Outlander ciężko odpala na zimnym |
Autor |
Wiadomość |
spooner25
Forumowicz
Auto: Outlander Turbo, Prelude VTI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Cze 2016 Posty: 79 Skąd: płońsk
|
Wysłany: 05-03-2018, 19:39 Outlander ciężko odpala na zimnym
|
|
|
Panowie, szukajka nie dała odpowiedzi więc zapodaję temat do rozkminy:
Od 2 dni zauważyłem, że rano Outlander Turbo ciężko pali. Nie ważne jaka temperatura
zewnętrzna. Akumulator roczny, świece wymienione na używane
Palił od strzała a teraz trzeba go pokręcią. Na ciepłym pali na dotyk.
Co to może być ? |
|
|
|
 |
Piwor
Mitsumaniak

Auto: 730d
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 43 razy Dołączył: 12 Paź 2008 Posty: 3444 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 05-03-2018, 20:04
|
|
|
spooner25 napisał/a: | świece wymienione na używane |
spooner25 napisał/a: | Od 2 dni zauważyłem, że rano Outlander Turbo ciężko pali. Nie ważne jaka temperatura
|
Przez ostatnie dwa dni były największe mrozy. Może Twój roczny akumulator jest słaby? Może masz używany olej typu 15W40? |
_________________ 01270/KMM
ex-Cari 1.8 SOHC 2008-2010.
Cari 1.8 GDI 2010-2013 -> SOHC 2014 - 2018
730d 2018 - |
|
|
|
 |
spooner25
Forumowicz
Auto: Outlander Turbo, Prelude VTI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Cze 2016 Posty: 79 Skąd: płońsk
|
Wysłany: 05-03-2018, 20:09
|
|
|
dzisiaj było ledwie -5 stopni a to samo było po pracy gdzie było -3 stopnie więc pogoda i akumulator raczej nie wchodzi w grę. |
|
|
|
 |
Piwor
Mitsumaniak

Auto: 730d
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 43 razy Dołączył: 12 Paź 2008 Posty: 3444 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 05-03-2018, 22:08
|
|
|
Jakieś błędy? Diagnostyka? |
_________________ 01270/KMM
ex-Cari 1.8 SOHC 2008-2010.
Cari 1.8 GDI 2010-2013 -> SOHC 2014 - 2018
730d 2018 - |
|
|
|
 |
Bzyk_R1
Mitsumaniak Outlanderowiec

Auto: O1T LSRG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 132 razy Dołączył: 02 Sie 2016 Posty: 5363 Skąd: Pińczów TPI
|
Wysłany: 05-03-2018, 23:32
|
|
|
spooner25, jak już zapali to zgaś i zapal znowu i sprawdź czy wtedy już dobrze i ładnie zapala. |
_________________ Gdy obowiązek wezwie mnie,
Tam wszędzie, gdzie się pali,
Ty mi, o Panie, siłę daj,
Bym życie ludzkie ocalił.
Lekki Samochód Ratowniczo Gaśniczy: 300+KM/500+Nm http://forum.mitsumaniaki...1489343#1489343 ターボアウトランダー
Legenda we własnym garażu: http://forum.mitsumaniaki...1502384#1502384
Sprzątam i pilnuję porządku w dziale Outlandera. Czasem zdarza mi się kogoś wycinać...
ZAPRASZAM DO ODWIEDZENIA I SUBSKRYPCJI MOJEGO KANAŁU NA YT
https://www.youtube.com/c...sgoaAdLHmEnzUrg A czy Ty Gość już subskrybujesz?
STOP HYBRID GO LPG |
|
|
|
 |
spooner25
Forumowicz
Auto: Outlander Turbo, Prelude VTI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Cze 2016 Posty: 79 Skąd: płońsk
|
Wysłany: 06-03-2018, 10:49
|
|
|
Dzisiaj rano odpalał bardzo ładnie, może jakiś pojedyńczy wybryk |
|
|
|
 |
Bzyk_R1
Mitsumaniak Outlanderowiec

Auto: O1T LSRG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 132 razy Dołączył: 02 Sie 2016 Posty: 5363 Skąd: Pińczów TPI
|
|
|
|
 |
spooner25
Forumowicz
Auto: Outlander Turbo, Prelude VTI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Cze 2016 Posty: 79 Skąd: płońsk
|
Wysłany: 08-03-2018, 18:57
|
|
|
Objaw jednak powrócił. Benzynę często mam pod korek i to 98. |
|
|
|
 |
qba1983
Forumowicz
Auto: Out 2.0T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 06 Mar 2014 Posty: 116 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 25-03-2018, 19:44
|
|
|
jeśli masz lpg to może to być objaw zalewania kolektora resztkanmi gazu z reduktora. mimo różnych zabezpieczeń miałem taką sytuacje że odpalał dopiero po 4 sekundach kręcenia. |
|
|
|
 |
bizislawek
Nowy Forumowicz
Auto: Outlander
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Lut 2017 Posty: 10 Skąd: radom
|
Wysłany: 20-05-2018, 00:57
|
|
|
Podczepie sie pod temat bo u mnie tez słabo pali na zimnym silniku , choć jak postoi min 1,5 -2 doby to pali od strzała.
qba1983 znalazłeś sposób na usunięcie tego "zalewania", może ktoś z forumowiczów ma na to sposób?
Edit:
Jest rozwiązanie problemu, lały dwa wtryski gazu, po wymianie wszystko wróciło do normy. |
|
|
|
 |
sebeqq
Nowy Forumowicz
Auto: O1T
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Sie 2019 Posty: 3 Skąd: Kije
|
Wysłany: 22-11-2020, 12:23
|
|
|
I mnie dotknął podobny problem.
Autko nagle zaczęło bardzo opornie zapalać "na zimnym" tzn. np. po nocy. Nie chce załapać za pierwszym razem a jeśli się to uda to jakby szarpie i nierówno pracuje przez 1-2 sekundy.
Przejechałem ok 100 km na samej benzynie i zostawiłem auto na noc - to samo.
Jeśli już zapali i od razu go zgaszę to następnym razem zapala natychmiast (zimny silnik). Na ciepłym bez problemów.
Podłączyłem obd i temp cieczy jaką pokazywał to 2 stopnie, temp. zasysanego pow. 6 a temp. zewnętrzna 4 ale to chyba wynika z usytuowania czujników. Co ciekawe kiedy podłączyłem obd to poustawianie wszystkiego trochę mi zajęło - autko w tym czasie nie było zapalone ale kluczyk był przekręcony przez jakieś 2-3 min. i samochód zapalił bez tego przerywania...
Znalazłem jeszcze jeden wątek z tym problemem gdzie winny był chyba jakiś dodatkowy alarm. Ja zastanawiam się czy to może być np pompa paliwa albo jakiś zaworek w układzie paliwowym? 🤔
Gaz założony dopiero parę miesięcy temu, przejechane jakieś 7tkm |
|
|
|
 |
woojas25
Forumowicz
Auto: mitsubishi outlander 2.0t
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 03 Lis 2014 Posty: 124 Skąd: libiąż
|
Wysłany: 22-11-2020, 19:44
|
|
|
mialem tak samo jak reduktor puszczal gaz po wymianie wszystko ok , mozna tez zakrecic gaz w butli i sprobowac |
|
|
|
 |
Bzyk_R1
Mitsumaniak Outlanderowiec

Auto: O1T LSRG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 132 razy Dołączył: 02 Sie 2016 Posty: 5363 Skąd: Pińczów TPI
|
Wysłany: 23-11-2020, 21:18
|
|
|
Jak chcecie wykluczyć lpg to trzeba zakręcić zawór w butli na odpalonym silniku i poczekać aż samochód wypali cały gaz z układu i sam przełączy na benzynę. Potem z rana test palenia. Jeżeli są problemy z puszczaniem lpg z reduktora czy wtryskiwaczy to auto powinno zapalić bez problemu.
Powyższe stosujemy gdy nalanie benzyny pod korek nie pomaga, ewentualnie odkręcenie wlewu z rana bezpośrednio przed uruchomieniem. |
_________________ Gdy obowiązek wezwie mnie,
Tam wszędzie, gdzie się pali,
Ty mi, o Panie, siłę daj,
Bym życie ludzkie ocalił.
Lekki Samochód Ratowniczo Gaśniczy: 300+KM/500+Nm http://forum.mitsumaniaki...1489343#1489343 ターボアウトランダー
Legenda we własnym garażu: http://forum.mitsumaniaki...1502384#1502384
Sprzątam i pilnuję porządku w dziale Outlandera. Czasem zdarza mi się kogoś wycinać...
ZAPRASZAM DO ODWIEDZENIA I SUBSKRYPCJI MOJEGO KANAŁU NA YT
https://www.youtube.com/c...sgoaAdLHmEnzUrg A czy Ty Gość już subskrybujesz?
STOP HYBRID GO LPG |
|
|
|
 |
Arturro_Turbo
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Outlander 2.0 Turbo
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Paź 2010 Posty: 12 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 18-01-2021, 11:06
|
|
|
Podczepiam się pod temat.
Auto bez gazu. Świece nowe. Zimny - pierwsze zakręcenie, buja jakby łapał obroty, czasem załapie, a czasem trzeba robić drugi strzał. Przy drugim odpala od razu.
Paliwo często pod korek - tzn. - odpalam po przejechaniu 1,4km ze stacji VPower 100, na takim był strojony, nie ma znaczenia.
Ktoś coś? |
|
|
|
 |
Bzyk_R1
Mitsumaniak Outlanderowiec

Auto: O1T LSRG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 132 razy Dołączył: 02 Sie 2016 Posty: 5363 Skąd: Pińczów TPI
|
Wysłany: 18-01-2021, 11:16
|
|
|
Bezpośrednio po tankowaniu na full tak też odpala z trudem rano? Spróbuj przed odpaleniem odkręcić korek wlewu i obserwuj czy coś się zmieniło. |
_________________ Gdy obowiązek wezwie mnie,
Tam wszędzie, gdzie się pali,
Ty mi, o Panie, siłę daj,
Bym życie ludzkie ocalił.
Lekki Samochód Ratowniczo Gaśniczy: 300+KM/500+Nm http://forum.mitsumaniaki...1489343#1489343 ターボアウトランダー
Legenda we własnym garażu: http://forum.mitsumaniaki...1502384#1502384
Sprzątam i pilnuję porządku w dziale Outlandera. Czasem zdarza mi się kogoś wycinać...
ZAPRASZAM DO ODWIEDZENIA I SUBSKRYPCJI MOJEGO KANAŁU NA YT
https://www.youtube.com/c...sgoaAdLHmEnzUrg A czy Ty Gość już subskrybujesz?
STOP HYBRID GO LPG |
|
|
|
 |
|