Przesunięty przez: mkm 23-11-2009, 20:42 |
Tuning - Zwiększenie mocy, modyfikacje - Lancer CYxA |
Autor |
Wiadomość |
mseq [Usunięty]
|
Wysłany: 02-06-2008, 20:45 Tuning - Zwiększenie mocy, modyfikacje - Lancer CYxA
|
|
|
Witam,
Przeglądając stronki na eBay'u z dodatkami do Lancera 2008 natknąłem się na aukcje z chip'ami które tuningują silnik. Nie jestem zorjentowany za bardzo w tym temacie, dlatego prosze o wasze komentarze, czy ktoś z was próbował czegoś takiego i czy wogóle faktycznie może to działać jak opisali??
Oto link do jednej aukcji z takim chip'em:
http://cgi.ebay.com/ebaym...sspagenameZWDVW
Pozdr |
Ostatnio zmieniony przez tyku 30-05-2016, 09:44, w całości zmieniany 4 razy |
|
|
|
 |
Forensic [Usunięty]
|
Wysłany: 02-06-2008, 22:18
|
|
|
Z tego co się orientuję to nie warto sobie głowy zawracać chipowaniem silnika wolnossącego.
Wykonanie porządnej mapy to niewielki przyrost mocy (kilka procent) kosztem sporych nakładów finansowych.
Popularne na alle... chipy (podejrzewam, że i ten z e-baya) oszukują ECU i zawyżają dawkowanie paliwa. |
|
|
|
 |
krzychu
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12607 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 02-06-2008, 23:19
|
|
|
Znaczy tak się mi wydaje że teoretycznie podchodząc do tematu to chipem w wolnosącej benzynie to można zyskać tylko tyle co normy spalin ograniczają czyli wzrost w pewnych zakresach obrotowych o marne procenty.
Krzychu |
|
|
|
 |
Robson86
Forumowicz Life is a Race

Auto: Carisma GDI Elegance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 216 razy Dołączył: 13 Sie 2006 Posty: 4858 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 02-06-2008, 23:32
|
|
|
W wolnossacej benzynie czy dieslu nie ma sensu montowanie chipSa ...dostaniesz max pare koni wiecej...ktorych na domiar zlego nie poczujesz nawet, no chyba ze subiektywnie, tak jak niektorzy po zatankowaniu np. v-powera
Moim skromnym zdaniem szkoda kasy...zamiast tego kup sobie motorek-to jest czysta adrenalina
Pozdroo |
_________________ Robson- Kielce
Mitsubishi Carisma GDI Elegance
-00149/KMM -
 |
|
|
|
 |
Ali-En [Usunięty]
|
Wysłany: 02-06-2008, 23:45
|
|
|
To co pokazane na aukcji to pic na wode, tzw rezystorki sprzedawane u nas.
Generalnie chipowanie silnika wolnossacego daje mniejsze przyrosty niz turbo, moza tylko zmodyfikowac dawke paliwa i kat wyprzedzenia zaplonu. Wszystko zalezy od jednostki, niektore silniki wolnossace sa dosc podatne i da sie wyciagnac i kilkanascie KM. |
|
|
|
 |
tomekrvf
Forumowicz

Auto: EA5W, VTR 1000, HIENA, AR 147
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 48 razy Dołączył: 17 Maj 2005 Posty: 2309 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 03-06-2008, 00:10
|
|
|
mseq, zamów w aso kolektor wydechowy i turbo od Evo X. Powinno pasować |
_________________
 |
|
|
|
 |
krzychu
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12607 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 03-06-2008, 09:24
|
|
|
Jak wylotowy to jeszcze dolotowy bo kasik musisz wylot z turbo podlaczyc (chodz wiesz ktoś kiedyś miał pomysł żeby kompresor od klimy wykożystać jako turbo), Intercooler tez zamów od evo, zamów sobie tez z jakiejś firmy tiuningowej kute tłoki (odprężone pod Turbo powiedz) + korbowód, do tego zmień fazy rorządu pod turbo musisz zmodyfikować może wałki od EVO beda pasować, no i jeszcze oprogramuj sobie nowe mapy w elektronice jak zrobisz dobrze bedzie kolo 300-350 koniow
Krzychu |
|
|
|
 |
rafq
Mitsumaniak MM-Mighty Morphin'

Auto: zielone
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 10 Sie 2006 Posty: 766 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 03-06-2008, 11:59
|
|
|
Hyhy to już nie lepiej całą jednostkę napędową od diabełka ? A co za tym idzie i hamulce.. Chociaż nie wiadomo czy nadwozie wytrzyma...
I taką oto prostą drogą wnioskowania doszliśmy do momentu w którym najbardziej opłacalna będzie zmiana samochodu |
_________________ Impossible is not a fact. It’s an opinion. Impossible is not a declaration. It’s a dare.
Impossible is potential.
Impossible is temporary.
Impossible is nothing! ^^^ |
|
|
|
 |
siebastian [Usunięty]
|
Wysłany: 03-06-2008, 16:11
|
|
|
Witam , rozmawiałem z ludźmi z mojego serwisu Mitsubishi i lada momęt mają dostać nowe oprogramowanie które ma kosztować ok 3 tys które podnosi z 140 do 170 Ps w Dieslu |
|
|
|
 |
krzychu
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12607 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 03-06-2008, 16:39
|
|
|
Ale ten Diesle jest z Turbo to jest inna bajka, bo my tu mowimy o benzynie wolno ssącej, a z tym silnikiem to raczej do jakiegos tunera TDI (Tych od WieśWagena) lepiej jechac bo będą mieć pewnie lepszą wprawe niż spece do Mitsubishi.
Krzychu |
|
|
|
 |
Forensic [Usunięty]
|
Wysłany: 03-06-2008, 18:40
|
|
|
siebastian napisał/a: | Witam , rozmawiałem z ludźmi z mojego serwisu Mitsubishi i lada momęt mają dostać nowe oprogramowanie które ma kosztować ok 3 tys które podnosi z 140 do 170 Ps w Dieslu |
Drogo. Zanim zrobisz takie chipowanie niech ci dadzą pisemne oświadczenie, że w razie awarii masz prawo do gwarancji producenta
Niestety 2.0TDI ma skłonności do awarii głowic (pękają). Ciekawe czy w mitsu jest pancerne sprzęgło jak w BKD VAGa, które wytrzyma taką moc? |
|
|
|
 |
mseq [Usunięty]
|
Wysłany: 03-06-2008, 22:04
|
|
|
Dzięki za opinie, tak czułem że to lipa...
pozdr |
|
|
|
 |
siebastian [Usunięty]
|
Wysłany: 03-06-2008, 22:31
|
|
|
Forensic napisał/a: | siebastian napisał/a: | Witam , rozmawiałem z ludźmi z mojego serwisu Mitsubishi i lada momęt mają dostać nowe oprogramowanie które ma kosztować ok 3 tys które podnosi z 140 do 170 Ps w Dieslu |
Drogo. Zanim zrobisz takie chipowanie niech ci dadzą pisemne oświadczenie, że w razie awarii masz prawo do gwarancji producenta
Niestety 2.0TDI ma skłonności do awarii głowic (pękają). Ciekawe czy w mitsu jest pancerne sprzęgło jak w BKD VAGa, które wytrzyma taką moc? |
Wstępnie rozmawiałem z nimi na ten temat i powiedzieli że dadzą gwarancje ale lepirj się zabezpieczyć pisemnym zapewnieniem zobowiązaniem.Dzięki za podpowiedź |
|
|
|
 |
patryk666
Nowy Forumowicz
Auto: lancer sedan 1.8
Dołączył: 27 Lut 2009 Posty: 23 Skąd: bedzin
|
Wysłany: 26-03-2009, 06:26
|
|
|
Widać mało niektorzy wiedza jak zwiekszyc moc otoż ja zastosowalem pare przeróbek :
-całkowity dolot INJEN/fujita/bądź no-name do lancerów 1.8,2.0 (koszt kolo 1,5 tys zl)
-sportowy wydech od kolektora wyciecie tłumików zbednych
-sportowe świece
-pompa paliwa od evo x
-sportowe kable elektryczne
-i najważniejsze -chipowanie/napsianie programy od nowa z wyprzedzeniem zaplonu itp, ten zabieg u lancera x daje z dawką bezpieczenstwa kolo 20 koników wiecej.
a dokladnie jestem na etapie umawiania sie na czipowanie |
|
|
|
 |
jaca71
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 ES '09
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 18 razy Dołączył: 01 Wrz 2008 Posty: 4696 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 26-03-2009, 06:50
|
|
|
patryk666 napisał/a: | -sportowe świece
-pompa paliwa od evo x
-sportowe kable elektryczne |
Nie obraź się ale te elementy to ktoś zrobił cie w bambuko...
patryk666 napisał/a: | -i najważniejsze -chipowanie/napsianie programy od nowa z wyprzedzeniem zaplonu itp, ten zabieg u lancera x daje z dawką bezpieczenstwa kolo 20 koników wiecej.
|
Jak zrobisz to pokaz wykresy z hamowni... |
|
|
|
 |
|