[1.8DI-D] 4x4 jak jeździcie, w jakim trybie |
Autor |
Wiadomość |
kamil508
Forumowicz
Auto: ASX 2011r 1.8 DiD 4WD 150KM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 29 Wrz 2020 Posty: 100 Skąd: ŁDZ
|
Wysłany: 28-04-2021, 15:57 [1.8DI-D] 4x4 jak jeździcie, w jakim trybie
|
|
|
Witam,
wersja 4x4 ma pokrętło lub guzik do zmiany trybu z 2 na 4Auto i 4LOCK.
Zastanawia mnie jak na co dzień jeździcie ?
Ja głownie jeżdżę sam (bo do pracy) i w weekend z rodziną (ja, żona i syn 4 lata) i od samego początku jak mam ASXa to jeżdżę w trybie 4Auto, ale jak przełączę na tryb 2 to nie czuć różnicy, ciekawe jak to się przekłada na zużycie paliwa (ON). Pamiętam że jak miałem Freelandera to spora była różnica przy jeździe tylko na przednią ośkę i jak dołożyłem wał (kupiłem go bez wału bo było wisko popsute) to zużycie LPG spadło.
No ale tu w ASX to normalnie sprzedawali z napędem tylko na sam przód więc może być w drugą stronę, że w opcji 4Auto pali więcej niż na samym przodzie.
Jak będę ciągnął kemping to załączę 4Auto, ale teraz chyba potestuje jedno tankowanie jeżdżąc tylko z napędem na przód. |
|
|
|
 |
Fredi1
Forumowicz
Auto: Mitsubiahi Asx1.6DI-D 4wd
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Lis 2019 Posty: 70 Skąd: Niemcza
|
Wysłany: 28-04-2021, 21:31
|
|
|
Ja cały czas jeżdżę na Auto ,nigdy nie sprawdzałem jakie jest spalanie na 2wd bo w sumie nie po to kupilem auto 4wd zeby jeździć na 2wd. A co do spalania Asx-a napędzanego na ośke to napewno jest mniejsze spalanie bo jest mniejsza masa i mniejsze opory ,silnik nie musi kręcić transferem,wałem i dyfrem to i tak jak go nie napędza to musi ciągnąć . |
|
|
|
 |
krzychu
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12607 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 28-04-2021, 23:56
|
|
|
Silnik nie kręci, ale od kół i tak się napędza. Moim zdaniem różnica będzie minimalna wynikająca z oporów podczas skręcania kiedy sprzęgło będzie przekazywało trochę momentu na tył. Używaj auto, a w bardzo ciężkich warunkach LOCK (to nie jest taki prawdziwy LOCK, po prosty moc jest agresywniej przekazywana na tył, ale auto ma tez wtedy większą tendencję do nadsterowności np. na śniegu). |
|
|
|
 |
kamil508
Forumowicz
Auto: ASX 2011r 1.8 DiD 4WD 150KM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 29 Wrz 2020 Posty: 100 Skąd: ŁDZ
|
Wysłany: 13-05-2021, 07:48
|
|
|
A orientuje się ktoś jak realizowany jest ten dołączany napęd na tył ?
to jest HALDEX czy jakieś sprzęgło wiskotyczne ? |
|
|
|
 |
Fredi1
Forumowicz
Auto: Mitsubiahi Asx1.6DI-D 4wd
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Lis 2019 Posty: 70 Skąd: Niemcza
|
Wysłany: 13-05-2021, 08:20
|
|
|
Sprzęgło elektromagnetyczne |
|
|
|
 |
vavoom
Forumowicz
Auto: ex-ASX
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 26 Cze 2011 Posty: 357 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 19-05-2021, 00:57
|
|
|
kamil508 napisał/a: | A orientuje się ktoś jak realizowany jest ten dołączany napęd na tył ?
to jest HALDEX czy jakieś sprzęgło wiskotyczne ? |
 |
_________________ Testy napędów 4x4 - zapraszam forumowiczów na FB: http://www.facebook.com/StacjaKontroliTrakcji |
|
|
|
 |
kamil508
Forumowicz
Auto: ASX 2011r 1.8 DiD 4WD 150KM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 29 Wrz 2020 Posty: 100 Skąd: ŁDZ
|
Wysłany: 19-05-2021, 14:57
|
|
|
Od ostatniego tankowania jeżdżę w trybie na jedną oś, nie czuć spadku mocy itp, jedynie na mokrej nawierzchni częściej zaświeca się kontrolka od trakcji/ESP.
Normalnie przejeżdżam 700km na pełnym baku a teraz mam już prawie 600 i jeszcze 1/4 baku i zasięg 210km.
Wyjeżdżę do końca i zobaczę różnice.
W mieście jak jeżdżę sam to 4x4 nie potrzebne, a kupiłem pod kątem przyczepy kempingowej i zimy. |
|
|
|
 |
|