od strzała.
qba1983 znalazłeś sposób na usunięcie tego "zalewania", może ktoś z forumowiczów ma na to sposób?
Edit:
Jest rozwiązanie problemu, lały dwa wtryski gazu, po wymianie wszystko wróciło do normy.
 
 
sebeqq 
Nowy Forumowicz

Auto: O1T
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Sie 2019
Posty: 3
Skąd: Kije
Wysłany: 22-11-2020, 12:23   

I mnie dotknął podobny problem.
Autko nagle zaczęło bardzo opornie zapalać "na zimnym" tzn. np. po nocy. Nie chce załapać za pierwszym razem a jeśli się to uda to jakby szarpie i nierówno pracuje przez 1-2 sekundy.
Przejechałem ok 100 km na samej benzynie i zostawiłem auto na noc - to samo.
Jeśli już zapali i od razu go zgaszę to następnym razem zapala natychmiast (zimny silnik). Na ciepłym bez problemów.
Podłączyłem obd i temp cieczy jaką pokazywał to 2 stopnie, temp. zasysanego pow. 6 a temp. zewnętrzna 4 ale to chyba wynika z usytuowania czujników. Co ciekawe kiedy podłączyłem obd to poustawianie wszystkiego trochę mi zajęło - autko w tym czasie nie było zapalone ale kluczyk był przekręcony przez jakieś 2-3 min. i samochód zapalił bez tego przerywania...
Znalazłem jeszcze jeden wątek z tym problemem gdzie winny był chyba jakiś dodatkowy alarm. Ja zastanawiam się czy to może być np pompa paliwa albo jakiś zaworek w układzie paliwowym? 🤔

Gaz założony dopiero parę miesięcy temu, przejechane jakieś 7tkm
 
 
woojas25 
Forumowicz

Auto: mitsubishi outlander 2.0t
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 03 Lis 2014
Posty: 124
Skąd: libiąż
Wysłany: 22-11-2020, 19:44   

mialem tak samo jak reduktor puszczal gaz po wymianie wszystko ok , mozna tez zakrecic gaz w butli i sprobowac
 
 
 
Bzyk_R1 
Mitsumaniak
Outlanderowiec


Auto: O1T LSRG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 132 razy
Dołączył: 02 Sie 2016
Posty: 5363
Skąd: Pińczów TPI
Wysłany: 23-11-2020, 21:18   

Jak chcecie wykluczyć lpg to trzeba zakręcić zawór w butli na odpalonym silniku i poczekać aż samochód wypali cały gaz z układu i sam przełączy na benzynę. Potem z rana test palenia. Jeżeli są problemy z puszczaniem lpg z reduktora czy wtryskiwaczy to auto powinno zapalić bez problemu.

Powyższe stosujemy gdy nalanie benzyny pod korek nie pomaga, ewentualnie odkręcenie wlewu z rana bezpośrednio przed uruchomieniem.
_________________
Gdy obowiązek wezwie mnie,
Tam wszędzie, gdzie się pali,
Ty mi, o Panie, siłę daj,
Bym życie ludzkie ocalił.


Lekki Samochód Ratowniczo Gaśniczy: 300+KM/500+Nm http://forum.mitsumaniaki...1489343#1489343 ターボアウトランダー
Legenda we własnym garażu: http://forum.mitsumaniaki...1502384#1502384
Sprzątam i pilnuję porządku w dziale Outlandera. Czasem zdarza mi się kogoś wycinać...
ZAPRASZAM DO ODWIEDZENIA I SUBSKRYPCJI MOJEGO KANAŁU NA YT
https://www.youtube.com/c...sgoaAdLHmEnzUrg A czy Ty Gość już subskrybujesz?

STOP HYBRID GO LPG
 
 
Arturro_Turbo 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Outlander 2.0 Turbo
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Paź 2010
Posty: 12
Skąd: Warszawa
Wysłany: 18-01-2021, 11:06   

Podczepiam się pod temat.
Auto bez gazu. Świece nowe. Zimny - pierwsze zakręcenie, buja jakby łapał obroty, czasem załapie, a czasem trzeba robić drugi strzał. Przy drugim odpala od razu.
Paliwo często pod korek - tzn. - odpalam po przejechaniu 1,4km ze stacji :-) VPower 100, na takim był strojony, nie ma znaczenia.
Ktoś coś?
 
 
Bzyk_R1 
Mitsumaniak
Outlanderowiec


Auto: O1T LSRG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 132 razy
Dołączył: 02 Sie 2016
Posty: 5363
Skąd: Pińczów TPI
Wysłany: 18-01-2021, 11:16   

Bezpośrednio po tankowaniu na full tak też odpala z trudem rano? Spróbuj przed odpaleniem odkręcić korek wlewu i obserwuj czy coś się zmieniło.
_________________
Gdy obowiązek wezwie mnie,
Tam wszędzie, gdzie się pali,
Ty mi, o Panie, siłę daj,
Bym życie ludzkie ocalił.


Lekki Samochód Ratowniczo Gaśniczy: 300+KM/500+Nm http://forum.mitsumaniaki...1489343#1489343 ターボアウトランダー
Legenda we własnym garażu: http://forum.mitsumaniaki...1502384#1502384
Sprzątam i pilnuję porządku w dziale Outlandera. Czasem zdarza mi się kogoś wycinać...
ZAPRASZAM DO ODWIEDZENIA I SUBSKRYPCJI MOJEGO KANAŁU NA YT
https://www.youtube.com/c...sgoaAdLHmEnzUrg A czy Ty Gość już subskrybujesz?

STOP HYBRID GO LPG
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.